Gå til innhold

Ekstrem kjærlighetssorg, vet ikke om jeg klarer dette

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 21.25):

Fram til igår var han helt super. At han er iskald er noe nytt og jeg lurer på hva årsaken er

Anonymkode: af523...fd6

Altså enten har du å gjøre med en sosiopat som har som hobby å gjøre dette med kvinner (Jeg tror dette er svært sjeldent), eller så er det så enkelt som at han fikk kalde føtter.

Jeg har en i familien som har opplevd noe liknende. Alt var bra, de hadde lagt planer også kom det til at hun skulle flytte inn og noen dager før så ringte han og gjorde det slutt.

Det er "commitment issues". Han mente nok alt. Men så ble det altfor virkelig, altfor sent og han ble redd for den store livsendringen dette er.

Så vil han ikke mer, kan du egentlig ikke tvinge han til å være i et forhold. Jeg tror faktisk ikke han er et ondt menneske og den iskalde holdningen til situasjonen er han sin forsvarsmekanisme for å håndtere situasjonen.

Men selvsagt skulle han håndtert det bedre og hjulpet deg ut av leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

whiztle skrev (12 minutter siden):

Altså enten har du å gjøre med en sosiopat som har som hobby å gjøre dette med kvinner (Jeg tror dette er svært sjeldent), eller så er det så enkelt som at han fikk kalde føtter.

Jeg har en i familien som har opplevd noe liknende. Alt var bra, de hadde lagt planer også kom det til at hun skulle flytte inn og noen dager før så ringte han og gjorde det slutt.

Det er "commitment issues". Han mente nok alt. Men så ble det altfor virkelig, altfor sent og han ble redd for den store livsendringen dette er.

Så vil han ikke mer, kan du egentlig ikke tvinge han til å være i et forhold. Jeg tror faktisk ikke han er et ondt menneske og den iskalde holdningen til situasjonen er han sin forsvarsmekanisme for å håndtere situasjonen.

Men selvsagt skulle han håndtert det bedre og hjulpet deg ut av leiligheten.

Dette var nok nøye planlagt. Jeg har innsett at jeg har blitt sinnsykt manipulert gjennom hele forholdet uten å innse det selv. Har brukt helga på å fortelle familie og venner absolutt alt og alle har fått hakeslep. Jeg har ikke skjønt det selv at han har hakket ned på meg i månedsvis og prøvd å knekke meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig trist og sjokkerende å lese. Vedlig lurt av deg å ringe exen hans, så du fikk konstatert hvilken drittsekk han egentlig er. Ønsker deg alt det beste fremover❤️ Ikke la han manipulere deg til å bli sammen med han igjen, hvis du har tenkt å snakke med han i morgen og han evt prøver på det. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke skjønt det selv at han har hakket ned på meg i månedsvis og prøvd å knekke meg. 

Jamen da endrer konteksten seg, utifra hva du skrev tidligere så var han fantastisk til han ikke var det og det tyder på kalde føtter.

Men var han toxic lenge før, så var det nok planlagt.

Jeg håper du kan flytte hjem igjen og fortsette studie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update. På tirsdag avtalte broren min at han skulle selge en playstation4 til exen min til en suuuperbillig. Denne skulle være julegave til sønnen til exen min. Da han plutselig snudde på torsdag så ble broren min usikker på om han ønsket å selge den til han, for han skulle egentlig selge den på facebook for mye mere. Idag blokkerte broren min han. Exen min kontaktet meg nettopp og var forbanna fordi at han hadde blitt blokkert, fordi han skjønte han ikke fikk kjøpe den likevel. Han startet samtalen med å si «jeg ser ingen vits i at vi skal ta en prat i morgen når familien din oppfører deg sånn her» og jeg svarte «åja okei» helt rolig. Han sier så at jeg må snakke med broren min og be han selge han den fordi det er dårlig gjort å straffe sønnen hans. Altså, dette er en julegave som sønnen hans ikke vet om. Han kan jo kjøpe en annen til han, han får den bare ikke like billig. Han avslutter samtalen med om jeg skulle komme til han inorgen kveld og nå var han plutselig i superhumør. Samtidig sa han at jeg måtte si ifra før jeg kom, fordi han likte å få beskjed før han fikk BESØK. Sykt, jeg som har bodd der helt fram til nå. I tillegg sa han at han hadde pakket ALT som tilhørte datteren min og alt sto klart i gangen. Samtidig ga han utrykk for at han var usikker på om vi skulle være sammen. Det er helt åpenbart at han skal dumpe meg i morgen. Virker som alt bare er et spill

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whiztle skrev (2 minutter siden):

Jamen da endrer konteksten seg, utifra hva du skrev tidligere så var han fantastisk til han ikke var det og det tyder på kalde føtter.

Men var han toxic lenge før, så var det nok planlagt.

Jeg håper du kan flytte hjem igjen og fortsette studie.

Jeg trodde det, helt til jeg åpnet meg til familien❤️Han har sagt helt fra starten at jeg ikke får prate med noen om forholdet vårt, i tillegg har han i noen mnd nå fortalt daglig hvor irriterende jeg er, hvor dårlig jeg er osv osv og jeg har på ekte trodd at jeg har vært problemet. Har ikke sett før nå at det er jo faktisk han. Jeg har gjort alt for han, prøvd å forbedre alt han har kritisert meg for og virkelig gjort mitt beste for å være en perfekt partner.

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym2007 skrev (15 minutter siden):

Dette var utrolig trist og sjokkerende å lese. Vedlig lurt av deg å ringe exen hans, så du fikk konstatert hvilken drittsekk han egentlig er. Ønsker deg alt det beste fremover❤️ Ikke la han manipulere deg til å bli sammen med han igjen, hvis du har tenkt å snakke med han i morgen og han evt prøver på det. 

Tusen takk❤️Jeg blir å møte han for samtalen, men blir ikke å gi han noe reaksjon på noe. Blir ikke å grave eller prøve å finne årsaken til bruddet heller. Tenker at jeg bare skal si okei og gå videre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tusen takk❤️Jeg blir å møte han for samtalen, men blir ikke å gi han noe reaksjon på noe. Blir ikke å grave eller prøve å finne årsaken til bruddet heller. Tenker at jeg bare skal si okei og gå videre.

Jeg skjønner godt at du vil ha en slags avslutning og det tror jeg kan være lurt (for din egen del). Ellers vil du kanskje alltid lure på hva som egentlig skjedde og hvorfor. Jeg vet at ihvertfall jeg ville ha ønsket en forklaring på hvorfor. Så jeg håper han er såpass skvær at han forteller deg grunnen til dette. Men uansett finnes det ingen god nok unnskyldning for det han har gjort mot deg. Det er noe av det styggeste jeg har hørt. Under samtalen i morgen, bare hør på det han har å si. Prøv å ikke vise følelser og ikke la han manipulere deg på noen som helst måte for å få deg tilbake. Ønsker deg lykke til❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt at du har noen med deg når du henter tingene dine i dag. Han høres såpass ustabil ut at han kan finne på å skade deg. 

Anonymkode: 58052...877

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En liten update. På tirsdag avtalte broren min at han skulle selge en playstation4 til exen min til en suuuperbillig. Denne skulle være julegave til sønnen til exen min. Da han plutselig snudde på torsdag så ble broren min usikker på om han ønsket å selge den til han, for han skulle egentlig selge den på facebook for mye mere. Idag blokkerte broren min han. Exen min kontaktet meg nettopp og var forbanna fordi at han hadde blitt blokkert, fordi han skjønte han ikke fikk kjøpe den likevel. Han startet samtalen med å si «jeg ser ingen vits i at vi skal ta en prat i morgen når familien din oppfører deg sånn her» og jeg svarte «åja okei» helt rolig. Han sier så at jeg må snakke med broren min og be han selge han den fordi det er dårlig gjort å straffe sønnen hans. Altså, dette er en julegave som sønnen hans ikke vet om. Han kan jo kjøpe en annen til han, han får den bare ikke like billig. Han avslutter samtalen med om jeg skulle komme til han inorgen kveld og nå var han plutselig i superhumør. Samtidig sa han at jeg måtte si ifra før jeg kom, fordi han likte å få beskjed før han fikk BESØK. Sykt, jeg som har bodd der helt fram til nå. I tillegg sa han at han hadde pakket ALT som tilhørte datteren min og alt sto klart i gangen. Samtidig ga han utrykk for at han var usikker på om vi skulle være sammen. Det er helt åpenbart at han skal dumpe meg i morgen. Virker som alt bare er et spill

Du har jo dumpa han, hvorfor snakker du om at 'han skal dumpe meg i morgen'?  Nå skjønner jeg ikke noe...

Anonymkode: 915cf...dc3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 21.35):

Nr 1 her er å ringe dine foreldrene og dra hjem til de og bo der litt. Si opp leilighet og flytt tilbake dit du kommer fra og har nettverk. Han her må du bare glemme og gå vidre uten! Han er syk! Dette klarer du! Du må bare glemme hele den perioden her skaff deg hjelp fra nettverket ditt og få de til å hente dere eller dra dit! Aldri se deg tilbake! Ingen normale mennesker gjlr det han gjorde her, det er ingenting å snakke om! Bare dra og ikke gi han tilfredslillelsen av å høre deg tigge og lide!

Anonymkode: 26eb6...eef

Støtter dette!

Anonymkode: 25ad8...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du har jo dumpa han, hvorfor snakker du om at 'han skal dumpe meg i morgen'?  Nå skjønner jeg ikke noe...

Anonymkode: 915cf...dc3

I Samtalen på torsdag så sa han at han var usikker på forholdet vårt, men at vi skulle prate sammen på mandag. Natt til fredag skrev han til meg at han ikke elsket meg og at vi var ferdig. Jeg har ikke sagt til han at vi er ferdige enda, jeg har ventet til i dag. Vi skal ta en prat 20.30 i kveld, om han ikke endrer mening. Men jeg er 100% ferdig med han.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at ungjenter kan drite seg ut, men du er mor for faen. Du får samle beina og lage et liv for deg og ungen, så kanskje med tiden er det plass til en mann. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

I Samtalen på torsdag så sa han at han var usikker på forholdet vårt, men at vi skulle prate sammen på mandag. Natt til fredag skrev han til meg at han ikke elsket meg og at vi var ferdig. Jeg har ikke sagt til han at vi er ferdige enda, jeg har ventet til i dag. Vi skal ta en prat 20.30 i kveld, om han ikke endrer mening. Men jeg er 100% ferdig med han.

Mitt brutale men helhjertede svar er at du holder deg unna romantikk til du har stablet sammen et selvstendig liv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (1 minutt siden):

Mitt brutale men helhjertede svar er at du holder deg unna romantikk til du har stablet sammen et selvstendig liv.

Det skal jeg. Jeg hadde det veldig bra og var helt selvstendig før jeg møtte han.

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Macro skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at ungjenter kan drite seg ut, men du er mor for faen. Du får samle beina og lage et liv for deg og ungen, så kanskje med tiden er det plass til en mann. 

Samle beina faktisk. Skjønner ikke hva du sikter til? At jeg ble voldtatt??

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samle beina faktisk. Skjønner ikke hva du sikter til? At jeg ble voldtatt??

Nei absolutt ikke. At du bør passe deg for å produsere flere unger. Du har en 8 mnd gammel unge og hevder du elsker en fyr som ikke engang er far til ungen. Da går det fort i svingene...

Ikke få unger for å holde på menn. Er ikke sikkert du er slik men er ikke et ukjent fenomen at uselvstendig kvinner blir gravide for å binde menn og så blir de knust når mannen tar farsrollen men forlater dama.

Slik jeg ser det så bør du de neste 2-5 årene fokusere på ungen og arbeid.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (23 minutter siden):

Nei absolutt ikke. At du bør passe deg for å produsere flere unger. Du har en 8 mnd gammel unge og hevder du elsker en fyr som ikke engang er far til ungen. Da går det fort i svingene...

Ikke få unger for å holde på menn. Er ikke sikkert du er slik men er ikke et ukjent fenomen at uselvstendig kvinner blir gravide for å binde menn og så blir de knust når mannen tar farsrollen men forlater dama.

Slik jeg ser det så bør du de neste 2-5 årene fokusere på ungen og arbeid.

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Barnet mitt er 16 mnd

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Barnet mitt er 16 mnd

All den tid kjæresten ikke er far til dette barnet, så har det så klart gått ALT for fort, det skjønner du vel?

Men mer alvorlig er at du ikke reagerte på voldtekt og nedsnakking, men syntes han var verdens mest fantastiske! Les ditt eget HI vær så snill. Der var det ikke måte på hvor snill og flott denne mannen var. At du har så dårlig dømmekraft er et knallrødt flagg og du bør absolutt fokusere på barnet ditt fremover. Ta utdanning, få deg jobb. Ikke flytt inn til noen.

Anonymkode: ba741...00c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...