Lurendreieren Skrevet 17. november #21 Del Skrevet 17. november Moderne ord for Casanova? 😂 Ikke meg ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november #22 Del Skrevet 17. november En populær kjekkas (utseendemessig), og som ofte (ikke alltid) oppfører seg som en drittsekk. Anonymkode: 7ebd7...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november #23 Del Skrevet 17. november Menn som tar alle damene Anonymkode: 51517...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november #24 Del Skrevet 17. november Sitat The term has come into use in incel forums and as internet slang to refer to sexually active, genetically superior men, or "alpha males". https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chad_(slang) Anonymkode: e8cc0...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #25 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 1.22): Sånn her (og tilsvarende): Anonymkode: bb742...628 Hæ? Slikt utseende har vel ikke vært attraktivt siden 60-tallet? Og røyken tyder på at de har null utdanning i tillegg. (røyking er først o fremst utbrede hos folk i lavinntekstsyrker, henger også sammen med dårligere helse generelt enn de med høyere utdanning) Dette er ikke attraktivt for oppegående jenter i dag. Høye og muskuløse menn med solid jobb/inntekt er mer i riktig retning. Skjønt det er bare Incels som bruker slike begreper i utgangspunktet, og de er vel sure på alle menn som har såpass sosial intelligens at de klarer å tiltrekke seg damer... Anonymkode: b0e0e...976 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 18. november #26 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 0.00): Jeg ser menn bruke uttrykket om en mann som får seg noe, men hva betyr det egentlig? Er det bare en kjekk mann? En modell-pen mann? Er det en superstjerne? Catch-all frase? Er Jon Almaas en Chad siden han kan få seg dame? Anonymkode: 164f8...4f9 Veldig fysisk attraktive menn som mesteparten av damene går etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #27 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 0.00): Jeg ser menn bruke uttrykket om en mann som får seg noe, men hva betyr det egentlig? Er det bare en kjekk mann? En modell-pen mann? Er det en superstjerne? Catch-all frase? Er Jon Almaas en Chad siden han kan få seg dame? Anonymkode: 164f8...4f9 En Chad er en mann som er så ettertraktet fra kvinner, at han ikke er nødt til å ta noen hensyn til deres behov i relasjonen og utnytter dette. Det betyr ikke nødvendigvis pen, men kan være rik , berømt : hva som helst som fremstiller han som premissgiver i relasjonen han har. Men i Meme-verden presenteres han som markert maskulin. Så det handler egentlig om et rasshøl, men i en verden der menn i større og større grad føler seg utnyttet i relasjonssituasjonen, ligger det en viss grad av forbilde, selv om det ligger en faktor av at de fleste menn regner seg som et moralsk bedre menneske enn en Chad. En typisk chad er for eksempel Leonardo DiCaprio. Det finnes en kvinnelig versjon "Stacy" som speiler situasjonen. Anonymkode: b71a6...59b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #28 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hæ? Slikt utseende har vel ikke vært attraktivt siden 60-tallet? Og røyken tyder på at de har null utdanning i tillegg. (røyking er først o fremst utbrede hos folk i lavinntekstsyrker, henger også sammen med dårligere helse generelt enn de med høyere utdanning) Dette er ikke attraktivt for oppegående jenter i dag. Høye og muskuløse menn med solid jobb/inntekt er mer i riktig retning. Skjønt det er bare Incels som bruker slike begreper i utgangspunktet, og de er vel sure på alle menn som har såpass sosial intelligens at de klarer å tiltrekke seg damer... Anonymkode: b0e0e...976 Tror disse er modeller. Mange vil tenke de er kjekke. De er høyere kjekke, muskuløse menn med solid jobb og inntekt forbi normalen? Anonymkode: 1f4c8...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #29 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror disse er modeller. Mange vil tenke de er kjekke. De er høyere kjekke, muskuløse menn med solid jobb og inntekt forbi normalen? Anonymkode: 1f4c8...029 Googlet modell men og fant han ene. Sean O'Pry, 35 år nå, han har blitt annerkjennt av Forbes som verdens best betalte mannlige modell, men vet ikke om det gjelder nå. Så han klarer seg godt. Anonymkode: 1f4c8...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #30 Del Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 9.01): Incelpiss Anonymkode: e269d...6d6 Ja. Min første tanke hver gang jeg ser det ordet, er at det er uttrykk som tenåringsgutter bruker. Dette er de som ikke har gått av russebussen enda. Og han der som tror han vet hva "alle damer" vil ha, og poster bilder av sukkerklumpen til mamma, han har lite peiling... Nei takk til barbie-Ken. Anonymkode: e0591...505 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #31 Del Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja. Min første tanke hver gang jeg ser det ordet, er at det er uttrykk som tenåringsgutter bruker. Dette er de som ikke har gått av russebussen enda. Og han der som tror han vet hva "alle damer" vil ha, og poster bilder av sukkerklumpen til mamma, han har lite peiling... Nei takk til barbie-Ken. Anonymkode: e0591...505 Jeg er for gammel til å bruke ordet men fenomenet er velkjent. Mann som nærmer seg 50 her. Anonymkode: c5ec6...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #32 Del Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er for gammel til å bruke ordet men fenomenet er velkjent. Mann som nærmer seg 50 her. Anonymkode: c5ec6...41f Det er like fullt et teit og utrolig barnslig ord som gjenspeiler de som bruker det. Anonymkode: e0591...505 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 19. november #33 Del Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er for gammel til å bruke ordet men fenomenet er velkjent. Mann som nærmer seg 50 her. Anonymkode: c5ec6...41f Er som julenissen. Tror også du kjenner til han. Chad er en del av mytologien til deler av manosfæren og selvfølgelig i Incel kulturen. Disse 5-20 % av menn som feier over alle kvinner på omgang, i den mytologien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #34 Del Skrevet 19. november Fremmed fugl skrev (2 timer siden): Er som julenissen. Tror også du kjenner til han. Chad er en del av mytologien til deler av manosfæren og selvfølgelig i Incel kulturen. Disse 5-20 % av menn som feier over alle kvinner på omgang, i den mytologien. 20/80-prinsippet er ikke noe unikt for det seksuelle markedet, det er mer som en universell regel som gjelder på alle områder. For eksempel 20% av forfattere selger 80% av alle bøkene som selges, 20% av folk har 80% av all formue osv. I praksis er nok 20%-tallet enda lavere, slik at man kan si at 5% av menn har tilnærmet fri tilgang på 80% av kvinner. Anonymkode: f8e46...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klesstativ Skrevet 19. november #35 Del Skrevet 19. november (endret) Du må gjerne kalle det julenisse, men de aller fleste skjønner at de 5% mest attraktive mennene på datingmarkedet, så kan de ligge med 80% av damene som er tilgjengelig på datingmarkedet. Endret 19. november av Klesstativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #36 Del Skrevet 19. november Fremmed fugl skrev (2 timer siden): Er som julenissen. Tror også du kjenner til han. Jeg ser ikke relevansen. Julenissen er en fiktiv karakter som representerer gavene vi gir til barn i jula. «Chad» er en fiktiv karakter som representerer menn som mange kvinner tenner på og faller for. Sitat Chad er en del av mytologien til deler av manosfæren og selvfølgelig i Incel kulturen. Chad er en moderne representasjon av et fenomen vi som har levd en stund har kunnet observere i lang tid - lenge før feministene begynte å beskrive alle motstemmer som «mannosfære», «toxic masculinity» og «incel». Sitat Disse 5-20 % av menn som feier over alle kvinner på omgang, i den mytologien. Kvinner er ganske enige seg imellom om hva som er pul-bart, ja. I alle fall om man ser på handlinger heller enn ord. Anonymkode: c5ec6...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 19. november #37 Del Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ser ikke relevansen. Julenissen er en fiktiv karakter som representerer gavene vi gir til barn i jula. «Chad» er en fiktiv karakter som representerer menn som mange kvinner tenner på og faller for. Chad er en moderne representasjon av et fenomen vi som har levd en stund har kunnet observere i lang tid - lenge før feministene begynte å beskrive alle motstemmer som «mannosfære», «toxic masculinity» og «incel». Kvinner er ganske enige seg imellom om hva som er pul-bart, ja. I alle fall om man ser på handlinger heller enn ord. Anonymkode: c5ec6...41f Jeg har levd en god stund, og er mann. Har ikke møtt disse mytologiske Chadene. Jepp, kjenner menn som ligger rundt, akkurat som jeg kjenner kvinner som ligger rundt. Hos begge kjønn så er dette en meget heterogen gruppe mennesker. Chad myten er populær hos to grupper av menn. Noen menn som ligger rundt liker myten da dem bruker dem til å bekrefte seg selv. Noen menn som føler at dem sliter med damer liker myten da den flytter "skylden" til kvinnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå