AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Kjæresten har et barn fra før av som er 8 år. Jeg som er den ny kjæresten har hatt et godt forhold til sønnen fram til jeg nærmet meg fødsel. Sønnen er blidd mer avvisende og er svært oppmerksomhetssyk ovenfor faren. Når barnet kom har det ikke gått helt knirkefritt. Vi mistenker at mor muligens sier noe til barnet deres. Lurer på om det er noen i lignende situasjon som har opplevd lignende. Barnet har blandt annet sakt at han ønsker ikke at far bruker tiden på den andre sønnen sin når han er her på samvær ? Jeg mener dette er urimelig fordi jeg er avvhengig av å få litt avlastning av samboer samtidig som jeg synes det blir feil å «opprettholde» at sønn hans er «aleinabarn» dersom sønn hans skal ha ALL oppmerksomhet og tid når han er her. Anonymkode: 34f8b...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Stemødre blir som regel kjipe når de får egen barn Anonymkode: d0dda...778 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stemødre blir som regel kjipe når de får egen barn Anonymkode: d0dda...778 Jøss for en kommentar!! Men tenker det er lurt at far er ekstra oppmerksom på sønnen på 8 år så ikke sønnen føler seg oversett nå som det kommer et nytt barn. Dette burde dere tenkt på selv så gidder ikke gå så mye mere inn på temaet. Anonymkode: e3858...b3d 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jøss for en kommentar!! Det er jo sant Anonymkode: d0dda...778 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kjæresten har et barn fra før av som er 8 år. Jeg som er den ny kjæresten har hatt et godt forhold til sønnen fram til jeg nærmet meg fødsel. Sønnen er blidd mer avvisende og er svært oppmerksomhetssyk ovenfor faren. Når barnet kom har det ikke gått helt knirkefritt. Vi mistenker at mor muligens sier noe til barnet deres. Lurer på om det er noen i lignende situasjon som har opplevd lignende. Barnet har blandt annet sakt at han ønsker ikke at far bruker tiden på den andre sønnen sin når han er her på samvær ? Jeg mener dette er urimelig fordi jeg er avvhengig av å få litt avlastning av samboer samtidig som jeg synes det blir feil å «opprettholde» at sønn hans er «aleinabarn» dersom sønn hans skal ha ALL oppmerksomhet og tid når han er her. Anonymkode: 34f8b...dd7 Det er sikkert sjalusi. Du må huske på at dette er en stor omveltning for åtteåringen. Her har han vært nr en for foreldrene sine hele livet sitt og nå må han plutselig etter alle de år dele med et nytt barn. Tenker det kan hjelpe å inkludere han. La han være med å hjelpe og delta med babyen. Er viktig å vise at man fortsatt er like glad i han selv om det er kommet et nytt barn i hus. Er lite voksent av deg å kalle han urimelig. Han er bare åtte år. Han forstår ikke noe sånt 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Maleficenta skrev (1 minutt siden): Det er sikkert sjalusi. Du må huske på at dette er en stor omveltning for åtteåringen. Her har han vært nr en for foreldrene sine hele livet sitt og nå må han plutselig etter alle de år dele med et nytt barn. Tenker det kan hjelpe å inkludere han. La han være med å hjelpe og delta med babyen. Er viktig å vise at man fortsatt er like glad i han selv om det er kommet et nytt barn i hus. Er lite voksent av deg å kalle han urimelig. Han er bare åtte år. Han forstår ikke noe sånt Jeg mente ikke at 8 åringen var urimlig. Jeg mente far var urimelig til tanken om at han ikke kan ha sønn nr 2 bare pg av at han har sønn nr 1 på samvær. Det blir veldig krevende for meg om jeg aldri får en hjelpende hand selv om sønn hans er her. Og jeg mener ikke at sønn hans ikke ska få oppmerksomhet, for det får han MASSE av. Det jeg ville frem til med innlegge var om det fall naturlig for en åtteåring og si slike ting som at han skal prioriteres først når han er her. TS Anonymkode: 34f8b...dd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mente ikke at 8 åringen var urimlig. Jeg mente far var urimelig til tanken om at han ikke kan ha sønn nr 2 bare pg av at han har sønn nr 1 på samvær. Det blir veldig krevende for meg om jeg aldri får en hjelpende hand selv om sønn hans er her. Og jeg mener ikke at sønn hans ikke ska få oppmerksomhet, for det får han MASSE av. Det jeg ville frem til med innlegge var om det fall naturlig for en åtteåring og si slike ting som at han skal prioriteres først når han er her. TS Anonymkode: 34f8b...dd7 Det blir feil håndtert av far. Syns heller han skal vise eldstemann at det går an å være glad i både han og babyen like mye. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mente ikke at 8 åringen var urimlig. Jeg mente far var urimelig til tanken om at han ikke kan ha sønn nr 2 bare pg av at han har sønn nr 1 på samvær. Det blir veldig krevende for meg om jeg aldri får en hjelpende hand selv om sønn hans er her. Og jeg mener ikke at sønn hans ikke ska få oppmerksomhet, for det får han MASSE av. Det jeg ville frem til med innlegge var om det fall naturlig for en åtteåring og si slike ting som at han skal prioriteres først når han er her. TS Anonymkode: 34f8b...dd7 Veldig krevende for deg? Hva med å ta hensyn til åtteåringen i stedet for bare å fokusere på deg, deg og deg hele tiden? Du klarer vel fint å takle en baby noen dager i måneden? Anonymkode: 9304b...226 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Det er veldig uheldig å få barn med noen som har barn fra før. Det finnes jo mange menn uten barn. Men gjort er gjort. Og faren må nå klare å håndtere to barn på en god måte, uavhengig av hva en sjalu 8-åring tenker om det. Anonymkode: 05679...768 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig krevende for deg? Hva med å ta hensyn til åtteåringen i stedet for bare å fokusere på deg, deg og deg hele tiden? Du klarer vel fint å takle en baby noen dager i måneden? Anonymkode: 9304b...226 Det er faktisk ikke hva dette innlegge handler om hvis du leser gjennom dette. Farn har da to sønner ikke EN. Det er faktisk veldig krevende med en baby bår farn har den andre sønn en hel uken. Har du barn selv ? som du leser lengre opp så handlet tråen min om det var vanlig av en åtteåring og si slikt ! For sønnen hans får MASSE oppmerksomhet !! Anonymkode: 34f8b...dd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg mener dette er urimelig fordi jeg er avvhengig av å få litt avlastning av samboer Avlastning? Er dere ikke to om minste barnet? Høres ut som far ikke er far til barnet, bare synes det vet en veldig klinisk måte å prate om et barn på. Kanskje eldste er sjalu og usikker? Og merker at du gir ham lite oppmerksomhet, at han værer at det er noe. Anonymkode: 67f76...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Kan godt være at mor har sagt noe til åtteåringen, hvertfall om hun er en smålig og sjalu type. jeg har to barn selv, ene en gutt på åtte år, og når lillebror kom måtte han fint lære seg at nå er de to og vi må nå fordele oppmerksomheten vår på to barn. Dette forstår han fint! Viktig å lære at man tar hensyn til hverandre, og samtidig legge vekt på gledene av å være søsken, hvor heldig de er som har hverandre etc. Når det er sagt så er mine barn helsøsken, så begge bor her naturligvis fast. Stesønnen din kan nok føle på sjalusi og utenforskap da småsøskenet bor i en «hel» familie, og han selv ikke har far hele tiden. Det er nok tøft og gir såre følelser. Ikke lett dette… så litt forståelse samtidig som dere setter grenser ville jeg gjort😊 Anonymkode: 96721...109 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor mistenker du moren? Gutten kan fint si noe slikt selv, og liker ikke at det ble en ny baby i huset hos pappa. Hva med å inkludere han i stell av babyen, og f.eks. fortelle han hvor heldig det nye barnet er som har han som storebror. Du skriver at han får masse oppmerksomhet, men får han det av deg? Forøvrig bør du klare deg uten hjelp med babyen noen dager, - flere som klarer det hele tiden. Anonymkode: f6544...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Når barn nr 2 kommer, er det alltid viktig å gi litt ekstra tid til den eldste, fordi babyen uansett får mye av det, og man vil unngå sjalusi. Dette er helt normalt Anonymkode: 47b20...1ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg mente ikke at 8 åringen var urimlig. Jeg mente far var urimelig til tanken om at han ikke kan ha sønn nr 2 bare pg av at han har sønn nr 1 på samvær. Det blir veldig krevende for meg om jeg aldri får en hjelpende hand selv om sønn hans er her. Og jeg mener ikke at sønn hans ikke ska få oppmerksomhet, for det får han MASSE av. Det jeg ville frem til med innlegge var om det fall naturlig for en åtteåring og si slike ting som at han skal prioriteres først når han er her. TS Anonymkode: 34f8b...dd7 Er gutten hos dere 50 % er det selvsagt urimelig. Er han der kun annenhver helg kan virkelig far bruke den lille tiden på særkullsungen sin, siden du og din unge får alle de andre dagene. Anonymkode: 41811...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Det er helt vanlig med søskensjalusi. Den situasjonen ville oppstått også hvis mor og far fortsatt var sammen. Spesielt siden han allerede er 8 år og har vært enebarn såpass «lenge». Det kan være greit å minne far på. I skilsmisser har man jo mange følelser rundt det, og far går nok med dårlig samvittighet og skal alltid «bøte på». Det er viktig at far har noe alenetid med sønnen når de har samvær. Samtidig er sønnen stor nok til at han klarer mange ting selv, og ikke trenger den konstante oppfølgingen et spedbarn gjør. Hadde han fått et yngre «helsøsken» hadde det ikke vært rom for å henge på far hele tiden da heller. Snakk med mannen din og bli enige om at de setter av tid til noen hyggelige ting sammen når han er oss dere, samtidig som han forstår at resten av tiden må han være der for minste. Og at han er like mye foredler til baby og ansvarlig for den som du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå