AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #21 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er hans frykt for henne som plager meg og det virker som om han bare elsker å la seg bruke. Anonymkode: 57bf8...440 Unngå menn som har en barnemor han må forholde seg i noen år til. Hun kommer til å få bestemme alt framover. Alternativet er at hun lager et helvete for dere. Anonymkode: 8c90b...5e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #22 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en kjæreste som har barn fra tidligere forhold. Fine barn, virkelig. Dette handler ikke om barna eller samvær, men om hans forhold til eksen. Han påstår alltid at "vi har et godt samarbeid" og "vi er gode venner". Men etter over ett år som kjærester, og over to tiår som venner, så ser jeg jo at det er ikke noe "samarbeid" eller "vennskap" mellom de to. Dette er noe han sier hele tiden, som om han forsøker å si det til seg selv. Alle andre ser at hun styrer absolutt alt, hun bestemmer hvor barna er og når, setter sine behov for reiser og "barnefri", bestemmer hva barna gjør når de er hos han, osv. Han sier bare "ja", "ok". Alt er greit for han. Uansett om ting kolliderer med våre planer med eller uten barn. Han bortforklarer alt med at "jeg ønsker ikke å lage trøbbel for det gode samarbeidet". Han forteller henne aldri når han trenger noe, eller skal noe. Hvis jeg ber han huske å fortelle barnas mor om våre planer eller sine ønsker om ting og datoer, får jeg beskjed om å holde meg unna og ikke lage problemer. Problemet er at hun har fullstendig kontroll og han er feig og redd, og dette begynner å gå ut over forholdet. Dette har allerede gått ut over min kjærestes forhold til sin mor som også har sett seg veldig lei av hvordan eksen har kontrollert og kontrollerer han fremdeles (mor har trukket seg fra sønnen sin). Det provoserer meg at han ikke tør å si ifra eller stå opp for seg selv, at hun kan ture frem som en majestet og alltid bestemme alt alltid. Han liker å fortelle meg at eksen er "redd" for å ta opp enkelte temaer med han fordi han blir "sint" da, men dette stemmer ikke. Det er ikke hun som er redd han, men han som er livredd for henne. Dette har jeg gjennomskuet.... Hvordan kan jeg gå frem for å snakke med han om dette? Han blir så sint og oppfarende, og jeg ønsker ikke trøbbel mellom noen. Jeg ønsker bare ikke å se den jeg elsker bli utnyttet mer. Men han insisterer hardnakket på at det ikke er tilfelle. Anonymkode: 57bf8...440 Og her hadde jeg sagt hadet. ALDRI om jeg hadde orket en mann som faktisk tar MER hensyn til henne ( eks dama) enn DEG som er hans nåværende dame. Tenk litt. Leave. Anonymkode: 9dd2c...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #23 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slike tøffelhelter går ikke an å fikse. De adlyder til the bitter end. Og hele tiden skylder på barnas beste og godt samarbeid. Men de ser ikke at mor til barna styrer livet deres. Det går ikke an å leve med en slik mann, har prøvd! Anonymkode: 5321a...8e1 Enig. Jeg er sammen med en som driter i eks kona. Våre planer kommer først! Slik skal det være. Anonymkode: 9dd2c...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #24 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo hun som reiser mest og legger det på hans uker uten å ta igjen. Lest lenger opp. Anonymkode: 57bf8...440 At han gidder å si ja til det. Dette blir ikke liv laga om han fortsetter med dette. Anonymkode: 5321a...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #25 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du synes det er OK å velge ny livspartner og alltid avlyse alle planer og avtaler med vedkommende og dens barn (eller aldri kunne lage avtaler fordi du er for feig til å avklare det med eksen) fordi eksen bestemmer en eller annen endring i forbifarten? Og aldri stå opp for din nye partner og deres nye liv og planer fordi eksen har behov som trumfes igjennom? Anonymkode: 57bf8...440 Det er valg han tar. Og så må du velge om du vil leve med det eller ikke. Anonymkode: e77b0...144 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #26 Del Skrevet 17. november 2024 Familievernkontoret ❤️ Anonymkode: 2bb46...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #27 Del Skrevet 17. november 2024 Det er så klassisk at menn som har slike ekser, finner seg nye damer som tar over styringen. Spør deg selv hvorfor du har valgt en tøffelhelt… Anonymkode: 7af53...4e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #28 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er så klassisk at menn som har slike ekser, finner seg nye damer som tar over styringen. Spør deg selv hvorfor du har valgt en tøffelhelt… Anonymkode: 7af53...4e6 TS. Jeg møtte han i min spede ungdom og har kjent han over halve livet mitt. Han har alltid vært en stolt og sterk og ekstremt selvstendig type, som alle har sett opp til og villet være. Aldri noen sinne fremstått som en veik tøffel på noen som helst måte. Ikke med moren sin heller, han er hard og streng med henne. Og med meg. At han er slik med eksen hadde jeg aldri trodd. Det er et sjokk for meg. Lurer på hva hun har gjort for å få han så til de grader rundt lillefingeren. Hun har ikke flere rettigheter ang. barna heller, de har aldri hatt konflikter omkring det. Jeg undrer meg stort over hva han er så redd for. Anonymkode: 57bf8...440 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #29 Del Skrevet 17. november 2024 Min kjæreste er ikke like håpløs, men kjenner igjen trekkene 😇 Min tolkning er rett og slett at det har vært behagelig for han å slippe å styre. Det er ikke viktig for han verken det ene eller andre. Så lenge barna har det bra, han får slappet av litt hver dag, hun ikke lager styr, han får se barna sine når han skal osv. Hun styrer alt. Hele tiden. Han betaler. Hun tar seg til rette og forventer det ene og andre. Men det stopper der. Han er smart, så han tar det gradvis, og hevder seg litt etter litt. Anonymkode: b391c...c25 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #30 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min kjæreste er ikke like håpløs, men kjenner igjen trekkene 😇 Min tolkning er rett og slett at det har vært behagelig for han å slippe å styre. Det er ikke viktig for han verken det ene eller andre. Så lenge barna har det bra, han får slappet av litt hver dag, hun ikke lager styr, han får se barna sine når han skal osv. Hun styrer alt. Hele tiden. Han betaler. Hun tar seg til rette og forventer det ene og andre. Men det stopper der. Han er smart, så han tar det gradvis, og hevder seg litt etter litt. Anonymkode: b391c...c25 Ts her. Det høres jo litt gjenkjennelig ut. Hvor lenge har dere vært sammen? Og hvordan hevder han seg litt etter litt, som du sier? Har du noen gang stilt han spørsmål om hvorfor han gjør det slik, og hva har hans reaksjon vært da? Anonymkode: 57bf8...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #31 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en kjæreste som har barn fra tidligere forhold. Fine barn, virkelig. Dette handler ikke om barna eller samvær, men om hans forhold til eksen. Han påstår alltid at "vi har et godt samarbeid" og "vi er gode venner". Men etter over ett år som kjærester, og over to tiår som venner, så ser jeg jo at det er ikke noe "samarbeid" eller "vennskap" mellom de to. Dette er noe han sier hele tiden, som om han forsøker å si det til seg selv. Alle andre ser at hun styrer absolutt alt, hun bestemmer hvor barna er og når, setter sine behov for reiser og "barnefri", bestemmer hva barna gjør når de er hos han, osv. Han sier bare "ja", "ok". Alt er greit for han. Uansett om ting kolliderer med våre planer med eller uten barn. Han bortforklarer alt med at "jeg ønsker ikke å lage trøbbel for det gode samarbeidet". Han forteller henne aldri når han trenger noe, eller skal noe. Hvis jeg ber han huske å fortelle barnas mor om våre planer eller sine ønsker om ting og datoer, får jeg beskjed om å holde meg unna og ikke lage problemer. Problemet er at hun har fullstendig kontroll og han er feig og redd, og dette begynner å gå ut over forholdet. Dette har allerede gått ut over min kjærestes forhold til sin mor som også har sett seg veldig lei av hvordan eksen har kontrollert og kontrollerer han fremdeles (mor har trukket seg fra sønnen sin). Det provoserer meg at han ikke tør å si ifra eller stå opp for seg selv, at hun kan ture frem som en majestet og alltid bestemme alt alltid. Han liker å fortelle meg at eksen er "redd" for å ta opp enkelte temaer med han fordi han blir "sint" da, men dette stemmer ikke. Det er ikke hun som er redd han, men han som er livredd for henne. Dette har jeg gjennomskuet.... Hvordan kan jeg gå frem for å snakke med han om dette? Han blir så sint og oppfarende, og jeg ønsker ikke trøbbel mellom noen. Jeg ønsker bare ikke å se den jeg elsker bli utnyttet mer. Men han insisterer hardnakket på at det ikke er tilfelle. Anonymkode: 57bf8...440 Eksen kan umulig være redd ham, men han blir så oppfarende og sint på deg? Hvilket forhold han har til et menneske han har barn med, må bli opp til dem. Du kan derimot velge å være i et forhold som blir styrt av tredje part eller ei. Anonymkode: d3034...290 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #32 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er så klassisk at menn som har slike ekser, finner seg nye damer som tar over styringen. Spør deg selv hvorfor du har valgt en tøffelhelt… Anonymkode: 7af53...4e6 Det er ikke klassisk for et kjønn, men for mennesker generelt.. Anonymkode: d3034...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #33 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke klassisk for et kjønn, men for mennesker generelt.. Anonymkode: d3034...290 By all means, men nå snakket vi altså om en mann. Anonymkode: 7af53...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #34 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS. Jeg møtte han i min spede ungdom og har kjent han over halve livet mitt. Han har alltid vært en stolt og sterk og ekstremt selvstendig type, som alle har sett opp til og villet være. Aldri noen sinne fremstått som en veik tøffel på noen som helst måte. Ikke med moren sin heller, han er hard og streng med henne. Og med meg. At han er slik med eksen hadde jeg aldri trodd. Det er et sjokk for meg. Lurer på hva hun har gjort for å få han så til de grader rundt lillefingeren. Hun har ikke flere rettigheter ang. barna heller, de har aldri hatt konflikter omkring det. Jeg undrer meg stort over hva han er så redd for. Anonymkode: 57bf8...440 Min eks er lik, ingen av dem som har/hadde kjent han lenge, kjenner han igjen🤷♀️ Nå er han verdens største tøffel og hans nye bestemmelser bokstavelig talt alt. Anonymkode: f844a...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #35 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Det høres jo litt gjenkjennelig ut. Hvor lenge har dere vært sammen? Og hvordan hevder han seg litt etter litt, som du sier? Har du noen gang stilt han spørsmål om hvorfor han gjør det slik, og hva har hans reaksjon vært da? Anonymkode: 57bf8...440 Vi har kun vært sammen i to år. Han synes det er verdifullt at vi 5, mine/dine får tid sammen i ferier og helger. Sier ikke bare blindt ja til hennes ønsker uten å sjekke med meg, om det er større endringer. Jeg oppmuntrer han til å involvere seg mer, selv om det er praktisk og behagelig for han at hun tar alle legetimer, tannlege, møter, lekser osv. Er det prøver i våre uker så leser barna med oss. Jeg omtaler dugnadsplikter som noe "vi" har ansvaret for. Ikke ta for gitt at hun ordner og styrer. For eksempel til konfirmasjonen som kommer tok vi initiativ til å finne lokale (vi betaler), jeg har tilbudt meg å hjelpe med det hun måtte trenge. Det er like stor grunn til at jeg skal bli med å se lokalet som hun. Dette bestemmer min samboer. Hun kan ikke lenger bare invitere seg selv til å sitte på med han til alt mulig av idrett og møter. Hun kan selvfølgelig spørre, men hun sitter da i baksetet med barna, om det er plass i bilen. Siden vi betaler alt av briller og linser følger far opp dette. Får hun gjennom endringer så retter vi det opp med én gang, slik vi vet når endringen blir. Ikke "vi trenger også en ekstra dag en gang neste år". Han tar ting skriftlig på messenger. Jeg har vært klokkeklar med han hva jeg forventer av et forhold og en partner, og at jeg forventer at lojaliteten ligger hos meg. Jeg skal ikke føle meg som en elskerinne i kulissene eller annenrangs. Det øyeblikket jeg gjør det er det på tide for meg å komme meg videre. Jeg har ikke lagt noe i mellom når vi snakker om dette. Anonymkode: b391c...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå