Gå til innhold

Utenlandsk navn = ingen intervju?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke å dra frem dette kortet, men ser ingen annen forklaring. 

Jeg holder på med en mastergrad og har søkt på 'drømmejobben' hos samme firma i lang tid nå, men har aldri blitt innkalt til intervju. Jeg har fått sammenlignet både søknadsteksten og CV-en min med mine norske medstudenter som har fått jobb der, og tilbakemeldingene jeg har fått er at mine dokumenter var bedre i forhold. Jeg har et utenlandsk etternavn, så dette har fått meg til å undre om kan være årsaken?

Anonymkode: 0c40b...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være mange årsaker til at andre er foretrukket. De kan kjenne noen eller gjøre det godt på intervju f.eks og du kan uten å vite det ha et dårlig rykte som går forran deg. I min bransje er det en person som stadig søker jobb hos oss, men selv når han er eneste søker får han ikke jobben. Årsaken er rykte han har på seg fra en tidligere arbeidsplass, formidlet av ansatte hos oss som har jobbet med han. For øvrig er akkurat det du gjør her grunnen til å styre unna folk som ikker norsk i navn og utseende, med en gang noe ikke går deres vei skylder de på navn og hudfarge. Så jævla drit lei det. (Jeg er en arbeidsplass med folk fra 16 land bare for å ha sagt det)

Anonymkode: 3d71f...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har norsk navn, men får heller aldri noe jobbintervju. Er bare vanskelig å få jobb for tiden. Det tyder på at det er en god tid å starte bedrift (enkelt å få tak i desperat og billig arbeidskraft).

Anonymkode: aedfa...91f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I firmaet jeg jobber er det svært mange med utenlandske navn. Flere ac se snakker skikkelig gebrokkent også.

Jeg tror ikke navnet har noe å si.

Anonymkode: 04076...5b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...