AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:37 #21 Del Skrevet søndag kl 21:37 Vi går totalt tur mellom 2 og 3 timer hver dag, mer har vi ikke tid til. Han hater snø og regn (liker ikke å bli våt) og turene kan bli kortere om været er slik. Anonymkode: c9c99...966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet søndag kl 21:47 #22 Del Skrevet søndag kl 21:47 Her er det ingen rutiner 😅 De lufter seg mye i hagen, går inn og ut som de vil så lenge jeg er hjemme. Så får de alt fra 1-3 timers tur de fleste dager, men gjerne bare en liten luftetur de dagene vi skal på klubben - agility etter lydighet er minst like slitsomt som 1,5 times tur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:53 #23 Del Skrevet søndag kl 21:53 Kan telle på fingrene hvor mange ganger i året jeg går tur med hundene. Skjer mer sporadisk. Om vi slår til med fjelltur feks på hyttetur så er de selvfølgelig med på det, men det tilhører sjeldenhetene. Anonymkode: 06c41...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:08 #24 Del Skrevet søndag kl 22:08 15 min i 7 tida. 1-2 t i 11 tida. 15 min før trening. 15 min før leggetid. De dagene det ikke er trening blir det en gå-, jogge- eller sykkeltur på kvelden. Anonymkode: 9e448...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet søndag kl 23:35 #25 Del Skrevet søndag kl 23:35 14 år gammel blandingshund. Luftes ca. 10 min rundt kl. 10:00 -11:00. Så går vi hovedturen rundt kl. 15:00. Ca. 1/2 time - 3 kvarter. Medisiner og kveldstur kl. 21:30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:43 #26 Del Skrevet søndag kl 23:43 Morgen: Ca. 20 min. Midt på dagen/tidlig ettermiddag: 1-3 timer Kveld: 30 min snusetur. Anonymkode: 99df6...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:44 #27 Del Skrevet mandag kl 03:44 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan telle på fingrene hvor mange ganger i året jeg går tur med hundene. Skjer mer sporadisk. Om vi slår til med fjelltur feks på hyttetur så er de selvfølgelig med på det, men det tilhører sjeldenhetene. Anonymkode: 06c41...bd4 Hva slags liv er det de hundene lever? Er de ute på tomten? Anonymkode: 71aeb...4f7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet mandag kl 04:18 #28 Del Skrevet mandag kl 04:18 (endret) Liten tisse- og snusetur på morgenen, ca en halvtime når vi kommer fra jobb og kveldstur på 1-2 timer. Endret mandag kl 04:19 av Kålrota Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet mandag kl 04:40 #29 Del Skrevet mandag kl 04:40 (endret) - Endret mandag kl 05:42 av Disney Adult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:47 #30 Del Skrevet mandag kl 04:47 10 min morgen 30 min - 1 time formiddag 30 min ettermiddag 10 min kveld Anonymkode: aaba4...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:02 #31 Del Skrevet mandag kl 08:02 Har to små miniatyrhunder av typen som ikke trenger mye mosjon, men som gjerne blir med på lang tur likevel. I ukedagene løper de på tomten morgen og kveld, rett etter at vi står opp og rett før vi legger oss. Etter jobb går vi en tur på ca 10-20 min rundt i naboområdet. Så varierer det, for vi kan ha en tur på 1-1,5 time etter middag/kveld et par ganger i uka, eller vi kan ha noen uker med lite aktivitet. I helgene har vi gjerne én lengre tur på 1-2 timer, eller vi kan gå på fjellet/skogen i et par dager m/overnatting ute. Ellers er de gjerne med ut på tomta noen ganger ila dagen når vi skal ut for å gjøre andre ting. Veldig varierende altså, så lite rutiner ser jeg😅 Anonymkode: b75c7...a5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:19 #32 Del Skrevet mandag kl 08:19 Har to hunder med heeeelt ulike behov og må prøve å finne den gyldne middelvei. Den ene har hatt litt problemer med ryggen og må få hviledag hvis den har vært med på lang tur dagen før. Da tar vi enten hver vår hund, så tar jeg en god tur der den mest aktive kan få løpe litt fritt i skog. Den rolige hater alle former skog, men blir tatt med på de mindre krevende for å trene ryggen. Har alltid hatt samme rutine med kort morgentur (10-15 min), rett ut på god ettermiddagstur når vi kommer fra jobb, før middag og andre plikter. Dette fordi de er så lykkelige når vi kommer hjem og det er den tiden på dagen de er mest giret selv. Varierer fra 20- 90 min på hverdager, men de fleste er på 40-60 min. Den med svak rygg reagerer på kulde med å bli stivere og den andre har så sårbar hud at på de kaldeste, sureste dagene kompenserer vi med mye lek og snusing inne og tar kortere turer. Kveldstur er samme runde som morgentur, og prøver man å vike fra ruten streiker de 😅 Vi går minst mulig fra dem utenom jobb og de er alltid med på mye moro i helgene. Vi legger opp til at de kan være med i bilen og få seg turer og lek underveis samma hva vi skal. Anonymkode: e96fb...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:20 #33 Del Skrevet mandag kl 08:20 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har to hunder med heeeelt ulike behov og må prøve å finne den gyldne middelvei. Den ene har hatt litt problemer med ryggen og må få hviledag hvis den har vært med på lang tur dagen før. Da tar vi enten hver vår hund, så tar jeg en god tur der den mest aktive kan få løpe litt fritt i skog, eller så tar jeg en kortere tur med begge to og leker med ball utenom med den mest aktive skulle det stå. Den rolige hater alle former skog, men blir tatt med på de mindre krevende for å trene ryggen. Har alltid hatt samme rutine med kort morgentur (10-15 min), rett ut på god ettermiddagstur når vi kommer fra jobb, før middag og andre plikter. Dette fordi de er så lykkelige når vi kommer hjem og det er den tiden på dagen de er mest giret selv. Varierer fra 20- 90 min på hverdager, men de fleste er på 40-60 min. Den med svak rygg reagerer på kulde med å bli stivere og den andre har så sårbar hud at på de kaldeste, sureste dagene kompenserer vi med mye lek og snusing inne og tar kortere turer. Kveldstur er samme runde som morgentur, og prøver man å vike fra ruten streiker de 😅 Vi går minst mulig fra dem utenom jobb og de er alltid med på mye moro i helgene. Vi legger opp til at de kan være med i bilen og få seg turer og lek underveis samma hva vi skal. Anonymkode: e96fb...e49 Anonymkode: e96fb...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet mandag kl 08:23 #34 Del Skrevet mandag kl 08:23 Det varierer. Vi er som regel i skogen eller på traktorvei 1-3 timer hver dag. Hundene er løs når det ikke er båndtvang. Så blir det gjerne 1-2 mindre turer i løpet av dagen/kvelden. Og vi har line ute som de settes ut i jevnlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet mandag kl 08:25 #35 Del Skrevet mandag kl 08:25 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har to hunder med heeeelt ulike behov og må prøve å finne den gyldne middelvei. Den ene har hatt litt problemer med ryggen og må få hviledag hvis den har vært med på lang tur dagen før. Da tar vi enten hver vår hund, så tar jeg en god tur der den mest aktive kan få løpe litt fritt i skog. Den rolige hater alle former skog, men blir tatt med på de mindre krevende for å trene ryggen. Har alltid hatt samme rutine med kort morgentur (10-15 min), rett ut på god ettermiddagstur når vi kommer fra jobb, før middag og andre plikter. Dette fordi de er så lykkelige når vi kommer hjem og det er den tiden på dagen de er mest giret selv. Varierer fra 20- 90 min på hverdager, men de fleste er på 40-60 min. Den med svak rygg reagerer på kulde med å bli stivere og den andre har så sårbar hud at på de kaldeste, sureste dagene kompenserer vi med mye lek og snusing inne og tar kortere turer. Kveldstur er samme runde som morgentur, og prøver man å vike fra ruten streiker de 😅 Vi går minst mulig fra dem utenom jobb og de er alltid med på mye moro i helgene. Vi legger opp til at de kan være med i bilen og få seg turer og lek underveis samma hva vi skal. Anonymkode: e96fb...e49 Har du dachs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:27 #36 Del Skrevet mandag kl 08:27 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva slags liv er det de hundene lever? Er de ute på tomten? Anonymkode: 71aeb...4f7 De lever gode liv og er lykkelige hunder. Anonymkode: 06c41...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:28 #37 Del Skrevet mandag kl 08:28 Bor i enebolig med inngjerdet hage, så om morgenen og rett etter jobb slippes de bare i hagen. De er ute i hagen så mye de vil når vi er hjemme. Tur får de en gang om dagen, ca en time. Alternativt er de med på joggetur som tar 60 - 90 minutter. En dag i uka er vi på hundesenter hvor de løper løs sammen med andre hunder en time. Hundene er med oss bort på besøk hver gang vi er hos familie og venner, og er slik sett med ut av huset flere ganger i uka. I helgene blir det lengre tur en eller begge dagene, da gjerne 2 - 4 timer. I sommerhalvåret er vi som regel på telttur eller campingtur og går fjelltur/topptur. Anonymkode: 7349c...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet mandag kl 08:32 #38 Del Skrevet mandag kl 08:32 Vår hund får 30-45 min tur på morgenen og på kvelden, og enten en lengre tur eller en tur i hundeparken midt på dagen. Hun er med på jobb og i bilen hele dagen, eller slapper av hjemme sammen med oss. Har løpestreng bak huset ut mot skogen. Det viktigste for meg er at hunden ikke blir alene hjemme i mange timer. Mer enn 6 timer burde vært forbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet mandag kl 10:53 #39 Del Skrevet mandag kl 10:53 Vi går 1-2 timer på morgenen, så er det 2- 2 1/2 time kveld, i ukedagene. I helgene blir det som regel lange turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:01 #40 Del Skrevet mandag kl 11:01 Knirke skrev (2 timer siden): Vår hund får 30-45 min tur på morgenen og på kvelden, og enten en lengre tur eller en tur i hundeparken midt på dagen. Hun er med på jobb og i bilen hele dagen, eller slapper av hjemme sammen med oss. Har løpestreng bak huset ut mot skogen. Det viktigste for meg er at hunden ikke blir alene hjemme i mange timer. Mer enn 6 timer burde vært forbudt. Så ingen med 8-16 jobb bør egentlig ha hund, med mindre de kan ha med hunden på jobb…..? Anonymkode: c9c99...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå