AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #1 Del Skrevet 16. november 2024 Og ved hvilken pris hiver du deg rundt, feks vasker klær og baker? Anonymkode: 26c77...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Del Skrevet 16. november 2024 70 øre/kwh Anonymkode: 27c34...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ingen grense, og bruker ikke mer strøm en det jeg trenger og bruker det når jeg trenger deg Anonymkode: a1a78...952 Da har du nok grei øoonomi😊 Anonymkode: 26c77...6bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #4 Del Skrevet 16. november 2024 Har et bevisst forbruk og ønsker ikke å bruke for mye på en gang. Ligger på andre ledd, mellom 2-5 kWh mesteparten av året. På vinteren må jeg varme i kjelleren slik at vannrør ikke fryser, og da havner jeg på neste ledd. Men følger med på temperaturen inne og har ikke måtte skru på varme enda denne vinteren. Ser det kommer mer kulde neste uke. Ang vask og slikt, så består husholdningen kun av to personer så kan være litt restriktive uten at vi går tomme for klær. Derfor vaskes det som oftest i helgene da strømmen er billigst da. Ang dusjing, jeg en smart varmvannstank og kan justere den både med effekt og andre faktorer så endrer heller det framfor å utsette dusjen. Anonymkode: 88568...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 16. november 2024 #5 Del Skrevet 16. november 2024 Nettleie, påslag og månedspriser kommer jo også inn i regnestykket. Jeg synes at 1 krone pr kwh burde holde, inkl. alt, og noen ganger går det jo bra. Jeg kjiper og kniper så godt jeg kan. Siden jeg ikke må på jobb lenger, så styrer jeg unna de dyreste morgentimene. Jeg har inntrykk av at de fleste jeg snakker med, virkelig lærte seg å følge med på strømforbruket da prisene gikk i skyene fra 2021-22. Dyreste strømsone, N02. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 16. november 2024 #6 Del Skrevet 16. november 2024 Strømpris har jeg ikke noe bevisst forhold til. Strømmen koster det den koster og jeg betaler regninga når den kommer. Ja, den er litt høy noen ganger, men det er jo bare sånn det er. Prøver selvsagt å spare litt på strømmen ved å slå av lys i rom som ikke brukes, dusjer litt sjeldnere, kanskje 1-2 ganger i uka, og struper vannet i dusjen for å spare varmtvann, men ellers lever jeg livet som normalt. Setter romtemperaturen på 23-24 grader i de rommene vi bruker(har varmepumpe med fjellvarme som varmer hele huset) og bruker strøm når jeg det passer meg uten å tenke på tid på døgnet og strømpris. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #7 Del Skrevet 16. november 2024 En vaskemaskin koster 1-2 kroner å kjøre, jeg greier ærlig talt ikke bry meg. Trenger jeg å vaske så blir den kjørt. Det blir liksom litt for dumt. Anonymkode: 00afc...597 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #8 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En vaskemaskin koster 1-2 kroner å kjøre, jeg greier ærlig talt ikke bry meg. Trenger jeg å vaske så blir den kjørt. Det blir liksom litt for dumt. Anonymkode: 00afc...597 Jeg kjenner en som ikke trenger sette middagen i kjøleskapet, fordi kjøkkenet har samme temperatur som kjøleskapet. Så nei, dette er ikke «liksom litt for dumt». Anonymkode: 26c77...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #9 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner en som ikke trenger sette middagen i kjøleskapet, fordi kjøkkenet har samme temperatur som kjøleskapet. Så nei, dette er ikke «liksom litt for dumt». Anonymkode: 26c77...6bf Jeg skjønte ikke helt, hvis jeg dropper å vaske skitne klær så skal jeg bruke den ene krona jeg sparer på hva?? Anonymkode: 00afc...597 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #10 Del Skrevet 16. november 2024 Lønner seg å følge litt med på strømprisen via app, variasjonene kan være store iløpet av dagen! En morgen denne uka lå prisen på over 210 øre per kWh, mot 60-70 øre resten av dagen😅 Da venter jeg med å sette igang klesvask eller oppvaskmaskin, ting som ikke haster med å få gjort, men bruker strøm som normalt ellers. Ofte er strømmen billigst dagtid i helgene, så kjører gjerne et par ekstra vask da. Min grense går ved 70-80 øre, over der regner jeg som dyrt, mens alt under 30-40 er kjør på! Bor på østlandet, her er vi ikke bortskjemt med billig strøm som i vest og nord. Anonymkode: 35b34...b3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #11 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og ved hvilken pris hiver du deg rundt, feks vasker klær og baker? Anonymkode: 26c77...6bf Klokken 13 hver dag blir prisene for strøm for neste deg tilgjengelig. Da planlegges lading av bil,og nødvendig småvakkert av klær. Helgene har lavere nettleie så da passer vi på å ta klesvasken på høy temperatur. Driver ikke og venter på at strømprisen skal gå ned på denne tiden av året. Anonymkode: 91b55...5ed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #12 Del Skrevet 16. november 2024 I don't give a shit. Vasket klær når det passer meg, hever varmen en grad og to når jeg fryser, baker når det passer seg slik og tar meg en forholdsvis lang dusj når det er ønskelig. Hvilken tid det er på døgnet i forhold til strømpriser det er meg revnende likegyldig for å si det mildt. Anonymkode: d1394...f54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 16. november 2024 #13 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): En vaskemaskin koster 1-2 kroner å kjøre, jeg greier ærlig talt ikke bry meg. Trenger jeg å vaske så blir den kjørt. Det blir liksom litt for dumt. Anonymkode: 00afc...597 Det er bare det at alt drar opp.. jeg tenkte ikke på det før prisene begynte å stige og jeg begynte å notere når og hva jeg brukte. Jeg kan heller samle opp klær for noen flere dager og kjøre en maskin istedenfor 3. Men vaskemaskinen er beskjeden i strømmen i forhold til tørketrommelen da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #14 Del Skrevet 16. november 2024 Perine skrev (5 minutter siden): Det er bare det at alt drar opp.. jeg tenkte ikke på det før prisene begynte å stige og jeg begynte å notere når og hva jeg brukte. Jeg kan heller samle opp klær for noen flere dager og kjøre en maskin istedenfor 3. Men vaskemaskinen er beskjeden i strømmen i forhold til tørketrommelen da. Det som koster i en vaskemaskin er oppvarming av vannet, og ingenting annet. En del maskiner fyller opp med ekstra vann jo mer klær du hiver i, så da er du nok like langt i forhold til sparing. Anonymkode: 00afc...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #15 Del Skrevet 16. november 2024 Følger ikke med, så er lykkelig uvitende 😬 Anonymkode: 91aba...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lychees Skrevet 16. november 2024 #16 Del Skrevet 16. november 2024 Strømstøtten tar toppene av det variable leddet av regninga. Fastprisen til nettselskap og strømleverandør er nå som det er (høyt). Overraskende lite å spare på å sitte nattevåk med klesvasken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 16. november 2024 #17 Del Skrevet 16. november 2024 Strømstøtten dekker 90% av alt over 75 øre på spotprisen, så skjønner ikke helt hvorfor folk henger sånn opp i strømprisene lengre. Altså, når strømprisen er 5 kr/kwt så betaler man knapt 1 kr/kwt, noe som fremdeles er ganske lavt spør du meg. Ser ikke helt noen grunn til å bekymre seg... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #18 Del Skrevet 16. november 2024 Gjennomsnittforbruket for norske husholdninger er på ca 15,000, mens den variable delen av strømprisen er på ca 60 øre per KWh. Det er for lavt til å få folk til å bry seg. Om strømprisen skulle øke, så stopper strømstøtten prisøkningen. Men om prisen faktisk gikk opp til f.eks. 3 kroner per KWh, så vil nok mange som sier at de bare bruker strømmen de trenger finne store besparelser. Anonymkode: 2457b...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 16. november 2024 #19 Del Skrevet 16. november 2024 Husk også at når du setter på klesvask, oppvaskemaskin og elbilladeren samtidig fordi prisen er så lav, så får du straffegebyr. Altså ingentingen man kan gjøre fra eller til med strømsparing lenger, utenom å faktisk bruke mindre strøm totalt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #20 Del Skrevet 16. november 2024 Lykkelig uvitende her også. Vi trenger ikke snu på flisa for å kunne betale strømregningen, så jeg ser ingen grunn til å la den styre livet vårt. Anonymkode: d7200...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå