AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #1 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg opplever å lekke urin både under kondisjonstrening og styrketrening. Regner med jeg ikke er alene om det etter barnefødsler🙈 Hva bruker dere andre med samme problem? jeg har brukt vanlige bind, men det renner fort forbi.. Burde sikkert kjøpe tena, men terskelen er litt høy for å gjøre det. (Redd for å møte kjenstfolk) Anonymkode: 98f34...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #2 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Burde sikkert kjøpe tena, men terskelen er litt høy for å gjøre det. (Redd for å møte kjenstfolk) Anonymkode: 98f34...945 Kjøp på nett og oppsøk en fysioterapeut som har spesialisert seg innenfor problematikken. Evt selvsagt fastlegen, for vurdering av operasjon. Anonymkode: 37005...fde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #3 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg opplever å lekke urin både under kondisjonstrening og styrketrening. Regner med jeg ikke er alene om det etter barnefødsler🙈 Hva bruker dere andre med samme problem? jeg har brukt vanlige bind, men det renner fort forbi.. Burde sikkert kjøpe tena, men terskelen er litt høy for å gjøre det. (Redd for å møte kjenstfolk) Anonymkode: 98f34...945 Knipe, knipe, knipe. Tena får du kjøpt på alle landets nett-apotek, ingen grunn til å måtte gå på ditt lokale apotek. Og vet folk virkelig ikke at mens-bind ikke er egnet for urinlekkasje? Anonymkode: 0c969...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #4 Del Skrevet 17. november 2024 Bekkenbunsstrening. Dette er tegn på svak bekkenbunnsmuskulatur, og vil bli bra med trening/knipeøvelser. Gå til gynekolog eller fysioterepaut som er spesialist på kvinnehelse/underliv. Du kan knipe uten apparat, eller kjøpe f.eks denne https://www.med24.no/bekkenbunnstrening/perifit-plus-app-styret-baekkenbundstraener Anonymkode: b627a...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #5 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg opplever å lekke urin både under kondisjonstrening og styrketrening. Regner med jeg ikke er alene om det etter barnefødsler🙈 Hva bruker dere andre med samme problem? jeg har brukt vanlige bind, men det renner fort forbi.. Burde sikkert kjøpe tena, men terskelen er litt høy for å gjøre det. (Redd for å møte kjenstfolk) Anonymkode: 98f34...945 Du tar problemet opp med lege, mulig lekkasjen enkelt kan fikses i stedenfor å gå og lide i stillhet. Vanlig bind er beregnet på blod, ikke urin, dermed en dårlig løsning. Du kan få blåresept på inkontinensprodukter. Og sist men ikke minst det er en bagatell å bestille fra en nettbutikk så den unnskyldningen med at du er redd for å treffe Moen (og hva så?) den holder ikke. Anonymkode: 142e5...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #6 Del Skrevet 17. november 2024 Det skjedde med meg også, og da gikk jeg til gynekolog og fikk bekreftet at ikke alt kan fiksest med bekkenbunnstrening. Det ble operasjon på meg, og det har jeg aldri angret på😄 Anonymkode: df8fa...e2d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #7 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bekkenbunsstrening. Dette er tegn på svak bekkenbunnsmuskulatur, og vil bli bra med trening/knipeøvelser. Gå til gynekolog eller fysioterepaut som er spesialist på kvinnehelse/underliv. Du kan knipe uten apparat, eller kjøpe f.eks denne https://www.med24.no/bekkenbunnstrening/perifit-plus-app-styret-baekkenbundstraener Anonymkode: b627a...5d2 Det kan bli bra med bekkenbunnstrening. Det kan også ikle bli det. Det kan bli bra med operasjon og i noen av tilfellene hjelper ingen av delene. Anonymkode: 340fe...406 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #8 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan bli bra med bekkenbunnstrening. Det kan også ikle bli det. Det kan bli bra med operasjon og i noen av tilfellene hjelper ingen av delene. Anonymkode: 340fe...406 Ja, men første steg er jo faktisk bekkenbunnstrening i noen mnd. Anonymkode: b627a...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #9 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg har de siste månedene fått problemer med å lekke hvis jeg nyser/hoster lenge etc. Det er tjue år siden jeg fødte, så dette kom i forbindelse med overgangsalder. Jeg kjøpte et digitalt kurs :Hypopressiv trening som er øvelser som strammer opp bekkenbunn/hjelper ved delte magemuskler. Hun som har utviklet kurset heter Sadie. Hun har jevnlig informasjonsmøter (digitalt, live) der hun beskriver og forklarer og man kan stille spørsmål i chat. Du finner henne både på Facebook, Instagram, nett Mange har fått nytte av det, og jeg kjenner en viss bedring og skal fortsette en stund til før jeg evt ber om utredning via gynekolog/vurderer operasjon. Anonymkode: e7bc9...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #10 Del Skrevet 17. november 2024 Søk på the flower empowered youtube. Og squats (bedre enn kniping). Og tena. Jeg bruker tena truseinnlegg, de er ganske store og gode, funker fjell for meg. Jeg har fremfall og lekker hvis jeg hopper foreks. Anonymkode: 9c8be...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #11 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men første steg er jo faktisk bekkenbunnstrening i noen mnd. Anonymkode: b627a...5d2 Første steg er å bli undersøkt, og finne ut hva som er galt. Dernest kan man bruke tiden på noe som hjelper, ikke bare noe noen på nett tror at kanskje kan hjelpe. undersøkelse pleier komme før diagnose og deretter kommer behandling. Anonymkode: 142e5...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #12 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Første steg er å bli undersøkt, og finne ut hva som er galt. Dernest kan man bruke tiden på noe som hjelper, ikke bare noe noen på nett tror at kanskje kan hjelpe. undersøkelse pleier komme før diagnose og deretter kommer behandling. Anonymkode: 142e5...5e9 Selvfølgelig, jeg sa jo konkret at TS burde oppsøke gynekolog eller fysio med kvinnehelse/underliv som spesialfelt. Anonymkode: b627a...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 17. november 2024 #13 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg opplever å lekke urin både under kondisjonstrening og styrketrening. Regner med jeg ikke er alene om det etter barnefødsler🙈 Hva bruker dere andre med samme problem? jeg har brukt vanlige bind, men det renner fort forbi.. Burde sikkert kjøpe tena, men terskelen er litt høy for å gjøre det. (Redd for å møte kjenstfolk) Anonymkode: 98f34...945 Om alt er ok på gynokologisk undersøkelse så hadde jeg bestilt en legetime for å få henvisning til urologisk poliklinikk. Kan være skader etter fødsel. Om urologisk pol ikke oppdager noe så vil jeg anbefalle deg å bestille time hos en quintet sertifisert fysioterapeut. Kan finne de her: https://quintet.no/behandlere-inkontinens-og-bekkenbunnsplager/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #14 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Selvfølgelig, jeg sa jo konkret at TS burde oppsøke gynekolog eller fysio med kvinnehelse/underliv som spesialfelt. Anonymkode: b627a...5d2 Men kanskje ikke skriv at det vil bli bra med trening. Det kan ikke du vite. Anonymkode: 25c0c...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #15 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men kanskje ikke skriv at det vil bli bra med trening. Det kan ikke du vite. Anonymkode: 25c0c...58e Herregud for kverulering. Du vet jo heller ikke at det ikke vil bli bra med trening. Svak bekkenbunn og opptrening hjelper ofte, så det er da et naturlig sted å begynne. Anonymkode: b627a...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 17. november 2024 #16 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg opplever å lekke urin både under kondisjonstrening og styrketrening. Regner med jeg ikke er alene om det etter barnefødsler🙈 Hva bruker dere andre med samme problem? jeg har brukt vanlige bind, men det renner fort forbi.. Burde sikkert kjøpe tena, men terskelen er litt høy for å gjøre det. (Redd for å møte kjenstfolk) Anonymkode: 98f34...945 Kjenner til noen som spesialiserer seg på bekkenbunn etter fødsler. Dersom du bor i Osloområdet, kan du ta kontakt for info til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #17 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud for kverulering. Du vet jo heller ikke at det ikke vil bli bra med trening. Svak bekkenbunn og opptrening hjelper ofte, så det er da et naturlig sted å begynne. Anonymkode: b627a...5d2 Var ikke meg du diskuterte med lenger opp i tråden, og jeg har ikke sagt at det ikke kan blir bedre med trening nei. Tror de aller fleste vet at opptrening ofte hjelper, og de fleste prøver nok også på det. Men når du sier at det skyldes svak bekkenbunn, som vil bli bedre med trening, legger du jo hele ansvaret over på ts. Kanskje har hun en skade som gjør at det ikke hjelper å knipe, og da er det dumt å være så bastant. Anonymkode: 25c0c...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #18 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var ikke meg du diskuterte med lenger opp i tråden, og jeg har ikke sagt at det ikke kan blir bedre med trening nei. Tror de aller fleste vet at opptrening ofte hjelper, og de fleste prøver nok også på det. Men når du sier at det skyldes svak bekkenbunn, som vil bli bedre med trening, legger du jo hele ansvaret over på ts. Kanskje har hun en skade som gjør at det ikke hjelper å knipe, og da er det dumt å være så bastant. Anonymkode: 25c0c...58e Som jeg skrev, og allerede gjentatt, så ba jeg TS kontakte gynekolog/fysio for å sjekke bekkenbunnen. TS skriver ingenting om skade, så hvorfor skal jeg da anta at hun har skade? Svak bekkenbunn og inkontinens er veldig vanlig hos kvinner som har født, som TS skriver at hun har. Det er da vitterlig ikke å legge ansvar over på noen, det er konkrete råd ut ifra hva TS skriver. Anonymkode: b627a...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #19 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som jeg skrev, og allerede gjentatt, så ba jeg TS kontakte gynekolog/fysio for å sjekke bekkenbunnen. TS skriver ingenting om skade, så hvorfor skal jeg da anta at hun har skade? Svak bekkenbunn og inkontinens er veldig vanlig hos kvinner som har født, som TS skriver at hun har. Det er da vitterlig ikke å legge ansvar over på noen, det er konkrete råd ut ifra hva TS skriver. Anonymkode: b627a...5d2 Du skal ikke anta at hun har en skade, men når dette har oppstått etter fødsler er det en mulighet for blant annet fremfall eller levatorskade. Da er det ikke alltid mulig å trene det bort. Som andre har påpekt i denne tråden, er det noen som trenger operasjon for å bli bra. Anonymkode: 25c0c...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #20 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skal ikke anta at hun har en skade, men når dette har oppstått etter fødsler er det en mulighet for blant annet fremfall eller levatorskade. Da er det ikke alltid mulig å trene det bort. Som andre har påpekt i denne tråden, er det noen som trenger operasjon for å bli bra. Anonymkode: 25c0c...58e Jeg vet at det kan være sånn, men jeg ser ikke poeng med å krisemaksimere noe som kan være enkelt å fikse med øvleser. IGJEN, jeg ba faktisk TS gå til undersøkelse, hun får da beskjed der hvis det må opereres. Anonymkode: b627a...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå