Gå til innhold

Hvilke temaer og hvilken oppførsel setter du pris på sammen med venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir ofte den som går inn i dype samtaler, og har satt pris på det selv. Nå er jeg snart 40, og jeg merker jo at venner ønsker lettere temaer, latter, lek, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. 

Så hvilken oppførsel har de som det er morsomme å være med? 

Anonymkode: fe304...6fa

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ha venner hvor man både kan snakke om dypere tema, og både le og tulle.

Men det er svært sjeldent jeg vil definere dype samtaler som morsom. Morsomt for meg betyr å le masse.

Anonymkode: 0adea...82d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke bare sitte og snakke dypt. Litt variasjon er bra. Gjør noe sammen som f.eks. gå tur, skitur, spille spill, gå ut på en forestilling eller konsert eller noe. Da har man det forhåpentligvis fint sammen:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har alt. Dypere tema, alvorlige ting, politikk o.l, private ting, latter og fjas, og gjerne sømløse overganger mellom disse temaene også. Er også gøy å bare finne opp ting sammen, flåsete fantasier og ideer. Være kreative sammen på den måten. Det er veldig viktig for meg å både kunne ha alvor og gøy i vennskap. At vi ikke skyr noe av det livet byr på.

Anonymkode: 7b56b...572

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og gjøre ting sammen. Spise, drikke, turer, feriere, go-kart, sport, whatever. Aktiviteter sammen.

Anonymkode: 7b56b...572

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vennskap setter jeg pris på

Mennesker som er åpne, liberale. Mennesker som er mer nysgjerrig på filosofiske spørsmål og livets små og store trivialiteter enn hva naboen gjør på og hvordan naboen klør seg i ræv.. for å si det slik... Mennesker som gir og tar i passelig mengder. Som er åpne med meg.. Der hvor en kan være sårbar, vise styrker, være og vise ydmykhet i en relasjon hvor begge ikke er redde for å drite seg ut. Mennesker som har selvironi, og hvor jeg kan få lov til å le litt av meg selv når jeg driter meg ut uten at dette blir husket i 1000 år. Mennesker som ikke er usikker og sjalu men unner meg gode ting, der jeg unner de gode ting..

Folk jeg slapper av med, som jeg kan se film, spise chips og dipp med og som ikke blir helt hysterisk om jeg har grist litt med dippen. Folk som ikke lager "😱" innlegg på kg etter en kveld hos meg hvor kaffekoppen ikke passer med asjetten. 

Mennesker som jeg kan ringe i den svarteste natten, og le så jeg ruller dagen etterpå. Gode folk❤️

Slike typer mennesker bør en samle på, og jeg er glad jeg har noen av disse.

Det bør være en fin balanse mellom alvor og humor, mellom de dype temaene og det å le av teite ting (og det kan være hva som helst igrunn), men en bør helst ikke ta hverken seg selv eller livet for alvorlig. Hvor en kan finne på mye aktiviteter eller rett og slett bare ha en sofakveld med rødvin og en film sammen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å omgås mennesker der latteren sitter løst. At man kan tøyse og tulle sammen om det meste. Venner som ikke tar seg selv så høytidelig er gull 💛

Vi trenger ikke å snakke om de dype tingene hele tiden, for vi er trygge på hverandre og vet hvor vi har hverandre. 

Sjelevenner kalles det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...