Gå til innhold

Friends with benefits?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Damen jeg har møtt vil være friends with benefits da hun mener selv at hun er ikke klar for forhold da hun har vært igjennom veldig mye i livet, dårlige forhold før som har endt med at hun har blitt utsatt for vold og at de har utnyttet henne osv. hva tenker dere hva jeg skal gjøre, vente på at hun er klar å ha kun  sex med henne for å se hva som skjer etter hvert? Hun sier selv også at hun vil ikke dele meg med noen sånn at jeg får ikke lov å ha sex med andre damer. Jeg vet ikke om hun blir å ha sex med andre oppi dette? 

Anonymkode: cdd9c...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånt er ofte forferdelig vanskelig. Anbefaler å la det være. Bare teknisk sex uten følelser er en sjeldenhet, i hvert fall med folk du blir kjent med over tid. Sjansen er stor for at følelser vil komplisere det hele etter en stund. 

Sex fungerer best mellom folk som elsker hverandre og som er i et fast, langvarig forhold, derfor er sex noe man også bør vente med til forholdet er etablert, og ikke starte med det på første date, slik mange driver med nå.

Anonymkode: f8fb6...983

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends with benefits = dere har sex med hverandre og står fritt til å date andre. Og venner støtter og oppmuntrer hverandre når man finner nye å date. Vil dere kunne støtte og oppmuntre den andre når den skal på tinderdate?

Anonymkode: 62814...635

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Damen jeg har møtt vil være friends with benefits da hun mener selv at hun er ikke klar for forhold da hun har vært igjennom veldig mye i livet, dårlige forhold før som har endt med at hun har blitt utsatt for vold og at de har utnyttet henne osv. hva tenker dere hva jeg skal gjøre, vente på at hun er klar å ha kun  sex med henne for å se hva som skjer etter hvert? Hun sier selv også at hun vil ikke dele meg med noen sånn at jeg får ikke lov å ha sex med andre damer. Jeg vet ikke om hun blir å ha sex med andre oppi dette? 

Høyrest ut som ei kvinne som har opplevd mykje vondt opp igjennom, og som har vore gjennom ein del mishandling. Trur kanskje ho fortener å vere i eit forhold med ein som verkeleg set pris på henne som menneske. 

Kanskje du heller skulle bedt om å vere friends? Vanlege friends?

Anonymkode: 4f577...dff

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånt er ofte forferdelig vanskelig. Anbefaler å la det være. Bare teknisk sex uten følelser er en sjeldenhet, i hvert fall med folk du blir kjent med over tid. Sjansen er stor for at følelser vil komplisere det hele etter en stund. 

Sex fungerer best mellom folk som elsker hverandre og som er i et fast, langvarig forhold, derfor er sex noe man også bør vente med til forholdet er etablert, og ikke starte med det på første date, slik mange driver med nå.

Anonymkode: f8fb6...983

Har allerede fått følelser for henne og første gang vi traff hverandre så havnet vi i sengen, vet hva du snakker om dessverre 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høyrest ut som ei kvinne som har opplevd mykje vondt opp igjennom, og som har vore gjennom ein del mishandling. Trur kanskje ho fortener å vere i eit forhold med ein som verkeleg set pris på henne som menneske. 

Kanskje du heller skulle bedt om å vere friends? Vanlege friends?

Anonymkode: 4f577...dff

Stemmer det dessverre, nei vil ha hun i et forhold og kan ta vare på henne men ser sånn ut at hun ikke tørr og heller ikke stoler på meg/følelser

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Friends with benefits = dere har sex med hverandre og står fritt til å date andre. Og venner støtter og oppmuntrer hverandre når man finner nye å date. Vil dere kunne støtte og oppmuntre den andre når den skal på tinderdate?

Nei overhode ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei overhode ikke 

Friends with benefits hvor det er følelser involvert ender med at noen blir såret. Det er dømt til å gå til helvette når man skal oppføre seg som ett par samtidig som man også er singel og kan gjøre alt som single gjør.

Hvis du sier ja til å være friends with benefits så sier du ja til at hun kan ha en aktiv tinderprofil, gå på dates, flørte, og slikt uten at du kan bli furten over det. For hun er, og ønsker ikke være, kjæresten din. Hun vil være singel med tilgang på sex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje gi henne tid? Vil tro hun kan slite med å stole på deg (Og menn generelt). Vise henne tydelig at du ønsker å være der for henne og er til å stole på? 

Selv sliter jeg litt med det å stole på og våge å gi hjertet mitt til noen, etter et veldig tungt brudd etter et forhold som tok all selvtillit jeg hadde. Og har kjent på tanken på å heller bare ha en fwb for å dekke fysiske behov, og beholde den "trygge bobla" mi intakt. Så skal jeg klare å slippe meg løs med noen, må jeg kjenne på at han er villig til å være der for meg uansett, at han genuint er interessert og tåler alle sider av meg, ikke bare solskinn. Og det er jo det jeg egentlig ønsker meg, men det er rett og slett for skummelt, så jeg avviser alle som prøver seg..😟

(Skulle det bli en fwb situasjon hos meg, ville jeg også satt krav til at mannen ikke samtidig hadde sex med andre. Men jeg ville heller ikke hatt sex med andre, det ville gått begge veier. Så skulle han bli interessert i andre, måtte han avsluttet med meg.) 

Anonymkode: 6f4c9...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Stooor forskjell på å ligge sammen mens man treffer andre, og å være ekslusive med hverandre. Det siste ville jeg kun inngått med folk som har erfaring fra lignende da det ofte blir litt klabb og babb i slike relasjoner.

De funker forsåvidt aldri om ikke begge er på samme sted, med samme ønsker for relasjonen..

Anonymkode: 77cbb...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje gi henne tid? Vil tro hun kan slite med å stole på deg (Og menn generelt). Vise henne tydelig at du ønsker å være der for henne og er til å stole på? 

Selv sliter jeg litt med det å stole på og våge å gi hjertet mitt til noen, etter et veldig tungt brudd etter et forhold som tok all selvtillit jeg hadde. Og har kjent på tanken på å heller bare ha en fwb for å dekke fysiske behov, og beholde den "trygge bobla" mi intakt. Så skal jeg klare å slippe meg løs med noen, må jeg kjenne på at han er villig til å være der for meg uansett, at han genuint er interessert og tåler alle sider av meg, ikke bare solskinn. Og det er jo det jeg egentlig ønsker meg, men det er rett og slett for skummelt, så jeg avviser alle som prøver seg..😟

(Skulle det bli en fwb situasjon hos meg, ville jeg også satt krav til at mannen ikke samtidig hadde sex med andre. Men jeg ville heller ikke hatt sex med andre, det ville gått begge veier. Så skulle han bli interessert i andre, måtte han avsluttet med meg.) 

Det er det jeg har tenkt til å gjøre og det har hun også sagt at hvis jeg har sex med noen så måtte jeg avslutte med henne. Jeg tror problemet hennes er at hun er redd da hun har møtt så mye problemer i livet og i forhold at det har gitt henne så mange traumer at hun tørr ikke å åpne seg til meg. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun vil at jeg skal være der for henne akkurat nå på grunn av at hun har det ikke så bra nå men vil kun være Friends with benefits. Ja skal gi henne tid sånn at hun kommer til å stole på meg som person

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FWB er ikke likt for alle. Noen har flere av dem, med stor åpenhet og lite krav og forpliktelser. Andre har kun én, og ønsker ikke sex med andre, f.eks for å slippe kondom. Så er flere variasjoner.

Det er fullt mulig at hun trenger tid, og at hun velger deg når hun er klar for det. Det kan og være at hun kun har sex med deg frem til det evt skjer. Men, det er og mulig at hun vil ha døren åpen for andre, og at du allerede er i friendzone. Og kanskje synes jeg det er størst sannsynlighet for det siste. Hvis hun hadde vært småforelsket men ikke helt klar, så vet jeg ikke om hun hadde foreslått FWB. Kanskje vanligere å si at man bare trenger mer tid?

Dette vet bare dere. Men når du allerede har følelser må du passe på deg selv. Det er rom for å bli såret her hvis dere ikke snakker detaljert på hva som er «lov» nå, og at du får realistiske svar på hva som er mulig i fremtiden. Hun må være ærlig hvis hun allerede har avfeid deg som kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diskulis skrev (5 minutter siden):

FWB er ikke likt for alle. Noen har flere av dem, med stor åpenhet og lite krav og forpliktelser. Andre har kun én, og ønsker ikke sex med andre, f.eks for å slippe kondom. Så er flere variasjoner.

Det er fullt mulig at hun trenger tid, og at hun velger deg når hun er klar for det. Det kan og være at hun kun har sex med deg frem til det evt skjer. Men, det er og mulig at hun vil ha døren åpen for andre, og at du allerede er i friendzone. Og kanskje synes jeg det er størst sannsynlighet for det siste. Hvis hun hadde vært småforelsket men ikke helt klar, så vet jeg ikke om hun hadde foreslått FWB. Kanskje vanligere å si at man bare trenger mer tid?

Dette vet bare dere. Men når du allerede har følelser må du passe på deg selv. Det er rom for å bli såret her hvis dere ikke snakker detaljert på hva som er «lov» nå, og at du får realistiske svar på hva som er mulig i fremtiden. Hun må være ærlig hvis hun allerede har avfeid deg som kjæreste.

Ser den men behandle henne kun som en venn som har sex eller behandle henne som en kjæreste til hun blir mer realistisk hva hun vil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser den men behandle henne kun som en venn som har sex eller behandle henne som en kjæreste til hun blir mer realistisk hva hun vil? 

Kan bare svare for min del selvsagt,  men kan jo være nyttig. (Siden jeg har litt av den samme problematikken) 

For min del: behandle som kjæreste dersom du ønsker at hun faktisk skal bli det. Behandler du henne bare som en venn med sex, ville i alle fall ikke jeg klart å komme dit at jeg kunne blitt klar for mer med deg, for da har du jo ikke vist at du er interessert i mer enn vennskap. (Men du må jo likevel ikke bli for intens. Men for min del ville jeg trengt mye trygging på at du ønsket å være kjæreste og da må du vise det fysisk også. )

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ønsker du selv da? 

Hun kan ikke forvente at du skal holde deg til henne, om ikke hun gjør det samme.

Ærlig talt! 

Jeg har lest mye rart, men om dette stemmer så tenker jeg hun er kravstor....

Da legger hun jo beslag på deg samtidig som hun bare ønsker deg for sex....

Nei vet du hva 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irak skrev (5 minutter siden):

Hva ønsker du selv da? 

Hun kan ikke forvente at du skal holde deg til henne, om ikke hun gjør det samme.

Ærlig talt! 

Jeg har lest mye rart, men om dette stemmer så tenker jeg hun er kravstor....

Da legger hun jo beslag på deg samtidig som hun bare ønsker deg for sex....

Nei vet du hva 😂

Ønsker henne som kjæreste faktisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan bare svare for min del selvsagt,  men kan jo være nyttig. (Siden jeg har litt av den samme problematikken) 

For min del: behandle som kjæreste dersom du ønsker at hun faktisk skal bli det. Behandler du henne bare som en venn med sex, ville i alle fall ikke jeg klart å komme dit at jeg kunne blitt klar for mer med deg, for da har du jo ikke vist at du er interessert i mer enn vennskap. (Men du må jo likevel ikke bli for intens. Men for min del ville jeg trengt mye trygging på at du ønsket å være kjæreste og da må du vise det fysisk også. )

Takk for svar!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ønsker henne som kjæreste faktisk 

Så koselig 💕

Om ikke det er det hun vil så hadde ikke jeg tatt den sjansen hadde jeg vært deg...

Det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på damen, men jeg er redd hun vil skade deg. Du bør tenke på deg selv også oppi dette.

Den dealen hun vil inngå vil skade deg. Jeg vet du ønsker å gjøre henne trygg, men hva skjer med deg når hun vil teste grensene dine og flørter og har sex med andre? Jeg håper du ikke står der som et ødelagt skall av deg selv i fremtiden. 

Anonymkode: d7532...e86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...