Gå til innhold

Sa til 16 åringen at han kan bli på rommet sitt for jeg vil ikke se han mer i dag, og middag utgår for hans del…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Han hjelper aldri til med en dritt. Vi hadde en avtale om at han skulle gjøre noe i dag som han hadde lovt. Han fikk 200 kr mot at dette skulle gjøres og uten «noe tull». Har bedt han om det 3 ganger i dag og siste gang klikka det for han. Ingenting er noen gang hans feil, kun min. Han vrengte ut av seg en hel masse skjellsord og sa jeg kunne henge meg. Ga beskjed om at jeg ikke ville se han mer i dag og at han ikke er velkommen til middag. Det mente han selvsagt var helt urimelig.

Er det virkelig urimelig? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 550cc...ce1

• Liker 5
  • Hjerte 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan ta de 200 kronene og gå ut å kjøpe seg en burger.

Anonymkode: 54d18...ba1

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er urimelig å nekte han mat. 
mat det får konsekvenser å ikke følge avtalen er greit nok, men å falle ned til hans nivå å si du ikke vil se han mer i dag og nekte han mat synes jeg blir helt feil.

Anonymkode: 216d0...539

• Liker 42
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du er ikke utimelig. Du setter grenser som en mamma skal ;) det går over

Anonymkode: 909cc...3e1

Urimelig*. Når det gjelder mat kan han jo evt. få servert en posjon på rommet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han hjelper aldri til med en dritt. Vi hadde en avtale om at han skulle gjøre noe i dag som han hadde lovt. Han fikk 200 kr mot at dette skulle gjøres og uten «noe tull». Har bedt han om det 3 ganger i dag og siste gang klikka det for han. Ingenting er noen gang hans feil, kun min. Han vrengte ut av seg en hel masse skjellsord og sa jeg kunne henge meg. Ga beskjed om at jeg ikke ville se han mer i dag og at han ikke er velkommen til middag. Det mente han selvsagt var helt urimelig.

Er det virkelig urimelig? Hva hadde dere gjort?

Du nekter ikke barnet ditt mat!!

Og en ungdom full i hormoner med en annen hjerne noen år, kanskje snakke sammen og ikke kjefte på?

Ja, det ikke greit å slenge drit til deg, og det bør få konsekvenser, men maste du mye på han? 

Anonymkode: 7fe47...8b5

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du nekter ikke barnet ditt mat!!

Og en ungdom full i hormoner med en annen hjerne noen år, kanskje snakke sammen og ikke kjefte på?

Ja, det ikke greit å slenge drit til deg, og det bør få konsekvenser, men maste du mye på han? 

Og ikke for å poke deg no, men din egen feil som gir han penger FØR arbeidet er utført! Ta skjermene til ting er gjort!

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urimelig*. Når det gjelder mat kan han jo evt. få servert en posjon på rommet

Akkurat dette jeg skulle skrive. Han bør få middag, men behøver ikke få gleden av å spise den i hygge sammen med dere med mindre han gir en oppriktig unnskyldning for oppførselen sin. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å straffe med mat mener jeg aldri er greit. 

Å ta en tenkepause i et annet rom, etterfulgt av en prat i fredstid etterpå, er nok mer hensiktsmessig. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karjohlo05 skrev (Akkurat nå):

Spørre hvordan han har det egentlig? 

Enig!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan jo få litt mat på rommet, men synes ikke du er urimelig ellers. Spiller ingen rolle om han er full av hormoner, man skal fortsatt oppføre seg. 

Anonymkode: 9616b...e24

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 16 år og oppfører seg deretter. Du er en del eldre, men klarer fremdeles ikke kontrollere dine egne reaksjoner. Synes du kom dårligst ut av dette. 

Anonymkode: 75936...784

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nekter han ikke mat. Han kan ta så mye mat han vil, men jeg vil ikke ha han til middagsbordet og jeg vil ikke lage mat til en som synes jeg kan henge meg som den «homoen» jeg er. HI

Det tenker jeg er urimelig. Du kunne lært han hvordan man er den voksne og hever seg over andre utbrudd, og vist deg som en trygg voksen. Ser ingenting i det du skriver som lærer et ungt menneske å navigere i verden.

Anonymkode: 216d0...539

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...