Gå til innhold

Samboer har visst løyet om at han er sterilisert

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vet ikke min arme råd nå. For fire år siden ble jeg kjent med en mann og vi ble stormende forelsket. Jeg var den som holdt tilbake, da han har et voksent barn og er i slutten av 40-årene. Jeg er helt i starten av 30. Så grunnen til at jeg var usikker på forholdet var fordi han sa han er ferdig med barn. Jeg ønsker barn sårt. 

En annen ting som gjorde at jeg var nølende og egentlig har vært litt hele veien, er den flørtende tonen han har med alle kvinner. Sender hjerter med mange, lange klemmer når de ses og han har mange venninner. Som alltid har gjort meg usikker når han er med de. 

Likevel har han hele tiden behandlet meg som en prinsesse og vært god mot meg. Er bare at jeg føler han er nesten like god mot alle andre damer også. Ser på en måte ikke hvem som er kjæresten hans når vi er ute med flere om dere skjønner.

Det som gjorde at jeg roet meg i forholdet og ønsket en fremtid for oss var at han plutselig sa ja til barn når jeg fortalte at det var grunnen til at jeg ikke ønsket å gå inn i er forhold med han. Han gråt og tryglet, og begynte å snakke mye om at jeg hadde fått ham til å ombestemme seg.

Spol noen år frem i tid. Mange forsøk på å få meg gravid og mye frustrasjon hos oss begge men særlig da meg. Jeg skulle hente sønnen hans og hans venner på byen, og jeg får da høre i en bisetning at faren steriliserte seg for over 10 år siden. Etterfulgt av masse spøk og latter rundt hendelsen, siden sønnen var med og det var visstnok en komisk greie. Husker nesten ikke resten av bilturen, bare husker alt inni meg raknet og jeg måtte kjempe for ikke å begynne å gråte. 

Dette er kun noen dager siden og jeg er knust og forbannet. Samboer er på en reunion i helgen og jeg har egentlig mest lyst til å bare pakke sakene mine sammen og komme meg ut. Men det praktiske rundt det blir vanskelig av forskjellige grunner. For å si det sånn, jeg er avhengig av hjelp fra han og hans familie for å få flyttet. Så føler jeg må holde fatning til en viss grad, noe jeg finner ekstremt vanskelig akkurat nå. Jeg nærmest koker av raseri innvendig.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har nesten ikke orket å svare han og han kommer hjem i morgen ettermiddag. Hva faen gjør jeg?

Anonymkode: 11294...675

Er det ingen av dine venner og familie som kunne hjulpet deg da? Og hvorfor satse på å skulle få barn med en som nærmer seg 50 da? 

Endret av Maleficenta
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du ha hjelp av ham og familien hans for å flytte? Jeg flyttet mutters alene for to år siden, leide noen studenter til å hjelpe meg med de store tingene og kjørte pappesker, klær osv. i bilen min. Jeg har barn og, så det var en del greier. Du er ikke avhengig av noen, dette klarer du på egen hånd. 

Jeg hadde uansett ikke vært hjemme når han kom hjem, hadde tatt med meg noen klær og toalettsaker og enten dratt til noen jeg kjenner eller vært på hotell noen dager. 

Anonymkode: 812b3...b69

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du ikke sjekke at det var sant først, og ikke fyllerør for å terge deg?

Anonymkode: 3c523...2c0

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer fint å gjøre det alene. Du kan evt spørre på nett om hjelp, mange stiller opp på slike småjobber i en fei! 
For en drittsekk!

Anonymkode: 42516...07f

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan reversere steraliteten. Nå vet jeg ikke om du fortsaty vil ha han,men det er mulig. 

Det verste er jo st han har løyet til deg.

Anonymkode: b506b...df7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Samboer er på en reunion i helgen og jeg har egentlig mest lyst til å bare pakke sakene mine sammen og komme meg ut. Men det praktiske rundt det blir vanskelig av forskjellige grunner. For å si det sånn, jeg er avhengig av hjelp fra han og hans familie for å få flyttet. Så føler jeg må holde fatning til en viss grad, noe jeg finner ekstremt vanskelig akkurat nå.

Du vet hva du vil! Gjør det! Nei du er ikke avhengig av hans hjelp, nei du må ikke «holde» fatningen. Dette er bare tanker som kommer av frykt og sorg. Hjernen din som ikke vil at alle disse årene skal ha vært bortkastet. Men de har det, men d en msn som har løyet. Hva slags menneske er så hjerterå og egoistisk og gjør dette? Utsetter deg for sorg og frustrasjon over uteblitt graviditet mens han inni seg vet sannheten og lever ut et skuespill. Så han skal få det livet han vil, han skal få sette premissene, hans behov skal bli dekt. Unnsett hvor mye det sårer deg! Dette skadelige menneske må du komme deg bort fra. Han er så manipulerende at jeg blir skremt.

ring mennesker du stoler nå. Vær ærlig, fortell dem alt. Kom deg ut i dag. Dette greier du!!! Du finner løsninger!

Anonymkode: f059f...948

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok insistert på å se journaler på Helsenorge her. 

Jeg har vært ufrivillig barnløs i mange år, og det var helt jævlig. Hvis kjæresten din har latt deg gjennomgå dette med VILJE da er han virkelig en drittsekk. Og utrolig slem 

Anonymkode: b6d80...bde

• Liker 22
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Det er stor sjanse for at han er drittsekk og at dette er sant. Men kan det være mulig at han steriliserte seg den gangen, gikk inn i forhold med deg og etter noen hvite løgner har han tatt operasjon for å reversere steriliseringen? Og ikke fortalt deg om det fordi han hadde løyet endel først.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har løyet for deg. Han har brukt deg. Han er ikke glad i deg. Han er villig til å lyve og manipulere for å få det han ønsker fra deg, men han er ikke egentlig glad i deg!

Kom deg bort nå! Ikke la deg manipulere til å bli! Ikke utsett pga frykt! Finn løsninger og kom deg bort!

Anonymkode: 4bdd6...8b8

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde flyttet ut nå mens han er bortreist. Han har løyet til deg om noe veldig essensielt for at forholdet skulle vedvare, rett å slett inngått et forhold på falske premisser. Hadde han fortalt sannheten om at han ikke kunne få barn fra starten av, så hadde dere ikke blitt sammen i første omgang! For en drittsekk som har holdt deg for narr>:(

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt og kom deg bort nå før han kan lyve og manipulere mer! Det der er jo et kjempesvik! For en drittsekk!

Anonymkode: 9db5d...a87

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mannen er en dust om dette er sant.

Men ærlig talt. Når barn er kjempeviktig blir man ikke sammen med en mann på nesten 50. Spesielt ikke når han har voksne barn og sier han er ferdig med barn.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har har kastet bort altfor mye av din tid, som er det verste man kan gjøre mot et menneske som ønsker barn!!

Det viser manglende reapekt for deg på verste vis. Dette med kvinnene er bare en ekstra bekreftelse på hans manglende respekt for deg.

Ikke la deg manipulere mer...

Anonymkode: 4ad91...7f8

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 17.11.2024 den 10.49):

Ja, mannen er en dust om dette er sant.

Men ærlig talt. Når barn er kjempeviktig blir man ikke sammen med en mann på nesten 50. Spesielt ikke når han har voksne barn og sier han er ferdig med barn.

Vi har slike folk vi kjenner. De har voksne barn, men fikk igjen barn når de var nesten 50. Faren er med på dans, svømming, helgeturer ute og ski.

Denne karen som snakkes om i HI ble jo ikke overtalt til barn - han sa SELV han hadde ombestemt seg for å få henne til å bli.

Endret av katties
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...