Gå til innhold

Hva syntes dere menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 10.43):

Litt drøyt sagt ja. Men jeg hadde heller ikke tatt henne seriøst. Og fadet henne sakte men sikkert ut. 
Vet det er mange naive der ute som skulle sagt "ja men ex-kjærester er jo historie og vi kan fortsatt beholde vennskapet selv om vi knullet vettet av hverandre". 

Anonymkode: afebb...a09

Er så glad jeg har en mann som er trygg på seg selv og lar meg ha de vennene jeg vil.. du oser usikker. 

Anonymkode: f45eb...1ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt greit i vårt forhold. Ha venner og lev livet, menn, kvinner hele LBTQ-bokstaver- og tallrekka. 

Begge er dog klar over at det er nulltoleranse for utroskap. Er hun utro, så må hun flytte ut på dagen og alt er over. Det samme gjelder selvfølgelig for meg. 

En slik klar regel gjør at sjalusi minimeres. 

Anonymkode: 4ee62...c82

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo noen ex-er selv, men skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle ha omgang med dem. Det er jo en grunn til at de er ex-er, for å si det sånn. 

Altså - noen av dem er på vennelista, følger-lista, kontakt-lista, eller hva det nå kalles på diverse plattformer, men at jeg skulle drive å snappe, snakke og melde med dem på daglig eller ukentlig basis virker helt sprøtt på meg. 

I så fall tenker jeg at forholdet man hadde til sine ex-er ikke betydde noe særlig i utgangspunktet. At man er en sånn happy go lucky-type som aldri går i dybden på noe. Da kan man sikkert være "bare venner" etterpå og kjøre på som ingenting har skjedd.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 0.11):

Hvis dere hadde blitt sammen med en dame, og hun hadde kontakt med menn hun både hadde vært med og som hun bare var venner med. 

blant annet snap, insta osv. 

hadde dere gitt blaffen eller bedt henne slette dem?

Anonymkode: 2a2d0...1a0

Jeg gir ikke blaffen og jeg ber ikke om å slette dem.

Som med alle typer relasjoner til min dame vil jeg bli kjent med dem. Hvis hun vil holde de mannlige vennene for seg selv så vil jeg på en positiv måte forsøke å få henne til å endre mening. Endrer hun ikke mening så blir hun ikke mere enn en dame som vil ha mannlige venner for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er så glad jeg har en mann som er trygg på seg selv og lar meg ha de vennene jeg vil.. du oser usikker. 

Anonymkode: f45eb...1ac

Jeg hadde heller ikke likt det, og jeg er dame. Føler ikke det har noe med min usikkerhet å gjøre sånn sett. Opplever at jeg er ganske trygg på meg selv i det store og det hele. Det er ikke alle som liker det, og det synes jeg skal respekteres, eller så passer man ikke sammen. 

Alle må få lov å ha noe de liker eller ikke liker uten å bli beskyldt for å være sjalue, eller usikker på seg selv. Det er jo slik livet er. Alle har sine preferanser på godt og vondt. Noe kan sikkert jobbes med om man klarer, evner og har motivasjon til det, mens andre ting er best å bare legge dødt....

Det er individuelt fra person til person siden vi er unike som mennesker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere hadde blitt sammen med en dame, og hun hadde kontakt med menn hun både hadde vært med og som hun bare var venner med. 

Hadde ikke brukt tid på henne. 

Anonymkode: e49dc...765

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slette de man bare er venner med, er du seriøs? Har du faktisk folk på facebook som bare er venner med samme kjønn?

Anonymkode: a4296...500

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (48 minutter siden):

Jeg hadde heller ikke likt det, og jeg er dame. Føler ikke det har noe med min usikkerhet å gjøre sånn sett. Opplever at jeg er ganske trygg på meg selv i det store og det hele. Det er ikke alle som liker det, og det synes jeg skal respekteres, eller så passer man ikke sammen. 

Alle må få lov å ha noe de liker eller ikke liker uten å bli beskyldt for å være sjalue, eller usikker på seg selv. Det er jo slik livet er. Alle har sine preferanser på godt og vondt. Noe kan sikkert jobbes med om man klarer, evner og har motivasjon til det, mens andre ting er best å bare legge dødt....

Det er individuelt fra person til person siden vi er unike som mennesker.

Og eg liker ikkje at ein partner skal bestemme kven eg er venner med. Om ein ex er så dårlig at ein ikkje kan være venner etter brudd er det kanskje grunn til å bli skeptisk til begge parter i det avsluttede forholdet.....

Men er ikkje alltid likt begge veier. Var sammen med ei, ho hadde barn fra tidligere forhold og eg hadde eit barn som døde som baby. Eg var venn med mora til barnet på FB, dette likte ikkje den nye partneren. Men du er venn med faren til ditt barn sa eg....Det blir ikkje det samme for det barnet lever fikk eg til svar.....

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptatt skrev (19 minutter siden):

Og eg liker ikkje at ein partner skal bestemme kven eg er venner med. Om ein ex er så dårlig at ein ikkje kan være venner etter brudd er det kanskje grunn til å bli skeptisk til begge parter i det avsluttede forholdet.....

Men er ikkje alltid likt begge veier. Var sammen med ei, ho hadde barn fra tidligere forhold og eg hadde eit barn som døde som baby. Eg var venn med mora til barnet på FB, dette likte ikkje den nye partneren. Men du er venn med faren til ditt barn sa eg....Det blir ikkje det samme for det barnet lever fikk eg til svar.....

Helt greit å ha en vennskapelig tone. Det er forskjell på det og omgås i mange sammenhenger, med mindre det er barn i bildet eller noe slikt. 

Man trenger ikke å være uvenner med Xer bare fordi man ikke omgås....For meg så er det et valg jeg tok ved bruddet. Et brudd er et brudd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ofte golf med en jeg har datet, og såklart hatt sex med, det måtte en eventuelt ny kjæreste akseptert. Skjønner at det ikke er enkelt, og det hadde jo gått begge veier så jeg måtte ha akseptert det samme, men er voksen så leter jo etter andre voksne å være sammen med. 

Anonymkode: ae78c...e44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 timer siden):

Helt greit å ha en vennskapelig tone. Det er forskjell på det og omgås i mange sammenhenger, med mindre det er barn i bildet eller noe slikt. 

Man trenger ikke å være uvenner med Xer bare fordi man ikke omgås....For meg så er det et valg jeg tok ved bruddet. Et brudd er et brudd. 

Men ligger det behov for kontroll på følelser bak at ein ikkje vil omgås eller har ex'en ein personlighet ein ikkje ønsker å omgås? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptatt skrev (29 minutter siden):

Men ligger det behov for kontroll på følelser bak at ein ikkje vil omgås eller har ex'en ein personlighet ein ikkje ønsker å omgås? 

Ligger ikke noe behov for kontroll på følelser. Det er jeg heldigvis ferdig med...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannlige venner er helt ok. Kona mi har det, og det er bare venner (fra ungdomstiden).

Ex'er blir noe annet. De må hun være ferdig med. Et unntak er selvfølgelig hvis man har et barn sammen. Eneste gangen jeg har blitt sjalu og sur var når vi ble sammen og hun fortalte at noe av det hun likte på jobben var en sosial revygruppe som hun var med i. Etter en stund kom det fram at hun hadde drevet å ligget litt med en hyggelig kar der når de lagde revy. Ikke så mange ganger, men som en greie i revysesongene. Den revyen var viktig for henne og mye av grunnen til at hun kviet seg for å slutte og flytte til meg. For da ble avstanden for lang til denne jobben. 

Det var et rødt, sjalusi-, flagg for meg. Noe jeg sa ifra om og hun etterhvert skjønte. Hun sluttet, flyttet og vi er lykkelig gift i dag. 

Anonymkode: c6450...088

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden min er klar over at jeg har kontakt med ekser og har et par bestevenner som er menn, vil jeg tro det går helt greit.

Vi er veldig like der, og det ble tatt opp tidlig da jeg har har blitt utsatt for press til å dumpe venner grunnet partners usikkerhet/kontrollbehov.

Hvis jeg skulle gått rundt og kjønnskvotert folk, hadde det blitt en trist og rar prosess.

Hva med lesbiske venninner da? Om noen kommer ut som trans? Hvordan løses dette i praksis for dem som lever slik? 

Jeg har aldri tenkt over legning eller kjønnsidentitet blant mine venner, og det ikke blir fokuset i fremtiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg nevneverdig. Hopper hun tilbake var vi ikke meant to.

Anonymkode: 86299...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke bed henne slette dem. Hadde bare avsluttet.

Anonymkode: b29cd...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptatt skrev (18 timer siden):

Fy faen, for et sjukt menneske. 😵😵😵😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bedt henne slette, men bedt henne komme seg ut av livet mitt. Vært borti den type damer, og det ender alltid i et eller annet tull med disse mannfolka

Anonymkode: ac4a0...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mannlige venner er helt ok. Kona mi har det, og det er bare venner (fra ungdomstiden).

Ex'er blir noe annet. De må hun være ferdig med. Et unntak er selvfølgelig hvis man har et barn sammen. Eneste gangen jeg har blitt sjalu og sur var når vi ble sammen og hun fortalte at noe av det hun likte på jobben var en sosial revygruppe som hun var med i. Etter en stund kom det fram at hun hadde drevet å ligget litt med en hyggelig kar der når de lagde revy. Ikke så mange ganger, men som en greie i revysesongene. Den revyen var viktig for henne og mye av grunnen til at hun kviet seg for å slutte og flytte til meg. For da ble avstanden for lang til denne jobben. 

Det var et rødt, sjalusi-, flagg for meg. Noe jeg sa ifra om og hun etterhvert skjønte. Hun sluttet, flyttet og vi er lykkelig gift i dag. 

Anonymkode: c6450...088

Håper ikke hun drev og pulte på en hyggelig kar mens dere var sammen. Kanskje dere ikke hadde vært lykkelig gift i dag da ;) 

Ellers så har min kone, etter svært mange år sammen, ingen av sine ex-er på SoMe så vidt jeg vet. Hun har etter hvert fått mange mannlige venner og de fleste av disse er jeg også venn med. Hun har færre kvinnelige venner siden det alltid er så mye "styr" med disse :D. Heldigvis er flere av disse mennene homofile, men det hadde ikke gjort med stort om de var heterofile. Hvis det hadde kommet fram at han/de var betatt av henne ville jeg nok ikke likt at de overnattet på samme hotellrom for eksempel, men ikke nektet henne denne kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...