Lars1009 Skrevet mandag kl 11:08 #41 Del Skrevet mandag kl 11:08 AnonymBruker skrev (18 timer siden): De luftes i hagen når vi står opp. Så får de alt fra 30 min til 2 timer i løpet av dagen. Luftes i hagen ellers flere ganger i løpet av dagen/kvelden. Anonymkode: 90fde...682 Samme her. Mange som skryter på seg lange turer her ass. Kjenner ingen som bruker 2-4 timer på tur med hunden hver dag. Mange på KG er nok uføretrygdet med masse kapasitet til hunde-tur. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:24 #42 Del Skrevet mandag kl 11:24 Hund på ca et år. Går morgentur på 10-15 min. Lunsjtur 10-15 min. Ettermiddagstur 20-30 min. Hovedtur 45-60 min Kveldstur 10-15 min Anonymkode: b0f5e...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:39 #43 Del Skrevet mandag kl 12:39 HMK skrev (4 timer siden): Har du dachs? Nei, Shi tzu med to prolapser i bagasjen Anonymkode: e96fb...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:03 #44 Del Skrevet mandag kl 13:03 Lars1009 skrev (1 time siden): Samme her. Mange som skryter på seg lange turer her ass. Kjenner ingen som bruker 2-4 timer på tur med hunden hver dag. Mange på KG er nok uføretrygdet med masse kapasitet til hunde-tur. Kan trøste deg med at selv om jeg er uføretrygdet, så har jeg kun kapasitet til fire timers tur noen få dager. Blir helt stresset av å lese om disse supermenneskene som går to timer før jobb og to timer etter. Går nok rundt en times hovedtur, og ellers er vi mye ute. Bruker en del tid til snusing, søk og bare titting, setter meg på en benk og så studerer vi verden. Kikker på fugler og katter. Noen dager kjører vi til dyrebutikken for å kjøpe noe godt. Anonymkode: faf20...d7c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet mandag kl 14:17 #45 Del Skrevet mandag kl 14:17 I hverdagen: 10-30 min på morgenen. 1-2 timer etter jobb nesten daglig. Dotur på kvelden. I helger og på fridager varierer det hvordan jeg går det. Noen ganger starter jeg morgenen med en times tur med mye løping og trening og ellers bare tar en liten runde i nabolaget. Andre ganger tar jeg bare en 10 min tur på morgenen, så en 2-3 timers skogstur på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:00 #46 Del Skrevet mandag kl 15:00 Oii så lange og mange turer folk har, går halve dagen til tur da? Jeg føler jeg har ganske standard. 15 min morgen 1-1,5 time dag 15 min kveld Anonymkode: f3c36...87c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet mandag kl 16:34 #47 Del Skrevet mandag kl 16:34 Lars1009 skrev (5 timer siden): Samme her. Mange som skryter på seg lange turer her ass. Kjenner ingen som bruker 2-4 timer på tur med hunden hver dag. Mange på KG er nok uføretrygdet med masse kapasitet til hunde-tur. Som frilanser styrer jeg arbeidsdagene mine helt selv. Jeg har valgt å ha to jakthunder så de må få minst 2 timer hver dag, gjerne mer om mulig. Jeg prioriterer dette fremfor å ha støv på hjernen, for å si det sånn. Null respekt for folk som på død og liv skal ha hund, uten å gi hunden det den trenger av fysisk og mental stimuli. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:44 #48 Del Skrevet mandag kl 16:44 Var hundepasser nå, og her ble det 15-25 minutter om morgenen, en times lek med ball sammen med bestevennen etter jobb, og så to turer på 15-25 minutter etter det. Anonymkode: 3f31e...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:46 #49 Del Skrevet mandag kl 16:46 Hun er ute i hagen 10 minutter på morgenen for lufting og gå på do før hun er med meg på jobb. Hun får to lufteturer på 15 minutter i løpet av min arbeidsdag, og på kvelden går vi en tur på ca 1 time. Noen dager blir det kun 30 minutters tur på kvelden da det er mye aktiviteter for barna, men hunden er alltid med oss og får mye opplevelser og stimuli. Anonymkode: 916c0...f38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet mandag kl 16:55 #50 Del Skrevet mandag kl 16:55 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så ingen med 8-16 jobb bør egentlig ha hund, med mindre de kan ha med hunden på jobb…..? Anonymkode: c9c99...966 Korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:00 #51 Del Skrevet mandag kl 19:00 Lars1009 skrev (7 timer siden): Samme her. Mange som skryter på seg lange turer her ass. Kjenner ingen som bruker 2-4 timer på tur med hunden hver dag. Mange på KG er nok uføretrygdet med masse kapasitet til hunde-tur. Jeg jobber 100%. Det betyr at jeg må prioritere hunden min all ledig tid resten. Kan ikke gjøre ting på kvelden uten ham (evt. pass). Og siden jeg liker å være aktiv, bruker jeg gjerne tiden på tur. Det er en vinn-vinn. Når dette er sagt, tror jeg mange hunder kan ha det helt fint uten 4 timer på tur hver dag, særlig hvis de kan være i hagen og får annen stimuli. Men er 2 timer så mye forlangt for en frisk hund? Det er kanskje lett for meg å si som har få andre forpliktelser (bor alene med hunden, og ingen barn el.l. å følge opp). Men i en familie har man jo gjerne flere å spille på. Ser liksom for meg at mor kan tar morgentur, sønnen en tur når han kommer hjem fra skolen, og så går far en runde på kvelden, f.eks.? TS Anonymkode: 6186f...ad0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet mandag kl 19:07 #52 Del Skrevet mandag kl 19:07 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg jobber 100%. Det betyr at jeg må prioritere hunden min all ledig tid resten. Kan ikke gjøre ting på kvelden uten ham (evt. pass). Og siden jeg liker å være aktiv, bruker jeg gjerne tiden på tur. Det er en vinn-vinn. Når dette er sagt, tror jeg mange hunder kan ha det helt fint uten 4 timer på tur hver dag, særlig hvis de kan være i hagen og får annen stimuli. Men er 2 timer så mye forlangt for en frisk hund? Det er kanskje lett for meg å si som har få andre forpliktelser (bor alene med hunden, og ingen barn el.l. å følge opp). Men i en familie har man jo gjerne flere å spille på. Ser liksom for meg at mor kan tar morgentur, sønnen en tur når han kommer hjem fra skolen, og så går far en runde på kvelden, f.eks.? TS Anonymkode: 6186f...ad0 2 timer er ikke mye forlangt syns jeg ikke. Reagerte mer på at det var lenge her som oppga 4timer ++ som normalt, syns det var litt i overkant. Å være i hagen er ikke spesielt stimulerende og kan ikke erstatte tur. Men trener man noe hundesport med hunden eller drar for å bade eller noe aller spennende så er jo det mye mer stimulerende enn timevis med tusling i nabolaget også. Så det er jo hvordan hverdagen til hunden ser ut, sånn alt i alt, som teller, ikke bare mengden med tur. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:25 #53 Del Skrevet mandag kl 19:25 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg jobber 100%. Det betyr at jeg må prioritere hunden min all ledig tid resten. Kan ikke gjøre ting på kvelden uten ham (evt. pass). Og siden jeg liker å være aktiv, bruker jeg gjerne tiden på tur. Det er en vinn-vinn. Når dette er sagt, tror jeg mange hunder kan ha det helt fint uten 4 timer på tur hver dag, særlig hvis de kan være i hagen og får annen stimuli. Men er 2 timer så mye forlangt for en frisk hund? Det er kanskje lett for meg å si som har få andre forpliktelser (bor alene med hunden, og ingen barn el.l. å følge opp). Men i en familie har man jo gjerne flere å spille på. Ser liksom for meg at mor kan tar morgentur, sønnen en tur når han kommer hjem fra skolen, og så går far en runde på kvelden, f.eks.? TS Anonymkode: 6186f...ad0 Tror ikke noen syns to timer er for mye forlangt. Er de som sier at de går minst 5-6 timer HVER dag som blir litt mye 😅 Går selv rundt to timer med min + tilgang til hage + litt trening innendørs, og det funker helt fint. Samtidig er det jo lov å gå 5-6 timer om man har hunder som er med på det og man lever og ånder for tur og hund, og de folkene som lever og ånder for tur og hun blir jo tiltrukket av tråder som handler om tur og hund. Anonymkode: 99df6...aea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:28 #54 Del Skrevet tirsdag kl 06:28 Tre hunder, to bruks og en gammel liten pelsdott. bruksdyrene får 1-2 timer på morgenen, da løper vi som regel. lunsj er det samboer som har ansvar for, da varierer det, noen ganger 30-40 minutter løping, ettermiddag/kveld lufting på 5-15 minutter. Noen dager får de ingenting, kun lufting i Hagen. gamlefar får tur 1-3 ganger i uken, han blir med når han vil men er som oftest fornøyd med å lufte seg i Hagen. Han er nesten 15 nå og sover 22-23 timer i døgnet 🤭 Anonymkode: 26e7a...97d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:39 #55 Del Skrevet tirsdag kl 06:39 I rusler en runde på 15-20 minutter (eller er ute i hagen) etter frokost og stell. Så er det en 30-60 minutters tur på ettermiddagen. Samme prosedyre som på morgenen, gjentas om kvelden. Samme i helgene. Men dette er ikke så ekstremt faste rutiner. Noen dager blir det 6 timer på fjellet, noen dager blir det RL-trening og nosework, noen dager ligger vi på sofaen hele dagen og luftingen kun skjer i hagen Anonymkode: d3a52...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet tirsdag kl 08:20 #56 Del Skrevet tirsdag kl 08:20 Vi har en liten selskapsrase med et lavt aktivitetsnivå sammenliknet med mange andre hunder, til tross for at han fortsatt er en unghund. Rutinene varierer litt, men som regel ser det sånn ut: 15-20 minutters tur før jobb. Denne turen må han dras med på, for han vil helst sove videre. 60-90 minutters tur midt på dagen, ofte sammen med en annen hund og hundeeier. Denne turen koser han seg med. 20-30 minutters tur på kvelden. Denne turen blir han som regel frivillig med på. Utenom disse turene bruker vi tid på kos, lek og gjerne litt trening innendørs, enten det er håndteringstrening, søk, triks eller lydighet. Ikke noen veldig krevende greier, men alt fra 5 minutters trening til flere økter på til sammen 40 minutter. Han er hittil aldri alene mer enn 1 time om dagen. Dette opplegget gjør at han som regel er rolig og grei innendørs. Satser på at hvis dette fungerer bra nå som han er unghund, vil det også gå fint med tidvis litt kjedeligere dager når han blir helt voksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:01 #57 Del Skrevet tirsdag kl 20:01 Har en husky. Hverdag: Starter dagen med 1-1,5 time kløvtur. Etter jobb jogger samboer 5-15 km med hunden, eller så går jeg i ca 1 time hvor hun får springe løst i en hundeskog. På kvelden: 15 min kveldstur Vi tar henne ellers med på det meste vi skal, så blir en del inntrykk ila dagen! Hvis vi ikke er på tur så sover hun som en stein og er veldig avslappet. I helgene har samboer mer ansvar for hunden og går ofte på fjelltur i 3-5 timer lørdag og søndag, også blir det kort lufting morgen og kveld. Om vinteren går vi på ski! Anonymkode: 60abe...f90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:13 #58 Del Skrevet tirsdag kl 22:13 Vi har ingen rutiner, jobber turnus så hunden følger den. Er det tidligvakt så er huden bare i hagen, begynner ofte 04 på jobb, da gidder ikke han omtrent å løfte hode. Vi er i skogen minst 3 ganger i uken, går rundt 20-30 min turer og leker med andre hunder. Aldri alene lenger enn 6 timer. Anonymkode: 530e8...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå