Gå til innhold

Samboer som gulvet meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har ikke bodd så lenge med samboeren min, men merket at han har blitt mer og mer voldelig mot meg med tiden. Han har slept meg etter bena ut i stua og akkurat nå gulvet han meg.. Tok meg etter halsen bakfra og slang meg ned på gulvet ... Jeg slo ryggen og hode ganske godt. 

Han vet jeg har kommet fra et voldelig  forhold tidligere og han sa han aldri kunne gjøre noe sånt mot meg, men det er blitt verre og verre. Gråter nå som jeg skriver dette. Er helt i sjokk og fra meg. 

Anonymkode: 28fef...919

Det han har gjort er faktisk straffbart, anmeld idioten og kom deg fortest mulig bort.....det blir verre og verre,det kan jeg love deg.

Anonymkode: 08d98...6a6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeskade som gir sterk hodepine og oppkast skal sjekkes av lege, uansett årsak til hodeskade. 
Ta en tur på legevakta i kveld/natt. 

Det er ikke dumt å avslutte et leieforhold på leilighet når årsak er vold. Da er det smart. 

Anonymkode: 84929...06f

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Syns det er utrolig merkelig at du skriver et innlegg om dette, og i tillegg har opplevd det før. 
Jeg er helt med på det at det ikke alltid er lett å gå men fy faen da! Du har vel en hjerne å tenke med?! LØP

Anonymkode: e1e98...bb4

Jeg synes det er utrolig merkelig at du formulerer deg så usympatisk, du har vel en hjerne å tenke med?! Skaf deg sosiale antener ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har ikke bodd så lenge med samboeren min, men merket at han har blitt mer og mer voldelig mot meg med tiden. Han har slept meg etter bena ut i stua og akkurat nå gulvet han meg.. Tok meg etter halsen bakfra og slang meg ned på gulvet ... Jeg slo ryggen og hode ganske godt. 

Han vet jeg har kommet fra et voldelig  forhold tidligere og han sa han aldri kunne gjøre noe sånt mot meg, men det er blitt verre og verre. Gråter nå som jeg skriver dette. Er helt i sjokk og fra meg. 

Du er i et voldelig forhold igjen, det han sier og gjør stemmer ikke overens DRA! 

Anonymkode: 2853b...47f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han har reist. Pakket tingene sine og dro. Jeg føler meg trygg akkurat nå. Vi flyttet sammen for en måned siden. Og nå føler jeg at jeg sitter i saksa. Ser dumt ut å si opp leiligheten med en gang når vi er to. Jeg føler meg så fanget 

Nei det ser ikke dumt ut! Det er uansett bedre å "se du ut" enn å bli drept.

Anonymkode: b8bfa...564

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han har reist. Pakket tingene sine og dro. Jeg føler meg trygg akkurat nå. Vi flyttet sammen for en måned siden. Og nå føler jeg at jeg sitter i saksa. Ser dumt ut å si opp leiligheten med en gang når vi er to. Jeg føler meg så fanget 

Slutt å finne unnskyldninger for å bli litt til. Kom deg bort! Det er hodet ditt som fanger deg. Kom deg bort og sett deg selv fri!!

Anonymkode: 512f2...aa1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du er truet og må komme deg vekk! Overnatt et sted han ikke vet hvor er. 

Anonymkode: d6130...f46

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kontakt legevakt, og vær ærlig om hva som skjedde. Nei, du falt ikke.

2. Anmeld.

3. Kontakt krisesenteret. De hjelper deg selv om du kanskje ikke har behov for å bo der.

Anonymkode: c3119...8de

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han mulighet til å låse seg inn i leiligheten? 

Varsle utleier om at du har behov for å bytte lås, ta det for egen regning.

Og kom deg på legevakta for en sjekk, og ikke minst for å dokumentere hendelsen der. 

Så, anmeld! 

Ikke finn deg i dette, stå opp for deg selv! 

Slike menn, og kvinner som driver på slik må få motgang! 

Anonymkode: e421f...7bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at enkelte avfeier innlegget til ts som tull på grunn av at det ble brukt et uttrykk som ikke er vanlig.. 

Heldigvis er det også en del seriøse svar her.

Når noen står i en vanskelig situasjon og er i søken etter hjelp og gode råd så må det jo være enormt fortvilende å bli mistrodd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bli kvitt fyren nå. Ikke tenk deg om engang. Få ham vekk umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (7 minutter siden):

Trist at enkelte avfeier innlegget til ts som tull på grunn av at det ble brukt et uttrykk som ikke er vanlig.. 

Heldigvis er det også en del seriøse svar her.

Når noen står i en vanskelig situasjon og er i søken etter hjelp og gode råd så må det jo være enormt fortvilende å bli mistrodd. 

Jeg har ikke sagt dette er tull. 

Jeg har påpekte det åpenbare, at dersom man befinner seg i et miljø, hvis det som voksen er normalt å bruke "ordet" gulve, så er det noe som er fundament galt. 

For noen som ts, tenker jeg dette er viktig å bli oppmerksom som på. Det hjelper ikke å "flytte" in på sofaen til en veninne, for siden å finne seg en ny "sjarmør" fra samme miljø neste gang. Hun skriver jo også, at eksen hennes også var en voldelig idiot.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva som ser dumt ut er irrelevant. Det samme gjelder om du taper noen titusener ved å trekke deg fra avtalen. Her må egen sikkerhet være avgjørende, og da bryter du tvert med fyren.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort rødt flagg at han allerede har brukt vold på deg! Denne mannen er voldelig anlagt og bryr seg ikke om å beherske seg. Han har sikkert et dårlig kvinnesyn og mener at kvinner kun skal adlyde og tie sånn ellers. Du setter deg selv i livsfare om du ikke kommer deg ut av dette med en gang!

Anonymkode: 48e2c...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han mye eldre enn deg? Hvis det er stor aldersforskjell så kan dette være farlig

Anonymkode: 77ae8...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...