AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #21 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og flaksalt! Anonymkode: f0aff...fb5 Ta med krydder også. Åpner du en pose krydder eller urter og det lukter støv? Kast den. Helt ubrukelig. Når du åpner en pakke eller et glass krydder eller urter skal lukten av det krydderet nå nesen din rimelig umiddelbart. Å kjøpe hele krydder og så bruke en morter eller kvern er naturligvis å foretrekke. Men selv om du liker det praktiske av pre-knust krydder? Pass på at de er ferske. Og, ja, det kan bety at du må kaste krydder eller urter du nettop har kjøpt på kiwi fordi de allerede er for gammle. Anonymkode: f72c3...354 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #22 Del Skrevet 16. november 2024 Pawn Hearts skrev (2 timer siden): Syre må ofte balanseres med noe søtt, som brunt sukker eller honning. Jeg opplever rett som det er at det er det som samler smakene og får retten til å framstå som en helhet. Enig! Når jeg lager supper, gryter og sauser fra bunnen justerer jeg alltid balansen tilslutt med sitron (den beste syren til dette, ingenting gir like konsentrert og frisk syre), sukker (ikke mye) og salt. Husk at også bitterhet også balanseres av disse andre tre grunnsmakene. Ofte blir feks purésupper av grønnsaker ganske bitre, og da er det fristende å pøse på med bare sukker fordi man opplever søtt som det motsatte av bitterhet. Men også her er sitron minst like viktig. Også langtidskokte kjøttgryter med rødvin, kraft og mye fett fra kjøttstykkene våkner til liv med en skvis sitron. Og selvsagt fisk - jeg spiser aldri fersk fisk uten en båt sitron på tallerkenen. Anonymkode: 78f07...de7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #23 Del Skrevet 16. november 2024 En kombinasjon av bløtt og tyggemotstand, er viktig. En blanding mellom salt søtt surt og umami. Fett og sukker, er viktig. Anonymkode: e0687...40c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå