Gå til innhold

Kvinners respekt for menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvordan står det til med kvinners respekt for menn? Leser stadig at kvinner ser etter en mann de kan ha respekt for. Betyr dere at dere på generelt grunnlag ikke har noe respekt for menn i utgangspunktet? 

Anonymkode: 14a5b...70d

Det er forskjell på å ha respekt for mennesker generelt, og hva man respekterer i en partner.

For eksempel, jeg respekterer menn og kvinner som lever utsvevende liv med rus og fest. Men om min partner hadde levd slik, hadde jeg mistet respekten for ham/henne. Det handler enkelt og greit om hvordan jeg ønsker å leve mitt liv, og jeg har behov for en partner med like verdier.

Det betyr på ingen måte at jeg har mindre respekt for partyløver generelt, men jeg kan ikke være sammen med en sånn person. 

På samme måte har jeg full respekt for menn og kvinner som ikke gjør husarbeid, men min partner kan ikke være slik.

Tror alle, uavhengig av kjønn, har slike grenser for seg selv. 

Anonymkode: da9d3...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor skal jeg respektere ukjente mennesker, uansett kjønn? Respekt må fortjenes. Jeg har ingen formening om menn i utgangspunktet. Jeg har mannlige kolleger, venner og slektninger som jeg respekterer. Det er også en del jeg ikke respekterer. For meg går respekt på å være et redelig menneske. 

Anonymkode: da773...973

Ah…. du er en av disse som sniker i kø og begrunner det med at du ikke kjenner dem😱

Anonymkode: 3b743...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men eg er litt redd menn. Fordi ukjente menn har kløpet meg i baken på vei ut av kjøpesenter som 14 åring. Fordi kollegaer har tråkka over grenser. Eg er skeptisk til menn.

Forholder meg ellers ganske nøytral til kvinner. 

Anonymkode: e5e24...870

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...