Gå til innhold

Menn: Pleier damer å være høflige når de avviser deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke prøvd meg med sånn ren oppsjekking så veldig mange ganger, men de få gangene jeg har gjort det uten hell har de vært helt høflige og greie. Jeg har ikke gjort noe galt i mitt fremstøt, de gjør ingenting galt ved å ikke være interessert i meg, så ingen grunn til at noen av oss skal være annet enn høflige. Folk flest er høflige.

Anonymkode: c3679...909

Ifølge en av svarene burde ikke folk være høflige, noe som er latterlig

Anonymkode: 0972b...c95

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, aldri blitt avvist på en ufin måte, med unntak av da jeg var tenårene, men da er jo alle idiotar, undertegnede inkludert.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener dere er «høflig»? For «nei» er en fullstendig, høflig setning. Om du forventer å bli takket av et annet menneske fordi du har lagt an på dem forventer du mer enn normert høflighet.

Jeg tenker mye ligger der. Noen (og dette gjelder kvinner så vel som menn) forveksler høflighet med «underdanighet». Om du forventer å bli bukket og skrapet for i hverdagen kommer du til å bli skuffet konstant. Underdanighet er ikke høflig. Det signaliserer ikke annet enn redsel. Høflighet er når noen snakker til deg som deres likeverdige. Og dermed behandler deg som en idiot dersom du velger oppføre deg som en. 

Anonymkode: 5b2a8...5e4

Du ønsker å gi folk lisens til å behandle hverandre som dritt, det vil det ikke komme noe godt ut av.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tull. "Hei jeg heter Lisa, ømm..  jeg vil bare si at jeg synes du er veldig søt og jeg bare lurte på om du ville.. ømm... ta en kaffe eller noe en dag? ...🥹

"Nei"

👆 Kaller du det et empatisk svar? 

Så hva mener du er en empatisk måte å avvise på i en sånn situasjon? For helt ærlig, som kvinne som har fått et par sånne klønete, malplasserte ut-av-det-blå-henvendelser fra menn jeg knapt har lagt merke til før de snakker til meg vil en enkelt nei være et mye høfligere og mer empatisk svar enn det jeg egentlig vil gi. Det handler vel så mye om beskyttelsesinstinkt - jeg vil ikke si eller gjøre noe som kan tolkes som oppmuntring. 

Anonymkode: dc266...b86

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hva mener du er en empatisk måte å avvise på i en sånn situasjon? For helt ærlig, som kvinne som har fått et par sånne klønete, malplasserte ut-av-det-blå-henvendelser fra menn jeg knapt har lagt merke til før de snakker til meg vil en enkelt nei være et mye høfligere og mer empatisk svar enn det jeg egentlig vil gi. Det handler vel så mye om beskyttelsesinstinkt - jeg vil ikke si eller gjøre noe som kan tolkes som oppmuntring. 

Nei takk eller ellers takk burde holde. Nei, beklager kan kanskje gå

Anonymkode: 90a88...ce9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei takk eller ellers takk burde holde. Nei, beklager kan kanskje gå

Anonymkode: 90a88...ce9

Du lærer henne å oppføre seg litt mer som et menneske. Littegrann.👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva mener dere er «høflig»? For «nei» er en fullstendig, høflig setning. Om du forventer å bli takket av et annet menneske fordi du har lagt an på dem forventer du mer enn normert høflighet.

Jeg tenker mye ligger der. Noen (og dette gjelder kvinner så vel som menn) forveksler høflighet med «underdanighet». Om du forventer å bli bukket og skrapet for i hverdagen kommer du til å bli skuffet konstant. Underdanighet er ikke høflig. Det signaliserer ikke annet enn redsel. Høflighet er når noen snakker til deg som deres likeverdige. Og dermed behandler deg som en idiot dersom du velger oppføre deg som en. 

Anonymkode: 5b2a8...5e4

Atte hæ..? Altså det er greit nok å bare si nei, men ikke i noen sammenheng ser jeg på det som en fullstendig høflig setning.

Koster det virkelig folk så mye å ytre noen få ekstra ord for at den som har lagt hodet sitt på blokka ikke skal føle seg fullstendig dritt..? Ingen her har påstått at noen forventer takk eller ros for å sjekke opp noen.

Anonymkode: cc337...e79

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Atte hæ..? Altså det er greit nok å bare si nei, men ikke i noen sammenheng ser jeg på det som en fullstendig høflig setning.

Koster det virkelig folk så mye å ytre noen få ekstra ord for at den som har lagt hodet sitt på blokka ikke skal føle seg fullstendig dritt..? Ingen her har påstått at noen forventer takk eller ros for å sjekke opp noen.

Nettopp, denne inhumane holdningen er grunnen til at jeg ikke tør å nærme meg damer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så hva mener du er en empatisk måte å avvise på i en sånn situasjon? For helt ærlig, som kvinne som har fått et par sånne klønete, malplasserte ut-av-det-blå-henvendelser fra menn jeg knapt har lagt merke til før de snakker til meg vil en enkelt nei være et mye høfligere og mer empatisk svar enn det jeg egentlig vil gi. 

Hva slags svar ville du "egentlig gi"? Mye fæle damer der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nettopp, denne inhumane holdningen er grunnen til at jeg ikke tør å nærme meg damer.

Heldigvis eksisterer de fleste av dem bare på Kvinneguiden og er neppe mye ute blant folk uansett. Jeg har i alle fall møtt svært få «in the wild».

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags svar ville du "egentlig gi"? Mye fæle damer der ute.

Du valgte å kutte ut den setningen om at det handler om beskyttelsesinstinkt fra sitatet mitt, det passet vel ikke med budskapet ditt...  En av grunnene til at mange damer er "fæle" og bestemte når de avviser handler om dårlige erfaring med menn som ikke aksepterer et nei og blir pågående og aggressive. Jeg har prøvd å avvise vennlig, smilende, høflig, til og med gitt en saklig begrunnelse, og litt for ofte ender det ubehagelig. Det bidrar til at det jeg i enkelte tilfeller har mest lyst til er å hyle Nei! La meg være!, og til at jeg i praksis er kort og avvisende - avhengig av situasjon og mannens oppførsel. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri sjekket opp kvinner. Relasjonene har bare oppstått naturlig, eller at jeg har blitt sjekket opp. 

Og jeg kommer ikke til å sjekke opp kvinner annet enn på apps, selv om jeg ikke er tilgjengelig der nå.

Men angående avvisning, så har jeg flere ganger fått kontakt med kvinner. Vi har chattet, flørtet og sendt avgårde drøssevis av meldinger der begge var veldig entusiastiske og ga veldig god respons, for så oppleve å plutselig bli ghostet eller blokkert av en eller annen grunn. 

Jeg har tatt en solid selvransakelse for å finne ut av hvor det går galt... hva jeg gjør galt... men finner aldri noe. Jeg er aldri ufin, seksuell motivert eller sender bilder av meg selv (hvis de ikke spør om det). Man bare flørter og koser oss over meldinger sammen der vi prater om familie, liv, framtid osv på en ganske utleverende måte, samt noen ganger snakker om når vi skal møtes og planlegger rundt det, og så plutselig bom stopp. Ikke svar å få. 

Jeg synes faktisk denne ghostingen er å være uhøflig. Og det er regelrett stygt å bare blokkere noen du har en god tone med sånn uten videre. Jeg prøver å ikke ta det personlig, men det er ikke lett.

Anonymkode: 9720e...f42

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror jeg har blitt oppfattet som lite høflig med negativt kroppspråk mer enn en gang. 

Det typiske scenarioet (som har skjedd mange ganger) er en venn som vil innrømme at de egentlig ikke er en venn, og føler seg uærlig fordi de egentlig vil noe mer. Noe som jeg ikke har oppfattet i vår relasjon, gjerne mens de vet at jeg er i en annen romantisk relasjon som de ikke respekterer. 

I dette scenarioet mister jeg en venn, blir fornærmet over at de ikke respekterer forholdet mitt til kjæresten min og føler meg lurt. Om det blir tolket som avsky er ikke så rart, men det blir for dumt å internalisere det. 

Anonymkode: 66083...74e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har aldri blitt avvist direkte. Bare sånn at de ikke snakker med deg igjen selv om dere ser hverandre flere ganger. Sist gang var i sommer og jeg gikk opptil henne og begynte å snakke. Samtalen gikk helt greit tror jeg men de neste gangene jeg så henne så viste hun ingen interesse i å ha kontakt. 

Anonymkode: 537c0...931

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Pleier damer å være høflige når de avviser deg i sjekke sammenheng eller er de mer nedlatende?

Som dame så er jeg høflig første gangen og når det blir mas (som det ofte blir) så blir jeg streng og ganske hard. Ville ikke beskrevet meg som nedlatende.. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Som regel ghoster de meg bare, men er iallefall lett å ta hintet om 0 interesse når man bare slutter å svare. 

Anonymkode: 3da27...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...