AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hei. Skal bestemme meg for tak i ny leilighet over 2 etasjer. Er det kun gips som gjelder for tiden? Det blir gips på alle vegger, men jeg syns ofte det blir litt kaldt med kun gips overalt. Vurderer litt Huntonit panelbord, de bredeste på 20 cm kostemalt. Det finnes jo også sånne med struktur, men tenker det kanskje blir litt for mye. Kan jo velge ekte panelbord, men det blir kanskje enda mer "gammeldags" igjen. Jeg er jo også litt redd for at gipsplatene sprekker opp i skjøtene. Det blir jo et stort irritasjonsmoment. Hva er deres erfaringer? Og hva ville dere valgt? Legger ved link til platene. Med struktur: https://www.huntonit.no/panelbord/symfoni/ Kostemalt : https://www.huntonit.no/panelbord/kostemalt/ Anonymkode: 2d024...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Glatte vegger og panlebord i taket? Vil ikke det medføre at taket føles unødvendig lavt og "rotete" i forhold til resten? Anonymkode: d3827...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Glatte vegger og panlebord i taket? Vil ikke det medføre at taket føles unødvendig lavt og "rotete" i forhold til resten? Anonymkode: d3827...3f7 Jeg vet ikke? Om det blir mer rotete enn når veggen også er av panel og "rotete" 😅 Det er mest det om gipsen sprekker opp jeg er skeptisk til. Og at jeg syns det er litt koseligere med panel i taket, at det er litt mer liv. Men hvordan det blir kombinert med gipsvegger vet jeg ikke da 🙈 Anonymkode: 2d024...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Hvis du velger gips i himling bør du ha en tanke om hvordan du skal ivareta en god akustikk. Har bodd i et nytt hus med gips på vegger og i himling, og vil personlig aldri ha det igjen. Var kjempe vanskelig å få tilstrekkelig demping av gjenklangen, som ga et veldig dårlig innemiljø. Anonymkode: 93f1c...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvis du velger gips i himling bør du ha en tanke om hvordan du skal ivareta en god akustikk. Har bodd i et nytt hus med gips på vegger og i himling, og vil personlig aldri ha det igjen. Var kjempe vanskelig å få tilstrekkelig demping av gjenklangen, som ga et veldig dårlig innemiljø. Anonymkode: 93f1c...1e2 Så rart det er så populært med gips, om det blir dårlig akustikk. Jeg har selv kun hatt betong eller panel i tak, og ikke tenkt over lyden på besøk hos andre. Men det er noe å tenke over da. Takk for svar 😊 Anonymkode: 2d024...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå