AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #21 Del Skrevet 17. november 2024 tvertimot skrev (7 minutter siden): Du viser en meget kvinnelig adferd, altså gold-diggers adferden kvinner alltid har hatt. Jeg har sagt det før og gjerntar meg igjen, en manns viktigste egenskap sett gjennom en dames øyne er evnen til å skulle forsørge, rike menn er som fluepapir for fluer hva gjelder damer. At krisen blir maksimal nå som han ikke tjener penger, det er som forventet, det er jo økonomisk trygghet og stabilitet dere damer ser mot og når det ikke lenger er tilstede så er det krise for et hunnkjønn. Altså ingen overraskelse, mange brudd og skillsmisser kommer slik. Forhold er alltid enklere dersom det er hun i forholdet som må forsørges, motsatt kan ikke fungere i lengden og jo lenger dette vil vedvare dess mer frustrert vil du bli og kommunikasjonen vil være svært preget av situasjonen da dette ikke går sammen med gold-diggeren som er et naturlig instinkt for deg som kvinne. Leser du før du skriver, eller ligger dette innlegget på copy+paste slik at du kan legge det inn automatisk når en kvinne har skrevet en tråd med "arbeidsledig mann" i tittelen? - Vi har betalt halvparten av alle utgifter til hus og hjem. Vi har separate kontoer og separate lån. - Jeg betaler regninger for å sørge for at de betales. - Han betaler skatt på etterskudd, og når han ikke har klart det, har jeg betalt det utestående, fra min bufferkonto. Men ja, selvsagt, at vår egen bufferkonto tømmes er noe vi "golddiggere" opplever hele tiden. Hvis noen har gravet etter gull her, er det vel strengt tatt ham. Vi kvinner rydder ofte opp når mann roter det til økonomisk, i hvert fall hvis det er barn involvert. TS Anonymkode: 72389...e3c 17 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #22 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det slående hvor mange av disse innleggene til TS som postes her inne. De kommer på et samlebånd, men enda så fornekter de sannheten. Anonymkode: 68435...bd1 Det er 2 incels i denne tråden; du og "tvertimot" og så kaller du det mange innlegg som postes til TS og at "de" fornekter "sannheten" 🤣🤣 Det er urkomisk Anonymkode: 8ce7a...957 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #23 Del Skrevet 17. november 2024 Her er det mye mer enn at han er arbeidsledig som ikke fungerer/er problemet. I et godt forhold, så samarbeider man om oppgaver. Man støtter og hjelper hverandre. Man liker å være sammen osv. Det virker ikke som om du liker mannen din noe særlig? Likte du ham for 8 mnd siden da dere ble enige om et barn til? Og dere bor jo allerede for trangt, når ett barn må sove på stua. Hva gjør dere når det kommer et barn til. Syns hele greia høres ganske kaotisk ut, og med dårlige muligheter til å få forholdet til å vare. Dere virker også som to veldig ulike personer. Anonymkode: 9ed73...1a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #24 Del Skrevet 17. november 2024 Hadde forventet rent hus, rene klær og middag hver dag om jeg hadde en mann som "slang" hjemme og jeg var på jobb. Ingen diskusjon der. Han må få seg en ny virkelighetsforståelse. Anonymkode: ecca8...58c 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 17. november 2024 #25 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I et godt forhold, så samarbeider man om oppgaver. Man støtter og hjelper hverandre. Man liker å være sammen osv. Ikke hva gjelder huslige plikter og omsorg for barn etc., det er hovedsaklig kvinners oppgaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 17. november 2024 #26 Del Skrevet 17. november 2024 Ja det kan jo fort fremstå som at man tjener godt hvis man ikke har 100% kontroll på mva og skatt som selvstendig næringsdrivende, det er virkelig ikke for alle 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 17. november 2024 #27 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde forventet rent hus, rene klær og middag hver dag om jeg hadde en mann som "slang" hjemme og jeg var på jobb. Ingen diskusjon der. Han må få seg en ny virkelighetsforståelse. Anonymkode: ecca8...58c Det er av hennes heller enn hans interesse, altså får hun bidra til det slik kvinner gjør... Klart at en av årsakene til at han innledet noe med henne, det var med en forventning at hun lever opp til hans ønsker om at hun bidro til å skape et koselig hjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #28 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg skjønner frustrasjonen din. Han har ferie, ikke arbeidsledig, imens du må dra lasset på alle fronter. Imens dere har et småbarn og du er gravid. Jeg synes ikke han er noe grei. Vil det kunne hjelpe å snakke med ham? Altså i fredstid, ikke når du renner over av frustrasjon. Du må få kommunisert at han har en jobb, som er å søke jobb. Og all annen tid 08-16 vil være å ta ekstra oppgaver hjemme. Forefallende ting som skulle vært gjort, hverdagslig husarbeid, matlaging, ta med minstemann ut. Slik at du som er gravid får avlastning. Når menn vil ta ting på sparket, så går det ofte utover kona og/eller barna. Si at du vil at han legger en plan for julen, som tar hensyn til alle inkludert deg som er høygravid. Du vil gjerne ha hjemmekontor i denne slitsomme delen av svangerskapet, så da blir han pedagogisk leder av barneflokken. Han må finne på ting med dem som ikke koster penger. Skiturer, aketurer, skøyter, besøke familie. Så får han dra igang noe på stua så du kan bruke hjemmekontoret på dagtid uten at ungen føler seg skvist ut. Anonymkode: 1e696...921 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dishwalla Skrevet 17. november 2024 #29 Del Skrevet 17. november 2024 tvertimot skrev (1 minutt siden): Ikke hva gjelder huslige plikter og omsorg for barn etc., det er hovedsaklig kvinners oppgaver. Jøss, du er jo en skikkelig godgutt🤪 Til TS: Slik jeg leser dette handler det om noe annet enn penger. Jeg reagerer på at han ikke har spart opp litt når han visste om situasjonen, at han er så passiv med å bidra til løsning og at han ikke bidrar mer hjemme. Har dere snakket om situasjonen på en ordentlig måte? Uten at du blir "masete" og frustrert? Hva tenker han fremover? Hvordan ser han for seg tiden fremover? Fordeling av oppgaver osv? Jeg ville blitt svært frustrert om jeg var i samme situasjon. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #30 Del Skrevet 17. november 2024 Hadde han et as eller et enkeltpersonforetak? Min mann har et as. Så han er ansatt til seg selv. Så da har han krav på dagpenger hvis han ikke har jobb. Så hvis han har et as så har han krav på dagpenger. Anonymkode: d7a6a...679 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #31 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde han et as eller et enkeltpersonforetak? Min mann har et as. Så han er ansatt til seg selv. Så da har han krav på dagpenger hvis han ikke har jobb. Så hvis han har et as så har han krav på dagpenger. Anonymkode: d7a6a...679 ENK. Han har ikke krav på dagpenger. TS Anonymkode: 72389...e3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 17. november 2024 #32 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde forventet rent hus, rene klær og middag hver dag om jeg hadde en mann som "slang" hjemme og jeg var på jobb. Ingen diskusjon der. Han må få seg en ny virkelighetsforståelse. Anonymkode: ecca8...58c Dessuten må han bruke mye mer tid på å søke jobber. Burde ikke være tid til å ligge på sofaen å sløve når han hverken har jobb eller inntekt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #33 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kvinner tåler svært lite motstand. Forakten når du ser han ligge på sofaen. Ta barna og reis. Så kan disse svært kortsiktige utfordringene bli permanente, men du slipper se han ligge på sofaen. Anonymkode: 68435...bd1 Hahaha. I flere hundre år har ikke kvinner opplevd noe annet enn motstand. Likevel har de stått på livet gjennom, og kjempet hardt for oss. Det er ikke noe kvinner tar for gitt, og de fleste av oss opplever fortsatt langt mer motstand enn en mann på daglig basis. Når menn derimot møter motstand og det første de forsøker ikke går så vet de ikke lenger oppned på seg selv. Ingen har lært dem noe annet enn at et fantastisk liv vil havne i fanget deres, så de har ikke nok robusthet til å ordne opp. Hvorfor ellers har vi en "epidemi" av ensomme menn som ikke tar ansvar for sin egen situasjon, og lemper den over på kvinner? Så med andre ord: spar meg. tvertimot skrev (32 minutter siden): Du viser en meget kvinnelig adferd, altså gold-diggers adferden kvinner alltid har hatt. Jeg har sagt det før og gjerntar meg igjen, en manns viktigste egenskap sett gjennom en dames øyne er evnen til å skulle forsørge, rike menn er som fluepapir for fluer hva gjelder damer. At krisen blir maksimal nå som han ikke tjener penger, det er som forventet, det er jo økonomisk trygghet og stabilitet dere damer ser mot og når det ikke lenger er tilstede så er det krise for et hunnkjønn. Altså ingen overraskelse, mange brudd og skillsmisser kommer slik. Forhold er alltid enklere dersom det er hun i forholdet som må forsørges, motsatt kan ikke fungere i lengden og jo lenger dette vil vedvare dess mer frustrert vil du bli og kommunikasjonen vil være svært preget av situasjonen da dette ikke går sammen med gold-diggeren som er et naturlig instinkt for deg som kvinne. Ditt verdenssyn har ikke fått med seg de siste 70 årene av vestlig utvikling. Dette blir som å gå inn i en tråd om helseproblemer og anbefale årelating. Ikke noe poeng i å ta denne brukeren alvorlig i hvert fall. Anonymkode: a78b8...bea 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 17. november 2024 #34 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde han et as eller et enkeltpersonforetak? Min mann har et as. Så han er ansatt til seg selv. Så da har han krav på dagpenger hvis han ikke har jobb. Så hvis han har et as så har han krav på dagpenger. Anonymkode: d7a6a...679 Jeg hadde eget selskap (AS) og da betalte jeg jo arbeidsgiveravgift også på den lønnen jeg gav meg selv, og da hadde jeg krav på dagpenger om jeg fikk behov for det. Nå hadde jeg regnskapsfører som tok seg av det økonomiske for mitt selskap, ryddigst det og jeg hadde aldri ville gjort den jobben selv. Nå derimot er jeg ansatt og driver ikke lenger eget selskap, det er vesentlig bedre og man trenger ikke bekymre seg for noe eller ha ansvar for noe som helst, rett og slett vesentlig bedre. Det er så mye mindre arbeid og så mye mindre bekymringer. Men best av alt, jeg kan bli syk og være borte fra jobben, det kunne jeg rett og slett ikke den gangen, ferier var også noe jeg sjeldnere kunne ta (i alle fall uten at det ble styr). Anbefaler ingen å drive eget AS, det er rett og slett å påføre seg selv dårligere livskvalitet og selv om det skulle være mer lønnsomt så er det rett og slett ikke verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 17. november 2024 #35 Del Skrevet 17. november 2024 Rart det der. Mange kvinner drømmer fra de er barn om prinsessebryllup og ekteskap, et forhold er ikke godt nok før man er gift osv. Men når de vanskelige dagene kommer og det er kvinnen som må dra lasset er stund så er ikke ekteskap så gøy lenger. Du legger frem at han har tjent godt og vært generøs, og nå som du må trå til er alt galt. Dere får legge dere i selen og løse problemet. Greit å avklare om dere skal løse problemet eller skilles før barn nr 2 kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #36 Del Skrevet 17. november 2024 Men kvifor i alle dagar gjer han ikkje husarbeid, matlaging, klesvask, innkjøp, forefallaned i heimen? Anonymkode: b5319...864 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 17. november 2024 #37 Del Skrevet 17. november 2024 Greit å få litt innsikt i hvordan det historisk sett har vært å være mann.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #38 Del Skrevet 17. november 2024 Dette blir på siden men jeg må bare kommentere... Dere er gift og har felles økonomi. Hvorfor har du ikke krevd at han har levd litt mer sparsommelig? Hvorfor har du godtatt denne generøsiteten hans? Det virker jo som om han har hatt dårlig økonomisk sans siden dag 1 spør du meg. Og du har jo heller ikke satt noe stopper for dette. Man må jo ha en plan for dårligere tider. Men ja, nå sitter dere der da. Eller, han ligger på sofaen og du gjør alt det andre. Dere må sammen lage en konkret plan. Nå er det på tide å kreve noe av han for du kan ikke stå med det økonomiske ansvaret helt alene. Forstår godt at du føler avsky når noen er så tiltaksløse. Samtidig så virker det ikke som du har krevd så mye av han så han er vel blitt vant til det.. Anonymkode: 100b8...267 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 17. november 2024 #39 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det forutsetter at en har tegnet en forsikring for det Anonymkode: 474ed...772 Hvor tegner en den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #40 Del Skrevet 17. november 2024 Hadde forventet at han kom seg over på videreutdanning og/eller en anna type jobb, om enn dårlig betalt. Og hvis han skal være selvstendig nærings MÅ han ha forsikringer og sette av sparing til skatt og andre ting. Han hadde jo gått personlig konkurs nå uten deg... Anonymkode: c78ed...9f1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå