Gå til innhold

Samboer har ikke kommet hjem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fra 21 om kvelden til klokken 11 dagen etter, har du vært så drita at du ikke en gang greier å sende en melding? 

Det er umulig å være blackout full i hele 14 timer i strekk. Da hadde du mest sannsynlig havnet på sykehuset med alkoholforgiftning. I verste fall vært død. 

Anonymkode: 6b7e6...931

Men han har vel ikke planlagt at han skal bli sørpe drita og ikke komme hjem, så tidligere på kvelden er det jo ikke noe poeng å sende den meldingen. Problemet oppstår jo når du bikker en viss promille og da er det for seint og han blacker ut. 

Ellers har jeg selv vært på vorspiel før, blitt dritings og husker ingenting fra vi reiser oss og drar fra vorspiel til byen rundt midnatt, vært på utested i noen timer og så våkna på sofaen til en venn neste formiddag uten et eneste minne om hva som har skjedd hele natta. Så jo, det er fullt mulig. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym90059005 skrev (19 minutter siden):

Men han har vel ikke planlagt at han skal bli sørpe drita og ikke komme hjem, så tidligere på kvelden er det jo ikke noe poeng å sende den meldingen. Problemet oppstår jo når du bikker en viss promille og da er det for seint og han blacker ut. 

Ellers har jeg selv vært på vorspiel før, blitt dritings og husker ingenting fra vi reiser oss og drar fra vorspiel til byen rundt midnatt, vært på utested i noen timer og så våkna på sofaen til en venn neste formiddag uten et eneste minne om hva som har skjedd hele natta. Så jo, det er fullt mulig. 

Hadde du samboer som ventet deg hjem? Var du sprengkåt da du kom hjem, etter en fest som startet 16 og sluttet 11 dagen etter? 😅 

Du går langt for å forsvare dette. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hadde du samboer som ventet deg hjem? Var du sprengkåt da du kom hjem, etter en fest som startet 16 og sluttet 11 dagen etter? 😅 

Du går langt for å forsvare dette. 

Ts sin samboer har ikke en grei oppførsel når hn kommer hjem, det er vi enig i. Men det jeg og brukeren du siter nok reagerer på, er at det er så mange her som er så påståelig på at det ikke er mulig å bli så sørpe full at historien til samboeren i seg selv kunne vært sann, bare fordi de selv ikke har opplevd det. Det er ikke selve fortellingen som har brister, det er heller mer oppførselen morgenen etter , som har noen brister. Samtidig mener ikke jeg at det betyr at han må har vært utro eller gjort noe fælt, kan også være en merkelig oppførsel for å dekke over at man rett og slett er flau og føler seg helt jævlig. Har man total blackout vil det som regel medføre en del angst. Kanskje ikke så tøft for en ung mann i begynnelsen av 20-åra å erkjenne.

Ta en titt på disse seriene som følger politiet gjennom døgnet i Norge. Der har man ganske mange gode eksempler på hvor mye dumt folk finner på når promillen er sprengt.   

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (1 time siden):

Ts sin samboer har ikke en grei oppførsel når hn kommer hjem, det er vi enig i. Men det jeg og brukeren du siter nok reagerer på, er at det er så mange her som er så påståelig på at det ikke er mulig å bli så sørpe full at historien til samboeren i seg selv kunne vært sann, bare fordi de selv ikke har opplevd det. Det er ikke selve fortellingen som har brister, det er heller mer oppførselen morgenen etter , som har noen brister. Samtidig mener ikke jeg at det betyr at han må har vært utro eller gjort noe fælt, kan også være en merkelig oppførsel for å dekke over at man rett og slett er flau og føler seg helt jævlig. Har man total blackout vil det som regel medføre en del angst. Kanskje ikke så tøft for en ung mann i begynnelsen av 20-åra å erkjenne.

Ta en titt på disse seriene som følger politiet gjennom døgnet i Norge. Der har man ganske mange gode eksempler på hvor mye dumt folk finner på når promillen er sprengt.   

Husk at ts ikke har skrevet om dette er en kvinne eller en mann. Hadde du tenkt det samme om det var en kvinne som ikke ga lyd fra seg mellom 21.00 og 11.00 dagen etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen sov på en togstasjon. :hoho: Og hen husker absolutt ingenting, og var samvittighetskåt når hen kom hjem. :hoho:

Okei! 

Og dette tror du på? 

Det stinker løgn. 

Uansett er handlingen utilgivelig. En skal da ikke drikke seg så av skaftet at man mister tid, rom, følelser, samboer hjemme, samvittighet OSV på denne måten. Det er faktisk ikke greit i seg selv. 

Jaja, kos dere i forhold. Kanskje sannheten en dag når fram til deg :) 

Anonymkode: 61eb3...b0b

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 16.23):

Samboer kom valsende inn døren litt før 11 i dag tidlig. Hen sier hen ikke husker hva som skjedde mellom byen og at hen våknet på togstasjonen i dag tidlig. Jeg tror ikke hen var utro da hen var veldig kåt da vedkommende kom hjem. Etter noen timer med søvn har jeg forsøkt å snakke med samboer om at jeg var veldig bekymret og ikke synes det var greit å ikke gi beskjed. Virker ikke helt som at samboer tar det så seriøst, hen sier bare at hen ikke husker og hadde drukket for mye. 
Jeg har i alle fall sagt at ved neste festlige lag ønsker jeg beskjed om hen kommer hjem etter kl. 2. 

Takk for tilbakemeldinger. Dere kan spekulere dere grønne om hvilket kjønn både jeg og samboer har. Jeg synes ikke det er relevant for tråden og velger derfor å gjøre som jeg gjør. 

Ts

Anonymkode: 6c4a4...145

Ingen grunn til spekulasjoner her. Det er 100% sikkert at togstasjon overnatteren er en mann. Ingen kvinne hadde tort eller hatt mulighet til å sove på en togstasjon uten antastelser eller overgrep fra menn.

Når det er sagt så har nesten samme historien skjedd med min mann også. Etter nøye undersøkelser viste det seg at han faktisk ikke var utro. Kun ekstremt full og uten samvittighet.  

Anonymkode: 73746...328

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husk at ts ikke har skrevet om dette er en kvinne eller en mann. Hadde du tenkt det samme om det var en kvinne som ikke ga lyd fra seg mellom 21.00 og 11.00 dagen etter?

Det hadde faktisk vært langt verre. Tilnærmet bevisstløse kvinner kan være et lettvint offer for overgrep. Om dette er en kvinne, noe jeg ikke tror, så bør hun snarest komme seg til legen for en undersøkelse.
TS må ta en alvorlig prat med samboeren. Sporing på telefonen kan være et steg i riktig retning. Det virker dessverre ikke som om "hen" er plaget av dårlig samvittighet heller.
Hadde jeg vært TS ville jeg tatt en prat med folka han var sammen med, gjerne flere for å høre om historiene som blir fortalt "henger på greip".

Anonymkode: 3b4c4...447

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (9 timer siden):

Det er fullt mulig å bli sørpe drita på byen, få blackout og ikke huske noe og surre rundt og sovne sittende på en benk og våkne opp igjen på morrakvisten, det har jeg selv gjort 😅 Ingen problem. Og har flere lignende historier med kompiser.

Oslo S åpner også igjen  03.45, så om man har vært på byen til stenger, så kebab eller surra rundt med noe annet, så kan klokka fint bli 4-5-6 før man surrer inn på Oslo S og kanskje sovner litt på en benk.

Det kryr av vektere på Oslo S, fulle, ruset, sovende mennesker blir vekket/bedt om å forlate stasjonen. Vekterene overser ikke en full sovende mann i timesvis på en benk, blir nesten skremt over naiviteten til enkelte. Å om dette ikke skulle ha funnet sted på Oslo S er det samme prosedyre på andre togstasjoner.

Anonymkode: 026a8...7f2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kryr av vektere på Oslo S, fulle, ruset, sovende mennesker blir vekket/bedt om å forlate stasjonen. Vekterene overser ikke en full sovende mann i timesvis på en benk, blir nesten skremt over naiviteten til enkelte. Å om dette ikke skulle ha funnet sted på Oslo S er det samme prosedyre på andre togstasjoner.

Anonymkode: 026a8...7f2

Ja, men ts sin mann eller kone kan ha sittet rolig og sovet/slumret. 

Anonymkode: 8b222...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 8.14):

Min samboer dro i går på julebord rundt 16. Fikk en melding i 21-tiden der hen sa at hen koste seg. Jeg gikk og la meg. Samboer er fortsatt ikke hjemme (kl. 08) og svarer ikke på melding. Ikke gitt noe beskjed om hvor hen er eller når hen kommer hjem. Hadde dette vært greit for deg i ditt forhold?
Om hen ikke kom hjem i løpet av natten hadde det jo vært fint med en melding om hvor hen er i alle fall. Redd for at dette skal bli en stor diskusjon når hen endelig kommer hjem. 

Jeg hadde reagert først med sinne, så blitt redd for at det hadde skjedd noe med han siden han ikke svarte på mld.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger, spesielt de som svarer på spørsmålet mitt om denne situasjonen hadde vært greit for dere i deres forhold. 
Jeg har forståelse for at flere kaller meg naiv og sier jeg ikke må tro på historien til samboer. Det gjør jeg heller ikke, i alle fall ikke i sin helhet/enkelhet. Men det var lite rom for å ha en konstruktiv samtale om dette i går. Jeg skal forsøke igjen i dag. For jeg har store problemer med å forstå at samboer ‘ikke husker’ noe mellom byen og at hen våknet på togstasjonen mange timer etterpå. Hen må ta toget for å komme seg hjem, men allikevel…

Aller mest er jeg skuffet og lei meg. Jeg skulle ønske samboer brydde seg nok til å bare sende den meldingen i går kveld/natt, så hadde jeg ikke nødvendigvis bekymret meg så mye. 
Det hjelper å lese at det er så mange som synes dette er uakseptabel oppførsel av en voksen person. Det gir meg styrke i min egen opplevelse om at jeg heller ikke synes det var greit. Jeg har grublet og tenkt så mye det siste døgnet, og får det bare ikke til å stemme hvis samboer har vært utro. Men vi får se om det er mer å hente frem i samtale senere.

Du må være i sjokk eller fornektelse ennå... lykke til. ❤️

Anonymkode: 92514...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har samboer, inkl meg selv: 

La oss si at dette hadde skjedd en av oss, vi hadde faktisk våknet opp på togstasjonen etter ei fyllekule, og det langt utpå morgenkvisten! Tipper de fleste hadde fått stigende panikk, jeg hadde det. 

Det første folk hadde gjort må jo være å ringe hjem på sekundet, beklaget, vært ydmyk, lei seg og sagt at man kommer hjem fort som f?!

Synes at hen behandlet ts veldig respektløs med måten hen dukket opp på etter natten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisaaaaa skrev (På 16.11.2024 den 8.19):

Hen brukes blant annet for å anonymiserte kjønn. Mye enklere enn å skrive h*n

Men er da samma f**n om det er han eller hun. Vi er på ett anonymt forum. Så skriv HAN i innlegget.

Anonymkode: 61746...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det vært greit, men kun fordi jeg kjenner han godt som person og vet årsaken til at han ikke er hjemme. Mannen min kan være litt vims og fjern, og disse sidene av han forsterkes når han drikker. Før vi fikk barn var vi mye ute sammen, og jeg husker godt hvor fjern han kunne bli.

Han mener ikke noe vondt, men han glemmer helt at det han gjør påvirker andre. Han tenker at han har det gøy med de han er med, og derfor sjekker han ikke telefonen, og så tenker han at oi det ble litt kort tid til bussen, jeg får sove på denne sofaen, og så sovner han før han rekker å sende melding og når han da først våkner i 10-11-tiden litt forvirret og trøtt, så ringer han meg.

I starten ble jeg bekymret, men nå vet jeg at det bare er slik han er. Heldigvis går han sjeldent ut på byen, så dette er ikke noe som skjer ofte. Etter hvert som økonomien vår ble bedre har han også begynt å ta mer taxi hjem, men siden det koster 1500 kr så har jeg forståelse for at han ikke har gjort det så mye tidligere.

Dersom dette ikke er vanlig oppførsel hos din mann når han går ut, hadde jeg 100% tatt en prat for å finne ut av hva som egentlig skjedde.

Et tiltak jeg og min mann gjorde for å trygge meg i sånne situasjoner, er at vi aktiverte «Finn venner» på telefonen til hverandre. Så når han er ute på byen så kan jeg enkelt se hvor han er. Om han ikke er hjemme på morgenen, kan jeg også enkelt se at han er i huset til en venn etc. Sjekker selvsagt ikke hele tiden, men kun dersom jeg er bekymret for han. Innimellom er det også kjekt å sjekke om han er på vei hjem fra jobb slik at jeg skal dekke opp til han eller om jeg kan forvente han senere ☺️

Anonymkode: 60cef...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 6.04):

Ja, men ts sin mann eller kone kan ha sittet rolig og sovet/slumret. 

Anonymkode: 8b222...a35

Det hjelper ikke. De kaster ut alle fra stasjonen når den stenger klokken 1. 

Anonymkode: 60cef...8f6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veeel, min kjære "rakk ikke" siste hurtigbåt hjem fra by`n og valgte bli litt til, ta taxi til fergen på natta som gikk kl 01 men SOVNET på venterommet så fergen kom og gikk, TO GANGER! Så den som kom "listende" inn på morgenkvisten kl 8 happy for å være hjemme og ramle ned i egen seng fullstendig uten tanke engang på at JEG var bekymret og overhode ikke syns det var noen grunn for dette var min samboer.. 
Jeg valgte å ikke nevne det med ett ord, lot det ligge og snakket om alt mulig annet helt som om det ikke hadde skjedd, den som etterhvert kom og beklaget var kjæresten. Det gjør det ikke greit, langt ifra - men det er en greie at mens morroa står på glemmer noen alt og alle andre.. 

Anonymkode: 523c1...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veeel, min kjære "rakk ikke" siste hurtigbåt hjem fra by`n og valgte bli litt til, ta taxi til fergen på natta som gikk kl 01 men SOVNET på venterommet så fergen kom og gikk, TO GANGER! Så den som kom "listende" inn på morgenkvisten kl 8 happy for å være hjemme og ramle ned i egen seng fullstendig uten tanke engang på at JEG var bekymret og overhode ikke syns det var noen grunn for dette var min samboer.. 
Jeg valgte å ikke nevne det med ett ord, lot det ligge og snakket om alt mulig annet helt som om det ikke hadde skjedd, den som etterhvert kom og beklaget var kjæresten. Det gjør det ikke greit, langt ifra - men det er en greie at mens morroa står på glemmer noen alt og alle andre.. 

Hadde han ikke mobil? Voksne mennesker sier fra når de ikke kommer hjem om natta.

Anonymkode: be058...2c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde han ikke mobil? Voksne mennesker sier fra når de ikke kommer hjem om natta.

Anonymkode: be058...2c1

joda, men en eller annen gang utpå kvelden gikk den tom for strøm - den lå på kjøkkenbenken helt fullstendig tom på morgenen.. jeg satte den på lading :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...