Gå til innhold

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

AnonymBruker

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?  

56 stemmer

1. 1. Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

• Ja, prevensjon bør forbys
      10
    • Nei, vi bør la vestlig sivlisasjon/kultur dø ut
      31
    • Annet, jeg har en plan, for å redde Europa, uten å forby prevensjon, og JEG VIL DELE PLANEN under..
      15

Anbefalte innlegg

Planen er familieplanlegging. Barn kommer ikke av seg selv lenger, ikke i Europa, bare i mindre siviliserte kulturer. Så hvis vi ikke skal druknes av mindre siviliserte kulturer så må vi opprettholde vår egen befolkning, og ikke ta i mot andre nasjoners fødselsoverskudd, slik vi gjør i dag.

I primitive kulturer er barn en investering i egen alderdom, det er barna dine som skal ta vare på deg når du blir gammel. I siviliserte utviklede samfunn trenger vi ikke barna til dette, vi har velferdsstaten og pensjon som tar vare på oss.

Derfor må myndighetene legge økonomisk til rette for at barn ikke koster for mye i siviliserte land. Det er et regnestykke. Alt det som hører til å føde og oppdra et barn i et moderne samfunn koster for mye i dag. Det er ikke attraktivt nok. Dette må myndighetene gjøre noe med, framfor å hente inn ferdige mennesker fra andre kontinenter. Det koster mye mer faktisk.

Anonymkode: 5b52f...609

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om vestlig sivilisasjon dør ut er det andre grunner en barnefødsler som vil stå bak. 

Det vil handle om ending i maktfordeling mellom vesten og andre deler av verden. 

Men nå har " vi" jo brukt ganske mange 100 år på å bre var suvilisasjonsform utover, gjennom å stjele andres land og tvinge dem til å bli mest mulig som oss.. f eks. Så vi har jo satt hode spor etter ods som nok vil fortsette å finnes i verden. Så er ikke bekymra gor det. 

Anonymkode: e6251...0f7

Er det du som skal henrette alle de eldre da? For det er de yngre som betaler for de eldre, om det plutselig blir mange ferre yngre så må hver unge person betale betraktelig mer i skatt for å støtte de eldre som ikke jobber lenger.

Kapitalsimen fungerer heller ikke med en synkende befolkning, så da blir vi hvert fall fattige, og hva tror du skjer om Europa blir lite, svakt og fattig? Da blir vi invadert.

Anonymkode: f645a...380

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi forbyr prevensjon er den vestlige sivilisasjonen allerede død. 

Anonymkode: 07dd7...512

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om vestlig sivilisasjon dør ut er det andre grunner en barnefødsler som vil stå bak. 

Har du prøvd å teste på en kalkulator. om du har 1.4 barn per 2 kvinner (forenklet regnestykke), vil du over tid få noe som ser ut som v(n) =  K*0.7^n hvor n er generasjonen og K er dagens fødetall, og v er fødetallet i generasjon n . Mulig du lærte på barneskolen å plotte slikt, men 30% færre barn per generasjon, blir etter f.eks 10 generasjoner 0.7^10 = 3% av dagens fødetall. I praksis er hele det norske folket utdøde på bare 10 generasjoner (og dette regnestykket antar 0 barnedødelighet, et ordentlig regnestykke vil være enda dystrere, men tror ikke det er noe vits med avansert matte på dette forumet så vi dropper det.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men nå har " vi" jo brukt ganske mange 100 år på å bre var suvilisasjonsform utover, gjennom å stjele andres land og tvinge dem til å bli mest mulig som oss.. f eks. Så vi har jo satt hode spor etter ods som nok vil fortsette å finnes i verden. Så er ikke bekymra gor det. 

Joa, det er jo en liten "trøst", men sporene våre er ikke nok for min del, tenk å bo i India f.eks, at det er noen "spor" etter oss vestlige er bra, men summen er bare dritt, bokstavelig talt. Dette er ikke bra nok for min del, vi må redde Vesten, ikke overlate verden til disse andre kulturene.

Anonymkode: 17bca...ff5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Mange som virker vende dette over på meg som individ, vi snakker om hva som vi må gjøre for å redde vestlig sivilisasjon, ikke om "jeg" skal få "pult". Prøv å holde dere til temaet, som nevnt jeg er åpen for andre løsninger (enn forbud mot prevensjon), men alt jeg leser (fra de av dere som misliker min løsning) er person"angrep", fordi jeg angivelig ikke er bra nok, og det er godt mulig jeg kan være verdens verste far/person/hvasomhelst, eller jeg kunne ikke eksistert i det hele tatt, det ville endret null for vestlig sivilisasjon, problemet vedvarer, så å "angripe"/"fokusere" på meg er ingen løsning. Dere som ikke liker min løsning, kan godt sitte her og si at min løsning er dårlig, det endrer ingenting, dere må komme med BEDRE løsninger, som faktisk vil VIRKE. Å stikke hodet i sanden er ingen løsning. Tenk om ukrainerne prøvde den metoden, sitkk hodet i sanden så forsvinner russerne? Nei sånn funker ikke verden. 

Fokus! Skjerpings! 

For å få deg til å forstå at å få barn og oppdra det koster økonomisk og også mye krefter og tid. Betydelig innsats faktisk. Hvertfall hvis du skal oppdra kidden til å bli en trygg og stabil voksen. Hvis du ikke er villig til å sette av tiden og kreftene og pengene til å oppdra barnet/barna hvordan kan du forvente at andre skal gjøre det? 

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du prøvd å teste på en kalkulator. om du har 1.4 barn per 2 kvinner (forenklet regnestykke), vil du over tid få noe som ser ut som v(n) =  K*0.7^n hvor n er generasjonen og K er dagens fødetall, og v er fødetallet i generasjon n . Mulig du lærte på barneskolen å plotte slikt, men 30% færre barn per generasjon, blir etter f.eks 10 generasjoner 0.7^10 = 3% av dagens fødetall. I praksis er hele det norske folket utdøde på bare 10 generasjoner (og dette regnestykket antar 0 barnedødelighet, et ordentlig regnestykke vil være enda dystrere, men tror ikke det er noe vits med avansert matte på dette forumet så vi dropper det.

Joa, det er jo en liten "trøst", men sporene våre er ikke nok for min del, tenk å bo i India f.eks, at det er noen "spor" etter oss vestlige er bra, men summen er bare dritt, bokstavelig talt. Dette er ikke bra nok for min del, vi må redde Vesten, ikke overlate verden til disse andre kulturene.

Om ti generasjoner er vi alle døde, og i historiebøkene vil det stå om de primitive kulturene som levde på 2000-tallet, omtrent som vi nå skriver om 1700-tallet. Så hva er det egentlig du syter over?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aldri sagt at folk skal tvinges til å flytte ut av Oslo, men når man bor i Oslo har man ingen rett å klage på at man betaler 20000+ kr i måneden for et lite bøttekott og dermed ikke har råd til barn, når du kan flytte rett utenfor en by og betale 1/3 i huslån for noe som er 4 ganger større og mye nyere.

Og at du later som det bare eksisterer kjøpesenter i Ålesund kommune viser bare hvor dårlig argumentet ditt er. Finnes ca. nada i Oslo som ikke også eksisterer innen en veldig kort kjøretur for meg.

Ålesund er ikke akkurat "vidda" heller, vi har tross alt 67520 innbyggere.

Anonymkode: f645a...380

Du føler veldig mye rundt hvor andre bor og blir sur når jeg bruker dine ord om ditt bosted.

Slik jeg forstod det var det ikke klaging, men det faktum at vedkommende prioriterte å bo der de selv ville og var fornøyde med det. Fordi de satte kulturelle opplevelser etc høyt. 

At du virkelig har lyst til å fortelle deg selv at tilbudene er like, m du gjerne gjøre. Jeg bryr meg ikke om hvor folk bor eller hva de ønsker i hverdagen. Du derimot har tydeligvis noe imot folk som bor i Oslo, og deg om det. Bidrar ikke lenger til din avsporing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 12.49):

Når menn kjempet mot tyskerne, var det også livsfarlig. Har du ikke noe patriotisme eller noe? Tror du menn i Ukraina elsker å sitte i kalde våte skyttergraver og bare vente på at artillerigranat nummer 1000 treffer og ikke bare såvidt bommer... ? De kommer enten tilbake med manglende kroppsdeler, eller døde. Høres skikkelig kult ut ???

Folk ofre seg for samfunnet, skal samfunnet fungere. "meg meg meg", funker ikke for å få til et velfungerende samfunn. Om alle hadde dine holdninger, ville vi snakket tysk idag, og jødene ville forsvunnet fra jordkloden f.eks, greit at du ikke vil ofre dge for samfunnet, men da bør du forstå at da vil ikke naboene dine heller, og til slutt hele landet heller, og da er det over, på en eller annen måte vil slike land dø ut. Du trenger patriotisme og selvoppofrelse for Samfunnet.

Skjerpings.

Eller så kan menn slutte å starte kriger de "må ofre livet i"...

Skjerpings!

Endret av no shame
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på svartedauden i oppgradert versjon igjen jeg

Se på hvordan verden er, hvordan vi nordmenn oppfører oss både på Internett og irl, det er ingenting å være stolt av.

Jeg er godt over fruktbar alder og min aller beste bestemmelse for både meg selv og verden er å ikke ha fått barn. Dessuten sparer jeg et annet menneske mye lidelse (ingen kommer fra livet uten en hvis lidelse). Synes det mest egoistiske en kan gjøre er å sette et barn til verden men folk får gjøre det de selv vil.

Anonymkode: 84c81...7e8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt barn jeg, men som minstesats ufør uten nettverk så er det neppe særlig lurt. Ikke er det lett å finne menn som godtar det heller.

Anonymkode: 63d04...ccd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis prevensjon ble forbudt, ville antallet inceler økt til 99% av menn. Hva tenker TS om det, tro. 

Anonymkode: 41434...64a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør la vestlig sivilisasjon og kultur dø ut.

Er fra en fraflyttingskommune og det tar tid før kulturen dør ut. Språket er i ferd med å endre seg. Og nå også til utenlandsk ser jeg, men det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da blir det enda flere somaliere..

Anonymkode: 3a225...03d

Har vært inne på tanken om noe lignende. Der man skiller mellom ekstra økonomiske bidrag til nordmenn (de som har foreldre som er født i Norge, altså barnas besteforeldre) og andre.

Anonymkode: 3bb9c...334

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det flertallet av mine venninner sliter med, er å finne en mann som vil ha barn. Noen av de blir jo og lurt, blir sammen med en mann som sier han vil ha barn. Men utsetter og utsetter og utsetter, så kommer det fram etter mange år, at han ikke vil ha barn. Da er plutselig damen så gammel, at det blir for sent å skulle finne en ny og få barn med. 

Jeg har selv 2 barn, hadde lys på flere, det ønsket ikke min mann. Og samme er det for flere venninner.

Anonymkode: 7429f...ae6

Hvis det ikke hadde vært for prevensjon hadde jo ikke dette vært mulig.

Anonymkode: a5f4d...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (1 time siden):

Eller så kan menn slutte å starte kriger de "må ofte livet i"...

Skjerpings!

Menn har ikke bikube-sinn sånn som dere kvinner har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vært inne på tanken om noe lignende. Der man skiller mellom ekstra økonomiske bidrag til nordmenn (de som har foreldre som er født i Norge, altså barnas besteforeldre) og andre.

Anonymkode: 3bb9c...334

Det går ikke så lenge vi er medlem av EØS

Anonymkode: c0761...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er en person uten livmor, det som i gamle dager ble kalt for "mann".

Det har ikke vært noen personer med livmor (tidligere kalt kvinner), som har ønsker å la mine barn vokse i magen deres, noe jeg selvsagt er veldig skuffet over.

Derfor har jeg per nu bidratt til produksjon av 0 barn. Jeg er helt enig, det er ikke bra, men siden jeg mangler livmor er det til syvende og sist opp til kvinnfolket, om de vil være egoister, eller patrioter. Og som vi alle vet, ender det med egoister som regel. 

Og ja, abort bør forbys også, det glemte jeg å nevne :) 

Uff fikk skikkelig grøssninger av å lese det der 😂 Sjukt sært. Kanskje ikke rart du ikke har fått til noe 

Anonymkode: 579f0...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt flere barn, men føler at jeg verken har tid eller økonomi til det. Vi sliter nå i dyrtiden. Det går rundt, men det er jammen ikke lett å spare eller unne seg noe. 

Barn er steindyrt å ha, og krever mye tid og oppfølging i dagens samfunn. Med to voksne i 100% stilling føler jeg for å være ærlig at vi ikke kunne fulgt opp barna godt nok om vi hadde flere. 

Anonymkode: 21744...95d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dette «problemet» vil løse seg selv i det menn i større grad tar ansvar for egne barn. Vi har et samfunn der en del menn produserer barn de ikke tar vare på, og den eneste rettigheten disse barna har er at far betaler en symbolsk sum. Først må folk ta vare på barna de lager. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Menn har ikke bikube-sinn sånn som dere kvinner har.

Forklar gjerne hva du mener her, og hvordan det på noen måte rettferdiggjør eller gjør det til noe positivt at menn gjennom historien har startet definitivt flest kriger og dermed drept både menn, kvinner og barn.

Dette er som å lese at mannssjåvinister mener kvinner trenger menn til å beskytte seg, når den største trusselen for kvinner over hele verden er aggressive, maktsyke og voldelige (ofte mannssjåvinistiske) menn.

Anonymkode: af985...8b8

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...