AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Som isåfall blir første gang for min del. Det er en feilansettelse, og jeg tror det er personen som ansatte vedkommende som først ba meg, eller oss andre, om å ta en prat om at vedkommende ikke lever opp til forventningene. Jeg tok den jobben, som gikk greit. Neste steg nå er skriftlig advarsel, den skriftlige advarselen innebærer nok også en prat med vedkommende, så dette er ikke særlig ålreit. Særlig ille når vedkommende tilsynelatende gjør sitt beste, men som sagt er en feilansettelse. Det er så åpenbart som at man helst bør være minst 180 cm høy for å mestre jobben, men at vedkommende er 160 cm og da blir det vanskelig å få gjennomført arbeidsoppgavene på en effektiv måte. Det er ikke det som er problemstillingen, men det er omtrent like håpløst som det. Så jeg må hanskes med dette fordi den som ansatte vedkommende gjorde en åpenbar feil. Vi har egentlig ansatt altfor mange som ikke mestrer jobben, folk som ikke får jobb andre steder og som vi liksom skal gi en sjanse osv. Jeg tenker egentlig at den som tabbet seg ut bør ta drittjobben, men slik jeg forstår det er det lederen min som gjorde feilen og jeg kan ikke bare si "dette får du ordne opp i selv". Vi kjører en prosess for å få vedkommende ut av virksomheten. Jeg har allerede en hektisk dag foran meg og så får jeg dette i fanget. Vi er to ledere på jobben i dag og den andre har oppgaver som har høyere pri enn mine, så da blir det meg om advarselen skal gis i dag. Anonymkode: 5a5ca...aad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi kjører en prosess for å få vedkommende ut av virksomheten. 🤮 Anonymkode: feceb...1c3 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Det blir vanskelig å mene noe om dette når vi ikke får vite den reelle problemstillingen. Om saken hadde vært det høydeproblemet du bruker som eksempel hadde det vært arbeidsgiver som var pliktig til å tilrettelegge for den ansatte. For at advarsler skal kunne gis må det jo være den ansatte som gjør feil med vilje. Er det uvitenhet eller manglende evne av andre grunner skal arbeidsgiver gi bedre opplæring og tilrettelegging. Anonymkode: 44ac0...1d8 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Hva ønsker du å få ut av innlegget ditt? 12 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delias Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som isåfall blir første gang for min del. Det er en feilansettelse, og jeg tror det er personen som ansatte vedkommende som først ba meg, eller oss andre, om å ta en prat om at vedkommende ikke lever opp til forventningene. Jeg tok den jobben, som gikk greit. Neste steg nå er skriftlig advarsel, den skriftlige advarselen innebærer nok også en prat med vedkommende, så dette er ikke særlig ålreit. Særlig ille når vedkommende tilsynelatende gjør sitt beste, men som sagt er en feilansettelse. Det er så åpenbart som at man helst bør være minst 180 cm høy for å mestre jobben, men at vedkommende er 160 cm og da blir det vanskelig å få gjennomført arbeidsoppgavene på en effektiv måte. Det er ikke det som er problemstillingen, men det er omtrent like håpløst som det. Så jeg må hanskes med dette fordi den som ansatte vedkommende gjorde en åpenbar feil. Vi har egentlig ansatt altfor mange som ikke mestrer jobben, folk som ikke får jobb andre steder og som vi liksom skal gi en sjanse osv. Jeg tenker egentlig at den som tabbet seg ut bør ta drittjobben, men slik jeg forstår det er det lederen min som gjorde feilen og jeg kan ikke bare si "dette får du ordne opp i selv". Vi kjører en prosess for å få vedkommende ut av virksomheten. Jeg har allerede en hektisk dag foran meg og så får jeg dette i fanget. Vi er to ledere på jobben i dag og den andre har oppgaver som har høyere pri enn mine, så da blir det meg om advarselen skal gis i dag. Anonymkode: 5a5ca...aad Det er deres problem. Da må dere eventuelt tilrettelegge. Folk skal ikke få advarsler og sparken grunnet bedriften sin feil. 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor kjøper du ikke en gardintrapp til vedkommende? Og håper vedkommende saksøker deg for å diskriminere på høyde. Anonymkode: d8335...fb6 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Så planen er å presse ut en god medarbeider fordi vedkommende et for kort? Så dere ikke høyden under intervjuprosessen? Dere har bæsjet på leggen, det burde ikke være medarbeiderens bør å bære. Dere må tilrettelegge. Anonymkode: 47031...336 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Det eneste vi fikk ut av det er at du skal gi en advarsel med begrunnelsen at vedkommende er 20 cm for lav..... Dere høres ut som en fantastisk bedrift. Anonymkode: c90e5...ead 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Hvordan klarte du å logge på Internett ts? Anonymkode: d8335...fb6 5 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor kjøper du ikke en gardintrapp til vedkommende? Og håper vedkommende saksøker deg for å diskriminere på høyde. Anonymkode: d8335...fb6 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så planen er å presse ut en god medarbeider fordi vedkommende et for kort? Så dere ikke høyden under intervjuprosessen? Dere har bæsjet på leggen, det burde ikke være medarbeiderens bør å bære. Dere må tilrettelegge. Anonymkode: 47031...336 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det eneste vi fikk ut av det er at du skal gi en advarsel med begrunnelsen at vedkommende er 20 cm for lav..... Dere høres ut som en fantastisk bedrift. Anonymkode: c90e5...ead AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke det som er problemstillingen, men det er omtrent like håpløst som det. Folk må lære seg å lese. Dette stod i HI: AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke det som er problemstillingen, men det er omtrent like håpløst som det. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Ts er iallefall 20 cm for kort et annet sted. Anonymkode: d8335...fb6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 🤮 Anonymkode: feceb...1c3 Ja. Dette er den mest smertefulle delen ved å ha en lederstilling. Jeg kan heldigvis nevne at det er flere som får skriftlig advarsel nå, at vi ledere står sammen om dette og at dette kommer ovenifra osv, så det ikke virker som at jeg er den onde lederen som har funnet på dette. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir vanskelig å mene noe om dette når vi ikke får vite den reelle problemstillingen. Om saken hadde vært det høydeproblemet du bruker som eksempel hadde det vært arbeidsgiver som var pliktig til å tilrettelegge for den ansatte. For at advarsler skal kunne gis må det jo være den ansatte som gjør feil med vilje. Er det uvitenhet eller manglende evne av andre grunner skal arbeidsgiver gi bedre opplæring og tilrettelegging. Anonymkode: 44ac0...1d8 Må nok ikke gjøre feil med vilje. Det er språklige årsaker til at vedkommende sliter, og dette er en bransje der språket er helt avgjørende. Tenk deg at man flytter til Mongolia, prøver å lære seg språket, det går helt middels, så får man en jobb med høye språkkrav og man faller helt igjennom. Vi har tallmateriale på at dette ikke fungerer, tall som vil bli brukt i advarselen og som jeg viste til i den muntlige samtalen sist. At det er språklige årsaker til at vedkommende sliter er bare en svært sterk antakelse. Vi har ingen mulighet til å legge til rette på noen som helst måte og vedkommende vil ikke bli merkbart bedre i løpet av det neste halve året etc. Dette er helt sjanseløst. Anonymkode: 5a5ca...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor kjøper du ikke en gardintrapp til vedkommende? Og håper vedkommende saksøker deg for å diskriminere på høyde. Anonymkode: d8335...fb6 LOL. Les på nytt. Anonymkode: 5a5ca...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Reign skrev (4 minutter siden): Folk må lære seg å lese. Dette stod i HI: Haha. Takk. Anonymkode: 5a5ca...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Hvilken bransje er dette? Anonymkode: 8e000...893 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja. Dette er den mest smertefulle delen ved å ha en lederstilling. Jeg kan heldigvis nevne at det er flere som får skriftlig advarsel nå, at vi ledere står sammen om dette og at dette kommer ovenifra osv, så det ikke virker som at jeg er den onde lederen som har funnet på dette. Må nok ikke gjøre feil med vilje. Det er språklige årsaker til at vedkommende sliter, og dette er en bransje der språket er helt avgjørende. Tenk deg at man flytter til Mongolia, prøver å lære seg språket, det går helt middels, så får man en jobb med høye språkkrav og man faller helt igjennom. Vi har tallmateriale på at dette ikke fungerer, tall som vil bli brukt i advarselen og som jeg viste til i den muntlige samtalen sist. At det er språklige årsaker til at vedkommende sliter er bare en svært sterk antakelse. Vi har ingen mulighet til å legge til rette på noen som helst måte og vedkommende vil ikke bli merkbart bedre i løpet av det neste halve året etc. Dette er helt sjanseløst. Anonymkode: 5a5ca...aad Sto det tydelig i utlysningen at språkferdigheter var et krav for å bli ansatt og ble det formidlet tydelig i ansettelsesprosessen? Anonymkode: 44ac0...1d8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Som isåfall blir første gang for min del. Det er en feilansettelse, og jeg tror det er personen som ansatte vedkommende som først ba meg, eller oss andre, om å ta en prat om at vedkommende ikke lever opp til forventningene. Jeg tok den jobben, som gikk greit. Neste steg nå er skriftlig advarsel, den skriftlige advarselen innebærer nok også en prat med vedkommende, så dette er ikke særlig ålreit. Særlig ille når vedkommende tilsynelatende gjør sitt beste, men som sagt er en feilansettelse. Det er så åpenbart som at man helst bør være minst 180 cm høy for å mestre jobben, men at vedkommende er 160 cm og da blir det vanskelig å få gjennomført arbeidsoppgavene på en effektiv måte. Det er ikke det som er problemstillingen, men det er omtrent like håpløst som det. Så jeg må hanskes med dette fordi den som ansatte vedkommende gjorde en åpenbar feil. Vi har egentlig ansatt altfor mange som ikke mestrer jobben, folk som ikke får jobb andre steder og som vi liksom skal gi en sjanse osv. Jeg tenker egentlig at den som tabbet seg ut bør ta drittjobben, men slik jeg forstår det er det lederen min som gjorde feilen og jeg kan ikke bare si "dette får du ordne opp i selv". Vi kjører en prosess for å få vedkommende ut av virksomheten. Jeg har allerede en hektisk dag foran meg og så får jeg dette i fanget. Vi er to ledere på jobben i dag og den andre har oppgaver som har høyere pri enn mine, så da blir det meg om advarselen skal gis i dag. Anonymkode: 5a5ca...aad Masse lykke til. Håper dere klarer å gjøre det så skånsomt som mulig for den ansatte...Så håper jeg den som gjorde denne feilen ikke får ansvaret for ansettelser i framtiden.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Som isåfall blir første gang for min del. Det er en feilansettelse, og jeg tror det er personen som ansatte vedkommende som først ba meg, eller oss andre, om å ta en prat om at vedkommende ikke lever opp til forventningene. Jeg tok den jobben, som gikk greit. Neste steg nå er skriftlig advarsel, den skriftlige advarselen innebærer nok også en prat med vedkommende, så dette er ikke særlig ålreit. Særlig ille når vedkommende tilsynelatende gjør sitt beste, men som sagt er en feilansettelse. Det er så åpenbart som at man helst bør være minst 180 cm høy for å mestre jobben, men at vedkommende er 160 cm og da blir det vanskelig å få gjennomført arbeidsoppgavene på en effektiv måte. Det er ikke det som er problemstillingen, men det er omtrent like håpløst som det. Så jeg må hanskes med dette fordi den som ansatte vedkommende gjorde en åpenbar feil. Vi har egentlig ansatt altfor mange som ikke mestrer jobben, folk som ikke får jobb andre steder og som vi liksom skal gi en sjanse osv. Jeg tenker egentlig at den som tabbet seg ut bør ta drittjobben, men slik jeg forstår det er det lederen min som gjorde feilen og jeg kan ikke bare si "dette får du ordne opp i selv". Vi kjører en prosess for å få vedkommende ut av virksomheten. Jeg har allerede en hektisk dag foran meg og så får jeg dette i fanget. Vi er to ledere på jobben i dag og den andre har oppgaver som har høyere pri enn mine, så da blir det meg om advarselen skal gis i dag. Anonymkode: 5a5ca...aad Hvis jeg var deg ville jeg byttet arbeidsplass rimelig kjapt. Lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Lykke til. Gi vedkommende ei feit sluttpakke type lønn frem mot sommeren, gratis karriereveiledning og å slutte på dagen om vedkommende vil. Slik gjorde de i min bedrift, og det gikk strålende. Alle berørte tok velvillig tilbudet og gikk pent og rolig ut hoveddøra. Men, dette var en nedbemanningsprosess og ikke lik din situasjon. Anonymkode: bea2a...f49 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken bransje er dette? Anonymkode: 8e000...893 Det kan jeg ikke si pga svært få virksomheter. Angående tallmaterialet har vedkommende levert omtrent halvparten så bra som det som forventes og det er svært lite vi kan bruke vedkommende til. Vi har minst fem ulike prosjekter (varierer), men har erfart at vedkommende egentlig bare kan jobbe på ett av dem. Vi får svært lite igjen for lønnskostnaden og det er lønnskostnader som er hovedproblemet mtp lønnsomheten til virksomheten. Anonymkode: 5a5ca...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå