Gå til innhold

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

AnonymBruker

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?  

53 stemmer

1. 1. Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

• Ja, prevensjon bør forbys
      9
    • Nei, vi bør la vestlig sivlisasjon/kultur dø ut
      30
    • Annet, jeg har en plan, for å redde Europa, uten å forby prevensjon, og JEG VIL DELE PLANEN under..
      14

Anbefalte innlegg

Brunello skrev (1 time siden):

Verdens befolkning vil gå nedover, men det tar tid. Problemet er at det er den mest siviliserte delen av verden som står for reduksjonen. Afrikas befolkning eksploderer, og det er ikke livsgrunnlag for alle som fødes der. Det vil resultere i massiv utvandring til Europa. Europa vil bare bli mere og mere endret. Dette på grunn av at våre politikere har tillatt det.

Hvordan tenker du at våre politikere skulle redusert fødselstallene i Afrika, egentlig? Eller mener du at overbefolkning i Afrika ville vært et mindre problem om Europa også var mer overbefolket?

Anonymkode: 77371...21e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når menn kjempet mot tyskerne, var det også livsfarlig. Har du ikke noe patriotisme eller noe? Tror du menn i Ukraina elsker å sitte i kalde våte skyttergraver og bare vente på at artillerigranat nummer 1000 treffer og ikke bare såvidt bommer... ? De kommer enten tilbake med manglende kroppsdeler, eller døde. Høres skikkelig kult ut ???

Folk ofre seg for samfunnet, skal samfunnet fungere. "meg meg meg", funker ikke for å få til et velfungerende samfunn. Om alle hadde dine holdninger, ville vi snakket tysk idag, og jødene ville forsvunnet fra jordkloden f.eks, greit at du ikke vil ofre dge for samfunnet, men da bør du forstå at da vil ikke naboene dine heller, og til slutt hele landet heller, og da er det over, på en eller annen måte vil slike land dø ut. Du trenger patriotisme og selvoppofrelse for Samfunnet.

Skjerpings.

Anonymkode: 17bca...ff5

Hvordan risikerer DU livet ditt for "den vestlige kulturen"? 

Skjerpings selv.

Anonymkode: 3539b...0dd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens befolkning vil gå nedover, men det tar tid. Problemet er at det er den mest siviliserte delen av verden som står for reduksjonen. Afrikas befolkning eksploderer, og det er ikke livsgrunnlag for alle som fødes der. Det vil resultere i massiv utvandring til Europa. Europa vil bare bli mere og mere endret. Dette på grunn av at våre politikere har tillatt det.

Om noen tiår er Nigeria alene dobbelt så stort som hele EU. Men ja, Europa ønsker jo masseinnvandringen velkommen. Tipper Ola Dunk er greit i mindretall innen 2050, og det er kanskje like greit.

Anonymkode: 5e2e1...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om noen tiår er Nigeria alene dobbelt så stort som hele EU. Men ja, Europa ønsker jo masseinnvandringen velkommen. Tipper Ola Dunk er greit i mindretall innen 2050, og det er kanskje like greit.

Det er mange barn i Nigera i som blir født inn i fattigdom og elendighet. Løsningen er da å undervise om og tilgjenliggjøre prevensjon i Nigeria ikke forby det i Norge..  

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men den norske nasjonalstaten er jo død. Norge er redusert til et geografisk område, og befolkningen består av folk fra hele verden. Det er opplest og vedtatt at en afrikaner med norsk pass er like norsk som en etnisk nordmann. Svært få hadde ofret seg for Norge i en eksistensiell krig. Ingen ofrer livet sitt for NAV og Espen Barth Eide. 

Nettopp. Og hvis Putin skulle komme så er det jo game over på 1 dag fordi folk er altfor opptatt med å snappe eller glane på Netflix.

Men det er jo derfor Putin aldri vil komme heller, det er jo ingenting av verdi her (og som du sier, ingenting å forsvare).

Anonymkode: c3e2b...540

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (6 minutter siden):

Det er mange barn i Nigera i som blir født inn i fattigdom og elendighet. Løsningen er da å undervise om og tilgjenliggjøre prevensjon i Nigeria ikke forby det i Norge..  

Løsningen er å hermetisk stenge grensa, og så får de finne ut av hvordan de vil oppdra barna sine selv. Så får nordmenn vurdere hvordan Norge skal få nok barn til å sørge for at samfunnet går rundt, med tanke på antall arbeidstakere per pensjonist etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo bare svada. Medianverdien for antall sexpartnere for kvinner når de gifter seg er 6, altså er det ekstremt få som har sex med hundrevis av menn. Kina er det siste landet vi behøver å være bekymret for, det avfolkes i rekordfart og har lavere fødelsrate enn omtrent alle europeiske land. Med en fødselsrate på 1,41 og lav gjennomsnittlig levealder er det heller ingen fare for at russland skal utkonkurrere den vestlige verden på befolkningsvekst.

Hvordan skal det egentlig løse noe som helst å forby prevensjon? Folk som ikke vil ha barn vil alltid finne løsningen for å ikke få baran. Eller tenker du at politiet bør være tilstede ved samleie for å kontrollere at folk ikke hopper av i svingen eller sikre at kvinner bare har sex når de er på sitt mest fruktbare?

Det er, som det har vært skrevet om mange ganger, også mye som tyder på at det ikke først og fremst er kvinner som er bremsen for flere barnefødsler.

Det er ikke helt riktig. Ja, afrikanske land har fortsatt høyere fødselsrate enn vestlige land, men langt høyere relativ reduksjon i fødselsrate. I øst-Asia falt fødselsraten som en stein på 70- og 80-tallet og sannsynligvis vil vi se det samme i Afrika gjennom de neste tiårene.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn, som jeg elsker over alt på jord. Ville ikke vært dem foruten for alt i verden. Men; hadde jeg visst det jeg vet i dag, om hvordan verden kom til å utvikle seg, hadde jeg nok valgt å ikke få barn i det hele tatt. Selv om alle tre greier seg fint pr nå (de er mellom 18 og 22år), så får jeg innimellom klump i magen av å tenke på hvilken verden jeg har født dem inn i. 

Anonymkode: bd066...3d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med dobbel barnetrygd på barn to og tre? Hvis problemet er at mange ikke får mer enn ett barn

Anonymkode: 915d5...eb2

Da blir det enda flere somaliere..

Anonymkode: 3a225...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (15 minutter siden):

Dette er jo bare svada. Medianverdien for antall sexpartnere for kvinner når de gifter seg er 6

Dette er jo bare svada. Det er ingen som vet dette, fordi kvinner lyver når de svarer på disse spørsmålene. Er som å spørre folk i fengsel om de er skyldige, nesten 100% av folk  i fengsel er uskyldige, så kan du bruke det som" fakta" om du vil, men det er bare svada, selvsagt...

Jdz skrev (16 minutter siden):

Det er, som det har vært skrevet om mange ganger, også mye som tyder på at det ikke først og fremst er kvinner som er bremsen for flere barnefødsler.

Vel jeg er her, og klar til å bli far, og ville vært en god far. Og jeg er definitivt ikke den eneste. Det er ingen kvinnfolk som renner ned døra mi... for å si det slik. Det er ikke her det stopper.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har tre barn, som jeg elsker over alt på jord. Ville ikke vært dem foruten for alt i verden. Men; hadde jeg visst det jeg vet i dag, om hvordan verden kom til å utvikle seg, hadde jeg nok valgt å ikke få barn i det hele tatt. Selv om alle tre greier seg fint pr nå (de er mellom 18 og 22år), så får jeg innimellom klump i magen av å tenke på hvilken verden jeg har født dem inn i. 

Anonymkode: bd066...3d8

Du får trøste deg med at verden er bedre enn noen gang. For 200 år siden er det lite sannsynlig at alle tre engang hadde overlevd de første leveårene sine.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er jo bare svada. Det er ingen som vet dette, fordi kvinner lyver når de svarer på disse spørsmålene. Er som å spørre folk i fengsel om de er skyldige, nesten 100% av folk  i fengsel er uskyldige, så kan du bruke det som" fakta" om du vil, men det er bare svada, selvsagt...

Vel jeg er her, og klar til å bli far, og ville vært en god far. Og jeg er definitivt ikke den eneste. Det er ingen kvinnfolk som renner ned døra mi... for å si det slik. Det er ikke her det stopper.

Bare nysgjerrig: Når du sier du er klar til å bli far: Hva har du å tilby? Alder? Husarbeid? Psykisk og økonomisk stabil?  Møter du kvinner?

Hva er det som stopper akkurat deg fra et parforhold med barn??

Anonymkode: 2dbc3...e90

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare nysgjerrig: Når du sier du er klar til å bli far: Hva har du å tilby? Alder? Husarbeid? Psykisk og økonomisk stabil?  Møter du kvinner?

Hva er det som stopper akkurat deg fra et parforhold med barn??

Anonymkode: 2dbc3...e90

Ja Ts svarer ikke når det er spurt tidligere om han er klar for å tørke snør og skifte bæsjebleier, stå opp med baby på natta , levere og hente på SFO og barnehage og trøste og vise omsorg og leke med og betale for alle utgifter og følge opp lekser og fridtidsaktiviteter og arrangere barnebursdag med mer, trille tur ect.. 

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 8.47):

Fortell meg gjerne hva som skulle være motivet for at kvinner skulle lyve i anonyme seksualvaneundersøkelser. Du kan heller ikke vite at kvinner lyver når de svarer på disse spørsmålene, det er noe du tror. Det er sannhet du har laget for deg selv. Selvsagt finnes det noen som trekker opp snittet veldig, men så vidt jeg kan se er omtrent alle rundt meg, kvinner som menn, i langvarige monogame forhold.

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 8.47):

Hvorfor regner du med at kvinner skal renne ned døra di??? Med mindre du har noe helt unikt å tilby vil dette selvsagt aldri skje og det har aldri vært tilfelle heller. Du sier jo her selv hvor det stopper, det stopper ved at du tror du ikke behøver å gjøre annet selv enn å sitte og vente på at kvinnen i ditt liv skal falle ned i fanget ditt.

Dette kommer selvsagt aldri til å skje, verken for deg eller 99% av alle andre mennesker i verden. Man må faktisk gjøre en innsats.

Endret av Jdz
skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om 1 mann har tilfeldig sex med 100 kvinner så er det 100 slutty kvinner og 1 slutty mann. Mesteparten av kvinner har tilfeldig sex med de samme få mennene i stedet for å bygge et liv med menn i sin liga. Det er poenget deres.

Anonymkode: f645a...380

Og om en kvinne har sex med 100 menn så er det en slutty kvinne og 100 slutty menn. Samme greia.
Når du skriver "de samme få mennene", mener du da at det er et lite hundretalls menn som har sex med ca 1mill (antall voksne kvinner i høvelig fruktbar alder pr 2024) slutty kvinner? Hvordan klarer denne gruppa med menn å "serve" alle disse kvinnene mens de samtidig er i jobb og har andre ansvarsområder og interesser? Og hva når disse mennene slår seg til ro og starter familie (som de jo burde gjøre for å bidra
Hvem skal bestemme hvilke menn kvinner skal ligge med og få barn med (altså hvem som er passende i forhold til deres liga)? Hva med de kvinner og menn som vil stifte familie sammen, men som ikke får barn sammen?

Kvinner har lett for å finne noen å ha sex med, men er samtidig redd for å bli gravid med feil mann på feil tidspunkt, så de fleste kvinner er veldig kresen og lite slutty. Derfor har menn vanskeligere for å få seg tilfeldig sex. Når det gjelder forhold og familie, er kvinner ofte mer ivrige og menn svært lite ivrige, så mangel på barn har minst like mye med menns mangel på ansvar å gjøre, som kvinners mangel på "patriotisme".

Anonymkode: af985...8b8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en person uten livmor, det som i gamle dager ble kalt for "mann".

Det har ikke vært noen personer med livmor (tidligere kalt kvinner), som har ønsker å la mine barn vokse i magen deres, noe jeg selvsagt er veldig skuffet over.

Derfor har jeg per nu bidratt til produksjon av 0 barn. Jeg er helt enig, det er ikke bra, men siden jeg mangler livmor er det til syvende og sist opp til kvinnfolket, om de vil være egoister, eller patrioter. Og som vi alle vet, ender det med egoister som regel. 

Og ja, abort bør forbys også, det glemte jeg å nevne :) 

Hvis du får i stand forbud mot prevensjon og abort, så blir det iallfall ikke noe pulings på deg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis prevensjon forbys, går man tilbake til gamle tider der kvinner kun har sex med noen få utvalgte, men i tillegg vil de fortsette å leve som nå i moderne tider, med jobb og karriere. Frustrerte menn vil ende opp med enda mindre sex, kvinner vil ikke nødvendigvis føde flere barn (tungvint når man samtidig skal ha en karriere og tjene penger) og antall aborter (lovlige eller ulovlige) vil øke da man mister muligheten til å beskytte seg mot graviditet (selv selektive kvinner vil jo sikkert ønske å ha sex av og til).

I tillegg fungerer prevensjonsmidler som medisin for mange kvinner med endometriose, PCOS og andre mens- og hormonrelaterte lidelser. Å forby prevensjonsmidler vil øke antall kvinner som ikke klarer å jobbe i perioder, noe som vil gå ut over økonomien i Norge.

Norske kvinner vil ikke begynne å produsere flere unger bare fordi de ikke får lov til å bruke prevensjonsmidler. En slik lovendring vil dessuten ha andre og større konsekvenser for samfunnet.

Anonymkode: af985...8b8

For ikke å snakke om hvor mye høyere kvinnedødeligheten vil bli dersom de må ty til ulovlige aborter eller føde barn de kanskje ikke har helse til. Noe som igjen vil føre til at det blir færre kvinner TS kan prøve å pule.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som virker vende dette over på meg som individ, vi snakker om hva som vi må gjøre for å redde vestlig sivilisasjon, ikke om "jeg" skal få "pult". Prøv å holde dere til temaet, som nevnt jeg er åpen for andre løsninger (enn forbud mot prevensjon), men alt jeg leser (fra de av dere som misliker min løsning) er person"angrep", fordi jeg angivelig ikke er bra nok, og det er godt mulig jeg kan være verdens verste far/person/hvasomhelst, eller jeg kunne ikke eksistert i det hele tatt, det ville endret null for vestlig sivilisasjon, problemet vedvarer, så å "angripe"/"fokusere" på meg er ingen løsning. Dere som ikke liker min løsning, kan godt sitte her og si at min løsning er dårlig, det endrer ingenting, dere må komme med BEDRE løsninger, som faktisk vil VIRKE. Å stikke hodet i sanden er ingen løsning. Tenk om ukrainerne prøvde den metoden, sitkk hodet i sanden så forsvinner russerne? Nei sånn funker ikke verden. 

Fokus! Skjerpings! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange som virker vende dette over på meg som individ, vi snakker om hva som vi må gjøre for å redde vestlig sivilisasjon, ikke om "jeg" skal få "pult". Prøv å holde dere til temaet, som nevnt jeg er åpen for andre løsninger (enn forbud mot prevensjon), men alt jeg leser (fra de av dere som misliker min løsning) er person"angrep", fordi jeg angivelig ikke er bra nok, og det er godt mulig jeg kan være verdens verste far/person/hvasomhelst, eller jeg kunne ikke eksistert i det hele tatt, det ville endret null for vestlig sivilisasjon, problemet vedvarer, så å "angripe"/"fokusere" på meg er ingen løsning. Dere som ikke liker min løsning, kan godt sitte her og si at min løsning er dårlig, det endrer ingenting, dere må komme med BEDRE løsninger, som faktisk vil VIRKE. Å stikke hodet i sanden er ingen løsning. Tenk om ukrainerne prøvde den metoden, sitkk hodet i sanden så forsvinner russerne? Nei sånn funker ikke verden. 

Fokus! Skjerpings! 

Det er veldig enkelt å tenke at "alle andre" skal påtvinges å få barn de ikke vil ha eller har helse eller økonomi til å ta seg av, imens du sitter der komfortabelt på gutterommet ditt og ikke trenger å løfte en finger :)

Anonymkode: 3539b...0dd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vestlig sivilisasjon dør ut er det andre grunner en barnefødsler som vil stå bak. 

Det vil handle om ending i maktfordeling mellom vesten og andre deler av verden. 

Men nå har " vi" jo brukt ganske mange 100 år på å bre var suvilisasjonsform utover, gjennom å stjele andres land og tvinge dem til å bli mest mulig som oss.. f eks. Så vi har jo satt hode spor etter ods som nok vil fortsette å finnes i verden. Så er ikke bekymra gor det. 

Anonymkode: e6251...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...