Gå til innhold

Sa til 16 åringen at han kan bli på rommet sitt for jeg vil ikke se han mer i dag, og middag utgår for hans del…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du høres ut som en god mor🙄

Anonymkode: 32b9e...1ad

Ja, dette blir han sikkert traumatisert av. Stakkaren får konsekvenser for sine handlinger. Greit nok at mange her skal forstå de snart voksne ungene sine ihjel og forsvare alt de gjør og sier med pubertet og hormoner, men jeg setter grenser, krav og har strenge forventninger. Barna mine oppfører seg skikkelig. Ingen har noen gang sagt noe ufint til meg. 

Anonymkode: 6233c...e64

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

caroline.s skrev (1 time siden):

Mine foreldre hadde aldri akseptert en slik oppførsel. Jeg kunne fint fått beskjed om å bli på rommet resten av kvelden. Det må bli konsekvenser av dårlig oppførsel, og så kan man heller forsøke å snakke om det etterpå, slik at barn og ungdom kanskje kan reflektere litt..

Når du var 16? 

Anonymkode: 2afee...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Servert på rommet, hahahahaha hvorfor skal de få roomservice? Han kan ta pengene han har svindlet til seg og kjøpe takeout. 

Anonymkode: dfe0c...82a

Svindlet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, dette blir han sikkert traumatisert av. Stakkaren får konsekvenser for sine handlinger. Greit nok at mange her skal forstå de snart voksne ungene sine ihjel og forsvare alt de gjør og sier med pubertet og hormoner, men jeg setter grenser, krav og har strenge forventninger. Barna mine oppfører seg skikkelig. Ingen har noen gang sagt noe ufint til meg. 

Anonymkode: 6233c...e64

Hvor gammel er du? Hvis ingen noen gang har sagt noe ufint til deg.. Høres ut som du ikke lever i denne verden

Anonymkode: 57c8a...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lurer veldig på hvor du jobber 😅 får håpe jeg er foreldrene mine ikke møter deg etter operasjon. Nei, barna mine hadde fått is av meg om de hadde behov for det, men og ikke gi folk etter operasjon næringsrik mat er faktisk ganske voldsomt. Håper pasientene dine har pårørende tilstede. 

Alle barn har vel pårørende til stede. Og de får mat, drikke og is. Av det utvalget vi har! Ikke min jobb å gå på kiosken og bruke mine penger på å kjøpe mat og is de liker. Man dør ikke av å ikke spise ei brødskive før man kommer hjem. Jeg er faktisk ikke tjeneren til mine pasienter. Vi har det utvalget vi har og da får de jammen ta til takke med det!

Anonymkode: 0a4a3...f81

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg synes det er urimelig å nekte han mat. 
mat det får konsekvenser å ikke følge avtalen er greit nok, men å falle ned til hans nivå å si du ikke vil se han mer i dag og nekte han mat synes jeg blir helt feil.

Anonymkode: 216d0...539

Urimelig å nekte BARN mat. Men en 16 åring som har null respekt? Sorry, men du hadde ikke fått mat av meg heller. Ingen dør av å være sulten en dag, han har godt av å kjenne på konsekvens av å være motbydelig. 

De som mener ts er urimelig, og burde kosesnakke med sønnen sin - etter han har skjelt henne ut å bedt henne henge seg, dere kommer til å få barn som flyr rundt med kniv. Oppdragelse kalles det. 

Anonymkode: 2df7c...922

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts du får gjøre som alle her inne på kg sier. Neste gang han sier drep deg selv, heng deg selv så får du gi han en klem å si jeg forstår at du ønsker mamma skal dø nå, men mamma har ikke det i planen enda. Sette deg ned med han, stryke han på ryggen å fortelle hvor mye du forstår han🤮

Ikke rart jeg sliter med andres ungdommer som har blitt forstått seg i hjel å oppfører seg deretter ute i samfunnet.
Man får straff i samfunnet om man ber andre henge seg, man blir også straffet med fengsel om man bryter lover. 
Sånn er det, en 16 åring er i følge kg voksen og da bør man også oppføre seg.
Her hadde min 16 åring mistet data på telefonen sin, kun nok data til å få tatt til og fra skolen, det hadde ikke blitt kjøring til noen steder før han hadde begynt å oppføre seg å gjøre ting i hjemmet. Jeg har ikke fått barn for jeg ønsker å være ett hotell.
Og ønsker man ikke å bli mast på så gjør man oppgaven så enkelt.  

Anonymkode: d58d5...4c5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Lurer veldig på hvor du jobber 😅 får håpe jeg er foreldrene mine ikke møter deg etter operasjon. Nei, barna mine hadde fått is av meg om de hadde behov for det, men og ikke gi folk etter operasjon næringsrik mat er faktisk ganske voldsomt. Håper pasientene dine har pårørende tilstede. 

Jeg tror du egentlig forstår hva vedkommende mener, men velger å kverulere for å vise hvor "god" mor du er.  Det er snakk om bortskjemte unger som er på sykehuset og ikke synes mattilbudet er bra nok. Dagens unge må lære seg at de ikke alltid kan få akkurat det de har lyst på til enhver tid. Men det er vel foreldre som deg som dessverre har grunnen, som lar barna få det som uansett hva slags krav de stiller.

Ville ikke jeg ha det som det ble servert, om det var hjemme eller andre steder, kunne jeg bare glemme at det ble disket opp med noe annet bare for meg. Da fikk jeg vente til neste måltid. Jeg har aldri vært underernært.  Flere operasjoner har jeg vært gjennom og i min oppveksr. Appetitten var vel så der uansett etterpå, så man ikke får i seg så mye, men sykehusmaten var helt brukbar den. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (17 minutter siden):

Jeg tror du egentlig forstår hva vedkommende mener, men velger å kverulere for å vise hvor "god" mor du er.  Det er snakk om bortskjemte unger som er på sykehuset og ikke synes mattilbudet er bra nok. Dagens unge må lære seg at de ikke alltid kan få akkurat det de har lyst på til enhver tid. Men det er vel foreldre som deg som dessverre har grunnen, som lar barna få det som uansett hva slags krav de stiller.

Ville ikke jeg ha det som det ble servert, om det var hjemme eller andre steder, kunne jeg bare glemme at det ble disket opp med noe annet bare for meg. Da fikk jeg vente til neste måltid. Jeg har aldri vært underernært.  Flere operasjoner har jeg vært gjennom og i min oppveksr. Appetitten var vel så der uansett etterpå, så man ikke får i seg så mye, men sykehusmaten var helt brukbar den. 

🙌🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han hjelper aldri til med en dritt. Vi hadde en avtale om at han skulle gjøre noe i dag som han hadde lovt. Han fikk 200 kr mot at dette skulle gjøres og uten «noe tull». Har bedt han om det 3 ganger i dag og siste gang klikka det for han. Ingenting er noen gang hans feil, kun min. Han vrengte ut av seg en hel masse skjellsord og sa jeg kunne henge meg. Ga beskjed om at jeg ikke ville se han mer i dag og at han ikke er velkommen til middag. Det mente han selvsagt var helt urimelig.

Er det virkelig urimelig? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 550cc...ce1

Han er 16 så jeg forstår deg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ga du han pengene først?????

Anonymkode: c78ac...bd6

En seksten åring er gammel nok til å klare å holde det han lover. Han er ikke seks. Syns ikke han skulle fått penger for det en gang

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han hjelper aldri til med en dritt. Vi hadde en avtale om at han skulle gjøre noe i dag som han hadde lovt. Han fikk 200 kr mot at dette skulle gjøres og uten «noe tull». Har bedt han om det 3 ganger i dag og siste gang klikka det for han. Ingenting er noen gang hans feil, kun min. Han vrengte ut av seg en hel masse skjellsord og sa jeg kunne henge meg. Ga beskjed om at jeg ikke ville se han mer i dag og at han ikke er velkommen til middag. Det mente han selvsagt var helt urimelig.

Er det virkelig urimelig? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 550cc...ce1

Mat må han hvis ikke kan jo oppførsel etc. også bli verre når man er sulten. Du kan jo kjøpe noe skikkelig god takeaway til deg selv, så kan du servere noe knekkebrød eller brødskiver med pålegg han kan spise på rommet. 

Anonymkode: e627a...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 åring ber sin forelder om å «henge seg» og her responsen «stakkars liten, han har jo masse hormoner». Skjønner dere ikke alvoret i hva han faktisk sa? Dette er hva de tar videre og sier til andre tenåringer! Skaden kan være enorm av å slenge ut sånne kommentarer! 

Det å si dette er aldri greit noen gang uansett hvor sint man måtte være, hormoner er ikke et fripass for å oppføre seg som en drittsekk. At han får en sterk reaksjon fra en voksen person er helt på sin plass! Det er greit at vi voksne også har grenser og grensene gjelder selvfølgelig også sine egne barn. Jeg mista ikke alle mine grenser når jeg fikk barn og jeg setter både grenser på min kropp og også hvordan jeg lar meg selv bli behandlet. Barn lærer veldig mye av å se hvordan vi voksne gjør ting og det å sette grenser er en ganske viktig del av livet!

16 åringen kan komme og finne seg mat når som helst sier ts, så han blir ikke straffet med mat. Men at dere må ta en prat når dere har roet dere er helt klart.

Anonymkode: 998a4...7bf

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du var 16? 

Da du var 16...

Anonymkode: d80f0...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Han må slutte å oppføre seg som en råtten pikk da. 

Anonymkode: c1d67...08d

Sjarmerende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts du får gjøre som alle her inne på kg sier. Neste gang han sier drep deg selv, heng deg selv så får du gi han en klem å si jeg forstår at du ønsker mamma skal dø nå, men mamma har ikke det i planen enda. Sette deg ned med han, stryke han på ryggen å fortelle hvor mye du forstår han🤮

Ikke rart jeg sliter med andres ungdommer som har blitt forstått seg i hjel å oppfører seg deretter ute i samfunnet.
Man får straff i samfunnet om man ber andre henge seg, man blir også straffet med fengsel om man bryter lover. 
Sånn er det, en 16 åring er i følge kg voksen og da bør man også oppføre seg.
Her hadde min 16 åring mistet data på telefonen sin, kun nok data til å få tatt til og fra skolen, det hadde ikke blitt kjøring til noen steder før han hadde begynt å oppføre seg å gjøre ting i hjemmet. Jeg har ikke fått barn for jeg ønsker å være ett hotell.
Og ønsker man ikke å bli mast på så gjør man oppgaven så enkelt.  

Anonymkode: d58d5...4c5

Avtalen var i løpet av dagen så hvorfor mase lenge før dagen er over da, ikke rart man blir irritert

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? Hvis ingen noen gang har sagt noe ufint til deg.. Høres ut som du ikke lever i denne verden

Anonymkode: 57c8a...ec9

Så da burde vel denne 16 åringen tåle å bli sendt på rommet sitt, etter at han har bedt sin mor om å henge seg? Siden han skal leve i denne verden 😉

Anonymkode: 9ba6a...743

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart slike utsagn må få konsekvenser. Denne 16-åringen er forhåpentligvis noens venn. Skal kanskje bli noens kjæreste.. da er det grei lærdom å ha med seg fra oppveksten at slik sier man ikke. 

Anonymkode: 92f65...97a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 19.50):

Jeg synes ikke du er urimelig ved at du ba han gå på rommet. Men det å nekte ungen sin mat, det vil jeg si er en uforholdsmessig straff. Men han har nok lært neste gang. Han sier sikkert nei til å inngå avtaler med deg. Det hadde jeg gjort :) 

Anonymkode: d00fa...808

TS har sagt at hen ikke nekter ungdommen mat. Bare å spise middag med resten av familien. 16 åringen kan gå i kjøleskapet og lage seg mat selv og spise på rommet. 

Endret av FruR
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle barn har vel pårørende til stede. Og de får mat, drikke og is. Av det utvalget vi har! Ikke min jobb å gå på kiosken og bruke mine penger på å kjøpe mat og is de liker. Man dør ikke av å ikke spise ei brødskive før man kommer hjem. Jeg er faktisk ikke tjeneren til mine pasienter. Vi har det utvalget vi har og da får de jammen ta til takke med det!

Jeg spurte om du behandlet voksne på samme måte, det svarte du ja på. Nei, det er ikke alle voksne som har pårørende til stede. Det er litt forskjell på og å ikke like  brødskivene du smører og på at du skal bruke dine penger. Nei, man dør ikke av og ikke spise en brødskive , men du skrev jo at de fikk lage seg mat når de kom hjem etter operasjonen. Det kan jo være mange dager, men vet jo ikke hvor og hva du jobber med. 
du får jo betalt for og gjøre en tjeneste som alle andre på jobb , så hva er definisjonen av « tjener «. ? Jeg fikk iallefall noe annet brødskiver etter operasjon i sommer, jeg hadde ikke dødd uten mat , men de som var i « tjeneste « der ville at jeg skulle spise fordi man trenger for og heale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...