AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #41 Del Skrevet 17. november 2024 Hensatt skrev (23 timer siden): Strømstøtten dekker 90% av alt over 75 øre på spotprisen, så skjønner ikke helt hvorfor folk henger sånn opp i strømprisene lengre. Altså, når strømprisen er 5 kr/kwt så betaler man knapt 1 kr/kwt, noe som fremdeles er ganske lavt spør du meg. Ser ikke helt noen grunn til å bekymre seg... Det blir fort over ei krone bare for strømmen, pluss ei krone til for nettleie. Da er det dobbelt av prisen for få år siden. Det har bltt mye dyrere, og vi får niks og nada igjen for det. Politikerne løy om utfallet av de nyeste kablene selv om de visste like godt som andre hva som ville skje, og burde vært bura inne. Å lyve bør være straffbart om man er politiker. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Straffegebyr? Vi lever i Norge ikke Kina eller Russland. Setter du på alt som trekker mye strøm samtidig, så øker trinnsatsen på nettleie, det er ingen straff. Skal man ha billader så bør man i dag ha den på egen strømmåler, så en slipper å tenke på trinnsatsen på nettleien. Ellers er srømstøtten greit at vi har. Anonymkode: 91b55...5ed Fastleddet er et straffegebyr. Det er umulig å ikke hoppe oppover i ledd på vinteren dersom man ikke lar huset bli ødelagt ved å skru av all varme. Dessuten er dette gebyret uforholdsmessig høyt om man bruker lite strøm om sommeren også. På vinteren kan man velge om man vil varme opp etter behov og få skyhøy nettleie, eller holde jevn temperatur som bruker langt mer strøm totalt. Man kan ikke unngå å bli en taper uansett. Anonymkode: 78b29...627 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #42 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fastleddet er et straffegebyr. Det er umulig å ikke hoppe oppover i ledd på vinteren dersom man ikke lar huset bli ødelagt ved å skru av all varme. Dessuten er dette gebyret uforholdsmessig høyt om man bruker lite strøm om sommeren også. Anonymkode: 78b29...627 Smartanlegget slå på varmtvannstanken 15 minutter for tidlig forrige måned, på tredje siste dag, da endte jeg på 10,02 kWt i de tre mest brukte timene. Kostet meg 240 kr ekstra. Helt absurd. Anonymkode: bc595...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #43 Del Skrevet 18. november 2024 Vi har et forbruk på 17000 kWh i året og hus på 150 kvm, med 3 barn og 2 voksne. Bor i nord, så har grei strømpris. Vi sparer ikke særlig bevisst på strøm. Vasker klær i helger fordi jeg liker å vaske fulle maskiner og alt på en gang. Anonymkode: 753ff...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #44 Del Skrevet 18. november 2024 Ingen grense. Vi er nordmenn med max naivitet. Anonymkode: bf08a...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #45 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg bruker uansett sett så lite strøm jeg kan, ser ingen grunn til å sløse. Har enebolig på 160 kvm, og bruker 8 - 9.000 kWh i året. Anonymkode: 6746c...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #46 Del Skrevet 18. november 2024 Ja, så hvilke tiltak tar dere i morgen da? Anonymkode: bc595...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #47 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja, så hvilke tiltak tar dere i morgen da? Anonymkode: bc595...abb Ingen. Fastprisen trumfer alt. Anonymkode: 34ddb...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #48 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, så hvilke tiltak tar dere i morgen da? Anonymkode: bc595...abb Skrur av varmefolien, og fyrer med ved. Anonymkode: 266ed...6a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #49 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja, så hvilke tiltak tar dere i morgen da? Anonymkode: bc595...abb Absolutt ingen. Middag må vi ha, og jeg kan ikke slå av varmen. Dette er en rein ekstraavgift til staten, som i motsetning til andre avgifter er fullstendig uforutsigbar. Jeg forstår ikke at politikerne har samvittighet til å forsvare dette. Jeg hadde ikke fått sove om natta dersom jeg var ansvarlig for dette. Det sier for så vidt mye om politikerne at de ikke mister nattesøvnen av dette. Anonymkode: 78b29...627 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 18. november 2024 #50 Del Skrevet 18. november 2024 (endret) Strømmen koster bare 1000kr i mnd her, men skjønner at det kan bli dyrere for de som har større bolig. Jeg dusjer, vasker klær og lager mat når jeg trenger det. Endret 18. november 2024 av Sefanja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå