Gå til innhold

Mann med 500 gjeld.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Dersom dere hadde møtt en fyr som har alle kvaliteter dere ser etter,men du vet at vedkommende ikke har noe særlig verdier( han vil en dag om mest sannsynlig ikke mange år arve 7-8 mill) men nå har han 500.000 i mislighold lån hos Statens Lånekasse.  han har fast jobb med en inntekt på 40.000 mnd. Han har et barn fra før, jeg har ikke og ikke lyst på egne barn. Han vil heller ikke ha flere. 
Dealbreaker å date en gjeldslave? 

Anonymkode: 2e914...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nesten alle jeg kjenner har en eller annen form for gjeld, eksempelvis boliglån. Så lenge han kan betjene lånet komfortabelt, ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 0da1b...65a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 000,- i misligholdt lån er ganske mye! Og han får ikke opparbeidet seg særlig av verdier før han får banket dette lånet ned...

Spørsmålet er dog hva disse pengene har gått til? Vet du det?

Endret av Bombasi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har mislighold betyr det at det er gjeld han ikke evner å betjene.  Hvorfor ikke?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skeptisk, og har han ikke betalt studielånet sitt, så har vel det gått til statens innkrevingssentral. Og da er det vel tvangs trekk, og høy rente. Og hvem misligholder studielånet sitt. Jeg har selv hatt en rotete økonomi tidligere, men studielånet betalte jeg, eller søkte utsettelser på. Han må vel og betale bidrag for barnet sitt.

Anonymkode: 42970...c2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han har ikke alle kvaliteter jeg ser etter når det ikke er orden på økonomien. Han kunne maks ha blitt en pulekompis.

Anonymkode: e2f98...a58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei!

Dersom dere hadde møtt en fyr som har alle kvaliteter dere ser etter,men du vet at vedkommende ikke har noe særlig verdier( han vil en dag om mest sannsynlig ikke mange år arve 7-8 mill) men nå har han 500.000 i mislighold lån hos Statens Lånekasse.  han har fast jobb med en inntekt på 40.000 mnd. Han har et barn fra før, jeg har ikke og ikke lyst på egne barn. Han vil heller ikke ha flere. 

En av kvalitetene jeg ser etter er «normalt økonomisk fungerende». En slik mann vil derfor aldri kunne innfri premissene mine, som er at han «har alle kvaliteter». 

Dersom dine kvaliteter ikke inkluderer noe om økonomisk fornuft? Ja, da innfrir han jo, for deg. Om han innfrir for meg er jo, for deg og ditt forhold, ikke relevant. (Jeg synes heller ikke blonde menn er sexy, feks, men du kan jo synes det er super-sexy).

Anonymkode: 67d5a...162

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

nå er jeg mann da men regne med vi kan snu på dette.

Jeg bryr meg lite om de har utbetalt 20k eller 50k i mnd, men å ha kontroll på økonomien er viktig, så nei, kunne ikke blitt sammen med ei med så skakkkjørt økonomi.

Men spørs litt hva det er da, om det har gått til livsviktig operasjon f.eks så er det noe annet, men er det rota vekk på tull og vas så hadde jeg holdt meg langt unna.

Anonymkode: 122a9...d39

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han har misligholdt lån, er han svartelistet fra å få nye lån i mange år framover. Statlige virksomheter er nådeløse.

1. Aldri gift deg med ham før han har bevist at han kan gjøre opp for seg. Du vil da ta på deg ansvaret for hans gjeld og de vil inndrive lånet.

2. Tenk deg nøye gjennom om du blir samboer. Mest sannsynlig vil han fortsette å ha en rotete omgang med penger, dette er forferdelig stressende måte å leve på.

For min del er dette noe jeg hadde holdt meg unna kvinner som er rotehode med økonomi. 

Anonymkode: 8e0fb...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

500 000 i misligholdt gjeld til staten er ekstremt. Er hele lånet oppsagt og sendt til innkreving?

Kunne datet noen med en del gjeld, men en som ikke betaler gjelden sin er ganske fjernt fra kvalitetene jeg ser etter.

Anonymkode: c7ba6...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde holdt meg langt unna. At han forteller deg hva han «kommer til» å arve i fremtiden understøtter bare hvor virkelighetsfjern og uansvarlig han er når det kommer til økonomi.

Anonymkode: ffc38...61b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gjør det. Jeg gjorde det og prøvde å hjelpe ved å låne han penger til å løse ut den misligholdte gjelden. Så trengte han å låne litt til og litt til. Nå er det slutt og jeg har fått tilbake noe, men han skylder meg fremdeles et stort beløp. Jeg vet, jeg har vært en idiot…

Anonymkode: 603cc...c82

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel, du ønsker ikke barn med han, og du har vel heller ikke tenkt til å gifte deg med han? Da tenker jeg at du lenge dere kan holde økonomien separat får det vel greit å bli bedre kjent? Men vær i så fall veldig klar på grenser, og klar på å trekke deg ut spesielt om han ber deg om penger.

Anonymkode: d1788...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarer du å sette grenser og si dette: «Den dagen du ber meg om penger er den dagen det er slutt mellom oss. Dette om det så bare er 200 kr».

Hvis du klarer det kan dere bli bedre kjent.

Anonymkode: d1788...452

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eier ingenting, har et misligholdt lån og prater om alt ha skal arve? Nei, her hadde jeg avsluttet med en gang. Dette er en mann som dessverre ikke er en ansvarlig voksen.

Anonymkode: c0def...952

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva skyldes misligholdet? Slurv eller dårlige prioriteringer? Staten er jo også det verste du kan skylde penger.

Anonymkode: 5f130...c81

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

500 000 i gjeld hadde ikke vært et problem for meg, jeg har selv 10 ganger så mye. Men man må jo kunne betjene gjelden! Når det er snakk om mislighold, så klarer han ikke det. Og det er ingenting som tilsier at det er økonomiske grunner til at det har blitt sånn, å betjene et lån på 500 000 koster ikke mye. Så da må det være psykiatri eller "vondt i viljen". Og jeg dater ikke folk som ikke tar tak i egen mentale else, eller som driter i alt rundt seg. Så det hadde vært et klart "nei" for meg, men mulig andre ikke ser problemet...

Anonymkode: 447c3...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er alderen på denne mannen? Over 30 så hadde det vært et stort rødt flagg. Er han veldig ung, så er det bittelitt mer forståelig. 

Anonymkode: 682d1...e8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

Nei det er ikke bra. Han vil jo bare pisse bort de pengene han får ved løpet av kort tid gitt historikken med lånekassen

Anonymkode: 9ed04...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...