AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hvilket utvendig filter/pumpe bør jeg velge til mitt 180L akvarium? Noen tips? Anonymkode: 3f02e...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Eheim. Uten tvil! Tysk kvalitet gjennom flere tiår. Utvendige tønnefiltere i mange størrelser og for ulike akvariestørrelser. Men overdriv alltid litt på filterdimensjonene. Du har 180 liters kar. Husker jeg rett har Eheim et tønnefilter for 250 liters kar. Velg det. Overdimensjoner litt. Husk at kun den hvite filtervattskiven skal skiftes jevnlig av filtermaterialet. De andre skal kun skylles i en bøtte akvarievann med noen måneders mellomrom. Settes så tilbake i filteret med en ny hvit skive filtervatt. Bøtten med skittvannet tømmer du i do, og erstatter vannet du tok ut av akvariet med en bøtte friskt vann til akvariet. Skift 20-30% av vannet en gang i uken, hvis du har et passe tett "befolket" akvarie. Har du få og lite fisker, fisk som ikke skiter og griser så mye, kan det holde med et vannbytte annenhver uke. Hilsen tidligere akvarist, blodfan Endret 4 timer siden av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå