Gå til innhold

Barnevernet og fratatt barn.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Reign skrev (13 minutter siden):

Du trenger ikke forklare meg dette, jeg vet det jo…

Men det kan jo være andre i tråden som ikke vet det ;), trådstarter selv, for eksempel.

Jeg har lest innlegg og svar og jeg sitter igjen og lurer på om du, ts, egentlig vil din venninnes beste i det hele tatt. Det virker mer som om du ønsker å meske deg i hennes elendighet, noe som ikke tyder på et godt vennskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 9.07):

Det har gått noen måneder og hun er med barna hver uke, hun sier at barnevernet alltid prioteter at barn skal hjem til foreldre. Og de fleste får barna hjem. Det går litt i kontrast til det jeg har hørt, jeg synes det virker som de fleste barna tatt av bv ikke kommer hjem igjen .

Hovedregelen er at barna skal tilbake til foreldrene igjen. Hvis det ikke skjer, så er det for en grunn.

Skrevet

For å få akutt plassering frivillig må venninnen din være meg en  «litt» psykisk syk- jeg søkte selv om hjelp pga psykisk tilbakeslag og fikk avslag pga jeg er for  ressurssterk og har velfungerende barn . Antar man virkelig må være ille for å få frivillig akutt plassering.

tenker at du ikke har noe med dette å gjøre og skal støtte venninnen din uten å komme med synsing og egne «meninger» . 

Anonymkode: 593dd...bc7

Skrevet

Min erfaring som lærer er at veldig mange barn som havner i beredskapshjem tilbakeføres i løpet av 6-7 måneder til et år. 

Nå har jeg ikke opplevd nok tilfeller totalt til at jeg kan føre statistikk på det, men uvanlig kan det ikke være. 

Jeg jobber med litt eldre barn/ungdommer. 

Anonymkode: 2fc19...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...