Gå til innhold

Begravelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er skilt fra tidligere partner, en som du har unge voksne barn med. Det er mange år siden dere gikk fra hverandre, og du har ikke kontakt med hverken eks eller eks svigerfamilien. Du har fått ny partner, som du bor sammen med, som har blitt nær dine barn. Ny partner har ikke møtt eks eller eks svigerfamilien da de var litt negative til nye partner fra start av. 

Hvis eks eller noen i eks svigerfamilien dør, går du da i begravelsen? Og ny partner , skal h*n taes med i begravelsen?

Om man blir med i begravelsen uten ny partner, skal man da sette seg langt bak i kirken, eller sammen med de som er der som tilhører eks svigerfamilien?

Hva tenker du? Erfaring?

Anonymkode: 31c02...549

Ja, jeg var i begravelsen til  ekssvigermor, men hadde selvsagt ikke ny mann med. Jeg satt langt bak i kirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig hadde jeg verken ville hatt med ny partner, eller vært den nye partneren som ble tatt med. Unntaket ville vært om partner, eller jeg (som den nye partneren) kjente avdøde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg og eks et dårlig forhold men vi har voksne barn. Om noen i hans familie døde hadde nok jeg og ungene dukket opp. Min nye mann hadde blitt hjemme da han ikke har noen relasjon til avdøde. Det er heller ikke tid og sted for å introdusere et nytt menneske til en familie i sorg. 

Begravelse er sårbart og vondt og vanskelig for de nærmeste. Da vil man helst ikke ha tilskuere som ikke en gang hadde en relasjon til den døde. 

Anonymkode: ba02f...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min eks flyttet fra hverandre for 13 år siden. Det var et ukompisert brudd, og vi har hatt grei kontakt omkring barna i ettertid. Mine daværende svigerforeldre har ikke pratet med meg etterpå, og hilser knapt når vi møtes. Våre felles barn er voksne, vi har begge nye partnere og nye liv. Men jeg har alltid tenkt at om mine svigerforeldre går bort så vil jeg av respekt for dem, min eks, og mine barn, stilt i deres begravelse, uavhengig av deres oppførsel mot meg. 

Jeg mistet min far nå i høst, og min eks kom i hans begravelse, noe jeg satte utrolig stor pris på.  

Anonymkode: cce7e...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...