Gå til innhold

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

AnonymBruker

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?  

56 stemmer

1. 1. Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

• Ja, prevensjon bør forbys
      10
    • Nei, vi bør la vestlig sivlisasjon/kultur dø ut
      31
    • Annet, jeg har en plan, for å redde Europa, uten å forby prevensjon, og JEG VIL DELE PLANEN under..
      15

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få ting til å gå rundt med bare meg og samboer. Så hvordan vi økonomisk skulle ha fått råd til å ha barn fatter jeg ikke. Vi har ikke plass der vi bor i dag og ikke råd til noe større. Dessuten sliter jeg med sykdom som ville gått utover et potensielt barn isforhold til at jeg ikke hadde hatt krefter og energi til barnet. Jeg lurer på hvor mange barn TS har født ? 

Anonymkode: a210c...34d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en person uten livmor, det som i gamle dager ble kalt for "mann".

Det har ikke vært noen personer med livmor (tidligere kalt kvinner), som har ønsker å la mine barn vokse i magen deres,

Anonymkode: 17bca...ff5

Jøss. Lurer på hvorfor 🤔

Anonymkode: 2813d...719

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (5 minutter siden):

Norge har gått fra 4 til over 5 millioner innbyggere før jeg rakk å blunke. Det er alt for mange mennesker i verden. Så antallet må ned. Helst på en langt hyggeligere og frivillig måte enn at en pandemi gjør det for oss.

Verdens befolkning vil gå nedover, men det tar tid. Problemet er at det er den mest siviliserte delen av verden som står for reduksjonen. Afrikas befolkning eksploderer, og det er ikke livsgrunnlag for alle som fødes der. Det vil resultere i massiv utvandring til Europa. Europa vil bare bli mere og mere endret. Dette på grunn av at våre politikere har tillatt det.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thjelp skrev (14 minutter siden):

Kanskje det er på tide at vi rett og slett dør ut? Bare se på hvordan vi behandler planeten og hverandre…

Vi er som et virus, og det er kanskje på tide la verden bli frisk?

Problemer er, det er vi i vesten som prøver å redusere co2 og ødelegge klimaet. Når vi dør ut og kineserne og inderne tar over, vil ikke det redde planeten, snarere tvert imot. Har du sett India? LOL

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vi skape et samfunn som legger til rette for at vi skal få flere barn. Hjelper lite at politikerne roper ut om at vi trenger flere skattebetalere når de samtidig slenger enda flere avgifter og utgifter på oss. 

Samtidig legges det ned sykehus med fødeavdelinger, barneavdelinger og annen helsehjelp vi trenger. Det er fastlegekrise, jordmorkrise, barnehageopprør, foreldreopprør og «ingen» vil utdanne seg til lærer.

Renta er gått kraftig opp, boligprisene er gått kraftig opp og alt annet er dyrere, samtidig som lønnsveksten går ned. Vi er nødt å jobbe begge to, og så er vi nødt til å planlegge at vi føder barn presis i begynnelsen av august, hvis ikke må vi vente alt for lenge på barnehageplass. Å gå ulønnet har vi ikke råd til lenger. Hvis vi er skikkelig uheldig i min kommune får vi barnehageplass som er 45 minutter unna. 

Samtidig blir de rikere enda rikere, noe vi betaler for. Også tar de med seg formuen til Sveits for å slippe å betale skatt til velferdskassa som har tatt vare på de hele livet. 

Anonymkode: 05089...2a0

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vestlige kultur så gode gener da, mener du?

Jeg mener at vi har da ikke bedre gener enn andre. Om det i fremtiden blir flere barn med mørkere farge, spiller vel ingen rolle. 

Her vil alltid være vest, men kulturen og sivilisasjonen vil nok endre seg i fremtiden på godt og vondt.

Endret av exictence
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med å få ting til å gå rundt med bare meg og samboer. Så hvordan vi økonomisk skulle ha fått råd til å ha barn fatter jeg ikke. Vi har ikke plass der vi bor i dag og ikke råd til noe større. Dessuten sliter jeg med sykdom som ville gått utover et potensielt barn isforhold til at jeg ikke hadde hatt krefter og energi til barnet. Jeg lurer på hvor mange barn TS har født ? 

Slutt å kjøpe Gucci hver uke?

Jeg jobber i butikk og sparer over 10000 hver måned, selv om jeg har en stor fin leilighet jeg eier selv og en fin ny Audi. Inntekt er ikke problemet i Norge.

Anonymkode: f645a...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også si at overbefolkning også er et reelt problem. Vi er flere mennesker på kloden enn noen gang. Det blir vanskeligere og vanskeligere for skole, helsevesen, offetligtransport osv og dekke mengdene mennesker de skal betjene. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og ikke bare ett barn, mange barn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis prevensjon forbys, går man tilbake til gamle tider der kvinner kun har sex med noen få utvalgte, men i tillegg vil de fortsette å leve som nå i moderne tider, med jobb og karriere. Frustrerte menn vil ende opp med enda mindre sex, kvinner vil ikke nødvendigvis føde flere barn (tungvint når man samtidig skal ha en karriere og tjene penger) og antall aborter (lovlige eller ulovlige) vil øke da man mister muligheten til å beskytte seg mot graviditet (selv selektive kvinner vil jo sikkert ønske å ha sex av og til).

I tillegg fungerer prevensjonsmidler som medisin for mange kvinner med endometriose, PCOS og andre mens- og hormonrelaterte lidelser. Å forby prevensjonsmidler vil øke antall kvinner som ikke klarer å jobbe i perioder, noe som vil gå ut over økonomien i Norge.

Norske kvinner vil ikke begynne å produsere flere unger bare fordi de ikke får lov til å bruke prevensjonsmidler. En slik lovendring vil dessuten ha andre og større konsekvenser for samfunnet.

Anonymkode: af985...8b8

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kjøpe Gucci hver uke?

Jeg jobber i butikk og sparer over 10000 hver måned, selv om jeg har en stor fin leilighet jeg eier selv og en fin ny Audi. Inntekt er ikke problemet i Norge.

Lol jeg kjøper ikke Gucci hver uke eller i det heletatt egentlig. Jeg bruker ikke penger på tull. Du bor kanskje uten for de store byene? «Ja men ække en menneskerett å bo i Oslo da»  nei men jo. Jeg vil påstå at det blir et dårligere sammfunn av å ha byer som består av kun overklasse men lavlønte presses ut på landet. Noen av oss liker menneskene og kulturtilbudene byen har å tilby. For noen er det også der det er mulighet for jobb.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er en person uten livmor, det som i gamle dager ble kalt for "mann".

Det har ikke vært noen personer med livmor (tidligere kalt kvinner), som har ønsker å la mine barn vokse i magen deres, noe jeg selvsagt er veldig skuffet over.

Derfor har jeg per nu bidratt til produksjon av 0 barn. Jeg er helt enig, det er ikke bra, men siden jeg mangler livmor er det til syvende og sist opp til kvinnfolket, om de vil være egoister, eller patrioter. Og som vi alle vet, ender det med egoister som regel. 

Og ja, abort bør forbys også, det glemte jeg å nevne :) 

Så dersom man ikke stiller kropp, helse og liv til disposisjon for noe man ikke vil eller har trua på, og puler menn som vil sette unger på en er man en egoist og mindre patriotisk. Tror patriot blir forvekslet med patriark 🙄

Uønskede barn er løsninga på verdens problemer, da veit vi det. Enda godt en mann kunne redde søndagen ved å fortelle hva og hvordan vi fremover bør gjøre ting. 

Jeg som var i ferd med å tenke sjæl og greier. Godt vi unngikk det. 

Er det deg vi skal kontakte ved neste eggløsning, eller skal vi stille oss på hjørnet med et skilt?

Får vi i noen grad delta i en elimineringsprosess, eller må vi bare brette opp skjørtet til alle som går fordi og ser hvem som gir oss spruten som sitter? 

Hvordan løser vi dette i praksis? 

Endret av no shame
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste løsningen som ikke engang har blitt prøvd er skattereduksjon for hvert barn. Da unngår vi at arbeidsledige får barn for å få bidrag, vi kan skatte barneløse med god økonomi høyere og de får ikke dårligere økonomi om de får barn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnet må tilrettelegges for at man kan ha flere barn. Det bør ikke bare rettes mot kvinner, men at også menn må ta større ansvar og vilje for de "myke" verdiene. 

Vestlige verdier er heller ikke det samme som hvit hud. Bare ved å lese hi så ser jeg at ts har helt andre verdier enn meg, som jeg ikke ønsker skal spres videre. 

Anonymkode: 8bc5a...28e

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva med dobbel barnetrygd på barn to og tre? Hvis problemet er at mange ikke får mer enn ett barn

Anonymkode: 915d5...eb2

Å be staten om mer er ikke løsningen her, staten yter for mye i forhold til skatt krevd inn. Her må folket ta ansvar selv.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Staten bør begynne å kreve litt fra folket, ikke bare motsatt vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdene legges ned. Hva er grunnlaget for å skulle bosette seg på plasser uten skoler og arbeidsplasser? I byene er boligprisen mye høyere, men det er også der livsgrunnlaget er.

Hva med lavere skatt for hvert barn? Det vil jo appelere til de ressurssterke med høy inntekt.

Anonymkode: 7fa76...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er mer enn nok mennesker på jorden. Alle plasser som er overbefolket burde heller tvangssteriliseres i noen generasjoner fremover.

Ikke at det er noe bedre, men det var det eller få tak i Thanos som er mine beste løsninger enn så lenge. 

Anonymkode: c0295...d25

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol jeg kjøper ikke Gucci hver uke eller i det heletatt egentlig. Jeg bruker ikke penger på tull. Du bor kanskje uten for de store byene? «Ja men ække en menneskerett å bo i Oslo da»  nei men jo. Jeg vil påstå at det blir et dårligere sammfunn av å ha byer som består av kun overklasse men lavlønte presses ut på landet. Noen av oss liker menneskene og kulturtilbudene byen har å tilby. For noen er det også der det er mulighet for jobb.

Da har du valgt fremmede på gata over familie, ditt valg. Jeg bor noen få minutter fra Ålesund by og kan velge mellom å lett dra inn til byen, dra på Moa (et næringspark med flere kjøpesenter, kino, svømmehall, golfbane osv. osv.), rett ved mye natur og alt man trenger. Hvorfor skulle jeg to-tredoble huslånet bare for å bo i Oslo?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid visst at det å være gravid faktisk er livsfarlig (og det merkes i liten grad i Norge fordi vi heldigvis har en god svangerskapsomsorg), og for min del har jeg fått komplikasjoner som i verste fall kan gi meg alvorlige skader eller død, og det samme med babyen i magen. Og det er jo faktisk gravide kvinner eller babyene dems som dør i Norge også. 

En ting er sikkert, og det er at jeg risikerer ikke livet mitt for at "den vestlige kulturen ikke skal dø ut". Da kan den vestlige kulturen ryke og reise for min del. Jeg får de barna jeg får (og det blir ikke mer enn 2) fordi JEG har lyst til det. Om prevensjon skulle forbys for å tvinge kvinner til å gå igjennom unøskede svangerskap vil jeg bare la være å ha sex, enkelt og greit. Det er ingen dans på roser å være gravid. 

Anonymkode: 3539b...0dd

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bygdene legges ned. Hva er grunnlaget for å skulle bosette seg på plasser uten skoler og arbeidsplasser? I byene er boligprisen mye høyere, men det er også der livsgrunnlaget er.

Hva med lavere skatt for hvert barn? Det vil jo appelere til de ressurssterke med høy inntekt.

Anonymkode: 7fa76...0e1

Skal vi legge ned bygdene? Er livsgrunnlaget i byen? Er det der dere fisker fisk, høster grønnsaker og korn, og har kyr?

Anonymkode: 05089...2a0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...