Gå til innhold

14 åring vil ha kjæreste på overnatting.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (22 timer siden):

Hun kan nekte han å ha kjæresten på overnatting fordet. Hennes hus, hennes regler

Haha, så det er kun hennes hus altså?

Anonymkode: bf820...148

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14-åringen får lov til å ha kjæresten på overnatting. De har all anledning til å gjøre hva som helst til alle døgnes tider uansett (og de gjør det). Har dialog med kjærestens foreldre. Dette er modne ungdommer. 

Anonymkode: c296e...0d5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (5 timer siden):

Vi får alle håpe at du ikke har barn.

Og at du ikke har. 

Anonymkode: 1587d...72f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror du gutten har betalt seg inn i huset og betaler regninger?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er foreldrenes hus ja.. Barna bor der fordi foreldrene har omsorg for de og har forsørgerplikt ovenfor de. Så snart barna er voksne er det ikke lenger en selvfølge at de bare skal få bo hjemme. Så ja. Ts sitt hus. Ts sine regler. Er ikke urimelig at det er de voksne som bestemmer. Det er jo selvsagt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (7 timer siden):

Vi får alle håpe at du ikke har barn.

Fordi jeg mener det er de voksne som bestemmer?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke dette først og fremst handler om sex, men at det er rart av foreldre å tillate et så seriøst forhold så tidlig.
Jeg er veldig glad foreldrene mine ikke tillot meg å sove over hos kjærester da jeg var fjorten. jada, vi hadde sex, angrer ikke på det, men å bli så intim i andres hjem, våkne opp og spise frokost med "svigerforeldre" når man er fjorten, nei, jeg mener det er altfor ungt. Selvfølgelig syns tenåringer at de må få lov til det og at de er modne nok, men det er de jo ikke.
Det er ikke spesielt sunt for utviklingen å begynne å være i et så seriøst forhold så tidlig, man må lære å kjenne seg selv først.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og at du ikke har. 

Fordi jeg reflekterer over reglene som jeg setter i huset mitt, og ikke slavisk følger utdaterte diktatoriske holdninger?

Jeg har barn, og tenker faktisk over alle valgt jeg tar i oppdragelsen av dem.  

Maleficenta skrev (13 timer siden):

Fordi jeg mener det er de voksne som bestemmer?

Nei, fordi du er et barn. «Mitt hus, mine regler». 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Syns ikke dette først og fremst handler om sex, men at det er rart av foreldre å tillate et så seriøst forhold så tidlig.
Jeg er veldig glad foreldrene mine ikke tillot meg å sove over hos kjærester da jeg var fjorten. jada, vi hadde sex, angrer ikke på det, men å bli så intim i andres hjem, våkne opp og spise frokost med "svigerforeldre" når man er fjorten, nei, jeg mener det er altfor ungt. Selvfølgelig syns tenåringer at de må få lov til det og at de er modne nok, men det er de jo ikke.
Det er ikke spesielt sunt for utviklingen å begynne å være i et så seriøst forhold så tidlig, man må lære å kjenne seg selv først.

Du tenker det er bedre at de lærer seg bruk og kast, og tøm og røm, fremfor å knytte dype og meningsfylte relasjoner til andre mennesker?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (3 timer siden):

Fordi jeg reflekterer over reglene som jeg setter i huset mitt, og ikke slavisk følger utdaterte diktatoriske holdninger?

Jeg har barn, og tenker faktisk over alle valgt jeg tar i oppdragelsen av dem.  

Nei, fordi du er et barn. «Mitt hus, mine regler». 

Skjønner ikke hvorfor det er feil... Er ikke diktatorisk å komme med det argumentet om ungdommen blir furt og lager drama første gang det får nei og de attpåtil blir forklart hvorfor.

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (3 timer siden):

Du tenker det er bedre at de lærer seg bruk og kast, og tøm og røm, fremfor å knytte dype og meningsfylte relasjoner til andre mennesker?

Er for tidlig å finne den rette på ungdomsskolen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (20 minutter siden):

Er det vel ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (17 timer siden):

Det er foreldrenes hus ja.. Barna bor der fordi foreldrene har omsorg for de og har forsørgerplikt ovenfor de. Så snart barna er voksne er det ikke lenger en selvfølge at de bare skal få bo hjemme. Så ja. Ts sitt hus. Ts sine regler. Er ikke urimelig at det er de voksne som bestemmer. Det er jo selvsagt

Glad jeg bor i vårt hus og ikke ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det vel ikke

Jo man skal leve å ha det gøy når man er ungdom. Ikke binde seg fast å bli voksen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Glad jeg bor i vårt hus og ikke ditt

Så unga dine får gjøre nøyaktig som de vil i ditt hus?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår jobb som foreldre er å beskytte og veilede barna våre gjennom situasjoner de ikke har erfaring eller god nok konsekvenstenking og impulskontroll til å takle. Det er så viktig å snakke med barn og ungdom om voksne tema og situasjoner de vil møte, og vise dem det mulige utfallet av valgene deres.

For meg er det ikke aktuelt å legge tilrette for den type overnatting og voksen relasjon i mitt hus, men jeg har alltid gjort det klart for barna mine at jeg er der for dem uansett hvilke valg de tar.

Jeg føler at å samtykke til dette ved å rettferdiggjøre det med "de gjør jo det uansett", er like uansvarlig som å kjøpe alkohol til mindreårige, for "da vet man hva de drikker".

Anonymkode: c098b...fd0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 8.38):

Trenger deres meninger her 😅 Gutt på 14 ønsker å ha overnattings besøk av kjæresten, og jeg har sagt nei fordi det er for tidlig. Nå er han rasende og mener at jeg hater jenten han er glad i , og hun jenta tror også at jeg «hater» henne. Har jo selvfølgelig forklart at det er jo ikke virkelig ikke det det handler om. Holder på å bukke under for min egen regel her, bare pga det blir så mye styr og vonde følelser. Hva tenker dere ? Er jeg for streng? 

Anonymkode: 85cfa...9ac

Hadde sagt ja. Heller at de er i huset enn at de er andre steder. Og hva kan de gjøre på overnatting som de ellers ikke kan?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (14 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor det er feil... Er ikke diktatorisk å komme med det argumentet om ungdommen blir furt og lager drama første gang det får nei og de attpåtil blir forklart hvorfor.

Fordi du er den voksne i denne situasjonen. "Mitt hus, mine regler" er retorikken til et barn.

Jeg skal love deg at TS sitt barn ikke har blitt "forklart hvorfor". For om man forklarer det, så innser man hvor banal logikken er. 

Maleficenta skrev (14 timer siden):

Hvor har jeg snakket om "den rette"? Jeg snakker om å lære barnet verdien av dype og meningsfulle relasjoner til andre mennesker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...