Gå til innhold

Megler mener det ikke er noe vits i å sette opp fellesvisninger.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han mener at noen kontakter han hvis de er interessert i boligen. Er dette vanlig? Jeg har hatt tre visninger til nå. Megler var på første visning, de to andre har jeg tatt iniativ til og holdt selv. Boligen har ligget ute i ca 2 mnd. 

Anonymkode: f97f7...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han mener at noen kontakter han hvis de er interessert i boligen. Er dette vanlig? Jeg har hatt tre visninger til nå. Megler var på første visning, de to andre har jeg tatt iniativ til og holdt selv. Boligen har ligget ute i ca 2 mnd. 

Boligen har vært til salgs i ca3 måneder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med megler. Vent å se. Du må ha is i magen, og mulig etter hvert gå ned i pris.

Anonymkode: 43af6...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med megler.

Hun som endte opp med å kjøpe min forrige leilighet hadde ikke likt den på bildene, men tok turen innom da det uansett var fellesvisning. Falt pladask. Ga 350 000 over takst. 

Mange er også litt forsiktige av seg, liker ikke direkte dialog. Og liker i alle fall ikke å ha fokuset alene på visning - en stor trygghet å møte opp med mange andre.

Men etter tre måneder er det dessverre utfordrende uansett. De leiligheten kunne vært aktuell for har begynt å tenke at det er noe feil med den, i og med at ingen vil ha den. 

Anonymkode: 0c19b...bd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har visst blitt vanlig, ja. Vi hadde en fellesvisning der det kom 1, på følgende visninger kom det ingen. I tillegg måtte vi betale ekstra for å ha visninger på kveldstid, som gjerne er da folk kan. Hadde noen kveldsvisninger på egenhånd uten megler, men det kom ingen verken på dag eller kveld. Til slutt var det en som ringte og ville ha visning på kort varsel, og han kjøpte den. Ble naturlig nok godt under prisantydning, siden det var bud uten konkurranse.

Anonymkode: f7145...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil du få ulike svar, avhengig av hvem du spør. Og noen fasit finner du neppe. Jeg heller nok imot at megler har rett. To måneder er ikke lenge. Har fulgt med i boligmarkedet i Oslo i mange år, og mange ligger ute mye lenger enn det, med unntak av de med svært attraktiv beliggenhet (innenfor ring 2).

Anonymkode: 1cb30...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange har vært på visningene? Har du fått mange bud du har avvist?

Når jeg skulle kjøpe, og vurderte boliger som hadde ligget ute en stund, så sjekket jeg antall avholdte visninger. Hadde det vært 4-5 visninger så orket jeg ikke dra å se. Jo flere visninger som var avholdt uten at boligen var solgt gir en sterk indikasjon om at potensielle kjøpere ser ulike feil og mangler som gjør boligen mindre attraktiv, og da blir jeg skeptisk til hva de har sett som jeg kanskje ikke ser.

Anonymkode: 9eb42...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at en del meglere tenker slik, men personlig synes jeg det er idioti for å være ærlig. 2 av de 3 siste boligene jeg kjøpte, ville jeg ikke dratt på visning på om det ikke hadde vært fellesvisning. Har man fellesvisninger, så har man også en klar dato som potensielle kjøpere kan forholde seg til ifht når budrunde kan starte - det øker sjansen for budkrig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med megler. Hos naboen var det 25 personer på fellesvisning i en leilighet som var alt annet enn veldig attraktiv ved første øyekast. Dødsbo, behov for mye oppussing, både bad og kjøkken mm. Ikke var den enormt billig heller og det lå flere tilsvarende leiligheter ute til salgs i nabolaget på tidspunktet.

Nabolaget er ikke engang veldig hett, det er groruddalen og her er MYE til salgs nå.

Anonymkode: f20ed...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en påmeldt på første visning. Det kom ingen på andre visning, og en på tredje visning. 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Når jeg skulle kjøpe, og vurderte boliger som hadde ligget ute en stund, så sjekket jeg antall avholdte visninger. Hadde det vært 4-5 visninger så orket jeg ikke dra å se. Jo flere visninger som var avholdt uten at boligen var solgt gir en sterk indikasjon om at potensielle kjøpere ser ulike feil og mangler som gjør boligen mindre attraktiv, og da blir jeg skeptisk til hva de har sett som jeg kanskje ikke ser.

Hvor ser man antall avholdte visninger? Hvis det er snakk om fellesvisninger trenger det ikke å ha kommet noen, så betyr ikke at de ser negative ting på visning. Vet det ikke bare er vi som har opplevd å sette opp flere fellesvisninger uten besøk. I tillegg kan folk ha vært på visning, men de har ikke råd før de får solgt sin egen bolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 15.35):

Det var en påmeldt på første visning. Det kom ingen på andre visning, og en på tredje visning. 😐

Da er det veldig lite interesse rundt boligen. 
Er den priset riktig? Er det gode nok bilder? 
Har du vurdert trekke den fra markedet nå, og vente til etter jul? 
Hva sier megler kan være årsaken til den manglende interessen? 
Og hvor mange visninger har du inkludert i meglerpakke? 

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 16.10):

Hvor ser man antall avholdte visninger? Hvis det er snakk om fellesvisninger trenger det ikke å ha kommet noen, så betyr ikke at de ser negative ting på visning. Vet det ikke bare er vi som har opplevd å sette opp flere fellesvisninger uten besøk. I tillegg kan folk ha vært på visning, men de har ikke råd før de får solgt sin egen bolig. 

Jeg fulgte med på markedet, og kontaktet eventuelt megler for å sjekke hvis boligen hadde ligget ute lenge. 
Hvis man avholder flere visninger og det ikke kommer noen, og heller ingen tar kontakt med megler, så gir det også en god indikasjon på at det er en bolig som ikke er spesielt attraktiv. 
Da må man heller se på hvorfor ingen er interessert, det nytter ikke bare kjøre på med visning etter visning etter visning når det ikke er interesse for boligen. 

Hvis noen har vært på en visning og er interessert men ikke har finansieringen i orden, så venter de neppe på neste fellesvisning før de viser interesse når finansieringen er i boks. Da ber man jo om en potensiell budrunde og høyere pris, enn om man kontakter megler direkte og takker for forrige visning og ber om privatvisning, eller legger inn bud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fulgte med på markedet, og kontaktet eventuelt megler for å sjekke hvis boligen hadde ligget ute lenge. 
Hvis man avholder flere visninger og det ikke kommer noen, og heller ingen tar kontakt med megler, så gir det også en god indikasjon på at det er en bolig som ikke er spesielt attraktiv. 
Da må man heller se på hvorfor ingen er interessert, det nytter ikke bare kjøre på med visning etter visning etter visning når det ikke er interesse for boligen. 

Det er ikke alltid den enkelte boligen det er noe i veien med. For oss handlet det i hovedsak om lokasjon. For å svare på de spørsmålene du stilte en annen: 

Er den priset riktig? Er det gode nok bilder? 
I dagens marked var det priset for høyt, vi måtte ned noen hundre tusen. Bildene var bra.

Har du vurdert trekke den fra markedet nå, og vente til etter jul?
Det vurderte vi, men da måtte vi blant annet hatt ny tilstandsrapport som det var lang ventetid på. Så vi hadde risikert å først komme inn igjen på markedet når et eventuelt vårlig rush var over. Nå er vi fornøyd med å få solgt, ingen vet sikkert om vi kunne fått mer til våren.

Hva sier megler kan være årsaken til den manglende interessen?
Lokasjon, helt dødt i hele området. De samme boligene lå ute måned etter måned, og kun vi/de som har gått ned i pris får solgt.

Og hvor mange visninger har du inkludert i meglerpakke? 
Megler hadde den første visningen og vi tok resten selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...