Gå til innhold

Ok å danse med motsatt kjønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg danset aktivt da jeg var yngre.. 

Så jeg synes selvsagt det er greit for oss begge… 

Men det er forskjell på å danse rolig, og ‘’pardanse’’ , som i å danse rolig, holde godt rundt hverandre, og latt rytmen i kroppene synkronisere sammen, og følge hverandres kropp til musikken på en mer intim måte enn å bare ‘’danse rolig’’….. 

Men TS… Hva vi mener er ganske urellevant!!

Så….Det er vel ett større problem her? At mannen din virker ganske sjalu? 

Anonymkode: fb14a...ef2

Jeg hadde blitt sjalu om min partner danser som jeg har uthevet over med en hvemsomhelst dame. 

Å være sjalu er ikke nødvendigvis et problem, det kommer helt an på hvordan sjalusien blir håndtert. Fra begge parter. 

Anonymkode: 8b18b...a6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg så glad i å danse, så hadde nok takket nei om det kom en rolig dans.

Ellers er det jo bare dans og ikke noe mer. Man flørter jo ikke nødvendigvis likevel.

Anonymkode: f2c7b...3ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swing og diverse selskapsdanser ville vært helt greit. 

Tett og intim "dans" der man bare subber rundt og holder rundt hverandre er ikke greit. Det er fordi hovedmålet med sånne danser åpenbart ikke er dans (slik det er med selskapsdanser), men å være fysisk nær den andre.

Endret av Uanonym bruker
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig på tett dans som ganske uskyldig. Nå er jeg svært litt sjalu, så jeg hadde nok ikke brydd meg. Mulig jeg hadde satt ned foten om det var snakk om pole dancing/lap dance i bare undertøyet...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det ok! Herregud. Er det indremisjonen eller?

Anonymkode: ec931...d3d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tett roligdans passer ikke. Da kan det ganske raskt bli ganske intimt når det er dunkel belysning og alkohol inne i bildet. Enkelte berøringer kan skape noe mer enn ønskelig. Du skal ikke overvurdere viljestyrken til et menneske. Vanlig dans er vel ok.

Anonymkode: b238b...9d1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde blitt sjalu om min partner danser som jeg har uthevet over med en hvemsomhelst dame. 

Å være sjalu er ikke nødvendigvis et problem, det kommer helt an på hvordan sjalusien blir håndtert. Fra begge parter. 

Jeg tenkte mer på dette som TS skriver i HI;

‘’Mannen min er ganske sjalu av seg, så jeg orker ikke å spørre hva han syns, da han egentlig ikke syns det er helt greit at jeg har mannlige kollegaer i utgangspunktet.’’

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og jeg skriver jo også at det er forskjell på dans og type ‘’pardans’’ … 

Her hadde sistenevnte ‘’pardans’’ som du uthever i kommentaren min ikke var innenfor heller altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (7 timer siden):

Ser egentlig på tett dans som ganske uskyldig. Nå er jeg svært litt sjalu, så jeg hadde nok ikke brydd meg. Mulig jeg hadde satt ned foten om det var snakk om pole dancing/lap dance i bare undertøyet...

Som du sikkert skjønner er vi enige. Pole-/lap-dance i bare undertøyet er ikke noe man vanligvis gjør på offentlige tilstelninger. Skulle tatt seg ut 😄 😄 

Tett dans når begge er tilstede synes jeg er uproblematisk. Kanskje litt "verre" om hun/han er alene ute og danser tett og mye sammen med samme person. Da kan det lett oppstå rykter 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dans er dans, hva er problemet så lenge det ikke er parringsdans? 

Anonymkode: 73970...881

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg danser kun med min mann, vi danser swing sammen. Men jeg hadde ikke hatt et problem med at han danset swing med andre kvinner, egentlig. Jeg hadde derimot reagert på "roligdans" og en mer romantisk dans. Det er rart, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 22.09):

Jeg lurer på hvordan andre har det i sine forhold: er det greit for dere at mannen danser med en kvinnelig kollega på julebord?

Jeg var på julebord med jobben i helga, og vi var en gjeng som danset. Etter hvert begynte jeg å danse med en mannlig kollega, litt sånn swing. Og så kom en rolig sang, og vi fortsatte å danse, sånn som man gjør når man danser rolig, dvs tett. Ville dette vært innafor i deres forhold? Mannen min er ganske sjalu av seg, så jeg orker ikke å spørre hva han syns, da han egentlig ikke syns det er helt greit at jeg har mannlige kollegaer i utgangspunktet. Så hva han syns er ok blir liksom ikke en helt riktig pekepinn på hva de fleste syns er ok i et forhold.

Anonymkode: 64746...7d3

Vet ikke, på en måte er det greit. På en annen måte hadde jeg blitt litt såret tror jeg. Er nok litt sjalu i det tilfelle da jeg ønsker at det var meg. 

Anonymkode: d69bf...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan andre har det i sine forhold: er det greit for dere at mannen danser med en kvinnelig kollega på julebord?

Jeg var på julebord med jobben i helga, og vi var en gjeng som danset. Etter hvert begynte jeg å danse med en mannlig kollega, litt sånn swing. Og så kom en rolig sang, og vi fortsatte å danse, sånn som man gjør når man danser rolig, dvs tett. Ville dette vært innafor i deres forhold? Mannen min er ganske sjalu av seg, så jeg orker ikke å spørre hva han syns, da han egentlig ikke syns det er helt greit at jeg har mannlige kollegaer i utgangspunktet. Så hva han syns er ok blir liksom ikke en helt riktig pekepinn på hva de fleste syns er ok i et forhold.

Jeg ville ikke likt det om det var HusetsHerre som danset slik med noen, mens han derimot ville ikke brydd seg om det var jeg som danset rolig med en kollega.

At man har kollegaer av motsatt kjønn er ingenting å tenke på en gang. Det kunne ikke brydd meg mindre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som du selv skriver og ser på andre svar så er swing ikke noe som er problematisk. 

Fordi der er sjelden kroppskontakt "personlig". 

Vet ikke helt om du skjønner når jeg skriver personlig kroppskontakt, men kommer ikke på noe bedre. Er da egentligen ikke nøye med selve kroppskontakten og ikke minst hvem det er med. Er kun et virkemiddel for å gjennomføre dansen. 

Som mann som gjerne danser på julebord så vil det være viktig at dem jeg danser med oppfatter kroppskontakten som akkurat upersonlig. Som gift mann så er det viktig at jeg oppfatter kroppskontakten fra tilfeldige dansepartnere som upersonlig. 

Mest sannsynligvis hadde jeg takket for dansen når musikken ble rolig, hvis ikke hadde jeg ført i en rolig men fortsatt tydelig dans. Noen sånn "holde rundt hverandre og gynge til musikk" hadde vært uaktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke skikkelig romantisk kjæreste dans greit. Fikk så vidt danset slik med partneren min selv, så hadde stusset om han prioriterte det aktivt med andre damer. 

Det er liksom en, jeg er glad i deg dans, jeg liker deg, vær omslynget. Nei jeg hadde ikke likt å danset sånn med en tilfeldig mann jeg ikke ville være nær selv.

Anonymkode: 3692a...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...