AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg tenker å starte med retinol igjen etter jeg er ferdig med graviditeten og amming. jeg er på utskikk etter anbefaling, jeg ønsker jevnere hudtone, har litt solskader og flekker i ansiktet. Jeg har tidligere prøvd ZO skin 0,25% uten effekt. Hva anbefaler du? Anonymkode: 8cf64...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Jeg fikk først skikkelig effekt da jeg begynte med tretinoin 1 mg krem. Men kjøper i Spania. Men tror du behøver resept for å få denne i Norge. Anonymkode: 4529f...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk først skikkelig effekt da jeg begynte med tretinoin 1 mg krem. Men kjøper i Spania. Men tror du behøver resept for å få denne i Norge. Anonymkode: 4529f...3b7 Hvordan går man frem for å skaffe dette i Spania? Hva heter produktet på apoteket? Anonymkode: 85511...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg fikk først skikkelig effekt da jeg begynte med tretinoin 1 mg krem. Men kjøper i Spania. Men tror du behøver resept for å få denne i Norge. Anonymkode: 4529f...3b7 Åja, hadde du kviser? Hvordan ble huden etter du avsluttet bruk av tretinol? ts Anonymkode: 8cf64...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan går man frem for å skaffe dette i Spania? Hva heter produktet på apoteket? Anonymkode: 85511...69e Før kunne man kjøpe Retirides (0,25, 0,5 eller 1 mg) over disk. Men lurer på om de ikke produserer det lenger. Siste gangene har apoteket laget for meg. Jeg tar bare med gammel tube. Første gang viste jeg et bilde av Retrides 1mg, så jeg hadde nok bare flaks med apoteket, og personen jeg traff, når hun bare sa "make?", "24 horas?". Anonymkode: 4529f...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åja, hadde du kviser? Hvordan ble huden etter du avsluttet bruk av tretinol? ts Anonymkode: 8cf64...ef8 Nei, moden hud, er i 40-årene. Litt ujevn hudtone, litt pigmentering, linjer, og mindre glød enn før. Tretinol hjelper mot alt dette. Jeg bruker fra ca oktober til februar, retinoler gjør raskt større skade enn nytte når man er utsatt for sol. Første 1-2 ukene opplever jeg partier med tørrhet, deretter merker jeg en klar forbedring i hudtone. Jeg bruker to ganger i uka, og bruker andre aktive stoffer de andre dagene. Men vet enkelte bruker hyppigere. Anonymkode: 4529f...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Før kunne man kjøpe Retirides (0,25, 0,5 eller 1 mg) over disk. Men lurer på om de ikke produserer det lenger. Siste gangene har apoteket laget for meg. Jeg tar bare med gammel tube. Første gang viste jeg et bilde av Retrides 1mg, så jeg hadde nok bare flaks med apoteket, og personen jeg traff, når hun bare sa "make?", "24 horas?". Anonymkode: 4529f...3b7 Hva slags bakgårdsapotek var dette da? Sikker på at du ikke blir lurt? Anonymkode: 05217...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva slags bakgårdsapotek var dette da? Sikker på at du ikke blir lurt? Anonymkode: 05217...e31 Haha, typisk norsk å tro at utlandet er skummelt og ute etter å lure deg Farmacias er underlagt streng regulering, mer enn i Norge faktisk, og du finner jevnt over ansatte med mer spisset utdannelse enn i Norge. Du får ofte oppriktig hjelp, og god innsikt i produktene (om du først treffer på noen som er god i engelsk). Andre produkter jeg handler fast er blant annet Isdin solprodukter, Melatonin i høyere doser, Fluimucil (slimløsende), Strepsils halspastiller og urea krem for å løse opp hard hud på føtter. Oppsummert; bedre hjelp, større utvalg, mer aktive virkestoffer, og mye lavere priser. Anonymkode: 4529f...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mlifjeld Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Airol 0.05% på resept er den eneste tretinoinen du kan få tak i i Norge. Snakk med fastlegen din om å få det skrevet ut. Jeg har brukt den i noen år nå og før det har jeg brukt andre merker tretinoin på resept. Virker som det kun er en tretinoin som er godkjent av myndighetene av gangen. (Har brukt tretinoin siden 2012) airol er litt sterkere enn den tidligere tretinoinen som var på resept (har glemt navnet) men den var på 0,025% anbefaler deg derfor å starte forsiktig med bruken for å unngå flassing. Bruk kun en halv ert som mengde. Bruk sandwich metoden i starten: -smør fuktighetskrem på huden før airol påføring -bland Airol med litt fuktighetskrem på håndbaken får påføring -ta fuktighetskrem på huden etter påføring av Airol. Etter hvert som du bygger toleranse, øk mengden til en hel ert, fjern etterhvert fuktighetskremen før påføring, deretter fjern også at Airol blandes med fuktighetskrem. Fortsett med fuktighetskrem etter påføring, men vent til Airol har trekt litt inn. Endret 5 timer siden av mlifjeld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Herregud jeg las det siste ordet i hi som “rett-i-anal”😅 Anonymkode: bd2f0...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er veldig fornøyd med denne, men den er sterk så du må begynne veldig forsiktig. https://www.blivakker.no/product/3290447?utm_campaign=pmax-bb-lm&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIypffqMbgiQMVAReiAx2sLjegEAQYBCABEgKyEvD_BwE Anonymkode: 657b2...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå