nordlending Skrevet 6 timer siden #81 Del Skrevet 6 timer siden Det høres ut som språkkravet deres er type morsmål/flytende, men at dere har ansatt noen som snakker svært gebrokkent. Hvordan i all verden kunne denne personen bli innstilt som nr. 1, med et så stort avvik? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 6 timer siden #82 Del Skrevet 6 timer siden nordlending skrev (1 minutt siden): Det høres ut som språkkravet deres er type morsmål/flytende, men at dere har ansatt noen som snakker svært gebrokkent. Hvordan i all verden kunne denne personen bli innstilt som nr. 1, med et så stort avvik? Og det ble heller ikke oppdaget i prøvetiden... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #83 Del Skrevet 6 timer siden Jeg forstår ikke helt reaksjonene her. Er det helt utenkelig for folk at ikke alle passer inn i alle arbeidsplasser? Hos oss har vi plenty av feilslåtte ansettelser. Folk som har fine utdannelser og gode papirer, men som faller helt gjennom når det brenner på dass. Anonymkode: 9077f...5da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #84 Del Skrevet 6 timer siden nordlending skrev (11 minutter siden): Det høres ut som språkkravet deres er type morsmål/flytende, men at dere har ansatt noen som snakker svært gebrokkent. Hvordan i all verden kunne denne personen bli innstilt som nr. 1, med et så stort avvik? Gebrokkent, fører til skepsis. Kristin70 skrev (9 minutter siden): Og det ble heller ikke oppdaget i prøvetiden... Vet ikke om det var prøvetid eller ikke. Anonymkode: 5a5ca...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #85 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår ikke helt reaksjonene her. Er det helt utenkelig for folk at ikke alle passer inn i alle arbeidsplasser? Hos oss har vi plenty av feilslåtte ansettelser. Folk som har fine utdannelser og gode papirer, men som faller helt gjennom når det brenner på dass. Anonymkode: 9077f...5da Ja, rart i grunn at det er så vanskelig å skjønne, men er kanskje mange som selv har slitt i arbeidslivet. Det mest spesielle er at så mange tror at høyden er en faktor her. Anonymkode: 5a5ca...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #86 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gebrokkent, fører til skepsis. Anonymkode: 5a5ca...aad Hvis dette var en stilling hvor flytende, godt norsk språk er viktig, hvorfor i alle dager ble en som snakker gebrokkent ansatt? Her er det vedkommende i denne ansettelsesprosessen som har feilet. Det burde da også være den personen som tok ansvar for egne feil ved å være den som tar samtalen med den nyansatte. Anonymkode: 7ae3e...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 6 timer siden #87 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gebrokkent, fører til skepsis. Vet ikke om det var prøvetid eller ikke. Anonymkode: 5a5ca...aad Jeg har virkelig problemer med å tro på denne historien. Dere tenker å gi en ansatt en skriftlig advarsel på grunn av språkproblemer da han snakker gebrokkent, ble ikke dette oppdaget på intervju? Du vet ikke om han har hatt prøvetid eller ikke, har du sett arbeidskontrakten hans? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #88 Del Skrevet 6 timer siden Så utrolig uprofesjonelt å legge ut om dette på et offentlig forum! Anonymkode: 46ab5...f93 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #89 Del Skrevet 6 timer siden Har du hatt tid i dag til å gi denne beryktede advarsel? Eller bare på KG for å få støtte til den svake salen din? Fiske etter informasjon... Anonymkode: 4938e...ac4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #90 Del Skrevet 6 timer siden her er det bare to løsninger, enten får denne uheldige feilansatte arbeideren sparken, eller så klarer denne personen å finne rettighetene sine, og blir forfremmet til nestnestleder, og får ansvaret for nestlederens tabber i fremtiden, og slik går nå dagan! Anonymkode: 8e888...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #91 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjefens løpegutt... Anonymkode: d8335...fb6 Ja haha, gratulerer med jobben som sjefens løpejente! Anonymkode: 4938e...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #92 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg forstår ikke helt reaksjonene her. Er det helt utenkelig for folk at ikke alle passer inn i alle arbeidsplasser? Hos oss har vi plenty av feilslåtte ansettelser. Folk som har fine utdannelser og gode papirer, men som faller helt gjennom når det brenner på dass. Anonymkode: 9077f...5da Og du kommer fra erfarings bakgrunn fra et sted der ingenting gjøres så godt fra bunnen av at det sannsynligvis brenner på dassen hele tiden!! Ingen har heller tid til å gjøre noe med nien rotårsaker, fordi dassen tar stadig fyr!!! Anonymkode: 4938e...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #93 Del Skrevet 5 timer siden Hahah for et opplegg, antar dette er samme bedriften hvor samtlige "ledere" førte lønn i øst å gever uten om at det var enighet hverken i ledergruppen eller med ansatte. Ørt å førti tråder om denne bedriften her inne fra en med "lederstilling". Alltid like kaotiske forhold, sannsynligvis like greit å melde oppbud. Anonymkode: efb7b...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #94 Del Skrevet 5 timer siden Anonymkode: efb7b...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #95 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det sto ingenting om uføre i det du siterte. Allikevel så handler det om oppsigelse av en person grunnet høyde, språk og muligens lav produktivitet. Det sier en del om hvor iskaldt og vanskelig arbeidslivet har blitt, som igjen sier noe om hvorfor flere ender uten inntektsevne. Arbeidsplassen har plikt til og tilrettelegge, men gir faen og prøver og skvise ut personen. Hvis firmaet lykkes er nok turen til nav kort for dette mennesket som tydeligvis vil jobbe. Og jeg håper virkelig at dette firmaet får en smekk. Anonymkode: 4fe6c...fbd Det er det som skjer med de som ikke er istand til å jobbe; de blir uføre. Det var temmelig åpenbart at det var det det ble siktet til i det opprinnelige innlegget. Resten er ikke relatert til det jeg snakker om i det hele tatt, så det ser jeg ingen grunn til å kommentere. Anonymkode: f0079...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #96 Del Skrevet 5 timer siden Herlig. Du hører ut som en sjef jeg hadde for noen år siden, og det er ikke et kompliment for å si det sånn. Lurer på hva slike ledere indirekte koster samfunnet når de lemper "problemet " over på andre når de ikke gidder arbeidstakere som ikke passer inn. Hvorfor ansette noen som ikke har kvalifikasjoner dere trenger. Det er å holde folk for narr Anonymkode: bd02b...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #97 Del Skrevet 5 timer siden Høres ut som om du og resten av ledelsen er litt inkompetente. Det kjøres ikke en oppsigelsesprosess med skriftlig advarsel osv hvis bedriften har gjort feil og medarbeideren gjør sitt beste. Da kjører dere en samtale om at medarbeideren skal frivillig slutte mot en sluttpakke/kompensasjon. Er språk så viktig så ville dette vært avdekket på intervjuet og ikke etter en lengre periode i selskapet. Så her kommer dere dessverre ingen vei, og det er ditt problem og du kan ikke legge det over eller skylde på tidligere og/eller andre ledere. Stå i det, det er det du er ansatt for. Hilsen en avdelingsdirektør i en større virksomhet Anonymkode: d56c4...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 4 timer siden #98 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bare anser det som usannsynlig. Jeg trenger egentlig ikke å informere om rettigheter i forbindelse med at jeg gir skriftlig advarsel, jeg må bare avklare at man ikke er tvunget til å signere (det sier jeg dersom vedkommende spør). Men hvis vedkommende spør om prosessen videre, så kan jeg nevne drøftelsesmøte og at man har rett til å ha med seg noen. Anonymkode: 5a5ca...aad Du er pliktig jo. Les deg opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #99 Del Skrevet 34 minutter siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det virker helt urealistisk at språkopplæring vil ha tilstrekkelig nytte iløpet av 2025. Jeg vet om folk som har bodd i Norge i flere tiår som heller ikke ville vært kvalifisert til å jobbe hos oss pga språklige evner (pga utenlandsk opprinnelse, ikke pga dysleksi etc). Vedkommende er allerede satt til å jobbe med det enkleste prosjektet, det fungerer bare ikke og er grunnlaget for advarselen. Vi har ikke andre arbeidsoppgaver til vedkommende, vi kan kun tilby åpenbart vanskeligere arbeid, og vi har faktisk testet ut det nå nylig. Anonymkode: 5a5ca...aad Igjen viser du helt tydelig at du har sterk motvilje, og at du ikke er interessert i å prøve tilpasse, du har bestemt deg. Og igjen, dere må dokumentere at språkopplæring er forsøkt uten hell. Skjønner du ikke at det ligger ett sterkt krav til dokumentasjon om utprøvd tilrettelegging fra deres side?? Det virker som du har en sterk personlig agenda mot denne ansatte. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har en såpass spesiell "struktur" at det ikke er sikkert at AMU får greie på dette, og hvis vedkommende sies opp tviler jeg også på at AMU får greie på det. Ja, vi har en jobb å gjøre når vi ansetter. Den som nylig har fått oppgaven ser ut til å ha forstått alvoret og ansetter ikke folk av medlidenhet, at man tror at ting vil endre seg drastisk om de bare får sjansen osv. Vedkommende er en litt mer "brutal" type, ikke så soft som den andre. Anonymkode: 5a5ca...aad Du er virkelig langt ute på viddene. Dere SKAL varsle AMU når dere går til de stegene dere gjør her. Dere, som i ledelsen, skal varsle AMU. Dere skal også informere den ansatte om rettighetene til å ta med seg tillitsvalgt, verneombud eller andre til alle møter dere kaller inn til. Men for deres del ville jeg ikke vært redd for AMU, det du legger frem her, og i tidligere tråder er såpass alvorlige og grove feil at fagforening og Arbeidstilsynet bør varsles. Jeg har vært i fagforening i mange år, og jeg har aldri tidligere hørt om ledere som legger ut så mye åpent på ett forum der det beskrives direkte mobbing og utpressing av ansatte, og så lite forståelse for arbeidsmiljøloven. Måten du beskriver dere går frem for å kvitte dere med ansatte på er virkelig ikke greit. Anonymkode: 20f24...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden #100 Del Skrevet 27 minutter siden Hvorfor ser dere ikke vedkommende an i den 6mnd lange prøvetiden om egner seg? Du kan vel også si til din leder at du har jo bedre relasjon til personen, så mener det er best om du tar denne. Anonymkode: a35ed...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå