AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er ass. leder for en liten bedrift, og de jeg jobber med er ubrukelige med lav arbeidsmoral, og vil helst gjøre minst mulig når de er på jobb. Vi har en gruppechat på facebook, og der bruker jeg å si i fra om ting som ikke har blitt gjort, som MÅ gjøres. i dag jobbet jeg med ei jente, som virker å være sint for akkurat dette, at jeg sier ifra. Jeg kastet i feil søppel (kastet kartong i restavfallbøtten) og dette var hun veldig rask til å påpeke, og «tullet» samtidig med at hun ikke skulle skrive noe om det i chatten, «slik som du bruker å gjøre når jeg gjør ting feil» og lo. Jeg sa deretter at ting jeg skriver i chatten er ikke for å være slem, og det er rettet mot alle, da mente hun at jeg måtte gjøre ting rett først. Altså, det er en vesentlig forskjell på å kaste noe i feil søppel og det å faktisk ikke utføre arbeidsoppgavene sine på jobb. Jeg merker jeg har lite energi for slikt tull, og vi er tross alt på jobb og vi burde holde oss profesjonelle. hvordan skal jeg håndtere slike ting? Og det er jo tross alt jeg som er «lederen» når sjefen ikke er til stedet. Anonymkode: 0fe35...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Min opplevelse er at arbeidstakernes energi som regel gjenspeiler energien til deres nærmeste overordnede. Anonymkode: dfdf8...fe9 3 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Siden du opplever dette er du ikke en god leder. Leder eller sjefer du? Anonymkode: 52eec...76f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstatisk Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Hva er jobben deres, hva hvilket yrke? Spør for å forstå litt mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Kvifor skriv du om "feil" i ein chat som alle kan lese? Det vanlege er vel å ta det direkte med kollegaen sin? Anonymkode: 98f5f...5c8 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hun har jo et poeng når hun sier at du også må gjøre ting riktig. Når du gjør noe feil, bør du straks legge deg flat og beklage fremfor å komme med masse bortforklaringer. Det er stor forskjell på ledere som forteller hvordan ting skal gjøres og ledere som viser hvordan ting skal gjøres. Anonymkode: c08b7...5b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Gruppechat for å gi tilbakemelding på arbeidet? Det bør gis individuelt, Anonymkode: 71dd7...fe8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Lar de grave sin egen grav... Anonymkode: 02707...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden La meg se her. De er alle ubrukelige og late. Du er perfekt. Selv når du gjør en åpenbar feil, så er det de ansatte som må gjennomgå. Jeg syns du bør se litt på lederstilen din. Leder skal bygge opp laget sitt, ikke rive dem ned. Utvikle dem, ikke rakke ned på dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er ass. leder for en liten bedrift, og de jeg jobber med er ubrukelige med lav arbeidsmoral, og vil helst gjøre minst mulig når de er på jobb. Vi har en gruppechat på facebook, og der bruker jeg å si i fra om ting som ikke har blitt gjort, som MÅ gjøres. i dag jobbet jeg med ei jente, som virker å være sint for akkurat dette, at jeg sier ifra. Jeg kastet i feil søppel (kastet kartong i restavfallbøtten) og dette var hun veldig rask til å påpeke, og «tullet» samtidig med at hun ikke skulle skrive noe om det i chatten, «slik som du bruker å gjøre når jeg gjør ting feil» og lo. Jeg sa deretter at ting jeg skriver i chatten er ikke for å være slem, og det er rettet mot alle, da mente hun at jeg måtte gjøre ting rett først. Altså, det er en vesentlig forskjell på å kaste noe i feil søppel og det å faktisk ikke utføre arbeidsoppgavene sine på jobb. Jeg merker jeg har lite energi for slikt tull, og vi er tross alt på jobb og vi burde holde oss profesjonelle. hvordan skal jeg håndtere slike ting? Og det er jo tross alt jeg som er «lederen» når sjefen ikke er til stedet. Anonymkode: 0fe35...739 Det starter hos deg, og den gruppechatten på fb er absolutt ikke profesjonell. Anonymkode: 5f929...209 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Hva skal de stakkars kollegaene gjøre med sin uprofesjonelt sjef? Anonymkode: 02707...1d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skal de stakkars kollegaene gjøre med sin uprofesjonelt sjef? Anonymkode: 02707...1d3 Jeg er ikke sjefen… jeg er assisterende sjef Anonymkode: 0fe35...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tenker at slik type "kjefting" til en som gjør noe feil ikke bør taes i felles chat. Nagging og konstant kritikk oppleves også umotiverende og gjør heller ingen nytte hverken for arbeidsmiljø eller for arbeidsinnsats. Ser du de når de gjør noe bra? Klarer du også å rose eller gi tilbakemelding når gode resultater skapes? Skriver du også slike ting i felles chat? Eller er det bare klaging og nagging du driver på med i fellesskap? Om det bare er det siste skaper du en arbeidsplass hvor ingen tar deg seriøst og ingen gidder å bry seg særlig mye om dine meninger, leder eller ei. Du høres noe kjip ut i måten du legger frem innlegget ditt som gjør at jeg tenker at kanskje du bør se litt på din egen lederstil. Hvis du bare gir kritikk uten at den kritikken er konstktiv på noen måter skaper bare det miljøet du nå beskriver hvor en klager på hverandre og gjerne i en passiv aggressiv tone. Også lønner det seg å spe på med litt ydmyket selv ts, du gjorde en feil, noen påpekte det, ok, det er en ærlig sak det. Kanskje den feilen ikke hadde vært så stor i vedkommende sine øyne om du selv hadde vært litt raus med andre. Ingen er perfekt og heller ikke du etter hva jeg leser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det starter hos deg, og den gruppechatten på fb er absolutt ikke profesjonell. Anonymkode: 5f929...209 Det har ikke funket å si i fra ansikt til ansikt, og den gruppechatten er for å opplyse hverandre og for at alle skal ta til seg samme råd Anonymkode: 0fe35...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er ass. leder for en liten bedrift, og de jeg jobber med er ubrukelige med lav arbeidsmoral, og vil helst gjøre minst mulig når de er på jobb. Vi har en gruppechat på facebook, og der bruker jeg å si i fra om ting som ikke har blitt gjort, som MÅ gjøres. i dag jobbet jeg med ei jente, som virker å være sint for akkurat dette, at jeg sier ifra. Jeg kastet i feil søppel (kastet kartong i restavfallbøtten) og dette var hun veldig rask til å påpeke, og «tullet» samtidig med at hun ikke skulle skrive noe om det i chatten, «slik som du bruker å gjøre når jeg gjør ting feil» og lo. Jeg sa deretter at ting jeg skriver i chatten er ikke for å være slem, og det er rettet mot alle, da mente hun at jeg måtte gjøre ting rett først. Altså, det er en vesentlig forskjell på å kaste noe i feil søppel og det å faktisk ikke utføre arbeidsoppgavene sine på jobb. Jeg merker jeg har lite energi for slikt tull, og vi er tross alt på jobb og vi burde holde oss profesjonelle. hvordan skal jeg håndtere slike ting? Og det er jo tross alt jeg som er «lederen» når sjefen ikke er til stedet. Anonymkode: 0fe35...739 Hvorfor i all verden bruker du en gruppechat på face til å gi tilbakemeldifinger? Noe så uproffesjonelt! Høres virkelig ut som du ikke passer til å ha lederansvar Anonymkode: c0e28...3aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden skreppamedleppa skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at slik type "kjefting" til en som gjør noe feil ikke bør taes i felles chat. Nagging og konstant kritikk oppleves også umotiverende og gjør heller ingen nytte hverken for arbeidsmiljø eller for arbeidsinnsats. Ser du de når de gjør noe bra? Klarer du også å rose eller gi tilbakemelding når gode resultater skapes? Skriver du også slike ting i felles chat? Eller er det bare klaging og nagging du driver på med i fellesskap? Om det bare er det siste skaper du en arbeidsplass hvor ingen tar deg seriøst og ingen gidder å bry seg særlig mye om dine meninger, leder eller ei. Du høres noe kjip ut i måten du legger frem innlegget ditt som gjør at jeg tenker at kanskje du bør se litt på din egen lederstil. Hvis du bare gir kritikk uten at den kritikken er konstktiv på noen måter skaper bare det miljøet du nå beskriver hvor en klager på hverandre og gjerne i en passiv aggressiv tone. Også lønner det seg å spe på med litt ydmyket selv ts, du gjorde en feil, noen påpekte det, ok, det er en ærlig sak det. Kanskje den feilen ikke hadde vært så stor i vedkommende sine øyne om du selv hadde vært litt raus med andre. Ingen er perfekt og heller ikke du etter hva jeg leser. Jeg er som sagt ikke sjefen. Men jeg ser meg nødt til å si ifra når de gir bort ting gratis, sitter på en krakk og ignorerer kunder. De ER late, skikkelig late, og det har de vært før jeg og min leder har sagt i fra. Jeg er raus, og gir de gode tilbakemeldinger, og sier de er flinke. Men problemet er at de kommer alltid for sent, gjør nesten aldri noe, ignorer kunder, gjør ikke sine oppgaver. Hvordan skal man gi flere gode tilbakemeldinger enn konstruktiv kritikk? Anonymkode: 0fe35...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Siden du opplever dette er du ikke en god leder. Leder eller sjefer du? Anonymkode: 52eec...76f Les siste setting. Barebder lyser det hva vedkommende er. Anonymkode: 1e4c3...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke sjefen… jeg er assisterende sjef Anonymkode: 0fe35...739 Forsatt sjef og ikke leder. Anonymkode: 2ea7d...496 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i all verden bruker du en gruppechat på face til å gi tilbakemeldifinger? Noe så uproffesjonelt! Høres virkelig ut som du ikke passer til å ha lederansvar Anonymkode: c0e28...3aa Jeg er ikke sjefen. Sjefen min gjør forresten det samme, sier ifra på gruppechatten sånn at det når alle Anonymkode: 0fe35...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke sjefen. Sjefen min gjør forresten det samme, sier ifra på gruppechatten sånn at det når alle Anonymkode: 0fe35...739 Det hjelper ikke at sjefen din gjør det, det er fryktelig uproffesjonelt. Dere skal være glad ingen av de ansatte har klaget dere inn. Er det bare unge folk dere har ansatt? (du høres jo ganske ung ut du også) Anonymkode: c0e28...3aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå