Gå til innhold

Er det noe jeg må tenke på med en jentebaby? Kona ligger på sykehuset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skrev i hi at dere har lite nettverk.

Anonymkode: 7aa08...ab9

Lite, men det er ikke ikke-eksisterende. —TS

Anonymkode: 25cf7...aa9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sykehuset skal ha oppfølging på far i slike situasjoner. Må du ty til KG så har hele systemet svikter totalt. 
Derav sier min magefølelse at dette er en trolletråd, på et tema man absolutt ikke troller med. 

Anonymkode: d42b1...fa2

Er du en smule retardert? Det er så mange som faller gjennom dette systemet som skal opp å gå i krisesituasjoner at å si at det er et trolleinnlegg synes jeg er forkastelig.

Anonymkode: 83586...eec

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Lite, men det er ikke ikke-eksisterende. —TS

Gutta dine har jo venner, jeg hadde bedt om hjelp fra foreldrene til barnas nære venner slik at du har litt hjelp til barnepass, kanskje de kan være med venner hjem og spise og henge litt slik at du får litt tid. Ikke vær redd for å spørre de rundt deg iallfall. Involver skolen og, barna er sikkert redde og bekymret og det er viktig at noen der kan prate med de om de har behov for det.

Anonymkode: 83586...eec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drive å mistenke TS for å trolle i en tråd som har et tema som dette? Har dere ikke noe fornuftig å komme med så hold dere unna. 
Skulle det likevel vise seg at det er trolling, selv om jeg selv ikke tror det, så kan tråden komme til hjelp for andre i lignende situasjon senere. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sykehuset skal ha oppfølging på far i slike situasjoner. Må du ty til KG så har hele systemet svikter totalt. 
Derav sier min magefølelse at dette er en trolletråd, på et tema man absolutt ikke troller med. 

Skjerp deg

Anonymkode: 29c2f...f03

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutte, når alt rundt denne historien roper varsku om at sykehuset ikke gjør jobben sin? Ingenting som stemmer med hvordan sykehuset følger opp. Burde i tilfellet dette er en situasjon med rot i virkeligheten vært førstidestoff i alle landet nyhetsavisen samt på tv. 

Det er mange ganger det sbikter hvor det ikke burde vært sviktet, enkelt og greit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#deblåsidene #norskukeblad

Anonymkode: 79fd0...086

Idiotisk av deg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye som ikke stemmer i denne historien at du bør la være å bli sint på sykehuset. Skurrer f.eks At en nyfødt baby sendes hjem uten mor til en hjelpeløs far rett etter fødsel men mor ligger på respirator på intensiven, barna går på skole i helgen, at ts ikke er på sykehuset, at sønnene ikke er med på sykehuset, at det ikke finnes en eneste besteforelder/tante/onkel/venn ts kan be om hjelp ect. Dette burde ts holde seg for god til å tulle med. 

Anonymkode: a3395...687

Kanskje du burde lese på nytt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Eksempler? 

Og hvis han er godt kjent med andre forum, hvorfor spørre her?

Ikke så realistisk at en som ikke har lest her før, spør her i stedet for å ringe helsestasjonen?

Anonymkode: 92466...fb2

Eksempler? Skal jeg finne frem innlegg fra andre forum? Hva man gjør når man er midt oppi en traumatisk situasjon, er ikke alltid det som egentlig er det mest fornuftige eller realistiske å gjøre. Man tenker ikke helt klart i sånne situasjoner.

TS svarer forøvrig fint selv på kritiske spørsmål fra paranoide folk her i de siste innleggene sine, så jeg ser ingen grunn til å svare basert på mine antakelser.

Anonymkode: 8dc2c...c78

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. Jeg har aldri vært på kvinneguiden før, så håper dette blir riktig. 

For tre dager siden ble jeg pappa til en nydelig, liten jente. Hun er helt perfekt – sterk, og frisk. Jeg burde være fylt av glede, men alt jeg føler er tomhet og frykt. Kona mi, min klippe, ligger i koma etter en dramatisk fødsel, og jeg er så redd for å miste henne.

Alt virket som det skulle – helt til det ikke gjorde det. Plutselig begynte hun å blø, og jordmorens ansikt endret seg. De sa det var en morkakeløsning, og de tok henne til akutt keisersnitt, og selv om de reddet datteren vår, mistet kona mi så mye blod at hjertet hennes stoppet. De fikk henne tilbake, men hun har ikke våknet siden.

Jeg skulle gjerne vært på sykehuset døgnet rundt, men vi har to gutter hjemme jeg må ta vare på, og nå denne lille jenta som trenger meg. Jeg holder henne tett mot brystet, akkurat slik kona alltid gjorde med guttene våre da de var små. Datteren vår er en liten solstråle i dette mørket, men jeg føler meg så usikker. Vi har to gutter fra før, på 11 og 9, og jeg har alltid vært en pappa som stilte opp – skiftet bleier, sto opp om natten, hjalp med flasker. Men kona mi var alltid den som hadde kontrollen, den som visste akkurat hva barna trengte. Nå er det bare meg, og jeg er livredd for å ikke strekke til. Vi har ikke så forferdelig mye nettverk, og det føles slitsomt ut og skal ha mye folk rundt oss nå.

Jeg prøver å holde meg oppdatert på kona og er på sykehuset på dagtid når guttene er på skolen. Jeg snakker til henne, forteller henne om babyen vår – hvordan hun har mammas øyne, hvordan guttene våre allerede har beskyttende blikk når de ser på henne. Jeg sier at vi trenger henne, at vi ikke er hele uten henne. Men hun ligger der stille, så vakker og så langt borte, og jeg vet ikke om hun kan høre meg.

Hun var den som ammet guttene våre, og nå gir jeg morsmelkerstatning til datteren vår. Hun spiser godt, men jeg vet ikke om det er nok. Og så er det dette med at hun er en jente. Er det noe spesielt jeg må tenke på med stell og hygiene? Jeg har aldri hatt en jentebaby før, og selv om jeg prøver mitt beste, er jeg redd for å gjøre feil.

Guttene våre prøver å være sterke, men jeg ser at de er redde. De ser det på meg også, selv om jeg prøver å skjule det. Hvordan skal jeg gi dem trygghet når jeg selv føler at alt faller fra hverandre? Hvordan skal jeg forklare dette for dem når jeg ikke engang forstår det selv?

Jeg vet at jeg må holde ut, for barna våre, for henne. Men jeg vet ikke hvordan. Hvis noen har vært gjennom noe lignende, eller har råd, eller bare noen ord som kan gi meg styrke, hadde jeg satt så stor pris på det. Takk for at dere leste dette.

Du må snakke med fastlegen din så du også får oppfølging. ❤️

Anonymkode: 7b42b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at «systemet» ikke alltid virker. Urovekkende ofte, faktisk. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig hvis han er skrevet ut med en nyfødt baby 3 dager etter et dramatisk keisersnitt ja. 

Slutt, bare slutt 

Anonymkode: 11e44...3f7

Anonymkode: 8dc99...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre også dette er trolling siden du ikke hadde blitt sendt hjem med en nyfødt baby etter så kort tid med en kone i koma på sykehus, og jeg synes det er provoserende dersom det skulle stemme at det er trolling, fordi man leker ikke med folks følelser med et så alvorlig tema. Og jeg som er høygravid kjenner jo at det nesten rakner for meg av å lese om en kvinne som får hjertestans av blodtap under fødsel.. 

Anonymkode: a9e61...fc9

Akkurat min tanke. Tenkte først at «hvorfor skulle noen trolle med dette?», før det slo meg at det er nettopp for å skape frykt for alle gravide kvinner som gruer seg til fødsel på dette underforumet.

…. Men hvis det ikke er trolling er det jo en helt forferdelig situasjon i være i❤️ har dessverre ingen råd å komme med

Anonymkode: ac813...d70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine jenter fikk 120 mL mme ca.hver tredje time døgnet rundt når de var i den alderen. Ellers er det vel bare å kose masse, og tørke/vaske bakover når man skifter bleier. Utover det med vask av underliv er det vel ikke så mye annerledes enn guttebabyer.

Anonymkode: 1ef80...912

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mine jenter fikk 120 mL mme ca.hver tredje time døgnet rundt når de var i den alderen. Ellers er det vel bare å kose masse, og tørke/vaske bakover når man skifter bleier. Utover det med vask av underliv er det vel ikke så mye annerledes enn guttebabyer.

120 mL MME hver tredje time er alt for mye for en nyfødt en på 3 dager!! Spør etter råd på helsestasjonen, fastlegen, sykehuset etc. Et godt eksempel på at man ikke kan stole på råd gitt av fremmede på nett

Anonymkode: de710...d53

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En nyfødt på 3 dager skal ikke ha mer enn rundt 15-20 ml👀 120 er altfor mye for en så fersk baby. Magesekken bruker tid på å utvide seg, det første døgnet skal de ha rundt 5 ml pr måltid. Så øker man litt og litt de neste dagene og ukene.

Anonymkode: a2a68...74f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først og fremst… logg av KG og ta deg av barna dine! 

Anonymkode: cbcbd...17d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sjokkert over hvor mange som er direkte kjipe her. Ta dere sammen folkens.

Det høres ut som du gjør veldig mye riktig TS! Du virker som en veldig balansert fyr og det er tydelig hvor mye omsorg du har både for kona og barna dine. Det er flott å se ❤️ Snakk med de ansatte på sykehuset! Håpe det går fint med dere !

Anonymkode: d1372...1b0

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper din kone våkner opp får så vondt inni meg av denne historien. Bor du i Oslo? Jeg hjelper gjerne til om du ønsker det.

Anonymkode: 54035...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ville først å fremst sende deg en god klem og gode tanker ❤️ 

Jeg havnet på intensiven etter fødsel med min yngste, det er nå 2 år siden. Baby måtte ut med katastrofekeisersnitt, og det gikk heldigvis bra med baby. Men jeg svevde mellom liv og død i to uker. Pappaen fikk være på sykehuset med den lille hele tiden på et enerom på barsel. Det for at han kunne komme over mye på intensiven å legge baby inntill meg for å gi baby hudkontakt med meg mens jeg lå der, og at baby skulle kjenne lukta mi og mammaen sin. Mannen min fikk støtte og hjelp hele veien på alle måter. Min mor flyttet inn til oss for å passe de andre barna. Min mann var redd og forberedte seg på å bli alenepappa. Heldigvis ble det en lykkelig slutt for oss. 

Jeg ville bare dele det med deg fordi det finnes håp at alt kan gå bra, ikke gi slipp på det håpet. ❤️ 

Når det kommer til det du lurer på, så kan du ikke gjøre noe galt, så lenge du gir kjærlighet, nærhet og mat til jenta di ❤️ 

Anonymkode: abaaf...326

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...