Gå til innhold

Verdiløse klær i plast

Thyra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har endret kjøpe vanen min på klær jeg å. Jeg ser på hva klærne inneholder no og prøver så langt det gjør å unngå plast. Elsker lin. Bomull og ull. Og kjøper heller kvalitet og ikke så mye. Jeg har mye klær. Så jeg må bare bruke det opp og ikke kjøp nytt. Også slank meg litt. Sånn at jeg slipper å kjøpe nytt. 

Anonymkode: 7969a...eab

Veldig bra av deg! Dette med kvalitet er ikke minst viktig på bruk og kast produkter som strømpebukser. Mange av de billige merkene ryker fort. Tror nok noen dessverre til og med kaster opp til flere strømpebukser i uka, og det må det bli slutt på. Heller kjøpe beste kvalitet som en kan bruke i mange år. Vet ikke hvordan man skal få folk til å endre på vanene sine, men noe bør gjøres.

Anonymkode: b5cf2...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man gjenvinner jo plastemballasje, det er jo god butikk. Det må jo være et kjempemarked for å gjenvinne plastklær! 

Anonymkode: 82a08...e96

Man gjenvinner ikke all plastemballasje, det er mye plast som er ubrukelig og bare må brennes. Det er mange ulike typer plast.

Det er svært komplisert å gjenvinne plastklær, og klær av dårlig kvalitet er enda vanskeligere å gjenvinne. 

Det hjelper heller ikke miljøet noe særlig å gjenvinne dårlige klær til nye dårlige klær. Det er jo ressurskrevende å gjenvinne noe også. Om en genser er ubrukelig etter to gangers bruk og må gjenvinnes, og blir til en strømpebukse som kan brukes to ganger, så er det fortsatt et mye dårligere alternativ enn å lage klær som tåler hundre gangers bruk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...