AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har datet en fyr en stund, og vi matcher bra på veldig mange områder. Vi kan tulle og le av de samme tingene noen ganger, men føler oftere og oftere at vi er langt fra hverandre når det gjelder humor. Hvis jeg kommer med en morsom kommentar/referanse til noe, forstår han ofte ikke, og hvis jeg forsøker å forklare, ler han kanskje litt høflig, men jeg ser at han ikke forstår. Jeg er veldig glad i stand-up, klassiske humorserier og filmer, podcaster etc, men han skjønner ikke denne humoren. Han kan f.eks reagere negativt når en komiker «gjør narr» av noen, når det åpenbart er humor/ironi. Jeg har en mentalt tøff jobb, og trenger «letthet» og humor som en balansefaktor, og er vant med mye latter både fra oppvekst og nettverk. Jeg vet ikke om jeg kan se for meg en hverdag hvor jeg må forklare humoren i «alt»… Er det innafor å dumpe noen pga manglende felles humor når han ellers er en bra fyr? Anonymkode: 17966...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er kvinne, og jeg hadde ikke orket å leve med din humor. Så antar svaret er ja... Standupkomikere bruker alt for ofte hersketeknikken "det er jo bare humor", når de i realiteten har gjort narr av navngitte personer. Det er noe uendelig stusselig med de som må gjøre narr av andre for å føle seg større selv. Og ikke minst det at disse komikerne faktisk ikke er i stand til å lage annen humor, men så ofte er avhengig av å henge ut andre for å få "innhold" selv. Jeg forstår hva de mener er morsomt, men jeg finner ikke det å gjøre narr av navngitte personer noe morsomt og så ta betalt for å gjøre det. Ergo ser jeg heller ikke på den typen humor som "letthet", som du kaller det. Likevel har jeg mye humor, og trenger en partner som kan balansere det lette og morsomme med det dypere. Høres ikke ut som om dere fungerer sammen når det gjelder. Det er ikke noe galt i noen av dere, dere er bare for forskjellige når det gjelder humor. Anonymkode: 2c138...f5e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kranken Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Det er absolutt innafor. Potensielt skal du leve med dette mennesket resten av livet, og da er det en fordel å slippe å forklare hver eneste spøk man drar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Takk for svar, det var nyttig å høre fra den andre siden også 😅 Er ikke det at han «må» like alt av stand-up, det gjør ikke jeg heller. Men når jeg må forklare referanser, at en morsom kommentar stadig faller på steingrunn og vi ikke kan dra på show hvor begge får noe ut av det, kan jeg kjenne på et savn. ❤️ Ufattelig hvor kleint en «Kaaari Brææmææs» føles når han ved siden av deg ikke har sett Team Antonsen… 🙈 Anonymkode: 17966...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror jeg har ganske lik humor som deg, TS (er kvinne i 30-årene), og jeg synes det høres VELDIG slitsomt ut å dele livet med noen som han du beskriver..tenk fremtiden?! Så ja, jeg hadde nok dumpet her, selv om det er trist med tanke på hvor bra han sikkert er ellers🫠 Anonymkode: e236a...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror jeg har ganske lik humor som deg, TS (er kvinne i 30-årene), og jeg synes det høres VELDIG slitsomt ut å dele livet med noen som han du beskriver..tenk fremtiden?! Så ja, jeg hadde nok dumpet her, selv om det er trist med tanke på hvor bra han sikkert er ellers🫠 Anonymkode: e236a...10e Takk for forståelsen ❤️ Ja, synes det er trist. Men man har jo ulike ting som er viktig for en, når man skal finne noen. Så det å ikke helt matche på et område som er av så stor betydning for meg, tror jeg kan bli leit på sikt. Anonymkode: 17966...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor er det morsomt å si Kari Bremnes? Anonymkode: a9ebb...af6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Virker ikke som du skjønner at det går an ha andre humorpreferanser enn deg. Eksemplet om Kari Bremnes sitt navn er et typisk eksempel på hvordan mange norske komikere gjør narr av konkrete personer på en stygg måte i stedet for å gi et intelligent skråblikk på verden. Anonymkode: 4960b...5fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Altså, hvordan fungerer dere ellers sammen? Du kan dra på show med venner, som deler samme humor. Det er bra for par å ha hver sine interesser også. En må ikke dele absolutt alt eller være helt like for å ha et godt forhold. Synes dette høres ut som en idiotisk grunn for å slå opp. Du vet din partner ikke tar referansene. Da roer en normalt sett ned på det, tilpasser seg hverandre litt. Du vet, den helt normale prosessen alle parforhold går gjennom. Anonymkode: aae04...fd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden For meg er humor så utrolig viktig og en stor del av livet mitt. Jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke kan le og bidra med det. Det hadde blitt en trist tilværelse. Jeg har opplevd mye vondt, og humor er min livbøye. Anonymkode: 99f6c...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Virker ikke som du skjønner at det går an ha andre humorpreferanser enn deg. Eksemplet om Kari Bremnes sitt navn er et typisk eksempel på hvordan mange norske komikere gjør narr av konkrete personer på en stygg måte i stedet for å gi et intelligent skråblikk på verden. Anonymkode: 4960b...5fb Ikke skjønner? Det er jo det som er kjernen i det jeg skriver… at vi har helt ulike preferanser? Anonymkode: 17966...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Altså, hvordan fungerer dere ellers sammen? Du kan dra på show med venner, som deler samme humor. Det er bra for par å ha hver sine interesser også. En må ikke dele absolutt alt eller være helt like for å ha et godt forhold. Synes dette høres ut som en idiotisk grunn for å slå opp. Du vet din partner ikke tar referansene. Da roer en normalt sett ned på det, tilpasser seg hverandre litt. Du vet, den helt normale prosessen alle parforhold går gjennom. Anonymkode: aae04...fd3 Det handler vel om hva man prioriterer og hva man anser som viktig. Det som er en legitim grunn for noen for å slutte å date noen, er irrelevant for noen andre. Humor i hverdagen er for meg veldig viktig, og spesielt viktig at den jeg skal dele livet med er på bølgelengde der. Anonymkode: 17966...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Dette er det som er så rart med dagens samfunn. Er du glad i han? Elsker du han? Trives du sammen med han? Ønsker du å gjøre godt for han? Her fremstilles han bare som et produkt som mangler ønsker kvalitet humor. Ikke et menneske… Bruk og kast, også av mennesker. Alltid finne noe «bedre». For vi potensielle partnere er «produkter» av forskjellige typer og ikke mennesker man kan bli glad i lengre.. Anonymkode: 6bf6a...12f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Humor fra stand-up, film og podcaster er humor for spesielt interesserte. Og kun de. Mens det er tørt, kjedelig og humorløst for andre. Bruk heller selvironi, glimt i øyet og artig språk osv gjennom dagligdags kommunikasjon. Er mye artigere enn humor-etterligninger. Anonymkode: f5d79...a4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Det er forresten helt lov å dumpe noen pga manglende kjemi. Anonymkode: f5d79...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er det som er så rart med dagens samfunn. Er du glad i han? Elsker du han? Trives du sammen med han? Ønsker du å gjøre godt for han? Her fremstilles han bare som et produkt som mangler ønsker kvalitet humor. Ikke et menneske… Bruk og kast, også av mennesker. Alltid finne noe «bedre». For vi potensielle partnere er «produkter» av forskjellige typer og ikke mennesker man kan bli glad i lengre.. Anonymkode: 6bf6a...12f Jeg trives med ham, vi har datet i noen måneder. Fin og snill fyr. Ser absolutt ikke på meg selv som en bruk og kast type. Bruker god tid og var singel lenge før jeg tok en sjans på han her. Mye bra med ham, med merker at jeg savner en connection på et område som er viktig for meg. Anonymkode: 17966...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Men må du forklare alt han ikke skjønner? Kan dere ikke bare leve med å ikke ta alle hverandres referanser? For meg er humor en viktig del av kjemi og kommunikasjon, men jeg ville blitt mer irritert av noen som måtte forklare meg hver referanse og hvert poeng jeg ikke skjønte enn å ikke skjønne dem i utgangspunktet. Humor kan ikke nødvendigvis forklares - jeg kan fint skjønne hvorfor noen synes noe er morsomt selv om jeg ikke er enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå