AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Salat. Nok karbohydrater i pastaen (og jeg er ikke antikarbo). Anonymkode: 8ff08...5a8 Enig, jeg prøvde en gang hvitløks baguetter til pastarett og det var siste gang. Salaten gir et friskt brekk i det tunge. Anonymkode: 6feb3...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, det stemmer ikke. Tradisjonelle italienske grønne salater serveres helt enkelt, med olje, syre og salt. Som contorni - tilbehør. Som regel til secondi. Men jeg har også på finere restauranter opplevd at det er en Hvis du beveger deg bort fra restaurant verdenen er det som regel family style som gjelder. Da setter man ulike pastaretter på bordet. Ulike salater. Grønnsaker. Litt brød. Kommer så gjerne med litt fisk eller kjøtt. Anonymkode: 62c85...6c2 Dette stemmer og stemmer ikke, etter min erfaring. Salat er contorni til kjøttrett, men ikke til pasta, som er en egen rett uten tilbehør. Hvis man bare spiser pasta som eneste rett pluss salat (og altså ikke pasta som del av større meny), så vil pastaen og salaten spises hver for seg. Dette gjelder både på restaurant og ved family style servering der alt settes på bordet samtidig. Selv om både pasta og salat står på bordet samtidig vil man ikke ta pasta og salat på tallerkenen samtidig, men spise de i rekkefølge. Uansett ikke så interessant for ts, tipper jeg, og hun kan jo uansett servere som hun vil, jeg kom bare med et innspill om hva jeg selv foretrekker. Og det er altså å ikke blande pasta og salat på på samme tallerken. Anonymkode: b5a9a...84e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette stemmer og stemmer ikke, etter min erfaring. Salat er contorni til kjøttrett, men ikke til pasta, som er en egen rett uten tilbehør. Hvis man bare spiser pasta som eneste rett pluss salat (og altså ikke pasta som del av større meny), så vil pastaen og salaten spises hver for seg. Dette gjelder både på restaurant og ved family style servering der alt settes på bordet samtidig. Selv om både pasta og salat står på bordet samtidig vil man ikke ta pasta og salat på tallerkenen samtidig, men spise de i rekkefølge. Uansett ikke så interessant for ts, tipper jeg, og hun kan jo uansett servere som hun vil, jeg kom bare med et innspill om hva jeg selv foretrekker. Og det er altså å ikke blande pasta og salat på på samme tallerken. Anonymkode: b5a9a...84e Tror vi er ganske enige, selv om vi skriver det på litt ulike måter. Med noen forskjeller - jeg er ikke vant med salat som egen rett på mine reiser i Italia. Selv om noen restauranter har begynt å få ting som cæsarsalat på menyen for å møte turistene. Jeg skrev tidligere i tråden at salat må på egen sidetallerken. Men også at hun kan ha brød i tillegg. Alt går sammen, selv om ikke alt er helt tradisjonelt. Anonymkode: 62c85...6c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror vi er ganske enige, selv om vi skriver det på litt ulike måter. Med noen forskjeller - jeg er ikke vant med salat som egen rett på mine reiser i Italia. Selv om noen restauranter har begynt å få ting som cæsarsalat på menyen for å møte turistene. Jeg skrev tidligere i tråden at salat må på egen sidetallerken. Men også at hun kan ha brød i tillegg. Alt går sammen, selv om ikke alt er helt tradisjonelt. Anonymkode: 62c85...6c2 Anonymkode: b5a9a...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 3 timer siden #25 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lol. Ble du på noen måte fornærmet over svaret mitt til ts? Jeg svarte henne på spørsmålet hun stilte. Anonymkode: 55a0c...444 Nei, jeg sa hva jeg mente i samme ordelag som deg. Ble du fornærmet over ts spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #26 Del Skrevet 2 timer siden Dersom ingen av gjestene er italienere, kjør på med både focaccia og salat. Dersom gjestene er italienere, styr unna. Anonymkode: e18c4...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #27 Del Skrevet 1 time siden Jeg ville ikke servert salat til pasta nei, og i hvert fall ikke med avokado, feta og soltørkede tomater. Til nød en salat av diverse røde og grønne salatblader, gjerne litt vinterlige typer og bitre typer som radicchio og frisée om mulig, og så olivenolje og sitron på. Focaccia går bedre, særlig om man har mye saus på pastaen, sånn at det blir saus igjen å moppe opp i tallerkenen. Anonymkode: 0b90c...f5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå