Gå til innhold

Dere som er bereist. Om du måtte begynne på nytt et sted, hvor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke tenk så mye på karrieremuligheter. Heller at du har nok til å leve av og fokus er trivsel.

Faktorer er skjønnhet, trygghet, trivsel og integrering.

Ikke paraplydrink under en palme.

Anonymkode: 131ae...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne tenke meg å bo i en landsby i Romania eller Spania. Jeg er sykepleier så jeg kunne vel egentlig bodd hvor som helst, men å få bo i et vakkert landskap, med hyggelige folk, mulighet for å dyrke litt selv, være del av en bitteliten gruppe, og ikke være avhengig av mye penger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd sju år i utlandet, og akkurat nå kunne jeg tenke meg å dra tilbake til Norge og bare bo på landet, men om jeg måtte velge noe helt annet en stund, ville det vært Tokyo.

Jeg vet at landsbygda i Norge og Tokyo er to VELDIG ulike ting 😂

Anonymkode: 7efbd...5c1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan "reise" langt i samme by også. Jeg vet om flere som har skiftet omgivelser i samme by. Plenty av byer i en by.

Anonymkode: f7792...c90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber mye i Thailand og hadde barna vært yngre hadde jeg tatt med mann og barn og bosatt oss der. Nå er de ungdommer og jeg unner de ungdomstiden med venner og alt her. Så kanskje når de flytter ut 😊

Anonymkode: f5621...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom jeg har familie/venner å besøke hjemme i Norge, hadde jeg valgt et sted sentralt i Europa med god tilgang til det meste

I området rundt Sveits, nord-Italia, øst-Frankrike så er du i Norge på 2 timer med fly, samtidig som du også har syd-Europa OG skiføre ikke langt unna. Det er jo gode grunner til at flere har flyttet til Sveits utover skattenivå, du er midt i Europa og alt er nær deg.

Zürich er dyrt, men en vakker by som har alt.

Ellers kunne jeg tenkt meg Lyon i Frankrike, som er en passe stor by med mye matkultur og ikke den samme "stivheten" du har i Paris. Frankrike har også et supert tognett (TGV) som tar deg raskt og komfortabelt til Paris eller rivieraen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utkanten av Porto, der har jeg alt jeg trenger og ønsker meg. Familie i nærheten, et nettverk, snakker språket, kultur, vakker by og et område som har alt vi ønsker oss. Større internasjonal flyplass så man har mulighet til å reise hvor hen det måtte være. 

Anonymkode: be00b...367

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På premanent og endelig basis; 

Jeg trives veldig godt i Sveits. Kultur og folk ligner, man har natur, man har fjell og ski, man har sjøer, og man kan raskt kjøre til en rekke andre land, også kysten. Bedre klima, men likevel sesonger. Gode fly- og togforbindelser. Kan to av de offisielle språkene. Men det er dyrt, men her har jeg gode karrieremuligheter i international banking. (så kan ikke se helt bort i fra dette). 

New Zealand. 

London, men ikke andre byer i UK.

Mange steder jeg har vært som er mye mer spennende. Av steder jeg kunne tenkt meg å bo et halvår for virkelig bli kjent med byen og landet; Amman, Tokyo, New York, Seoul, Brisbane. 

Har bodd i London, Paris og Berlin over noen måneder. Permanent kunne jeg bodd i London eller Berlin, ikke i Paris. 

Anonymkode: 27f4b...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lys av dine kriterier, ville jeg vurdert Hellas. Kort vinter. Kultur. God mat. Rimelige priser på mat og husleie. 

Men mest av alt: de har et stort fokus på de bra tingene i livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke tenk så mye på karrieremuligheter. Heller at du har nok til å leve av og fokus er trivsel.

Faktorer er skjønnhet, trygghet, trivsel og integrering.

Ikke paraplydrink under en palme.

Anonymkode: 131ae...a62

Nederland, England, Irland.

Anonymkode: d0d21...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en rolig gate i London. Problemfritt i forhold til språket, enestående kulturtilbud. Direktefly fra flere flyplasser til nesten hele verden. Kunne også tenkt meg å bo i Wien, men da måtte jeg finpusset litt på tysken. Og det kan bli lummert på sommeren i Wien, så ville hatt en hytte i alpene å trekke meg tilbake til.

Anonymkode: f47f0...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en større bygd/liten by i en av de konservative statene i USA som har relativt lite kriminalitet og fattigdom. Gjerne sjeldent snø og hyppige problemer som følge av storm og oversvømmelse. 

Anonymkode: c997b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...