AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Vi ble sammen kort tid etter bruddet deres. Det var følelser som utviklet seg over tid, men han valgte å avslutte med henne før noe skjedde fysisk mellom oss. Anyway. Jeg forstår at hun er sur og lei seg for dette, men i tillegg til å ha baksnakket meg i hele bygda, fått sine barn til å gjøre mine barn utestengt osv, har hun nå fått sin sykepleiervenninne til å sjekke min journal. Hun jobber der jeg har min fastlege. Jeg får høre små drypp fra typen min at hun kommer med stikk som: Åja, hun bruker medisiner for bipolar lidelse, åja, hun var å tok blodprøver, er hun gravid? Osv... Så mistanken er stor. Hva gjør jeg? Jeg kan jo ikke bevise noe... Anonymkode: f1914...dad 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Med mindre denne venninnen kan forklare hvorfor det har vært nødvendig for henne å sjekke journalen din så har hun jo et lite problem. Det er ikke sånn at man har lov til å bare se på andres journaler sånn helt uten videre. Anonymkode: 1e0ed...11f 16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Du melder i fra om mistanken til arbeidsgiver og minner dem om plikten til å sjekke om medarbeiderne gjør urettmessige oppslag. Har hun gjort det skal det meldes til helsetilsyn og potensielt politiet. Du har krav på både journalutskrift og utskrift av logg over oppslag i din journal. Anonymkode: 4d7f7...465 20 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Kan man ikke sjekke oppslag i journalen på Helsenorge? Anonymkode: bbe95...ae0 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Du kan logge deg inn på Helsenorge for å sjekke hvem som har åpnet din journal. Gå gjennom denne i tidsrommet det gjelder, og etterspør forklaring på det som eventuelt ikke stemmer overens med dine legetimer etc. Det kan hende venninnen har fått en kollega til å sjekke for seg, for å forsøke å skjule sine spor, men du vil kunne legge to og to sammen utifra dine egne legetimer. Det er ingen grunn til at noen skulle åpnet din journal utenom i forbindelse med dine eventuelle timer. Hvis det stemmer, håper jeg at du rapporterer det inn, for det er en STOR sak, og absolutt ikke greit. Anonymkode: 7fe47...99f 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med mindre denne venninnen kan forklare hvorfor det har vært nødvendig for henne å sjekke journalen din så har hun jo et lite problem. Det er ikke sånn at man har lov til å bare se på andres journaler sånn helt uten videre. Anonymkode: 1e0ed...11f Hun har vel et problem uansett. For selv om venninne har en rettmessig grunn til å gå inn på journalen har hun ikke lov til å dele hva som står i den. Jeg hadde meldt det inn til hennes arbeidsgiver og satt de som er over dem igjen som kopi på mailen. Hadde da også bedt om tilbakemelding på hvordan det blir håndtert videre. Anonymkode: 8111e...00b 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Dette må du melde fra om, helsedata skal beskyttes strengt. Alle som går i din journal, skal ha det som heter «tjenstlig behov» for å lese. Det er ikke lov å lese om venner og kjente for gøy. Dette er så strengt, at datasystemene som journalene ligger i faktisk logger hvem har vært inne, når, og hva de har sett. Altså ikke bare om de har vært inne, men hvilke deler de har lest. Du har krav på innsyn i hvem som har vært i din journal. Og hvis noen har vært urettmessig inne, så klager du. De som tar seg til rette slik, mister stort sett jobben. Med rette. Som sykepleier kan hun reglene godt, så dette fortjener hun isåfall. Anonymkode: 9929c...8a0 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Dette bør meldes fra om. Jobber innen helse selv, og dette slås hardt ned på, og det bør det. Hvis ikke hun har behandlet deg, skulle hun ikke slått opp i din journal. Hvor så du at det var gjort? Anonymkode: 27234...bbb 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du kan logge deg inn på Helsenorge for å sjekke hvem som har åpnet din journal. Gå gjennom denne i tidsrommet det gjelder, og etterspør forklaring på det som eventuelt ikke stemmer overens med dine legetimer etc. Det kan hende venninnen har fått en kollega til å sjekke for seg, for å forsøke å skjule sine spor, men du vil kunne legge to og to sammen utifra dine egne legetimer. Det er ingen grunn til at noen skulle åpnet din journal utenom i forbindelse med dine eventuelle timer. Hvis det stemmer, håper jeg at du rapporterer det inn, for det er en STOR sak, og absolutt ikke greit. Anonymkode: 7fe47...99f Genialt, visste ikke at dette gikk an! Snublet over denne tråden ved en tilfeldighet, og nå har jeg sjekka både innhold i egen journal og at ingen har snoka i den 😄 TS: logg inn på helsenorge, skriv "journal" i søkefeltet, så klikker du deg videre inn på journalen din og hvem som har benyttet tilgangen! Anonymkode: 7db47...0ec 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Å snoke i journal er oppsigelsesgrunn. Det er noen sykepleiere som i løpet av de siste årene har mistet jobben pga det. Sjekk logg på helenorge, så ser du. Sykepleiervenninnen er jo stokk dum hvis hun har gjort det. Alle helsepersonell vet det logges. I mange systemer må man til og med skrive begrunnelse for å åpne journal hvor man ikke har behandlingsansvar Anonymkode: 53a04...9ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du melder i fra om mistanken til arbeidsgiver og minner dem om plikten til å sjekke om medarbeiderne gjør urettmessige oppslag. Har hun gjort det skal det meldes til helsetilsyn og potensielt politiet. Du har krav på både journalutskrift og utskrift av logg over oppslag i din journal. Anonymkode: 4d7f7...465 Er det ikke kun på sykehus osv du kan se journal fra på Helsenorge? Altså ikke hovedjournal. Ts Anonymkode: f1914...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det ikke kun på sykehus osv du kan se journal fra på Helsenorge? Altså ikke hovedjournal. Ts Anonymkode: f1914...dad Du kan be om logg fra fastlegens journal også. Snakk med sekretær om det Anonymkode: 53a04...9ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden En ting er å snoke i journal, det er mer enn ille nok og oppsigelsesgrunn, men å referere innholdet videre til bekjente?? Det er brudd på taushetsplikten og helt horribelt. At hun tør? Hun må jo være stokk dum. Anonymkode: 23f19...ead 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Det hadde jeg anmeldt første gang jeg fikk høre det. Det er lovbrudd x2 (både å sjekke og å fortelle det videre). Hadde ikke nølt et sekund, her må du sette grenser for deg selv! Anonymkode: be2c4...cf7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi ble sammen kort tid etter bruddet deres. Det var følelser som utviklet seg over tid, men han valgte å avslutte med henne før noe skjedde fysisk mellom oss. Anyway. Jeg forstår at hun er sur og lei seg for dette, men i tillegg til å ha baksnakket meg i hele bygda, fått sine barn til å gjøre mine barn utestengt osv, har hun nå fått sin sykepleiervenninne til å sjekke min journal. Hun jobber der jeg har min fastlege. Jeg får høre små drypp fra typen min at hun kommer med stikk som: Åja, hun bruker medisiner for bipolar lidelse, åja, hun var å tok blodprøver, er hun gravid? Osv... Så mistanken er stor. Hva gjør jeg? Jeg kan jo ikke bevise noe... Anonymkode: f1914...dad Hvordan bet du at denne personen har snorket i din journal? Og legekontoret ditt sitt journalsystem? Anonymkode: 364e9...1da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det ikke kun på sykehus osv du kan se journal fra på Helsenorge? Altså ikke hovedjournal. Ts Anonymkode: f1914...dad Har du vært inne på helsenorge og sjekket enda? Da får du svaret på at du kan se det uansett hvor helsepersonell har logget seg inn fra. Hos meg står det både fastlege og vikarlege og DPS når de har logget seg inn. Så jo, det skal stå på helsenorge under journal dersom noen har vært inne og snoket. Og dersom du har vært inne og sjekket og det ikke står noe der, så er det kjæresten din som juger til deg. Jeg håper ikke kjæresten din juger til deg, men jeg håper ikke dette er sant allikevel, for det er ganske alvorlig at denne personen har logget seg inn på deg og så fortalt videre til en utenforstående hva som står der. Anonymkode: 84524...cb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Ta skjermbilde av innloggingen hennes som bevis. Anonymkode: 6bc42...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Genialt, visste ikke at dette gikk an! Snublet over denne tråden ved en tilfeldighet, og nå har jeg sjekka både innhold i egen journal og at ingen har snoka i den 😄 TS: logg inn på helsenorge, skriv "journal" i søkefeltet, så klikker du deg videre inn på journalen din og hvem som har benyttet tilgangen! Anonymkode: 7db47...0ec Legekontoret logger inn på helsenorge. Anonymkode: f8588...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du vært inne på helsenorge og sjekket enda? Da får du svaret på at du kan se det uansett hvor helsepersonell har logget seg inn fra. Hos meg står det både fastlege og vikarlege og DPS når de har logget seg inn. Så jo, det skal stå på helsenorge under journal dersom noen har vært inne og snoket. Er du sikker på dette? I min helsejournal er det kun sykehuspersonell som er oppført logget inn. Anonymkode: fee17...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden På Helsenorge kan du kun se hvem som har vært inne og sett på din kjernejournal på Helsenorge. Du kan ikke se alle som har vært inne og sett på din journal på det systemet som fastlegen din bruker. Anonymkode: cc124...482 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå