Gå til innhold

Betaling ved utsjekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Update og avklaring av spekulasjoner: jeg dro fra rommet midt på natten, det er helt riktig som flere sier; han har ansvaret for rommet.

og at «jeg velger å henge med noen som har gjort andre vondt». han dealer. godt mulig det har vært uenighet og slosskampen blant de i det miljøet, men hadde da aldri hengt med Noen om jeg visste de hadde sittet inne for drap..

de meldningene han hsr sendt i dag, virker til at alt er normalt, så da var nok rommet betalt på forhånd som håpet

Anonymkode: 5f7c4...8c1

Du ser det som uproblematisk at han er en dopdealer? Du ser ingen sammenheng mellom det å deale og det at folk får livene sine ødelagt, og i verste fall dør, direkte eller indirekte, som følge av dealingen? 

Anonymkode: f2d5b...7f6

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du ser det som uproblematisk at han er en dopdealer? Du ser ingen sammenheng mellom det å deale og det at folk får livene sine ødelagt, og i verste fall dør, direkte eller indirekte, som følge av dealingen? 

Selvfølgelig gjør jeg det. Kjenner/kjent til flere som har mistet både alt og seg selv til dette. Støtter ikke hva han her gjør, men står selv et sårbart sted i livet uten at det er behov å utdype - og nei ikke rusmisbruk. Men tror de fleste som sliter, føler seg alene og lost «godtar» mer enn man burde for å føler seg sett. At han gir meg «litt» når jeg til vanlig har ingenting, da velger jeg indirekte å se vekk fra akkurat det. Vet ikke hvordan din livssituasjon er, men der jeg er nå står jeg ganske alene i mørket og kjemper for å få det helsetilbud jeg har behov for. Unner ingen slike hverken fysisk, psykiske eller med ru , men noen ganger har man også nok med å tenke kun på seg selv - uten at det skal være egoistisk. Men de som glir gjennom livet uten motgang vil alltid ha et annet syn på slike situasjoner

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pappa min er dopmisbruker og på grunn av det måtte vi dra fra han før jeg ble gammel nok til å huske hvordan han var som far. Han er idag ødelagt mentalt og allerede i 20 årene var han ruinert nok til å aldri kunne bli pappa min eller å bygge seg et verdig liv.

Mannen du henger med er et forferdelig menneske. Dop er noe av det verste i verden.

Anonymkode: 917eb...eaf

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig gjør jeg det. Kjenner/kjent til flere som har mistet både alt og seg selv til dette. Støtter ikke hva han her gjør, men står selv et sårbart sted i livet uten at det er behov å utdype - og nei ikke rusmisbruk. Men tror de fleste som sliter, føler seg alene og lost «godtar» mer enn man burde for å føler seg sett. At han gir meg «litt» når jeg til vanlig har ingenting, da velger jeg indirekte å se vekk fra akkurat det. Vet ikke hvordan din livssituasjon er, men der jeg er nå står jeg ganske alene i mørket og kjemper for å få det helsetilbud jeg har behov for. Unner ingen slike hverken fysisk, psykiske eller med ru , men noen ganger har man også nok med å tenke kun på seg selv - uten at det skal være egoistisk. Men de som glir gjennom livet uten motgang vil alltid ha et annet syn på slike situasjoner

Så fordi man reagerer negativt på dealing mener du at man har glidd lett gjennom livet uten motgang?

Sorry, men jeg synes det er en uting å tenke kun på seg selv. Synes faktisk det er jævlig egoistisk. Fordi om man har opplever uendelig mengde med motgang unnskylder ikke det at man bidrar til å ødelegge andres liv i så stor grad at det kan ende i døden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 2.33):

En «bekjent» av meg har nå bodd 2 netter på et Radisson hotell. Han har en fot inn i et kriminelt miljø så han dro ut igjen og jeg er nå alene på rommet. Fikk beskjed om at han ikke får kommet tilbake fordi det er politikontroller rundt om og ba meg sjekke ut i morgen. Vil jeg da være den som ender opp med å måtte betale for oppholdet? Om jeg bare stikker fra rommet nå, så står det jo i hans navn

Er oppriktig bekymret for deg. Du omgås kriminelle, og nå er du redd for å sjekke ut av HANS rom, og ikke vet du hvordan hotell-betaling foregår. Ingen hoteller lar folk sjekke inn uten at de registrerer kortet (og sjekker at det er nok penger til oppholdet) eller at betalingen foretas ved ankomst. Det er hans rom, han har garantert for oppholdet. På de aller fleste hoteller sjekkes du ut automatisk om du ikke dukker opp i resepsjonen innen kl 12 på utreisedag, da mange hoteller tillater å bare legge kortet på rommet eller i resepsjonen. Så du kan trygt forlate rommet når du ønsker, det er ikke ditt ansvar. Ville sjekket under seng/madrass for å sjekke om han har gjemt narkotika. Ikke gå ut med hans bag, der er det garantert narkotika. 

Anonymkode: 04b61...b2b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange hyggelige kriminelle. Og mange som manipulerer.

Men det som er problemet med en (eller ei) som lever et kriminelt liv er miljøet og hverdagen som følger med. Og du blir dratt inn i det enten du vil eller ikke.

Nå havnet du i en situasjon som var relativt uskyldig. Og kom deg ut av den. Men du kunne like godt ha opplevd at politiet banket på døren mens du var der, fordi han ble arrestert eller mistenkt for dealing. Og selv om du ikke hadde noe med det å gjøre ville det kunne være en kjip opplevelse for deg.

Og enda verre. Han kunne jo ha skjult brukerdoser på rommet og hadde politiet funnet det, med deg til stede, så ville du kunne bli mistenkt for hans aktivitet. Og selv om du påstår du er uskyldig vil det alene kunne se dårlig ut på en uttømmende politiattest dersom du søker en jobb som krever det.

Og lenger frem i tid vil du måtte leve med risiko for oppgjør på gaten på dates, usikker økonomi, risikabelt miljø, tvilsomme personer som vet hvor dere bor +++. Lykke til. Ikke et liv jeg ville valgt. Selv om vedkommende var hyggelig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Så fordi man reagerer negativt på dealing mener du at man har glidd lett gjennom livet uten motgang?

Sorry, men jeg synes det er en uting å tenke kun på seg selv. Synes faktisk det er jævlig egoistisk. Fordi om man har opplever uendelig mengde med motgang unnskylder ikke det at man bidrar til å ødelegge andres liv i så stor grad at det kan ende i døden. 

Var absolutt ikke det jeg mente, så beklager meg for hvis det ble oppfattet slik. Mener heller ikke dealing er riktig, ei heller støtter det. Vet ikke hvordan du tenker jeg skal formulere meg på en måte der du ser mitt synspunkt. Alle møter nok på mer eller mindre motgang ila livet, og man skal selvfølgelig alltid ha respekt og omsorg for dem rundt seg. Men om man selv skulle være så syk eller har så mye vanskelig å håndtere i sitt eget liv, så er det vanskelig å gjøre eller stille opp for andre. Da mente jeg rent fysisk for venner og samfunnet. Ikke at man skal gi faen i død og utlendighet. Som sagt beklagelig at jeg ikke får formulert meg på den måten jeg føler om å stå i en slik situasjon for seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er absolutt klar over konsekvensene som kunne kommet ut av situasjonen. Men fort å ta dårlige valg i dårlige perioder. Han er ingen jeg omgås på daglig basis, og min omgangskrets er heldigvis en helt total kontrast. Som nevnt, ja han er hyggelig, men grensen min går også der - kunne som sagt ikke blitt noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er absolutt klar over konsekvensene som kunne kommet ut av situasjonen. Men fort å ta dårlige valg i dårlige perioder. Han er ingen jeg omgås på daglig basis, og min omgangskrets er heldigvis en helt total kontrast. Som nevnt, ja han er hyggelig, men grensen min går også der - kunne som sagt ikke blitt noe mer.

Bare vær obs på at du leker med ilden. Og den som leker med ilden kan bli brent.

Og dette handler ikke om at vedkommende er en dårlig person eller har dårlige intensjoner ovenfor deg.

Dette handler om miljø og omgangskrets.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hans rom, hans ansvar. Han har også lagt igjen kortopplysninger eller kanskje også allerede betalt for rommet, ofte gjør man det ved innsjekk.

Anonymkode: bd605...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Radisson trekker først betaling ved utsjekk, men de registrer kortet ved innsjekk. Så i teorien trenger du ikke gjøre noe som helst, du kan til og med bare forlate rommet uten å si noe. (Du gjør da jobben vanskeligere for hotellet som må vente til maks tid før de kan sjekker rommet, og stiller det tilgjengelig for housekeeping. istedenfor å klargjøre det for neste gjest idet du går. Men kortet blir da belastet senere den dagen og vil ikke gå på deg som beøkende).

Så du kan bare gå eller være snill og legge nøkkelkortet på resepsjonen.  

Anonymkode: 7eb20...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Update og avklaring av spekulasjoner: jeg dro fra rommet midt på natten, det er helt riktig som flere sier; han har ansvaret for rommet.

og at «jeg velger å henge med noen som har gjort andre vondt». han dealer. godt mulig det har vært uenighet og slosskampen blant de i det miljøet, men hadde da aldri hengt med Noen om jeg visste de hadde sittet inne for drap..

de meldningene han hsr sendt i dag, virker til at alt er normalt, så da var nok rommet betalt på forhånd som håpet

Dealer, som i narkotika? Det er ikke drap? Vel det er i høyeste grad drap det også,  med tanke på hvor mange som dør av overdose og komplikasjoner relatert til narkotika.  Men det slipper jo dealeren å se på med egne øyne.  Det er en grunn til at det straffbart å deale og det moralske kompasset er vel sånn passe hvis du har en dealer som sugar daddy 

Anonymkode: 2ef2f...2aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...