Gå til innhold

Samboer har visst løyet om at han er sterilisert

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med dem som skriver at du bør sjekke at dette faktisk er sant først. Å bare stikke uten å snakke med ham høres ut som en veldig umoden avgjørelse. For alt du vet, er det bare tull fra guttunger. Jeg hadde bare ringt ham med én gang og sagt hva jeg hadde fått høre, og bedt ham om en forklaring. Stemmer det, er han selvsagt ikke noe å samle på. Pakk sakene dine og ring flyttebyrå.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ble det av TS? Mest fascinert av en kvinne i 30-årene som "ikke klarer" å flytte ut sine egne ting av et hus 😳 Da bør du IKKE få barn, for å si det slik. Hvert fall ikke med en gubbe som er pensjonist lenge før ungen hadde flyttet ut... 😳

Anonymkode: 5482f...316

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 10.06):

En annen ting som gjorde at jeg var nølende og egentlig har vært litt hele veien, er den flørtende tonen han har med alle kvinner. Sender hjerter med mange, lange klemmer når de ses og han har mange venninner. Som alltid har gjort meg usikker når han er med de. 

Anonymkode: 11294...675

Men dere kvinner pleier jo å si at det er helt uproblematisk at menn og kvinner er bare venner? Var det ikke sånn likevel? Jeg er selvsagt klar over ta det ikke er slik, ingen mann gidder å vedlikeholde et vennskap med kvinner han ikke ligger, eller har ligget, eller har tenkt å ligge med.

Anonymkode: da5ce...bd8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men dere kvinner pleier jo å si at det er helt uproblematisk at menn og kvinner er bare venner? Var det ikke sånn likevel? Jeg er selvsagt klar over ta det ikke er slik, ingen mann gidder å vedlikeholde et vennskap med kvinner han ikke ligger, eller har ligget, eller har tenkt å ligge med.

Pleier vi?

Du vet at kvinner er forskjellige personer med forskjellige meninger? Eller tror du vi alle mener det samme?

Jeg er kvinne, og har liten tro på nære vennskap mellom menn og kvinner. Hadde ikke giddet å ha en mann som har en masse "venninner".

Anonymkode: cbfb5...103

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakfisken skrev (2 timer siden):

Sønnen var med da faren steriliserte seg for 10 år siden? Tviler sterkt på det altså

Neppe, men mine barn på 8 og 6 har spurt om enda et lillesøsken LG da sa faren at han har vært hos legen og at det ikke gikk an lenger.

Anonymkode: 72d4f...b4a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ingen mann ved sinne fulle fem steriliserer seg selv. Og i alle tilfeller forteller han det ikke til andre. I så fall må jo fyren være klinisk tilbakestående. Dette ville jeg ha sjekket ut grundig først.

Nei han ville forhåpentligvis fått det gjort hos en lege tror du ikke? 
🙅‍♀️
Alle ved sine fulle fem som ikke ønsker flere barn, spesielt menn tar slike valg, bare de som  ikke har alle de "fem" tenker ulikt.. 

Anonymkode: 2c409...0ed

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 10.06):

Dette er kun noen dager siden og jeg er knust og forbannet. Samboer er på en reunion i helgen og jeg har egentlig mest lyst til å bare pakke sakene mine sammen og komme meg ut. Men det praktiske rundt det blir vanskelig av forskjellige grunner. For å si det sånn, jeg er avhengig av hjelp fra han og hans familie for å få flyttet. Så føler jeg må holde fatning til en viss grad, noe jeg finner ekstremt vanskelig akkurat nå. Jeg nærmest koker av raseri innvendig.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har nesten ikke orket å svare han og han kommer hjem i morgen ettermiddag. Hva faen gjør jeg?

Anonymkode: 11294...675

Du skaffer penger for å kaste på dette her, samme om du må betale alle nabotenåringene og et flyttebyrå, samme om du må ta et forbrukslån lån på noen tusen, nå får du deg en ryggrad og stikker uten noe mer unnskyldninger. 

Anonymkode: a877b...9b2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei han ville forhåpentligvis fått det gjort hos en lege tror du ikke? 
🙅‍♀️
Alle ved sine fulle fem som ikke ønsker flere barn, spesielt menn tar slike valg, bare de som  ikke har alle de "fem" tenker ulikt.. 

Anonymkode: 2c409...0ed

Min mann ble anbefalt av sin sjef/kollega om sterilisering, og min bror ble neste, 4-5 barn ble nok 😅

Anonymkode: 72d4f...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks gjorde ikke det der, men noe annet, og omtrent ut av det blå dukket det opp 14 stykker som pakket ned leiligheten på en dag. Hadde du vært min venninne her og jeg hadde hørt det der, så hadde jeg sluppet det meste jeg hadde i hendene og hjulpet til. 
Får helt vondt, og sender deg en stor klem :herfordeg:

Anonymkode: 15508...a24

• Liker 7
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min eks gjorde ikke det der, men noe annet, og omtrent ut av det blå dukket det opp 14 stykker som pakket ned leiligheten på en dag. Hadde du vært min venninne her og jeg hadde hørt det der, så hadde jeg sluppet det meste jeg hadde i hendene og hjulpet til. 
Får helt vondt, og sender deg en stor klem :herfordeg:

Anonymkode: 15508...a24

Signerer denne. Og hvis TS hverken har venner, kollegaer, familie eller øvrig nettverk å støtte seg til, så bør hun uansett ikke få barn. 

Anonymkode: 5482f...316

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 10.24):

Burde du ikke sjekke at det var sant først, og ikke fyllerør for å terge deg?

Anonymkode: 3c523...2c0

Så du tror at alle som går inn i forhold tar en fertilitetssjekk på sin vei?

Fyllerør i fire år??

Anonymkode: 69631...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 10.31):

Jeg hadde nok insistert på å se journaler på Helsenorge her. 

Jeg har vært ufrivillig barnløs i mange år, og det var helt jævlig. Hvis kjæresten din har latt deg gjennomgå dette med VILJE da er han virkelig en drittsekk. Og utrolig slem 

Anonymkode: b6d80...bde

Alle journaler ligger ikke på Helsenorge. Spesielt ikke eldre.

Anonymkode: c4499...b96

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange som reverserer dette, og noe han kan ha gjort.

Jeg ville nok ha sagt at jeg har bestilt time på klinikk for å sjekke begges fertilitet. Da vil det jo komme klart frem hva som er hva. 

Eller, jeg hadde aldri vært i et forhold der slike ting ikke hadde blitt tatt opp øyeblikkelig. "Ring meg på FaceTime når du har ledig tid", og så ville vi tatt det der og da.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Pleier vi?

Du vet at kvinner er forskjellige personer med forskjellige meninger? Eller tror du vi alle mener det samme?

Jeg er kvinne, og har liten tro på nære vennskap mellom menn og kvinner. Hadde ikke giddet å ha en mann som har en masse "venninner".

Anonymkode: cbfb5...103

Av det kan man kokludere med at da har du aldri hatt nære vennskap på tvers av kjønnene, altså vet du ikke hvordan det kan være og at det naturlig nok kan være like uskyldig som vennskap med noen av samme kjønn.

Ha selvtillit nok til stole på din partner, du er ikke verdt mye i mine øyne dersom du forventer at han skal bryte vennskap for din del, bare fordi kvinnelige venner gjør deg usikker.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Joda, mange menn gjør det.

Og nei, i tråder om vennskap mellom kjønn er svarene svært delt.

Jeg er blant dem som har venner av ymse kjønn og legninger. Det samme har min partner.

Like lite som jeg blir bedt om å kutte heterofile menn eller lesbiske venninner, blir han bedt om å kutte homofile kompiser og heterofile venninner. 

"Alle kvinner" har èn ting til felles og det er st vi er kvinner. Resten er individuelt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så du tror at alle som går inn i forhold tar en fertilitetssjekk på sin vei?

Fyllerør i fire år??

Litt kort du 😂

Anonymkode: c3f99...c6f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klokkeblomst_85 skrev (På 17.11.2024 den 10.38):

Jeg hadde flyttet ut nå mens han er bortreist. Han har løyet til deg om noe veldig essensielt for at forholdet skulle vedvare, rett å slett inngått et forhold på falske premisser. Hadde han fortalt sannheten om at han ikke kunne få barn fra starten av, så hadde dere ikke blitt sammen i første omgang! For en drittsekk som har holdt deg for narr>:(

Kanskje han har reversert den? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ingen mann ved sinne fulle fem steriliserer seg selv. Og i alle tilfeller forteller han det ikke til andre. I så fall må jo fyren være klinisk tilbakestående. Dette ville jeg ha sjekket ut grundig først.

Min høyt utdannede mann har sterilisert seg.

Enhver mann som er ansvarsbevisst og ikke ønsker å tredoble kreftrisikoen til sin partner gjør det.

Min gjorde det på helt eget initiativ og har trolig adskillig høyere iQ enn deg.

• Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje han har reversert den? 

I så fall ganske unormalt å holde det skjult.

Anonymkode: b129b...42c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo avklare om det stemmer, at det ikke bare er noe piss fra fulle unggutter på vei hjem fra byen. Skjønner at det er en rar ting å fleipe om, men det virker jo også rart at han skal ha blitt invitert med. Ville ikke avsluttet forholdet basert på det du overhørte en full ung mann si til kompisene sine etter en bytur. 

Når det er sagt er jo dette, forutsatt at det stemmer, et helt vanvittig tillitsbrudd. For meg hadde noe sånt vært helt umulig å reparere. Fryktelig vondt, helt forferdelig gjort og jeg hadde ikke engang vurdert å bli værende hvis det stemte.

Anonymkode: 496bb...6f0

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...