AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #21 Del Skrevet 17. november 2024 Tenker du et sted det er realistisk å få oppholdstillatelse og jobb? New Zealand, eller Skåne. Anonymkode: 59c24...09e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #22 Del Skrevet 17. november 2024 *Jenny* skrev (På 16.11.2024 den 11.28): Jeg kunne tenke meg å bo i en landsby i Romania eller Spania. Jeg er sykepleier så jeg kunne vel egentlig bodd hvor som helst, men å få bo i et vakkert landskap, med hyggelige folk, mulighet for å dyrke litt selv, være del av en bitteliten gruppe, og ikke være avhengig av mye penger. Enig i Romania! Har vore i Romania fleire gonger, og blir alltid slått av kor uendeleg vakkert det er. Særleg rundt Karpatane og aust i Romania. Trur eg skulle fått til språket også, med litt trening og tålmodighet 😛 Anonymkode: b61a1...490 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #23 Del Skrevet 17. november 2024 Vest Afrika, uten tvil. Anonymkode: 7c9b3...33f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Jenny* Skrevet 17. november 2024 #24 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Enig i Romania! Har vore i Romania fleire gonger, og blir alltid slått av kor uendeleg vakkert det er. Særleg rundt Karpatane og aust i Romania. Trur eg skulle fått til språket også, med litt trening og tålmodighet 😛 Anonymkode: b61a1...490 Åh, Karpatene ❤️ Tenk å ha en liten fjellhytte der, og sitte og skrive bøker ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #25 Del Skrevet 17. november 2024 Johan uten land skrev (4 timer siden): Det eneste negative er kanskje at østerrikere ikke er all verdens hyggelige folk og i tillegg har jo høyresiden en veldig godt grep på det politiske. Men det finnes jo både hyggelige og fornuftige folk der. Østerrikere ikke hyggelige? Jeg ville kåret dem blant de aller hyggeligste jeg har møtt. Blir varm innvendig av hvordan man møtes over alt med Grüss Gott 🥰 Anonymkode: f47f0...42c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #26 Del Skrevet 18. november 2024 En av verdensmetropolene. Jeg liker en internasjonal by som aldri sover. Har bodd rundt 10 år i Asia, i en by med 10+ millioner folk. Kunne tenke meg å prøve vesten neste gang. Kanskje New York. Virker som et spennende sted å bo. Anonymkode: 107bb...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #27 Del Skrevet 18. november 2024 En øy på Helgelandskysten. Ellers ville jeg nok vurdert Skottland, Wales eller Sveits (men redd jeg hadde savnet havet). Anonymkode: 5427a...3e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #28 Del Skrevet 18. november 2024 Frankrike eller Italia. Anonymkode: b84fc...71f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 18. november 2024 #29 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 16.47): Østerrikere ikke hyggelige? Jeg ville kåret dem blant de aller hyggeligste jeg har møtt. Blir varm innvendig av hvordan man møtes over alt med Grüss Gott 🥰 Anonymkode: f47f0...42c Hm, kommer selvsagt an på hvem man omgås. Må innrømme at jeg personlig ikke har truffet så mange, men har snakket med folk som ha bodd der, at ikke alle var så hyggelige... Dog var dette ikke nordmenn, så det kan hende at vi blir møtt med høyggeligere øyne. Ja, men Gud setter de høyt, ja - det er litt rart, men blir jo nesten vant til det...... .. uansett - jeg ble godt truffet av DN-reklamen som sa noe om at Wien er det nye Berlin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #30 Del Skrevet 18. november 2024 Johan uten land skrev (På 17.11.2024 den 12.22): Kanskje ikke fanststisk klima eller særlig pene damer der 😉 Og hvertfall ikke mannfolk 😬 Svar på spørsmålet ellers ...... BC i Canada Anonymkode: e56d2...340 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 18. november 2024 #31 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 16.47): Østerrikere ikke hyggelige? Jeg ville kåret dem blant de aller hyggeligste jeg har møtt. Blir varm innvendig av hvordan man møtes over alt med Grüss Gott 🥰 Anonymkode: f47f0...42c Stooor forskjell på en Tyroler og en Wiener, for å si det sånn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #32 Del Skrevet 19. november 2024 USA. Salt Lake city/Utah, Montana, Tennessee, California, Arizona.. vanskelig å velge på sparket. Anonymkode: 8e5bf...e1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #33 Del Skrevet 19. november 2024 bullehurk skrev (På 18.11.2024 den 21.26): Stooor forskjell på en Tyroler og en Wiener, for å si det sånn Alle de jeg har møtt på begge steder har vært supre 😍 Til og med i turistfellen Hallstatt, der det sies at de haaater turister, var folk kjempegreie. Hvis de var sure på oss skjulte de det godt Anonymkode: f47f0...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 19. november 2024 #34 Del Skrevet 19. november 2024 Synes det er veldig vanskelig! Jeg liker komfort. Selv om jeg har loffet mye rundt, vil jeg hjem etter hvert 😄 Orker ikke dårlig tilgang på komfort, tjenester osv. USA, Afrika og Asia blir for annerledes kulturelt over tid. Tror jeg må si sør i Canada eller et land i Europa. Muligens Frankrike. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 19. november 2024 #35 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg kunne tenkt meg København. Jeg er veldig glad i den byen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #36 Del Skrevet 19. november 2024 Vanskelig å velge. Helsinki, Bangkok, Lisboa eller Budapest. Bodd noen år i alle stedene, og kunne godt tenkt meg å bosette meg permanent i en av de byene. Med eller uten jobb. Totalt forskjellige steder, men stortrivdes i alle. Så litt bedagelig sånn, hadde ikke begynt på nytt på et ukjent sted. Anonymkode: 33ad7...7a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #37 Del Skrevet 20. november 2024 I Pattis. Kjøpt en leilighet midt i walking streeten Anonymkode: f3d28...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 20. november 2024 #38 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 17.19): Jeg kunne tenkt meg å bo i en større by på Kreta. Anonymkode: 70076...383 Hellas er herlig hvis du har økonomien og helsa i orden, og helst bør du kunne en god del gresk også. Vi bomma litt på dette i sin tid og måtte flytte tilbake, men nå er vi to ganger i året lykkelige turister i det jeg kaller mitt andre hjemland. Nå har jeg forresten bevilget meg en ørliten tsikoudia (raki) fra Khania, og i bakgrunnen spiller en kretisk lokalradio. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 26. november 2024 #39 Del Skrevet 26. november 2024 (endret) Bøhmen Tsjekkia. Blir aldri lei landet og området. Skikkelige folk og historien ligger i mange lag. Tyskland er også et alternativ , en av middelalderbyene i nærheten av østersjøkysten. Endret 26. november 2024 av Merlin 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #40 Del Skrevet 3. desember 2024 Gent i Belgia er nok det vakreste og koseligste stedet jeg har vært. Ellers skulle jeg ønske at jeg var oppvokst i en bra familie et eller annet sted på landet her i Norge. Hvor alt er i kort avstand, billige hus og familie i umiddelbar nærhet❤️ Anonymkode: 2d345...8e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå