Gå til innhold

Hvor liker damer å bli sjekket opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er bedre om du lar folk med faktisk erfaring komme med råd i stedet for dine komisk lettvinte "jobb med deg selv" ramser, du vet ikke engang hva det innebærer. 

Anonymkode: f6a83...054

Hva om du åpner deg om dine vanskelige erfaring, så vi i det minste kan gi deg litt trøst?

Du virker veldig lei deg.

Anonymkode: a8aef...b5b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror det er bedre om du lar folk med faktisk erfaring komme med råd i stedet for dine komisk lettvinte "jobb med deg selv" ramser, du vet ikke engang hva det innebærer. 

Jo, jeg er smertelig klar over hva avvisning og diskriminering innebærer. Bare fordi mine erfaringer ikke er hentet direkte ut fra datinglivet, betyr ikke det at jeg ikke har kjent avvisning på kroppen.  

Poenget står seg uansett hva man har opplevd: det er ikke farlig å bli avvist. Utseende er ikke viktig, så lenge man har sjarm og sosial kompetanse.

Anonymkode: d09b3...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg er smertelig klar over hva avvisning og diskriminering innebærer.

Hvordan er du "smertelig" klar over det når du selv aldri har opplevd det?

Noen mindre heldige damer eller menn her som har noe nyttig å tilføre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker du at datinglivet er den eneste arenaen man kan oppleve avvisning eller diskriminering? Da har du en smal verdensforståelse.

Som rullestolbruker har jeg, som sagt, blitt smertelig klar over hvordan avvisning og diskriminering kjennes på kroppen. Både psykisk og fysisk. 

At jeg er rullestolbruker og har disse opplevelsene, gjør meg egentlig ikke mer eller mindre kvalifisert til å uttale meg. Jeg kan bidra med et annet perspektiv enn de fleste andre kan, men alle har lov å uttale seg. Uansett om de har direkte erfaring med det eller ikke. Jeg forstår at du ikke er enig i det, men jeg synes alles perspektiver er verdt å ta i betraktning. Så får vi heller være enige om å være uenige. 

Men hva vet vel jeg, som bortskjemt og priviligeret kvinne ;) 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei. Alternativet er å være jomfru resten av livet. Skulle ønske det var noen møteplasser for oss som ikke er veldig sjarmerende og trenger litt erfaring

Anonymkode: b24d2...01a

Hei TS, har du blitt avvist tidligere? I så fall, hvordan har det gått inn på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Alternativet er å være jomfru resten av livet. Skulle ønske det var noen møteplasser for oss som ikke er veldig sjarmerende og trenger litt erfaring

Sosiale arenaer er nok de beste plassene. Også må du finne de positive sidene ved deg og bruke dem. Du sier du ikke er sjarmerende, vet du det, eller bare antar/føler du det? Har du noen interesser eller hobbyer? Hva med å feks dra på byn med mål om å øve deg på å prate med folk, og ikke fokusere på at du skal finne noen å ligge med? Eller melde deg inn i en klubb el om du har noen hobbyer/interesser, og øve deg der på å prate med andre? Jeg feks traff mannen min på trening, kampsport, og jeg var ikke ute etter noen mann/kjæreste. Vi startet som venner også utviklet det seg litt etter litt, og plutselig gikk det opp for meg at jeg var forelsket i han. 

Hvordan ligger det an på venne-fronten? Har du kompiser du kan prate med og få litt tips/forslag til hva som kan funke for akkurat deg?

Jobber eller studerer du?

Hun tar feil der også, avvisning skader psyken.

Om man ikke takler å bli avvist, så er det vel lurt å først bli litt tryggere på seg selv? 

Da er inputen din fullstendig ubrukelig.

Hvorfor det? Selv om man ikke har direkte opplevd feks avvisning av det motsatte kjønn (siden det er det som er tema her), så kan man jo ha kunnskap om psyken, mennesker osv. Det samme gjelder jo alle veier, man må ikke ha personlig erfaring med et tema for å kunne snakke om, eller jobbe med det?

Du har ingen erfaring med å bli avvist og har null kvalifikasjoner for å komme med slike lettvinte råd, du vet ikke hvordan det føles en gang. Jeg vil hellet høre råd fra folk som har opplevd masse avvisning og har funnet en mestrings strategier. 

Selv om det tydeligvis svir, så er ikke de rådene feil? Hva slags råd/innspill er du ute etter, sånn egentlig? Hadde det ikke vært mer nyttig å få svar fra dem som har lyktes, enn dem som ikke har det? Eller trives du ekkokamre der alle er negative, kvinnehatet blomstrer og dere bare bekrefter hverandres utilstrekkelighet?

Det er mye bedre å spørre menn om råd enn priviligerte kvinnfolk.

Seriøst? Er det ikke bra å få råd av dem du/dere vil treffe, bli kjent med, ligge med? Uansett, min mann ville sagt akkurat det samme som jeg sier her i tråden, og han er ikke alene om det, det er mange menn som vet at kvinner generelt ikke er "priviligerte". Han er fullstendig motsatt av hva slags mann du gir uttrykk for å være. Han vet at kvinner er mer utrygg og at de kan, og blir, utsatt for farlige menn. Han er instruktør og lærer jenter og kvinner selvforsvar. 

Jeg digger den sosiopatiske hersketeknikken din der du tillegger meg holdninger jeg ikke har. Ikke bare er du bortskjemt og priviligert, du har en noen fæle personlighets trekk også.

Dhu, hva med å se på deg selv mtp fæle personlighetstrekk? 

Nysgjerrig på hva slags råd du er ute etter? Mitt inntrykk er at du avviser alt av tips og råd og graver deg ned i bitterhet og sinne, kanskje fordi det er enklere enn å gjøre en innsats og faktisk jobbe med deg selv?🤷‍♀️

Tror du jenter og kvinner har et fantastisk liv og aldri har opplevd vonde og vanskelige ting, så lenge de ikke har opplevd å bli avvist?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ingenting å si hvis mannen er over snittet pen/kjekk. Hvis han ikke er pen må han først bli kjent med damen for å ha sjans. Husk: Det er kun trakassering hvis mannen er stygg, hvis han er pen er det flørting. 

Dette er typisk "stakkars-meg-mann" der det oser bitterhet og sinne, og slike menn styrer kvinner unna, noe som blir forklart i alle slike tråder. Men dere nekter å høre på slikt, i deres hode er det kun en sannhet, og det er at kvinner kun vil ha de flotteste og kjekkeste mennene - noe som absolutt ikke er sant. Utseendet til en mann er ikke det viktigste for de fleste kvinner! Det er mye hottere med en morsom og sikker på seg selv-mann, en mann som er åpen, som smiler og prater, som er nysgjerrig, som er interessert i hele kvinnen og ikke bare det hun har mellom bena. Hvorfor. Er. Det. Så. Vanskelig. Å. Forstå?

Si meg, om du ser rundt deg, er det kun de flotteste mennene som har partner?

Hei TS, føler du at du er sterk nok til å bli avvist mye? For det kommer mest sannsynlig til å skje, det gjør det for menn flest. Selv våger jeg ikke å nærme meg damer. 

Som du selv skriver, så opplever de fleste menn å bli avvist, men de fleste tar det på en helt annen måte enn deg, og da vil de lykkes til slutt. Det er få av dem som er bitter og sint på kvinner som klarer å finne seg en kjæreste, for vi har god trening i å plukke ut menn som potensielt kan bli farlig.

Som skrevet tidligere i tråden, så er det ikke farlig å bli avvist, men det kan være farlig å avvise. Jeg forstår at det kan være kjipt å bli avvist, men klarer du å forestille deg å bli redd, helt på ekte redd for å bli skadet, eller verre? Og du kaller kvinner priviligerte? Fordi vi har retten til å si nei? Ser du ikke hvor absurd det faktisk er?

Jeg vet du ikke tror på det, men det er vanlig at kvinner også blir avvist, om du tenker på det, så kan ikke kvinner bare gå og plukke seg den mannen hun ser og vil ha? 

Anonymkode: 3f929...719

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folkens, det er vondt for både menn og kvinner

Sosiale arenaer er nok de beste plassene. Også må du finne de positive sidene ved deg og bruke dem. Du sier du ikke er sjarmerende, vet du det, eller bare antar/føler du det? Har du noen interesser eller hobbyer? Hva med å feks dra på byn med mål om å øve deg på å prate med folk, og ikke fokusere på at du skal finne noen å ligge med? Eller melde deg inn i en klubb el om du har noen hobbyer/interesser, og øve deg der på å prate med andre? Jeg feks traff mannen min på trening, kampsport, og jeg var ikke ute etter noen mann/kjæreste. Vi startet som venner også utviklet det seg litt etter litt, og plutselig gikk det opp for meg at jeg var forelsket i han. 

Hvordan ligger det an på venne-fronten? Har du kompiser du kan prate med og få litt tips/forslag til hva som kan funke for akkurat deg?

Jobber eller studerer du?

Om man ikke takler å bli avvist, så er det vel lurt å først bli litt tryggere på seg selv? 

Hvorfor det? Selv om man ikke har direkte opplevd feks avvisning av det motsatte kjønn (siden det er det som er tema her), så kan man jo ha kunnskap om psyken, mennesker osv. Det samme gjelder jo alle veier, man må ikke ha personlig erfaring med et tema for å kunne snakke om, eller jobbe med det?

Selv om det tydeligvis svir, så er ikke de rådene feil? Hva slags råd/innspill er du ute etter, sånn egentlig? Hadde det ikke vært mer nyttig å få svar fra dem som har lyktes, enn dem som ikke har det? Eller trives du ekkokamre der alle er negative, kvinnehatet blomstrer og dere bare bekrefter hverandres utilstrekkelighet?

Seriøst? Er det ikke bra å få råd av dem du/dere vil treffe, bli kjent med, ligge med? Uansett, min mann ville sagt akkurat det samme som jeg sier her i tråden, og han er ikke alene om det, det er mange menn som vet at kvinner generelt ikke er "priviligerte". Han er fullstendig motsatt av hva slags mann du gir uttrykk for å være. Han vet at kvinner er mer utrygg og at de kan, og blir, utsatt for farlige menn. Han er instruktør og lærer jenter og kvinner selvforsvar. 

Dhu, hva med å se på deg selv mtp fæle personlighetstrekk? 

Nysgjerrig på hva slags råd du er ute etter? Mitt inntrykk er at du avviser alt av tips og råd og graver deg ned i bitterhet og sinne, kanskje fordi det er enklere enn å gjøre en innsats og faktisk jobbe med deg selv?🤷‍♀️

Tror du jenter og kvinner har et fantastisk liv og aldri har opplevd vonde og vanskelige ting, så lenge de ikke har opplevd å bli avvist?

Dette er typisk "stakkars-meg-mann" der det oser bitterhet og sinne, og slike menn styrer kvinner unna, noe som blir forklart i alle slike tråder. Men dere nekter å høre på slikt, i deres hode er det kun en sannhet, og det er at kvinner kun vil ha de flotteste og kjekkeste mennene - noe som absolutt ikke er sant. Utseendet til en mann er ikke det viktigste for de fleste kvinner! Det er mye hottere med en morsom og sikker på seg selv-mann, en mann som er åpen, som smiler og prater, som er nysgjerrig, som er interessert i hele kvinnen og ikke bare det hun har mellom bena. Hvorfor. Er. Det. Så. Vanskelig. Å. Forstå?

Si meg, om du ser rundt deg, er det kun de flotteste mennene som har partner?

Som du selv skriver, så opplever de fleste menn å bli avvist, men de fleste tar det på en helt annen måte enn deg, og da vil de lykkes til slutt. Det er få av dem som er bitter og sint på kvinner som klarer å finne seg en kjæreste, for vi har god trening i å plukke ut menn som potensielt kan bli farlig.

Som skrevet tidligere i tråden, så er det ikke farlig å bli avvist, men det kan være farlig å avvise. Jeg forstår at det kan være kjipt å bli avvist, men klarer du å forestille deg å bli redd, helt på ekte redd for å bli skadet, eller verre? Og du kaller kvinner priviligerte? Fordi vi har retten til å si nei? Ser du ikke hvor absurd det faktisk er?

Jeg vet du ikke tror på det, men det er vanlig at kvinner også blir avvist, om du tenker på det, så kan ikke kvinner bare gå og plukke seg den mannen hun ser og vil ha? 

Personen du snakker med har mest sannsynlig ingen til å lene seg tilbake på, hverken i dag eller fra tidligere. Jeg kjenner menn som aldri har fått en klem fra en kvinne. Selv ikke deres egen mor ga dem en klem. Du må forstå at hodet, bitterheten og sorgen til en sånn person er av en helt annen dimensjon enn det din gjennomsnittlige person på gata opplever til vanlig. Så kan du se for deg hvordan ubehaget ved denne realiteten amplifiseres når vedkommende opplever avvisning sener i livet også. Det er faktisk ikke rart for meg å forstå at en sånn person blir hatfull mot seg selv og andre. Det hadde vært mer merkelig hvis personen klarte å kontrollere emosjonene sine til noe som man kan kategorisere som sunt og normalt, tatt eksistensen deres i betraktning.

Anonymkode: aa5bc...3e4

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Personen du snakker med har mest sannsynlig ingen til å lene seg tilbake på, hverken i dag eller fra tidligere. Jeg kjenner menn som aldri har fått en klem fra en kvinne. Selv ikke deres egen mor ga dem en klem. Du må forstå at hodet, bitterheten og sorgen til en sånn person er av en helt annen dimensjon enn det din gjennomsnittlige person på gata opplever til vanlig. Så kan du se for deg hvordan ubehaget ved denne realiteten amplifiseres når vedkommende opplever avvisning sener i livet også. Det er faktisk ikke rart for meg å forstå at en sånn person blir hatfull mot seg selv og andre. Det hadde vært mer merkelig hvis personen klarte å kontrollere emosjonene sine til noe som man kan kategorisere som sunt og normalt, tatt eksistensen deres i betraktning.

Det kan jeg forstå, og jeg føler med dem som har det vondt og vanskelig etter feks en vond barndom, jeg har selv cptsd pga min barndom/oppvekst, uten at jeg skal gå inn på den.

Hvordan vil du råde vedkommende og hans like, utifra hva han spør om? Hva skal man svare? Eller skal man overse? Skal man bare være enig med det dem sier?

Sitter pris på et annet perspektiv, det er ikke feil i feks en tråd som denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan jeg forstå, og jeg føler med dem som har det vondt og vanskelig etter feks en vond barndom, jeg har selv cptsd pga min barndom/oppvekst, uten at jeg skal gå inn på den.

Hvordan vil du råde vedkommende og hans like, utifra hva han spør om? Hva skal man svare? Eller skal man overse? Skal man bare være enig med det dem sier?

Sitter pris på et annet perspektiv, det er ikke feil i feks en tråd som denne. 

Det er så jævlig klisje, men likevel sant etter min mening: de trenger kjærlighet, tålmodighet, og å bli sett og hørt. Ofte er det å bli sett, hørt og forstått terapeutisk i seg selv, selv om man ikke kan fikse vedkommendes problem på egen

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli avvist er en del av det å være et menneske på godt og vondt. Er jo ikke alle man passer sammen med, og sånn er det bare.

Husker jeg så et intervju med Dua Lipa. Hun ble kritisert for måten hun danset på, og at hun manglet innlevelse og tilstedeværelse på scenen. Så da sa hun: "Da får jeg bare jobbe hardere, og vise dem at de tar feil". Det handler om hva slags innstilling man har tenker jeg...

Easy come, easy go....

Det tar tid å bli kjent med et annet menneske på et dypere nivå. Så er det ikke alle som kjenner seg selv heller, og det kan være en mulig fallgruve....

Det er uansett spennende å bli kjent med nye mennesker, så kommer det jo litt an på hvor man legger den terskelen hen.

Om man ikke forventer noe, så er det vanskelig å bli skuffa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

mest sannsynligvis er sjekkingen helt håpløs så la i det minste kvinnen få lov til å komme med den reaksjonen hun vil, eller jeg ønsker det. Er så drittlei av folk som oppfører seg som om jeg liker dem. Nei! Jeg liker kanskje 1 av 1000! Hva faen skjer med folk. Alle tror jo at de er den ene. 

Anonymkode: e6535...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er så jævlig klisje, men likevel sant etter min mening: de trenger kjærlighet, tålmodighet, og å bli sett og hørt. Ofte er det å bli sett, hørt og forstått terapeutisk i seg selv, selv om man ikke kan fikse vedkommendes problem på egen

Jeg er med på det du skriver, til en viss grad, for du mener at man skal svare, la oss ta vedkommende her i tråden, med kjærlighet, tålmodighet og samt vise at man ser og hører dem?

Samtidig er det veldig mange brukere her, og mange som er her for å få ut guff, gjerne slike menn som vår vedkommende. Det er ofte dem som går til personangrep, dem som skriver provoserende saker, dem som kommer med kvinnehat, og dem har gjerne et behov for å tråkke og rakke ned på akkurat kvinner. Samtidig som de sitter og diskuterer kvinner seg i mellom. Og naturlig nok blir de fleste som leser slike ting provosert og sint, og ingen kan forvente at alle som engasjerer seg i tråden skal overrøse den gretne fyren med kjærlighet og tålmodighet, og er usikker på vår vedkommende hadde satt pris på det, eller om man hadde ødelagt dagens rant der inne?

Så selv om jeg er med på tankegangen til en viss grad, så skjønner jeg ikke helt hvordan du tenker man skal respondere på vedkommendes innlegg, det er jo et par innlegg fra han, og de er jo ikke akkurat hyggelige.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Erfaring med hva? Snakke med kvinner? Hva gjør du ellers i hverdagen?

For det er gjennom å smile/være hyggelig/snakke med kvinner man blir kjent med dem og merker om det er ‘noe mer’ der. Fra begges side. Lese signaler.

Anonymkode: b27ec...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men da søker man hjelp og jobber med seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om man ikke tåler avvisning, er man ikke klar for å "sjekke opp" noen. Dette gjelder jo alle kjønn. Det er ikke farlig med avvisning. 

De aller fleste som avviser noen, gjør det på en hyggelig og ryddig måte. Det må man tåle. 

Dette er jeg så enig i, en kan ikke knekke sammen bare fordi en blir avvist. Det er en del av livet.

Anonymkode: 53a91...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Å sjekke opp kvinner er seksuell trakassering.

Anonymkode: d5144...6fa

Dessverre.. så det er best å la være

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvordan kan man bli kjent med damer?

Du blir bare kjent med dem om de ønsker det. Ta det med i betraktningen at kvinner er åpen for enhver de finner attraktiv, og kaller det trakassering om du havner utenfor den kategorien, er det nok best å la kvinnen ta føringen om du er usikker på om du er bra nok

Anonymkode: d6faf...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Erfaring med hva? Snakke med kvinner? Hva gjør du ellers i hverdagen?

For det er gjennom å smile/være hyggelig/snakke med kvinner man blir kjent med dem og merker om det er ‘noe mer’ der. Fra begges side. Lese signaler.

Erfaring med å sjekke opp og flørte. Jeg er elendig på det. Å smile og være hyggelig har så langt ikke ført til noe. Jeg må tørre å utvikle samtalen til flørtene. For meg blir det bare vanskeligere å flørte når vi har snakket en stund. Så jeg vil heller gjøre det med noen jeg ikke har snakket med før  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Erfaring med å sjekke opp og flørte. Jeg er elendig på det. Å smile og være hyggelig har så langt ikke ført til noe. Jeg må tørre å utvikle samtalen til flørtene. For meg blir det bare vanskeligere å flørte når vi har snakket en stund. Så jeg vil heller gjøre det med noen jeg ikke har snakket med før  

Kanskje du bare burde møte en som ikke tar så lett på det som deg. Det er ofte sånn at like barn leker best. Jeg, for eksempel, kunne aldri ha vært sammen med en pertentlig akademiker, eller motsatt en grov anleggsarbeider, vi har ikke samme verdier og språk. Da må du være på sånne arenaer for å møte likesinnede. Typisk foredrag for spesielt interesserte eller sexklubb på Gol.

Anonymkode: 53a91...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dessverre.. så det er best å la være

Du blir bare kjent med dem om de ønsker det. Ta det med i betraktningen at kvinner er åpen for enhver de finner attraktiv, og kaller det trakassering om du havner utenfor den kategorien, er det nok best å la kvinnen ta føringen om du er usikker på om du er bra nok

Anonymkode: d6faf...c79

Ingenting av dette er sant, hvorfor skremme en som viste seg sårbar og kom hit for å få tips og kanskje litt støtte?

Ang det at menn bare blir kjent med kvinner om kvinnen vil det, hva er galt med det? For å snu det, om en kvinne du ikke var interessert i å bli kjent med prøvde å komme innpå deg, ville ikke du ha et valg om å få bestemme dette selv? Det handler om å ha gjensidig respekt. 

At kvinner er åpen for enhver de finner attraktiv, er fullstendig bs, det samme ang at kvinner kaller det trakassering fra dem de ikke finner attraktiv. Det er løgn! De fleste jenter og kvinner opplever/har opplevd trakassering fra menn, og det er ikke fra menn som flørter, uavhengig hvilket utseende fyren har. Om du har blitt beskyldt for å trakassere noen, så har det null med hvordan du ser ut, men med hva du sa og gjorde, evt hvordan du tok avvisningen. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøv å fokusere mindre på å flørte nå i første omgang, men bare fortsett å smile og prate med folk. Også menn, bare for å bli tryggere på deg selv til å prate med folk, da er jeg sikker på at det etterhvert vil gli over i flørt med dem som er aktuelle. Om du klarer dette, så vil det bli lettere og lettere etterhvert som du blir tryggere på deg selv i sosiale situasjoner. Og plutselig en dag går det opp for deg at du klarer å snakke åpent og ledig med kvinner, og det er slike ting kvinner liker. Da blir de nysgjerrig og har lyst til å bli kjent.

Og vær så snill for din egen del, ikke hør på menn som er negative og bare har dårlige ting å si om kvinner, bare hold deg unna det kaninhullet der. Der er det bare mørkt og negativt, og menn der hjelper hverandre med å trykke dem enda lengre ned. Menn burde bli flinkere til å bygge hverandre opp i stedet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...