Gå til innhold

Er det flaut å ha startlån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jane78 skrev (18 timer siden):

Lavere er den definitivt, husbanken ligger nært styringsrenten. Det gjør ikke renten i feks DNB. 

Jaha? 4,5 har jeg på mitt husbanklån, bundet. Flytende er høyere.

Anonymkode: 809d5...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dere som har fått startlån gjennom husbanken, synes dere det er flaut å fortelle det til andre eller er det helt greit? Jeg har selv startlån og kjenner at jeg synes det er litt flaut at jeg ikke fikk lån i vanlig bank, så er bare mine nærmeste som vet det.

Anonymkode: da7a2...b26

Det er ingen som noengang har spurt meg om "hva slags boliglån har du egentlig?". Og jeg har heller ikke følt behov for å fortelle noen at "hør her, jeg har lån i helt vanlig bank, er ikke det interessant å få vite?!?".

Eneste gangene jeg har svart på spørsmål om hvilken bank jeg har boliglån i, er sånne spørretråder her på Kvinneguiden. Det er Bulder Bank svarer jeg da. Ingen i mitt virkelige liv har noengang spurt.

Det er ingenting du trenger å gå rundt og tenke på - folk behøver ikke vite HVA SLAGS lån du har, heller ikke hvor lånet er gitt. Med mindre noen spør direkte hvilken bank du har boliglånet i da. Men nordmenn generelt pleier ikke å gå rundt og spørre ut folk om andres økonomiske anliggender. Eller gjør folk du kjenner det!?? 🤨

Så ta det med ro. Ingen trenger å vite det, om du synes det er litt flaut. Det er det forøvrig ikke.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Det er ingen som noengang har spurt meg om "hva slags boliglån har du egentlig?". Og jeg har heller ikke følt behov for å fortelle noen at "hør her, jeg har lån i helt vanlig bank, er ikke det interessant å få vite?!?".

Eneste gangene jeg har svart på spørsmål om hvilken bank jeg har boliglån i, er sånne spørretråder her på Kvinneguiden. Det er Bulder Bank svarer jeg da. Ingen i mitt virkelige liv har noengang spurt.

Det er ingenting du trenger å gå rundt og tenke på - folk behøver ikke vite HVA SLAGS lån du har, heller ikke hvor lånet er gitt. Med mindre noen spør direkte hvilken bank du har boliglånet i da. Men nordmenn generelt pleier ikke å gå rundt og spørre ut folk om andres økonomiske anliggender. Eller gjør folk du kjenner det!?? 🤨

Så ta det med ro. Ingen trenger å vite det, om du synes det er litt flaut. Det er det forøvrig ikke.

jeg er ganske enig i dette, det er svært sjelden jeg har opplevd å bli spurt om hvor jeg har boliglån, noe jeg forøvrig har hatt siden midten av 90-tallet. Det hender jeg ubedt kommer med informasjonen om jeg er i en samtale eller diskusjon, f.eks på jobb, der andre diskuterer boliglån, typisk nok gjerne unge kollegaer som skal kjøpe sin første bolig. Men jeg kan ikke huske at noen har spurt meg direkte, faktisk. På 30 år! :fnise: 

Anonymkode: bf534...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...