Gå til innhold

Samboer har visst løyet om at han er sterilisert

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde nok insistert på å se journaler på Helsenorge her. 

Jeg har vært ufrivillig barnløs i mange år, og det var helt jævlig. Hvis kjæresten din har latt deg gjennomgå dette med VILJE da er han virkelig en drittsekk. Og utrolig slem 

Anonymkode: b6d80...bde

Det er vel bare å se etter arrene?

Anonymkode: de0db...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen! 

Jeg hadde skrevet en melding til han «Sønnen din nevnte at du steriliserte deg for 10 år siden. Jeg kan ikke tro at du har løyet meg rett opp i trynet og latt meg gjennomgå skuffelse etter skuffelse med å å ikke bli gravid!»

Så hadde jeg ringt flyttebyrå på dagen og kommet meg til helvete ut og aldri sett meg tilbake.

Anonymkode: c7f24...bdd

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv han en melding med " hei kjære, jeg klarer ikke å vente til du kommer hjem med å dele den gode nyheten! Jeg er gravid!". 

Svarer han at det er umulig fordi han er sterilisert, så svarer du at " jeg er ikke gravid, men måtte finne ut om du har løyet" hvis han anklager deg for å være utro, så sier det seg selv at han lyver. Spør han om hvorfor han anklager deg for det, så blir han tvunget til å si at han er sterilisert. 

Skulle det vise seg at han hopper av glede, og ikke viser tegn til at han betviler graviditeten, så får du heller bare si noen dager etterpå at mens kom likevel. 

Anonymkode: 20d0d...e58

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg ville flyttet uten å si ifra hvor eller hvorfor - slutt å besvare anropene hans, evt blokker nummeret med en gang. Han har holdt deg for nar og løyet deg rett opp i fjeset, han har ikke krav på å vite hvorfor du dro (det burde han jo faktisk vite!). 

Anonymkode: f0f2d...ec8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 10.25):

Kanskje si du er gravid og se hvordan han reagerer først?

Anonymkode: 864a0...af6

Denne! Evt book time hos en sædbank. 

Anonymkode: 74faa...f5c

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Denne! Evt book time hos en sædbank. 

Syns faktisk ikke denne er så dum jeg. Han har vært en dritt om dette stemmer, han kan godt få svette litt.

Anonymkode: 73572...335

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Skriv han en melding med " hei kjære, jeg klarer ikke å vente til du kommer hjem med å dele den gode nyheten! Jeg er gravid!". 

Svarer han at det er umulig fordi han er sterilisert, så svarer du at " jeg er ikke gravid, men måtte finne ut om du har løyet" hvis han anklager deg for å være utro, så sier det seg selv at han lyver. Spør han om hvorfor han anklager deg for det, så blir han tvunget til å si at han er sterilisert. 

Skulle det vise seg at han hopper av glede, og ikke viser tegn til at han betviler graviditeten, så får du heller bare si noen dager etterpå at mens kom likevel. 

Erstatte løgn med løgn?

Hva er vitsen med det?

På meg så virker det som at dette forholdet er kjørt uansett...

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 10.25):

Kanskje si du er gravid og se hvordan han reagerer først?

Anonymkode: 864a0...af6

Haha,hadde vært moro og vært flue på veggen der🤣

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 10.06):

Vet ikke min arme råd nå. For fire år siden ble jeg kjent med en mann og vi ble stormende forelsket. Jeg var den som holdt tilbake, da han har et voksent barn og er i slutten av 40-årene. Jeg er helt i starten av 30. Så grunnen til at jeg var usikker på forholdet var fordi han sa han er ferdig med barn. Jeg ønsker barn sårt. 

En annen ting som gjorde at jeg var nølende og egentlig har vært litt hele veien, er den flørtende tonen han har med alle kvinner. Sender hjerter med mange, lange klemmer når de ses og han har mange venninner. Som alltid har gjort meg usikker når han er med de. 

Likevel har han hele tiden behandlet meg som en prinsesse og vært god mot meg. Er bare at jeg føler han er nesten like god mot alle andre damer også. Ser på en måte ikke hvem som er kjæresten hans når vi er ute med flere om dere skjønner.

Det som gjorde at jeg roet meg i forholdet og ønsket en fremtid for oss var at han plutselig sa ja til barn når jeg fortalte at det var grunnen til at jeg ikke ønsket å gå inn i er forhold med han. Han gråt og tryglet, og begynte å snakke mye om at jeg hadde fått ham til å ombestemme seg.

Spol noen år frem i tid. Mange forsøk på å få meg gravid og mye frustrasjon hos oss begge men særlig da meg. Jeg skulle hente sønnen hans og hans venner på byen, og jeg får da høre i en bisetning at faren steriliserte seg for over 10 år siden. Etterfulgt av masse spøk og latter rundt hendelsen, siden sønnen var med og det var visstnok en komisk greie. Husker nesten ikke resten av bilturen, bare husker alt inni meg raknet og jeg måtte kjempe for ikke å begynne å gråte. 

Dette er kun noen dager siden og jeg er knust og forbannet. Samboer er på en reunion i helgen og jeg har egentlig mest lyst til å bare pakke sakene mine sammen og komme meg ut. Men det praktiske rundt det blir vanskelig av forskjellige grunner. For å si det sånn, jeg er avhengig av hjelp fra han og hans familie for å få flyttet. Så føler jeg må holde fatning til en viss grad, noe jeg finner ekstremt vanskelig akkurat nå. Jeg nærmest koker av raseri innvendig.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har nesten ikke orket å svare han og han kommer hjem i morgen ettermiddag. Hva faen gjør jeg?

Anonymkode: 11294...675

Er du sikker på at han er sterilisert og ikke at det er en dårlig spøk som «eskalerte»? På en måte er det for meg litt rart at han har fortalt til sønnen og vennene at han er sterilisert, men.. hva vet jeg?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i all verden tar med sønnen sin når de blir sterilisert. Kanskje jeg skal foreslå for min sønn at han blir med på neste tur til gynekologen, sånn for å få tida til å gå fortere.

Anonymkode: 20d62...065

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han har reversert den steriliseringen? 

Anonymkode: eb3ee...d4b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med fyren har kommet hjem nå og dere har fått snakket sammen. Hva sier han om saken? 

Anonymkode: 34857...c44

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hvis dette stemmer er det forferdelig dårlig gjort av ham. Men sjekk om det virkelig stemmer før du gjør noe drastisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 time siden):

Erstatte løgn med løgn?

Hva er vitsen med det?

For hvis han har løyet om/unnlatt å si han er sterilisert når hun har sagt hun ønsker barn og han har gått med på det, så kommer han hvertfall ikke til å innrømme det om hun spør fint. Eneste måten å ta slike løgnere på er å konfrontere dem med frykten, slik at de avslører seg selv. Spille med på deres egen form for psykologisk spill. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For hvis han har løyet om/unnlatt å si han er sterilisert når hun har sagt hun ønsker barn og han har gått med på det, så kommer han hvertfall ikke til å innrømme det om hun spør fint. Eneste måten å ta slike løgnere på er å konfrontere dem med frykten, slik at de avslører seg selv. Spille med på deres egen form for psykologisk spill. 

Det er jo bare sykt spør du meg...

Senke seg ned på det nivået der...

Da kan man ihvertfall ikke klage på den løgnen om man finner på slikt tull...

Da er det faktisk bedre å bare gå...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mann ved sinne fulle fem steriliserer seg selv. Og i alle tilfeller forteller han det ikke til andre. I så fall må jo fyren være klinisk tilbakestående. Dette ville jeg ha sjekket ut grundig først.

Anonymkode: da5ce...bd8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 timer siden):

Erstatte løgn med løgn?

Hva er vitsen med det?

Så klart forholdet er kjørt uansett. En mann som kaster bort en kvinnes begrensede fruktbare år på løgn. Det kan uansett ikke reddes

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden tok du ikke opp dette med han med en gang når du fikk høre det? 
Man skal være litt forsiktig med å stole på rykter. Går også an å reversere en sterilisering. Hva slags forhold er dette egentlig, hvor dere ikke evner å kommunisere overhodet selv om dere er voksne mennesker?  
i såfall er kanskje like greit at dette avsluttes. Dere har hatt problemer med å få barn, men har ikke utredet dette noe videre? Foreslo du det noen gang? 
Du planlegger å gjøre det slutt og å flytte uten å ha snakket med han en gang. Men «må» ha hjelp av han. Er ikke du et voksent menneske? 

Ta på voksenhatten din, og ring typen din for å snakke om dette med en gang. Dette er noe som er viktig. Da spiller det ikke noen rolle om han er på reunion, med folk han kjente for ørten år siden. 

Anonymkode: 4e27d...2b0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...