Gå til innhold

Ekstrem kjærlighetssorg, vet ikke om jeg klarer dette

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nikea skrev (3 timer siden):

Herregud, det er ille nok å få en voksen til å flytte på seg og så dumpe brått, men at han gjør dette når det er et barn involvert gjør det bare så utrolig mye verre. Jeg kommer ikke en gang på et ord som er ille nok til å beskrive ham. 

Jeg er så enig. Jeg sitter nå i en skikkelig vanskelig situasjon som kunne vært unngått om han bare hadde gjort ting ordentlig eller kommunisert tidligere at han ønsket å avslutte forholdet.

Anonymkode: af523...fd6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Årsaken er ikke viktig.

Faktum at han får seg til det er alt som betyr noe.

Dyr lærepenge, og slike stormfulle greier ender ofte i tusen knas. Selv når sommerfuglene kiler som mest, setter vi voksne på bremsen og ser ann været etter stormen.

Lykke til, håper du ser lyset og drar før mandagen kommer.

Anonymkode: 12783...ffa

Men dra hvor? Jeg har ingen sted å dra

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, du er ikke en dårlig mamma fordi dere bor i en liten leilighet. En ettåring bryr seg ikke om sånt. Men det er ikke bra at du i ramme alvor fremdeles er interessert i en mann som behandler dere som dritt. Det er aldri greit.

Ingen ansvarlige mennesker får en aleneforelder med en ettåring og dårlige relasjoner til familien ellers til å flytte til seg uten å være bombesikker på at dette var noe man ville. Og hvis man av en eller annen grunn er så dårlig dømmekraft at man som nyforelsket tenker at det er en god ide før man en dag finner ut at dette har man ikke lyst til, så vil enhver person med et minimum av samvittighet ta ansvar, be om unnskyldning og sette himmel og jord i bevegelse for å prøve å hjelpe deg tilbake.

Det er ikke boforholdene som svikter her, men mannen du har flyttet for. Jeg skjønner at du er helt sinnsykt skuffet, men hvis du ikke en gang objektivt klarer å se at barnet ditt fortjener bedre enn et slikt menneske i livet sitt, så børe du vokse opp mer før du går inn i et forhold igjen. For dette kan du ikke drive med.

Anonymkode: d6a0b...6ab

Føler meg som en drittmor fordi jeg er så ekstremt ødelagt psykisk og gjorde meg avhengig av kjæresten jeg hadde. Da vi flyttet sammen fikk jeg et helt nytt liv, plutselig var vi to. Jeg har hatt mulighet til å gå skole, finne på ting med venner, fått slappet av når jeg har vært syk osv. Nå er alt dette borte og ensomheten er enorm. Jeg har hatt det mye tøft og jeg har ELSKET livet og satt så stor pris på alt etter vi møttes. Jeg har vært overlykkelig og virkelig hatt det så bra. Jeg har faktisk aldri hatt det så bra i hele mitt liv. Livet var komplett, jeg hadde et fantasisk barn, to fantastiske bonusbarn, verdens beste kjæreste/bonuspappa og familien hans tok oss så godt i mot. Jeg har mistet alt jeg noen sinne har drømt om, jeg har mistet hele fremtiden min.

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exen min har hatt ekstremt mye problemer med sin barnemor, det har vært konflikter mellom dem nesten daglig siden vi møttes. dette har gått veldig inn på han og vi har sotte sååå mange kvelder å snakket om dette og hva han kan gjøre for å få det bedre. I Oktober bestemte hun seg for å ikke sende med noen ting til barna når de skulle på samvær. Hun ga beskjed om at hvis han ikke vippset henne 2500 fikk han klare seg selv. De ble sluppet av hjemme hos han uten klær og bilstoler. Dagen etter fikk vi de på skolen og vi måtte finne ut hva vi skulle gjøre, for han hadde ikke penger. Jeg vippset han 2500 som han kunne handle klær for. I tillegg kjøpte jeg to bilstoler brukt og en klespakke. Jeg har behandlet dem som mine egne, akkurat sånn som han har behandlet datteren min. På tirsdag var de på familievernkontoret pga konfliktnivået, og på torsdag rett før han dumpet meg var det eneste han snakket om hvor bra samarbeid han og exen hadde nå og at han trodde det kom til å gå bra fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Føler meg som en drittmor fordi jeg er så ekstremt ødelagt psykisk og gjorde meg avhengig av kjæresten jeg hadde. Da vi flyttet sammen fikk jeg et helt nytt liv, plutselig var vi to. Jeg har hatt mulighet til å gå skole, finne på ting med venner, fått slappet av når jeg har vært syk osv. Nå er alt dette borte og ensomheten er enorm. Jeg har hatt det mye tøft og jeg har ELSKET livet og satt så stor pris på alt etter vi møttes. Jeg har vært overlykkelig og virkelig hatt det så bra. Jeg har faktisk aldri hatt det så bra i hele mitt liv. Livet var komplett, jeg hadde et fantasisk barn, to fantastiske bonusbarn, verdens beste kjæreste/bonuspappa og familien hans tok oss så godt i mot. Jeg har mistet alt jeg noen sinne har drømt om, jeg har mistet hele fremtiden min.

Hvorfor tar du ikke kontakt med de vennene dine? 

Anonymkode: 685fb...52c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Exen min har hatt ekstremt mye problemer med sin barnemor, det har vært konflikter mellom dem nesten daglig siden vi møttes. dette har gått veldig inn på han og vi har sotte sååå mange kvelder å snakket om dette og hva han kan gjøre for å få det bedre. I Oktober bestemte hun seg for å ikke sende med noen ting til barna når de skulle på samvær. Hun ga beskjed om at hvis han ikke vippset henne 2500 fikk han klare seg selv. De ble sluppet av hjemme hos han uten klær og bilstoler. Dagen etter fikk vi de på skolen og vi måtte finne ut hva vi skulle gjøre, for han hadde ikke penger. Jeg vippset han 2500 som han kunne handle klær for. I tillegg kjøpte jeg to bilstoler brukt og en klespakke. Jeg har behandlet dem som mine egne, akkurat sånn som han har behandlet datteren min. På tirsdag var de på familievernkontoret pga konfliktnivået, og på torsdag rett før han dumpet meg var det eneste han snakket om hvor bra samarbeid han og exen hadde nå og at han trodde det kom til å gå bra fremover.

Jeg får veldig dårlig følelse av det du forteller her. Det er intuitivt, så jeg greier ikke helt sette fingeren på hva og hvordan. Jeg liker ikke hvordan du er brukt, involvert og nå dumpet på melding. Jeg liker ikke hvordan han snur brått i omtale om x-en. Jeg liker heller ikke hvordan du i tidligere meldinger forteller om det fantastiske, kjærlighetsfulle og plutselig fungerende livet ditt mens dere bodde i lag. For meg er det noe som skurrer. Jeg ville ikke tatt en mann tilbake om han snur sånn som x-en din. Jeg ville gått videre i livet mitt.

Du er trolig god nok som mor. Det er ikke kvadratene det kommer an på, sorg og kjærlighetssorg rammer, men morsinstinketet ditt fungerer helt fint forde. Det du kan anbefales er å aktivisere og skaffe deg et nettverk og et sammarbeide med skolen, så gjør du det beste ut av det du får til.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gode svar! Jeg har gjort masse research på narsissisme og i går tok jeg kontakt med exen hans (ikke barnemor). Jeg spurte henne om hun har samme erfaringer med han som jeg har og hun svarte at ja og at hun var så glad for at flere så hva hun hadde sett. Vi snakket masse og vi har opplevd akkurat det samme. Så fortalte hun om at han voldtok henne på natten etter de hadde vært på byen… dette er noe jeg ikke har fortalt noen, men han gjorde det mot meg også i oktober. Dagen etter spurte jeg han om han husket noe fra kvelden før og han sa nei, så jeg fortalte han alt. Da jeg fortalte om hva han gjorde mot meg på natten knakk vi begge sammen og han beklagde seg så mye og sa han kunne ikke fatte hva som hadde skjedd og at han aldri hadde gjort lignende før. Han skyldte på medisiner. 

jeg har nå endret tankegangen totalt. Jeg er ikke lengre interessert i å få han tilbake og ønsker å holde meg langt unna han. Han blir aldri å få se barnet mitt igjen heller. Jeg innser nå at han har brukt flere måneder på å bryte meg ned sakte men sikkert. Han har fortalt meg hvor bra han og exene hans har hatt det og at det er kun med meg han har hatt konflikter. Han har fått meg til å føle at det er noe galt med meg og at jeg har vært nødt til å jobbe med meg selv hele tiden. 

• Liker 1
  • Hjerte 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tusen takk for alle gode svar! Jeg har gjort masse research på narsissisme og i går tok jeg kontakt med exen hans (ikke barnemor). Jeg spurte henne om hun har samme erfaringer med han som jeg har og hun svarte at ja og at hun var så glad for at flere så hva hun hadde sett. Vi snakket masse og vi har opplevd akkurat det samme. Så fortalte hun om at han voldtok henne på natten etter de hadde vært på byen… dette er noe jeg ikke har fortalt noen, men han gjorde det mot meg også i oktober. Dagen etter spurte jeg han om han husket noe fra kvelden før og han sa nei, så jeg fortalte han alt. Da jeg fortalte om hva han gjorde mot meg på natten knakk vi begge sammen og han beklagde seg så mye og sa han kunne ikke fatte hva som hadde skjedd og at han aldri hadde gjort lignende før. Han skyldte på medisiner. 

jeg har nå endret tankegangen totalt. Jeg er ikke lengre interessert i å få han tilbake og ønsker å holde meg langt unna han. Han blir aldri å få se barnet mitt igjen heller. Jeg innser nå at han har brukt flere måneder på å bryte meg ned sakte men sikkert. Han har fortalt meg hvor bra han og exene hans har hatt det og at det er kun med meg han har hatt konflikter. Han har fått meg til å føle at det er noe galt med meg og at jeg har vært nødt til å jobbe med meg selv hele tiden. 

han virker som klink psykopat/narsisst! Lurt du snakket med denne eksen, stor klem, ta det som en erfaring og lykke til med å komme deg videre.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (3 timer siden):

han virker som klink psykopat/narsisst! Lurt du snakket med denne eksen, stor klem, ta det som en erfaring og lykke til med å komme deg videre.

❤️❤️‍🩹

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 21.25):

Fram til igår var han helt super. At han er iskald er noe nytt og jeg lurer på hva årsaken er

Altså, han oppfører seg som en psykopat. Hold ungen din borte fra dette 🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 82422...cdf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Altså, han oppfører seg som en psykopat. Hold ungen din borte fra dette 🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 82422...cdf

Vi skal aldri tilbake❤️

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se- du er allerede i gang ! Kjør ressursene dine i full gear nå. Spør lege/helsesykepleier/politi , hva som helst om hjelp! Du trenger noen solide rundt deg selv du helt sikkert får det til selv. Og ikke ta kontakt med han igjen. Han er søppel. 

Anonymkode: 2a929...57b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du noen gang tviler på deg selv, kan du se «maid» , en serie om en alenemor. Den fikk meg til å tenke litt på ny som alenemor ass

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Se- du er allerede i gang ! Kjør ressursene dine i full gear nå. Spør lege/helsesykepleier/politi , hva som helst om hjelp! Du trenger noen solide rundt deg selv du helt sikkert får det til selv. Og ikke ta kontakt med han igjen. Han er søppel. 

Første to setningene var veldig motiverende, takk❤️trenger alt jeg kan få nå

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Første to setningene var veldig motiverende, takk❤️trenger alt jeg kan få nå

Så bra 😀😀 Selv om alt føles håpløst nå, og du sikkert kommer til å gråte over livet som ikke ble likevel - opp til flere ganger,  så vit at du får det til. Og at livet kommer til å smile igjen ❤️ Klisje men sant

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dersom du noen gang tviler på deg selv, kan du se «maid» , en serie om en alenemor. Den fikk meg til å tenke litt på ny som alenemor ass

Jeg tenkte også på denne serien når jeg leste tråden! Stå på for deg selv og din datter, ts, dette klarer du ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så utrolig bra at du slapp unna han!! Og du er sterk, du viser handlekraft og dette viser at du vil klare deg bra! 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe mulighet for at du kan få byttet fra kveldsskole til dagtidskole? Det gjorde en i klassen vår, da hun ikke kunne gå på skole på kvelden lengre. Kan du få byttet leilighet dersom det blir umulig for dere å bo der dere er nå? 

Dersom du flytter tilbake til hjemstedet ditt, hadde jeg hørt om muligheten for å bli overført til en klasse der. Dersom det er voksenopplæring, tar du bare kontakt med fylkeskommunen. IKKE la denne møkkamannen ødelegge noe mer for deg enn han allerede har gjort! Jeg vet det ikke føles sånn ut nå, men livet ditt er ikke ødelagt, og det er heller ikke over. Og du skal med tid og stunder klare deg gjennom skolen, tenk på hvor godt det har vært for deg, og hvor bra du har følt deg etter at du startet. Ta også kontakt med skolen/læreren slik at de vet hvorfor du er fraværende for øyeblikket, slik at de ikke tror du bare har sluttet uten å gi beskjed (Dersom du blir lenge borte). 

Jeg heier på deg, og sender deg en god klem ❤️

Anonymkode: 7090b...456

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...